Planinski venci / Julijske Alpe / Jezerski Stog / Planina Blato - Jezerski Stog

Planina Blato - Jezerski Stog

Ishodište: Planina Blato (1147 m)
Širina/Dužina: 46,3112°N 13,8501°E
Vrijeme hodanja: 3 h
Zahtijevnost: djelomično zahtjevna neoznačena staza
Visinska razlika: 893 m
Broj slika: 44
Broj komentara: 26
Pristup do ishodišta:
S autoceste Ljubljana - Jesenice idemo do izlaza Lesce i pratimo cestu prema Bledu i dalje prema Bohinjskoj Bistrici. Nastavljamo vožnju prema Bohinjskom jezeru (Ribčev laz), gdje dolazimo do raskrižja, gdje nastavljamo desno u smjeru Stare Fužine. U Staroj Fužini na raskrižju kod kapelice skrećemo oštro lijevo uzlaznom cestom u smjeru planine Blato, planine Vogar i doline Voje. Cesta naprijed nas dovodi do mjesta gdje se plaća cestarina ili parking, pratimo je dalje do sljedećeg raskršća gdje nastavljamo lijevo (desno Voje). Zatim pratimo cestu do sljedećeg raskrižja (vozimo se dosta dugo), gdje skrećemo oštro desno u smjeru planine Blato (ravno pašnjak Vogar). Tim putem idemo do parkirališta iznad pašnjaka Planina Blato.
Opis puta:
Sa parkirališta nastavljamo makadamskom cestom koja nas pored kapije u nekoliko koraka dovodi do desnog skretanja. S desne strane spomenutog skretanja uočit ćemo početak lovačke staze koja uz pomoć čeličnih sajli vodi preko kraće vrlo strme padine. Staza ubrzo prelazi u šumu i skreće blago desno, gdje ubrzo prelazi na široki kolovoz (do ovdje moguće i cestom, ili višim kolovozom). Dalje se uspinjemo ugodnom šumskom stazom koja se uspinje paralelno s relativno strmim kolovozom. Više staza skreće lijevo, a desno se spaja na pješačku stazu koja napušta kolovoz oko 15 minuta iznad planine Blato.
Lovačka staza dalje nastavlja kroz šumu uz kraće strme uspone i nakon dobrih sat vremena hoda dolazi nas do manje lovačke kuće s lijeve strane staze. Ovdje se lijevo odvaja minutu duga staza do vidikovca, gdje ispod nas uočavamo planinu Blato.
Od lovačke kuće naprijed put nas ubrzo dovodi iz šume, gdje se ponovno uključujemo na kolovoz. Slijedi svega dobrih pet minuta hoda do planine Krstenica, odakle se otvara prekrasan pogled na Ograde, Krn i Spodnje Bohinjske gore.
Od planine nastavljamo dalje stazom koja je u početku malo slabo vidljiva sa zapadne (lijeve) strane planine. Već nakon nekoliko desetak metara spaja se nekoliko manjih staza u jednu dobro vidljivu stazu. Put dalje uz kraće uspone i spustove prelazi preko obronaka Malog i Jezerskog Stoga. Nakon otprilike pola sata hoda od Krstenice, staza nas dovodi na travnati teren napuštenog pašnjaka Jezerce.
S planine Jezerce nastavljamo desno markiranom stazom koja počinje strmiji uspon preko travnatih padina. Nakon 45 minuta dodatnog hoda, staza nas dovodi na prevoj Jezersko sedlo s kojeg se otvara lijep pogled prema Triglavu.
Nastavljamo desno (ravno prema dolje pašnjak Planina pod Mišelj vrhom) nemarkiranom stazom koja nas na sve preglednijem grebenu dovodi na strmu gornju padinu planine. Ovdje se staza strmo uspinje i za 5 minuta dodatnog hoda dolazi nas na vrh (ovaj dio staze je zbog velike strmine opasan za klizanje).
Blato - Krstenica 1:30, Krstenica - Jezerski Stog 1:30.
zemljovid puta - Jezerski Stog
Ob poti: Planina Krstenica (1670m), Planina Jezerce (1720m), Jezerski preval (1945m)
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama
Planina Blato - Jezerski Stog1
Planina Blato - Jezerski Stog44
Rasprava o izletu Planina Blato - Jezerski Stog
Gost24. 08. 2006 00:00:00
Lepa tura, primerna za prihajajoče jesenske dni. Pa tudi cestnino nehajo pobirati! Vsaj upam! Lp.
Gost28. 08. 2006 00:00:00
prihaja naš čas.Trume glasnih "kao planincev"počasi pojenjujejo.Vhribe in gore se vrača mir in lepa jesenska potepanja se nam obetajo. Ta itlet nam res nudi obilo lepot in tihih doživetij.
Gost29. 08. 2006 00:00:00
Se strinjam, da prihaja čas "ta pravih", ko uživamo v zlatih barvah jeseni, v vetru, ki se podi med macesni... tu in tam srečamo sorodno dušo, malo poklepetamo in gremo vsak svojo pot. Baterije so napolnjene in duša poje potem še ves teden v sivini vsakdana....
Gost16. 09. 2006 00:00:00
Tako je.
Gost9. 02. 2007 00:00:00
Tole pot sem prehodila v zgodnji jeseni, bilo je čudovito in mirno, nikjer nikogar, le na vrhu smo si pomahali s parom, ki je bil istočasno na vrhu Ogradov. Vendar pa imam na opis dve pripombi - prvič, pot na Jezerski stog pravzaprav ni označena (od sedla naprej prav gotovo ne) in je kot "brezpotje" opisana tudi v vodniku. Drugič, tako zelo lahka pa ves čas tudi ni, saj potem v opisu poti same piše, da je treba popaziti pri hoji po grebenu in proti vrhu ( s čemer se povsem strinjam).
bobo24. 04. 2008 00:00:00
ali kdo ve kakšne so trenutne razmere- sneg? je bil kdo pred kratkim na tej poti? nameravam iti za prvomajske praznike.

