Jablenca - Javoršček

Slovensko English Popis planina Traženje izleta
Planinski venci / Julijske AlpeJavoršček / Jablenca - Javoršček
Vrijeme hodanja: 3 h
Ishodište: Jablenca (400 m)
Cilj: Javoršček (1557 m)
Visinska razlika: 1157 m
Visinska razlika (po putu): 1157 m
Zahtijevnost: laka neoznačena staza, laki označeni put
Zahtijevnost skijanja: nema podatka
Zemljovid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Preporučljiva oprema (ljeto):
Preporučljiva oprema (zima): dereze, cepin
Opis puta:
Nadaljujemo po asfaltirani cesti do zadnjih hiš, kjer nas smerokazi usmerijo rahlo desno čez kratek mostiček in nato v gozd. V nadaljevanju hodimo po gozdni stezi in občasno se nam odpre pogled proti reki Soči. Na označenih razpotjih se držimo oznak za Golobar. Pot se nato prične nekoliko strmeje vzpenjati in se za krajši čas priključi kolovozu. Po krajšem vzponu kolovoz zapustimo in se usmerimo desno na peš pot, ki vodi ob kamniti ograji. Dobro označena pot se nato prične v ključih vzpenjati po precej strmem pobočju. Kasneje postane pobočje nekoliko manj strmo in pot skozi gozd nas pripelje do opuščene gozdarske koče.
Od koče se nato večinoma vzpenjamo skozi gozd po vojaški mulatjeri. Pot nas vodi tudi mimo nekaj jas kjer se nam odpre lep razgled na okoliške vrhove, malo s poti pa je tudi vojaško pokopališče. Pot skozi gozd nas nato vodi mimo planine Golobar in pripelje do sedla Čez Utro. Tu se nam odprejo lepi razgledi na okoliške vrhove, na sedlu pa je tudi spomenik padlim partizanom.
S sedla nadaljujemo naravnost in po nekaj deset metrih nas pot pripelje do razpotja. Nadaljujemo po stezi desno navzgor, levo pa vodi pot proti Čezsoči in Drežnici.
Od razpotja naprej pot ni več označena, vendar je dovolj dobro uhojena, da ji lahko brez težav sledimo. V nadaljevanju pot poteka večinoma po severni strani gore in nekajkrat preči razmeroma strma pobočja. V zadnjem delu nas pot pripelje iz gozda in sledi le še kratek vzpon do razglednega vrha.
Pristup do ishodišta:
Najprej se zapeljemo v Bovec, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Čezsoči. V Čezsoči, pri gostišču Vančar nadaljujemo levo v smeri Jablence in doline škratov ter ozki in asfaltirani cesti sledimo mimo bazena Slatenik do nekoliko večjega križišča, kjer nadaljujemo naravnost (desno cesta, ki vodi do skalnatega podora na Javorščku, ki se je zgodil leta 1950). Z vožnjo nadaljujemo po občasno vzpenjajoči cesti, kateri sledimo do Jablence. Parkiramo na primernem prostoru nekaj 100 m pred koncem ceste (na koncu ceste ni primernih parkirnih mest).
Pokraj puta:
Planina Golobar (1257m), Čez Utro (1305m)
Prosječna ocjena izleta: 8/10  (br. glasova=1)
Ocjena izleta: 10
Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček Jablenca - Javoršček
Preporučujemo:
Panorama sa cilja izleta, slični izleti, izleti sa istim ciljem
Diskusija o izletu Jablenca - Javoršček
grega_p
28.5.2012
Pot se v zgornjem delu (malo pod vrhom) izgublja in je zaraščena, tako da boste mogoče stopili že prej na greben ali pa prišli povsem na zahodno točko - ki ni najvišja, ponuja pa lep pogled na bovško kotlino.
Če sestopate čez Slatenik, boste trenutno prečkali nekaj plazov, čez katere gre ozka stezica, ki ni najbolj varna (še posebej ob deževju). Če imate vozilo pri Počivalniku (razcep cest), priporočam sestop čez Brda (odcep na višini cca 860m - po desni mimo Humčiča).

Videl sem kar nekaj kač (slepce), tako da pazite nanje, če ne bodo one na vasmežikanje
ales50
28.5.2012
grega slepci niso kače,so kuščarji,nasmeh,me pa zanima ,če je tudi fosilnih okamnin kej v teh skalah ,zna bit zanimivo
alplaninko
21.8.2016
Priporočam vračanje v dolino po isti poti, ker na drugi strani so bili pred kratkim podori, in ne priporočam da greste naprej, zaradi zaraščenosti terena se slabo vidijo markacije.

Mi smo sicer šli, nič hudega, malo hoje čez koprive, previdno čez podor, pa strma pobočja.
Janiel74
1.4.2018
A je morda kdo kaj hodil tukaj v zadnjih dneh? Je pot morda shojena?