Aljažev dom v Vratih - Bovški Gamsovec (čez Luknjo)
Polazište: Aljažev dom v Vratih (1015 m)
| Širina/Dolžina: | 46,4128°N 13,8466°E |
| |
Ime staze: čez Luknjo
Vrijeme hoda: 4 h 35 min
Težina: zahtjevan označeni put
Visinska razlika: 1377 m
Visinska razlika po stazi: 1377 m
Zemljovid: Tiglav 1:25.000
Preporučena oprema (ljeto): šljem, komplet za samoosiguranje
Preporučena oprema (zima): šljem, komplet za samoosiguranje, cepin, dereze
Pregleda: 150.582
 | 9 osoba sviđa se objava |
Prilaz izlazištu:
Zapeljemo se v Mojstranu, zatim slijedimo oznake za dolinu Vrata. Nastavljamo po plaćenoj cesti, koja je zimi zatvorena za javni promet, slijedimo je do velikog parkirališta koje se nalazi nekoliko minuta prije Aljaževog doma u Vratih.
Opis staze:
S parkirališta nastavljamo po za javni promet zatvorenoj makadamskoj cesti, po kojoj mimo Šlajmerjevog doma brzo dolazimo do Aljaževog doma u Vratih.
Aljažev dom zaobilazimo desno i nastavljamo ravno u smjeru Triglava, Sovatne, Luknje... (desno Škrlatica, bivak na Rušju...). Nastavljamo po slabijoj makadamskoj cesti koja nas mimo zimske sobe dovodi do označenog raskrižja kraj znamenitog klina (spomenik poginulim partizanskim gornicima).
Opet nastavljamo ravno (lijevo Tominškova pot) nas pa blaža staza vodi uz lijep razgled na Triglav i Triglavsku sjevernu stijen. Kada nakon nekoliko minuta daljnje šetnje dođemo u bukovu šumu, desno se odvaja put preko Sovatne, mi nastavljamo ravno u smjeru Luknje i Triglava - put preko Praga. Slijedi kratak uspon kolnicom, zatim nas oznake usmjere lijevo, na stazu koja se približava koritu Triglavske Bistrice. Tu nas put vodi mimo spomen-obilježja žrtvama gora, malo dalje pa dolazimo do sljedećeg označenog raskrižja.
Lijevo, preko potoka, nastavlja se put preko Praga, mi nastavljamo ravno, po stazi koja se postupno počinje vidljivije penjati. Put prema Luknji se zatim neko vrijeme umjereno penje, više pa postaje strmiji i sve razgledniji. Još malo više nas put vodi kroz pojas grmlja i rijetke šume, gdje se desno odvaja stazica prema obližnjem bivaku, mi nastavljamo širim putem koji nas malo dalje izvede iz pojasa šume. U nastavku put postaje još malo strmiji, postupno nas dovodeći na melište pod Luknjom. Put preko melišta je prilično klizav, kada pa dođemo do podnožja zidova, pomažu nam i jeklenice (u suhom nezahtjevno, korisne su predvsem pri silaženju). Kratko vrijeme se strmo penjemo sasvim uz zid, zatim put skreće malo desno i malo više nas dovodi do raskrižja na Luknji, odakle se otvara lijep pogled na planine nad Zadnjicom.
Na Luknji se okrenemo desno za oznakama Bovški Gamsovec (lijeva put vodi preko Plemenica na Triglav, ravno niz Zadnjicu) i počinjemo se penjati po travnatim padinama pod oštrim grebenima Pihavca i Bovškog Gamsovca, gdje ih obično ima puno alpskih kozoroga i alpskih svižaca. Kada više dođemo pod greben Bovškog Gamsovca put skreće lijevo i počinje strmo penjati prema grebenu, put na tom dijelu je i malo izložen. Uskoro dosežemo djelomično travom obrasli greben, nastavljajući se prilično strmo, s puta se nam otvaraju sve ljepši pogledi na okolne planine. Takav put nas zatim dovodi do zadnjeg dijela puta, koji postaje i tehnički zahtjevniji, u pomoć nam na tom dijelu klini i jeklenice. Još malo dalje s desne se nam priključuje još put s Dovških vrata (put s Kriških podova ili put preko Sovatne), mi idemo lijevo i po kamenitom svijetu u nekoliko minuta dosežemo razgledni vrh Bovškog Gamsovca.