lp,
klukc291. 07. 2008 00:00:00
a je res to telo strma pot a kdo pozna lažjo nej mi jo pove
Kriška2. 07. 2008 00:00:00
Tako zelo strma pa spet ni, da bi se je moral ustrašitinasmeh. Večinoma je kar zložna, le od Jezerc do grebena malo bolj grizeš kolena, pa malo pred vrhom spet (še malo bolj). Manj "strme" poti na ta vrh pa ne poznam.
Jože.2. 08. 2010 00:00:00
Včeraj opravil vzpon na vrh.Začetek poti je sedaj precej nižje,kot piše v opisu, (približno minuta od začetka kolovoza - možic na levi).Nekaj pazljivosti je potrebno samo po grebenu nad planino Jezerce,(mokra trava)in kratek vzpon proti vrhu.Lepa tura.
darh28. 08. 2010 00:00:00
Po tule opisani poti smo se povzpeli na vrh minulo soboto. Čeprav nas je megla prikrajšala za nekaj razgledov, je bil izlet res prijeten. Možica na začetku kolovoza smo spregledali, a tudi na odcepu, omenjenem v opisu poti se zdaj nahaja možic, ki opozarja nanj. Da se ne bi vračali po isti poti, smo se s planine Jezerce povzpeli še na Lazovški preval in se z njega spustili na planino v Lazu. Več o naših vtisih pa tule.
francimedved19. 10. 2014 00:00:00
Danes smo bili gor, odlične razmere tpolo in čudoviti razgledi.
Grenaleva8. 06. 2015 00:00:00
To prelepo goro smo obiskali v soboto in res nudi prečudovite razglede na prelepo slovensko gorovje. Naredili smo krožno turo s povratkom na planino Jezerce, vzponom na Lazoviški preval (tu se vmes pot malo zgubi, ampak je treba zgolj slediti strmi steni v levo) in nato še na Ogradi, pa potem z Ogradijev po prelepi travnati potki na planino Laz (že prej lahko sicer zaviješ nazaj na Blato ali Krstenico), z Laza na pl. dom pri Jezeru in od tam do izhodišča. Celotna tura s postanki 9 ur in pol. Priporočamo
Marjetica Možina2. 10. 2018 00:00:00
"S planine Jezerce nadaljujemo desno po markirani poti" Dejansko ta pot ni markirana, da ne bo koga zavedlo v pomoto, kot mene, ki sem mislila, da sem zgrešila, glede na to, da ni bilo nobene markacije.
garmont2. 10. 2018 00:00:00
Ta del poti kateri je v opisu je markiran in vodi naprej proti planini pod Mišelj vrhom.
Nemarkiran del poti je samo od Jezerskega prevala na vrh Stoga, kot pa je že lepo opisano.
julius2. 10. 2018 00:00:00
Garmont!
Pot s planine Krstenica preko planine Jezerce do planine pod Mišelj vrhom, že veliko let ni več markirana - preverjeno pred nekaj več kot enim mesecem.
V vseh planinskih kartah je pot narisana, žal pa jim je zmanjkalo denarja za dve kili barve, dve kranjski klobasi in štiri pločevinke piva.
Seveda pa je to na širšem področju od Triglava do Bohinja nekaj povsem normalnega, zbledele markacije, manjkajoči kažipoti, zaraščene poti, podrto drevje, manjkajoča varovala, itd.
Zato pa so imeli letos reševalci GRZS res veliko dela predvsem s tujci.
Če bi občine Bohinj, Bled, Kranjska gora, Bovec in lastniki najbolj smrdečega WC v Sloveniji prispevali samo 1€ od pobrane turistične takse, bi vso zadevo brez problema sanirali.
Žal jih je pogoltnost premagala.
serznoz2. 10. 2018 00:00:00
Potrjujem, da pot z Jezerc desno na Jezerski preval ni markirana, je pa dobro uhojena in zato nezgrešljiva.
ločanka3. 10. 2018 00:00:00
To je res kar pravi julius, neverjetno slabo označeno področje. Seveda to ni kritično za planince, ki so tam že večkrat hodili, ampak za tiste, ki hodijo prvič in se informirajo iz zemljevidov. Samo na eni turi letos in sicer na področju Velega polja, sta me kar dve manjši skupini tujcev (mladi) spraševali o pravilnosti poti oz.so spraševali, kje sploh so.
piranha5. 10. 2018 00:00:00
Spoštovana,

