Planinski venci / Julijske Alpe / Rjavina / Dolina Krma - Rjavina (čez Teme)

Dolina Krma - Rjavina (čez Teme)

Ishodište: Dolina Krma (930 m)
Širina/Dužina: 46,3851°N 13,9071°E
Ime puta: čez Teme
Vrijeme hodanja: 5 h 20 min
Zahtijevnost: zahtjevno bespuće
Visinska razlika: 1602 m
Visinska razlika po putu: 1630 m
Zemljovid: TNP 1 : 50.000
Preporučljiva oprema (ljeto): čelada
Preporučljiva oprema (zima): šljem, cepin, dereze
Pogleda: 23.318
 4 osobe voli ovu objavu
Broj slika: 59
Broj komentara: 17
Pristup do ishodišta:
Gorenjski autoput napuštamo na izlazu Hrušica i nastavljamo cestom u smjeru Kranjske Gore. Nešto prije sela Dovje lijevo se odvaja cesta koja vodi prema Mojstrani (Vrata, Kot i Krma). Pratimo cestu naprijed u smjeru sela Radovna i dolina Krma i Kot. Relativno strma cesta zatim prolazi pored oznake TNP, iza koje se cesta ubrzo izravnava i dovodi nas do raskrižja gdje se desno odvaja makadamska cesta u dolinu Kot. Nastavljamo ravno cestom koja se počinje spuštati. Na sredini nizbrdice desno se odvaja cesta u dolinu Krma (ravno Radovna). Nešto dalje dolazimo do sljedećeg križanja gdje nastavljamo desno u smjeru Krme. Makadamski put nas zatim dovodi do planinarskog doma Kovinarska koča, kojim se nastavljamo dalje. Povremeno malo lošija cesta dovodi nas do parkirališta ispred kapije.
Opis puta:
Sa parkirališta nastavljamo cestom pored vrata do velikih naslaga šljunka. Slijedi nekoliko minuta laganog hoda po makadamu do označenog ali ponekad slabo vidljivog križanja. Pješačka staza nastavlja ravno, a tragovi nas usmjeravaju desno preko bujice u šumu, gdje se staza počinje lagano uspinjati. Tek nakon 40-tak minuta hoda staza postaje strmija, ali ne toliko. Srednje strma staza na nadmorskoj visini od 1300m izlazi iz šume u borove borovce. Ovdje se počinju otvarati lijepi vidici na obližnje zidove vrhova iznad Krme. Uspon ne traje dugo, jer se staza ubrzo spušta za nekoliko metara i dovodi nas na lijepu ravnicu Vrtača. Šetnja lijepom travnatom ravnicom vrlo je ugodna i panoramska. A s druge strane staza se ponovno počinje uspinjati, ovaj put kroz rijetku šumu. I ovaj uspon ne traje dugo, prekida ga ravnica Malo polje, gdje staza skreće desno. Slijedi srednje strm uspon pored korita s vodom do planine Zgornja Krma gdje se nalazi pastirska koliba.
Samo nekoliko minuta iznad planinskog pašnjaka put nas dovodi do prijelaza kod bunara. Nastavljamo desno u smjeru Kredarice i Staničevog doma (lijevo Planika). Lagana staza nakon nekoliko minuta dodatnog hoda dovodi nas do sljedećeg križanja, gdje nastavljamo ravno u smjeru planinarskog doma Staničev dom (lijevo Kredarica). Nastavljamo gotovo vodoravno stazom koja siječe traku prorijeđene šume ariša. Nakon toga staza izlazi iz šume na panoramske padine i skreće malo ulijevo. Na ovom mjestu, gdje markirana staza skreće ulijevo, napuštamo je i nastavljamo uspon nemarkiranom pješačkom stazom koja se uspinje kroz manju nepreglednu dolinu (odvojak je na visini od oko 2000 metara). Put kroz ovu dolinu prolazi kroz bor i tek se lagano uspinje. Staza postaje slabo vidljiva i prema kraju doline potpuno nestaje. Tu skrećemo lijevo prema Rjavini i nakon kraćeg uspona dolazimo na travnatu padinu, gdje uočavamo ostatke bombardera iz drugog svjetskog rata. Nastavljamo desno po donjem siparu do ulaza u malo zahtjevnije križanje prema Temama. Zahtjevni dio je vrlo kratak, ali potreban je dosta opreza jer na stazi ima dosta šljunka. Zatim slijedi kratko križanje po dosta strmoj travnatoj padini i spust u Teme.
Od Teme dalje nastavljamo bespućem ravno prema vrhu Rjavine. Držimo li se malo desno uz greben, povremeno se otvara i prekrasan pogled na Luknju peć. Kada stignemo na glavni greben Rjavine, do vrha nas čeka još samo nekoliko metara laganog uspona.
zemljovid puta - Rjavina
Ob poti: Planina Zgornja Krma (1720m), Teme (2136m)
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama, upisna knjiga
Dolina Krma - Rjavina1
Dolina Krma - Rjavina57
Dolina Krma - Rjavina58
Dolina Krma - Rjavina59
Rasprava o izletu Dolina Krma - Rjavina (čez Teme)
lynx11. 08. 2008 00:00:00
Zanimiva tura. Odsvetujem v mokrem. Nad prehodom pod Temenom gnezdi krokar.
mili24. 07. 2010 00:00:00
Včeraj sva bili s prijateljico v tem koncu. Prehod iz Konjske doline je označen z velikim možicem. Na začetku sva ga zgrešili, ker je pot naprej še dobro vidna, v opisu pa piše, da zaviješ levo, ko se pot konča. Pri prehodu na teme je imela prijateljica bližnje srečanje z gadom - skoraj ga je prijela, nekaj kač pa je bilo tudi na Temenu. Zato previdno. Narava tu je res čudovita, včeraj pa tudi med spustom v Krmo nisva srečali niti enega človeka.