Izhodišče - Aljažev dom 0:05, Aljažev dom - izvir Bistrice 0:55, izvir Bistrice - Luknja 1:35, Luknja - Bovški Gamsovec 2:00.

Na stazi: Aljažev dom v Vratih (1001m), Spomenik padlim partizanom gornikom (1020m), V Plazičih (1040m), Izvir Bistrice (1160m), Luknja (1766m)
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Rasprava o izletu Aljažev dom v Vratih - Bovški Gamsovec (čez Luknjo)
Prikaži starije poruke
|
| Gost29. 07. 2007 |
Lijep uspon, lijep vrh. samo oznake treba malo obnoviti, jer ih na nekim ključnim mjestima više nema. Meni je uspjelo zalutati na mjestu, mislim da kod slike 16 (sljedeća od kozoroga). Umjesto lijevo, nakon oklijevanja i bez oznaka, krenula sam vidnijom stazom desno uz zid i nakon par metara zatekla se na potpuno izloženoj uskoj stazi kilometar iznad doline. Samo uvjerenje da bi to trebalo biti osigurano, jer je samo SPP, vratilo me baš na vrijeme natrag. Inače su oznake izblebijele, iako se ih uglavnom nađe.
|
|
|
|
| Gost6. 08. 2007 |
I mi smo krenuli na Bovški Gamsovec. Sve bi lako opisao kao OK, velika kritika ide na račun nevidljivih markacija. Isto mi se dogodilo kao kolegi gore!!! Osjećaj nije ugodan.
|
|
|
|
| Gost6. 08. 2007 |
Izvrstan vrh. Jedan od najljepših u Julijskim Alpama (moje osobno mišljenje- pogled na Triglav, Škrlaticu...) Markacije su stvarno malo izblijedjele, ali je put utaban i većinom dobro vidljiv. Najljepše je spustiti se prema Kriškim podima, gdje je put bolje označen i djelomično osiguran.
|
|
|
|
| ana24. 08. 2007 |
Mi bismo krenuli po putu koji opisuje gost prije mene. Zanima me za usporedbu težine puta, prošla sam Slovenski put na Ledine ili Triglav-Dolič. Hvala na odgovoru.
|
|
|
|
| Gost24. 08. 2007 |
S obzirom na vaše dosadašnje iskustvo mislim da uopće neće biti problema. Opreznost je uvijek potrebna svuda.
|
|
|
|
| Gost4. 09. 2007 |
I nama se s mužem dogodilo isto kao što opisuju moji dva prethodnika. Prvo smo skrenuli desno i nakon nekoliko metara završili na izloženoj stazi. Vratili smo se do raskrižja i na sreću u lijevom smjeru ugledali postavljenog kamenca, koji se pokazao ispravnim.
|
|
|
|
| jamesjoyce15. 10. 2007 |
I nama se s pratiteljem dogodilo slično. Otišli smo dosta vremena iznad ponora, zatim gore natrag na stazu. Ne bi bilo loše staviti neku oznaku na raskrižju.
|
|
|
|
| u2anja23. 06. 2008 |
...slažem se glede markacija! S ocem nam se isto dogodilo- i mi smo krenuli desnom stranom, jer nam se činila bolje utabana... razgled je bio fenomenalan, ali ne preporučujem ljudima koji imaju "tresetuće noge" na izloženim mjestima
|
|
|
|
| klukc291. 07. 2008 |
a stvarno trebaš komplet za samoosiguranje i kacigu
|
|
|
|
| Rok1. 07. 2008 |
U gornjem dijelu ima neke jeklenice, ali staza nije pretjerano teška. Mislim da većina ide bez kompleta za samoosiguranje.