Po hribih se ne hodi brez zemljevidov. Brezpotja pa ostajajo z razlogom in naj tako tudi ostane. V gorah je vse preveč ljudi, ki tam nimajo kaj iskati in naj raje ostanejo v dolini.

lep pozdrav, gornica
felix18. 10. 2021 13:08:52
Se pridružujem piranhi. Dolga leta že hodim po tistem območju, markirana je le pot od Planine Laz proti Vodnikovi koči. Ostalo pa naj tako ostane. Vse se da lepo prehoditi brez markacij.
Hribovc8220. 11. 2021 22:27:36
Danes prehodili Planina Blato, Planina Krstenica, Jezerski Stog im čez Lazovški Preval v Planino Lazo za mene ena lepših planin pri nas.

Top vreme in še kratek video

nasmeh
Aja pot je kopna.
BorStenar3. 12. 2022 23:14:12
Živijo
Mi lahko kdo pove, kateri so prvi dnevi v letu dovolj dolgi za to turo?
franca4. 12. 2022 09:51:24
Glede na mojo (ne)hitrost in večkrat prehojeno turo, skupaj s Krsteniškim in Prevalskim Stogom, ti lahko povem, da za to turo dolžina oz. kratkost dneva ni ovira. Razmere, posebej snežne, pa znajo biti ovira nasmeh
BorStenar4. 12. 2022 14:56:41
Aha.
Torej, glede na mojo hitrost (ali pač) lahko grem tja takoj ko sneg skopni.
Poleg tega, je že kdo poskusil narediti krožno turo, da se vrneš po poti čez planino pod Mišelj vrhom?
franca4. 12. 2022 15:03:02
@BorStenar tudi v snegu je lepa tura, le močno se podaljša, peš je treba iz doline