Bohinjsko sedlo - Možic

Slovensko English Popis planina Traženje izleta
Planinski venci / Julijske AlpeMožic / Bohinjsko sedlo - Možic
   Bohinjsko sedlo - Možic (direktna pot)
Vrijeme hodanja: 1 h 15 min
Ishodište: Bohinjsko sedlo (1277 m)
Cilj: Možic (1602 m)
Preporučljiva oprema (ljeto):
Preporučljiva oprema (zima): cepin, dereze
Opis puta:
S parkirišča na Bohinjskem sedlu se usmerimo na makadamsko cesto v smeri Litostrojske koče na Soriški planini. Po manj kot 5 minutah rahlega vzpona prispemo do omenjene planinske koče od katere se nam odpre pogled na bližnja travnata pobočja okoliških vrhov.
Od koče nadaljujemo po markirani poti v smeri Šavnika, Možica in Lajnarja. Po nekaj 10 korakih hoje pridemo na manj opazno razpotje, kjer se rahlo v desno odcepi pot proti Možicu (napis na drevesu, naravnost Lajnar). Usmerimo se na omenjeno pot, ki se naprej zložno vzpenja ob robu travnatih pobočij Soriške planine. Nekoliko višje markirana pot zavije v desno in se začne strmeje vzpenjati skozi pas redkega gozda in grmičevja. Pot kmalu zapusti gozd in nas pripelje v manjšo dolinico, ob robu katere se nato vzpnemo do stare vojaške kasarne (kasarna preurejena v ovčji hlev, ob katerem je manjša pastirska brunarica).
Od kasarne se mimo manjše kapelice povzpnemo na neizrazit greben, kjer se nam z leve strani priključi pot od Lajnarja. Nadaljujemo naravnost navzdol (levo po travnatem slemenu vrh Slatnika 5 minut) po poti, ki se začne spuščati proti manjšemu sedelcu, kjer je naslednje razpotje.
Nadaljujemo naravnost (levo navzdol Šavnik) po stari vojaški mulatjeri, ki se začne rahlo vzpenjati. Tej prijetni poti nato sledimo vse do vrha Možica, le tega pa dosežemo po nekaj minutah nadaljnje hoje.
zemljevid
Pristup do ishodišta:
Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Iz Bohinjske Bistrice nadaljujemo levo v smeri Tolmina in Soriške planine. Tej cesti nato sledimo do velikega parkirišča v bližini smučarskega centra Soriška planina.
Iz Železnikov se peljemo proti Podbrdu ali obratno, a le do mesta, kjer nas oznake za Soriško planino usmerijo na vzpenjajočo cesto. Tej cesti nato sledimo do velikega parkirišča ob vznožju smučišča Soriška planina.
Pokraj puta:
Koča na Soriški planini (1306m)
Prosječna ocjena izleta: 7/10  (br. glasova=3)
Ocjena izleta: 10
Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic Bohinjsko sedlo - Možic
Preporučujemo:
Panorama sa cilja izleta, slični izleti, izleti sa istim ishodištem, izleti sa istim ciljem
Diskusija o izletu Bohinjsko sedlo - Možic
15.9.2010
Ve kdo, so na Slatniku, Lajnarju in Možicu žigi na vrhu?
Jože.
Enka - na vseh vrhovih so žigi. ( preverjeno par dni nazaj )
15.9.2010
O, hvala. Rabim malo motivacije za mladino, da jih spravim na vse tri vrhove velik nasmeh.
Jože.
Enka - potem pa dodajte še dva, da bo mera polna,saj vzame samo dobro uro ni pol več časa. http://www.kam.si/izleti/vrhovi_nad_sorisko_planino.html Lpp J.
15.9.2010
Hvala za link, Jože. Mogoče pa res...
Holcar2
26.11.2012
Včeraj na Možicu, ki sem ga zaradi strašne megle in vetra komaj našel. Megla se je zgostila takoj po odhodu z Litostrojske koče in je vztrajala cel dan, tako da od baje čudovitega razgleda ni bilo skoraj nič, ujel sem le nekaj pobliskov proti Karavankam. Ob prihodu v Bohinjsko dolino sem opazil, da si je megla izmed vseh vrhovov Spodnjih Bohinjskih Gora izbrala prav Možic in se cel dan ni premaknila z njega. Bom se vrnil kdaj drugič,ko ne bo megle.mrk pogled
MartinaP
27.11.2012
Podobno vreme je bilo tudi v soboto popoldan. Ena gospa mi je še dala malo zagona, češ gori je lepše, sončno, pa se je megla že kar kmalu začela. Če ne bi vsaj približno poznala poti, bi se verjetno kaj kmalu obrnila, pa sem vseeno vztrajala do vrha, v upanju na sončne žarke in razglede. Sonca vsega skupaj minutka, razgled proti Karavankam pa sakunden. Ena slikca je pa le uspela. nasmeh
7.12.2017

Trenutno to ni najboljša izbira. Snega je kar nekaj, pot ni uhojena. Razgledi pa so bili včeraj enkratni.nasmeh