|
|
|
|
| viharnik1. 07. 2008 |
Za ferate potreban je komplet za samoosiguranje i kaciga, posebno u slučaju dugih uspona-susretanja na uskim stazama, padajući kamenje nije rijetkost na takvim stazama te nedostatak koncentracije u stijeni. Ponekad te iznenadi ubod insekta ili susret sa zmijom na uglu, naleta vjetra, loše vrijeme... Neki su se i iscrpili (pad koncentracije) i pali!. Oprezno s punom opremom, posebno sada kad je stijena krtiža i posjeta planinama enormno veći nego prije godina. Sretno!-Rok.
|
|
|
|
| mkonci1. 07. 2008 |
Dodajem sliku: Kad jednom vidite ovu sliku, znači da ste propustili oznake i već ste to shvatili (baš kao ja). 
|
|
|
|
| LISO15. 07. 2008 |
Prošao sam smjer Zadnjica-Pogačnikov-Gamsovec-Luknja-Zadnjica. Istina da su markacije malo izblebile, staza je gažena i uopće se ne spušta nepotrebnim provalijama.
|
|
|
|
| pezi2. 09. 2008 |
Prošli tjedan sam prešao navedeni put. Kompleta za samoosiguranje ovdje svakako nije potrebna. U lijepom vremenu je put i dobro vidljiv.
|
|
|
|
| fpetel12. 09. 2008 |
Lojzova staza je ovdje dosta široka da možeš normalno hodati (čak i dvoje). Ali je to jedan od najljepših dijelova staze nad 1000m zidom
|
|
|
|
| MRKAČ3. 09. 2008 |
Prošli tjedan s Johančkom prošli smo ovu stazu odnosno nastavili do Pogačnikova doma. Vrlo lijepa tura, lijepo vrijeme nudilo čudovit pogled. Popodne smo skočili još na Razor i obudovali zalazak sunca. Sljedeće jutro smo otišli na Križ i Stenar te preko Sovatne natrag u Vrata. Bili smo bez osiguranja, ali slažem se da treba malo više koncentracije na izloženim mjestima. Staza je cijelo vrijeme dobro vidljiva. To je bilo nešto za dušu. Preporučujem.
|
|
|
|
| ana8. 09. 2008 |
Planiramo prijeći kružnu stazu, pa me zanima na kojoj strani je bolje gore, preko Sovatne ili Luknje? Hvala na odgovoru i sretne staze.
|
|
|
|
| John8. 09. 2008 |
Pozdrav Ana! Odgovor je relativan Što je bolje??? Preko Luknje ima dosta šljunka koji usporava tempo uzbrdo. Možda ti taj podatak pomogne odlučiti što je bolje. Sretno!
|
|
|
|
| John8. 09. 2008 |
Naravno da ni put preko Sovatne i dalje nije mala stvar. Dakle, to je stvarno relativno.
|
|
|
|
| colend9. 09. 2008 |
Planinski pozdrav! Ove ljeto sam obavio turu, čiji je sastavni dio bio i Bovški Gamsovec (prolaz Luknja, vrh, Kriški podi). Unatoč tome što još nisam išao kroz Sovatnu, osobno mi se čini bolje ići u suprotnom smjeru. Od Dovških vrata na vrh je namreč nešto penjanja (nezgodno za dolje), a s markacijama i melišćem pod rupi ne bi smjelo biti prevelikih problema dolje. p.s. Na "ključnom" mjestu pa sam se skoro izgubio i ja. Pa sretan put!
|
|
|
|
| ana10. 09. 2008 |
Danas smo otišli kroz Sovatnu na Bovški Gamsovec i natrag kroz Luknju. Meni osobno je smjer ture bio bolji nego obrnuto. Vrlo lijepo vrijeme i prekrasan vrh. Na stazi smo sreli tri prijateljska markacista koji su ponovno označavali stazu.
|
|
|
|
| colend10. 09. 2008 |
Ovo označavanje je pohvalno i istovremeno zbog loših oznaka i potrebno. Lijep pozdrav i sretan put! 