PFranci24. 11. 2012 00:00:00
Pod Zg.Krmo sem zavil na lovsko pot in nato malo višje v strmo grapo,kjer so mi gamsi uprizorili šolo plezanja.Višje sem se spet priključil lovski poti in zavil v dolino ki vodi proti Pršivcu.Malo pred koncem pa je treba slediti možice in zaviti levo na pot,ki pripelje do ostankov aviona.Od tu naprej sem šel kar naravnost po melišču do prečke pod steno in pod njo prečil na streho Rjavine in po njej do vrha.Danes zimska oprema ni bila potrebna.Nazaj sem šel po isti poti,le nižje sem šel mimo lovske koče.
metod20. 10. 2014 00:00:00
Odcep od markirane poti sem zgrešil, a se da "prosto po Prešernu" lepo priti do prehoda na Teme. Se je pa v takšnem primeru bolje držati višje, nad rušjem. In ne gor v vročini. Na strehi Rjavine žge!
darinka424. 08. 2018 00:00:00
Šli smo 22.8. po tem brezpotju oziroma po opisih.V štirih. Nobeden od nas več mlad. Nekaj možicev smo popravili. Ponekod ni prav ničesar. Pravo brezpotje. Sicer nismo zgrešili . Vsekakorlepa tura, čeprav tam nikogar ne srečaš. Kondicijsko zahtevna. Tam v tistem gruščnatem delu, krajšem, kjer je bilo potrebno plezanje je raslo ogromno planik. Ostanke bombnika smo si ogledali. In sestopili skozi Dovška vratca .
mornar2. 09. 2018 00:00:00
Darinka prosim če lahko poveš koliko je hoje iz krme do vrha, sem dokaj dobri hodec.Kako je tudi orijentacijsko pot sledljiva od ostankov letala naprej proti temenu.
darinka42. 09. 2018 00:00:00
Hitro nismo . Do Prgarce smo rabili kakšni dve uri. Nekaj pred sedmo zjutraj smo pričeli s hojo. In malo pred trinajsto smo bili na Rjavini. Pri ostankih bombnika smo se ustavili. Od Prgarce naprej greš desno, kjer je odcep za Staničev dom. Potem pa na višini 2000 m se prične brezpotje. Tam kjer imaš na desni strani pobočje Pršivca. Naprej je malo nerodno, če je kje kakšen možic viden je lažje, sicer se ponekod potka čisto malo vidi ali pa je sploh ni. Ko pa prideš do bombnika si pot nekako zarišeš po melišču in potem v steno. Ko si na travnatem ddelu pa greš samo še v strmo do vrha. Nas je tam ujel dež, pa ni bilo težav. V enem dnevu se da narediti turo. Sestop mimo okna skozi Dovška vratca pa je nekaj plezanja. . Mi si ne zadajamo ne vem kakšnega hitrega tempa. lp
Majdag2. 09. 2018 00:00:00
A niso ostanke letala ob čistilni akciji odstranili. Na TV je izgledalo tako..
darinka42. 09. 2018 00:00:00
Tu so ostanki ameriškega bombnika , ki se je l. 1945 zaletel v Rjavino. In eksplodiral v zraku. Umrlo je vseh 8 članov posadke, čeprov so sprva mislili, da se je pilot izstrelil. Deli bombnika so spravljeni na kupu in bodo tam najbrž tudi ostali. Kakšen del se vseeno najde še kje okrog.
garmont2. 09. 2018 00:00:00
Čistilna akcija pri kateri so naleteli na ostanke letala je bila na Kredarici.
Kar se pa tiče letnice padca letala pod Rjavino in števila mrtvih so različne razlage...
Majdag2. 09. 2018 00:00:00
Pisalo in govorilo se je vedno le o ostankih letala na poti čez Teme na Rjavino. Hvala Garmont, o teh razbitinah nisem vedela.nasmeh
mornar12. 07. 2019 00:00:00
Ker lani ni šlo bi šel sedaj čez Teme na Rjavino.Zanima me kako je s pristopom in sledljivostjo poti.Vkatero smer je treba od ostanka letala. da prideš do prehoda na Teme Hvala za odgovor in lep pozdrav.
garmont12. 07. 2019 00:00:00
Tako kot piše zgoraj v opisu. Držiš se desno čez melišče proti steni, ki jo imaš pred sano. Tu so opazne sledi predhodnikov, ki te povedejo v desno, skoraj vodoravno čez zahteven skalni prehod, kjer je treba malce poplezati, do trav Temena.
Od daleč zgleda prehod težje, kot je v resnici.mežikanje
...steno pred sabo, ne sano.nasmeh
mornar21. 07. 2019 00:00:00
Do kje se lahko kolikor toliko normalno pripelješ z normalnim avtomobilom, Hvala in l,p.
PFranci21. 07. 2019 00:00:00
Do konca ceste. nasmeh
hribba5. 09. 2021 14:42:03
V petek 3.9. sem se podal na to pot. Kljub gosti megli ravno na delu, kjer je najmanj potrebno, sem nekako pritipal do Temena.
Opis in vse slike najdete tukaj Rjavina čez Teme. Morda komu pomaga....