|
|
|
|
| peter228. 09. 2008 |
Danas smo se popeli na Bovški Gamsovec s Luknje i natrag preko Sovatne. Markacije su obnovljene. Snijeg od 2100m nadalje. Potrebno je priličan oprez, osobito nizbrdo pri spustu preko zasneženih stijena prema Dovškim vratima. Inače vrlo lijepa tura. Neke fotografije ovdje:
|
|
|
|
| polde24. 08. 2009 |
Pozdrav! Može li netko, molim, dati usporedbu težine uspona na Bovški Gamsovec i Tominškove staze? (Odgovor poželjan još danas...) Hvala unaprijed!
|
|
|
|
| vv24. 08. 2009 |
Bovški Gamsovec je manje zahtjevan, kako tehnički tako i po pitanju izloženosti.
|
|
|
|
| zero00724. 08. 2009 |
Ova dva uspona teško se uspoređuju. Uspon na B. Gamsovca je znatno lakši. Nekoliko izloženiji je iz Dovških vrata - ali ipak ništa posebno. Iz smjera Luknje je malo teži samo malo ispod vrha. Prije mjesec dana sam prošao put iz Vrata preko Sovatne na Stenar pa dolje na D. Vratca i dalje na D. Gamsovca te dolje preko Luknje natrag u Vrata. Posebno lijepa je staza od Gamsovca do Luknje. Čudovit pogled (posebno na stijen) i bezbroj različitih cvjetova. Super. Vrijedi pogledati.
|
|
|
|
| polde26. 08. 2009 |
Hvala na komentarima! Jučer već "odrađeno" i slažem se s ocjenama. Otišli smo preko Sovatne gore i preko Luknje dolje. Upravo zbog (kraće)izloženosti od Dovških vrata gore čini mi se da je ovdje bolje ići gore nego dolje. Inače: bomba! Samo od svizaca smo vidjeli samo njihove rupe.... P.S. Ovdje navedeni vremena su prilično "ohlapi". Nismo bili neki superspurter, a trebali smo 3.45 preko Sovatne. Ali više se pitam, hoćeš li iz Luknje na vrh u 2 sata....
|
|
|
|
| andrejjerina26. 08. 2009 |
Ako si preko Sovatne potrošio toliko vremena koliko si napisao, onda ćeš i od Luknje do vrha trebati manje od 2 sata. LP Andrej
|
|
|
|
| polde27. 08. 2009 |
LP Andrej! Što znam, ali strmina do Luknje još mi se vukla i nizbrdo. Hvala Bogu pogledi na Triglav su to nadoknadili. Ali taj moj "dvom" je čisto subjektivne prirode, tako da će označeno vrijeme držati. 
|
|
|
|
| fish11. 10. 2009 |
Prošli tjedan smo prošli navedeni put i vratili se u Aljažev dom preko Sovatne. Tura je vrlo lijepa!
|
|
|
|
| Bohor6. 09. 2010 |
Prošli tjedan sam napravila krug: Aljažev dom - Luknja - Bovški Gamsovec - Kriški podi - Križ - Bivak 4 - Aljažev dom. Čudovita tura.
|
|
|
|
| Ukec13. 09. 2010 |
Bohor - otprilike koliko ti je vremena oduzela ta tura preko Kriških poda i natrag do Aljaževog doma? Namjeravam krenuti istim putem uskoro. Kakve su razmere?
|
|
|
|
| Fluid24. 03. 2011 |
Put od Luknje do Gamsovca je jedna od ljepših u ovom kraju, toplo preporučujem 
|
|
|
|
| Maja150710. 08. 2011 |
Pozdrav. Je li Bovški Gamsovec prikladan za uspon ako idem sama tamo (s sobom bi imala i samovarovalni komplet). Svjesna sam da u planine ne smijemo ići sami ali situacija je tako nanijela da ih hitno trebam društvo nažalost ne može. Hvala na mišljenju. Na njega bi se popela iz Kriških podova. Lp, Maja
|
|
|
|
| nata2410. 08. 2011 |
Bez problema možeš ići sama i mislim da SVK neće trebati. Pa sretno!
|
|
|
|
| nusa5. 10. 2011 |
U utorak u šest štartamo iz Krnice prema Kriškoj stini. Uspon preko stine i na vrh Križa. Spust do Dovških vrata zatim preko Bovškog Gamsovca u Luknju i dalje u V
|
|
|
|
| TišlerŠolar23. 11. 2011 |
Bio jučer. Kroz Luknju do vrha, staza je suha osim malih zakrpa snijega, koje nisu vrijedne spominjanja. Na suncu je bilo baš ugodno toplo. Silazio sam kroz Sovatnu. Tu ima po stazi malo više snijega naročito na sjeničnim stranama, snijeg je smrznut, pa oprez nije odveć!
|
|
|
|
| matjazt29. 07. 2012 |
Bila sam jučer, sicer baš u obrnutom smjeru i malo proširena staza. Dakle: Sovatna, Križ, Pogačnikov dom, Bovški Gamsovec, Luknja. Tura je bila stvarno odlična i jedna od najljepših koje smo ikad napravili. Stvarno jedinstveni pogledi, i mi smo vidjeli kozoroge, nekoliko gamsa, jednu zmiju, svizaca pak ne . Pot iz Dovških vrata na Gamsovec je na nekim mjestima stvarno vrlo izložena, pogled na provalije može biti strašan i vrtoglav za mnoge. Ali nema panike. Start iz Vrata u 5:45, vratili smo se u 16h.
|
|
|
|
| Potohodnik8. 08. 2013 |
Stvarno lijepa staza, ali na nekoliko metara (barem jedna polica) prilično izložena; prilegla bi se čelična užad. Staza prvo od vrha prema Kriškim podima dobro je osigurana.
|
|
|
|
| Potohodnik8. 08. 2013 |
Stvarno lijepa staza, ali na nekoliko metara (barem jedna polica) prilično izložena; prilegla bi se čelična užad. Staza prvo od vrha prema Kriškim podima dobro je osigurana.
|
|
|
|
| velkavrh6. 07. 2014 |
Zanima me je li netko ovaj vikend prošao kroz Luknju na Bovški Gamsovec na Krišku podu. Ima li snijega na zaštićenom putu s Gamsovca na Krišku podu?
|
|
|
|
| pohodnik383. 09. 2015 |
Pot prohođena prije nekoliko tjedana tijekom odmora. Bilo je fantastično. Nastavio sam još na Stenar gdje su bili i kozorogi. Bilo je lijepo gledati ih tako izbliza. SLIKE i osobni utisci s puta Lp! Tone
|
|
|
|
| neyo30. 10. 2016 |
Pozdrav Kakva je pot na Bovški Gamsovec, kroz luknju. Je li u ovo doba negdje polednjela. Je li negdje potrebna veća opreznost? Inače je to na južnoj strani i sunce je grije. Sutra bih namjeravao preko Gamsovca na Stenar. Nazad pa preko Sovatne. Ako netko zna bio bih sretan za odgovor.
|
|
|
|
| darinka430. 10. 2016 |
Koliko se vidjelo s mulatjere ne može biti previše snijega. Ali može biti na kakvom dijelu puta pa je dobro imati čakiju. Na primjer u Bovškoj škrbini ostao je snijeg. Možda još gdje. Snijeg je južni. Lijepo se po njemu hoda. Pa siguran uspon želim!
|
|
|
|
| neyo30. 10. 2016 |
Je li moguć neki prijedlog gdje bi bila prilično sigurna pot. Možda Stenar preko Sovatne? Ili Pihavec.... Hvala na odgovoru.
|
|
|
|
| neyo30. 10. 2016 |
A kakva je pot iz Gamsovca prema Sovatni, i koliko vremena nam treba do vrha Sovatne. Dan je već kratak. Znam ...ali veća polovica teško ustane rano. Definitivno iz Vrata u sedam sati.
|
|
|
|
| seinfeld17. 09. 2018 |
Jučer sva otišla po ovoj stazi na vrh, zatim na Stenar i natrag preko Sovatne. Staza je na nekim mjestima stvarno izložena, ali se može skrenuti pogled. SVK sam imao u ruksaku, ali ga nisam koristio, na najizloženijim mjestima nema mogućnosti za upotrebu (iz smjera Dovških vrat ima više mogućnosti). Meni je sasvim svejedno kojim putem gore i dolje. Obje su strme, dolaziš pak preko Luknje približno 400m ranije do sedla i ranije dočekuješ promjenu smjera. Preko Sovatne se već spust prilično vuče. U osam sati se nakupilo 14km i 1735 visinskih metara.
|
|
|
|
| bo_zl21. 09. 2019 |
Da izbjegnem današnju gužvu na T, na Luknji skrenem desno na Bovski gamsovec, popnem se još na Stenar, u Pogačnikov dom na ručak i preko Sovatne natrag. Super krug.
|
|
|
|
| cajer2. 10. 2019 |
Je li netko u zadnjih dana bio na Gamsovcu i može li reči ima li snijega na putu?
|
|
|
|
| darinka42. 10. 2019 |
Posljednji put snijeg je pao iznad 2300 m.
|
|
|
|
| Lazo15. 06. 2020 |
Evo, još jedan uspješan pohod. Prikazana je cijela staza iz Aljaževog doma u Vratih (preko Luknje). Snijega više nema, tako da zimska oprema više nije potrebna, za samovarovalnu opremu je tako... Osobno se bojim visine, ali za ovu stazu nisam koristio komplet (imao sam ga sa sobom jer piše preporučeno). Na izloženijim dijelovima potreban je oprezniji korak, ponekad se uopće ne možeš zakačiti (nema puno takvih dijelova). Ako imate djecu sa sobom, držite ih privezane. Kacigu jako preporučujem, posebno jer nas je već bilo puno i ispalili smo kamenje. Dodatna opreznost nikad nije odveć. Nadam se da vas ovim snimkom uvjerim da uzmete vremena (procjenite da li ste spremni) i posjetite Bovski Gamsovec. Na kraju ste lijepo nagrađeni pogledom. https://www.youtube.com/watch?v=NekpSnn52h4&list=PLCxvFZAu2k7ZlICujW4asZmxFO7md7THq&index=5&t=0s
|
|
|
|
| planika7730. 06. 2020 |
Lazo, super tura i video prikaz, hvala!
|
|
|
|
| tropine30. 06. 2020 |
Super tura i ja je preporučujem. Prekrasni razgledi.
|
|
|
|
| trdi773. 07. 2020 |
Pozdrav! U nedjelju planiramo kružnu stazu iz Vrata preko luknje na Bovski gamsovec spustiti se do Pogačnikovog doma na ručak i onda na Križ i preko bivaka na Rušju dolje. Ima li tko ideju koliko vremena treba za tu turu ili sigurno je netko već prošao. Hvala na odgovorima i siguran korak želim.
|
|
|
|
| Enka3. 07. 2020 |
Mi smo prošle jeseni išli u suprotnom smjeru i trebali smo sa svim stajanjima pri vrlo umjerenom tempu malo preko 11 sati.
|
|
|
|
| jetamp4. 07. 2020 |
Je li potrebna kaciga za Alj Vrata-Luknja-Bovški Gamsovec?
|
|
|
|
| trdi775. 07. 2020 |
Enka, hvala, sicer sam upravo sad pogledao post, kad smo već na putu kući. Otišli smo u istom smjeru kao što si napisala i sa stankama trebali 8.30h. Lp, trdi
|
|
|
|
| ljubitelj gora6. 07. 2020 |
Jučer 5.7 s Pihavca rano sišao čez Sovatnu, sigurno susreo oko 40 ljudi. Dakle bilo je prilično živahno po vrhovima . Vjerojatno Stenar, Bovški Gamsovec.
|
|
|
|
| cajer12. 07. 2020 |
Danas smo opisani put koristili za uspon na Bovški Gamsovec. Posljednjih 10 visinskih metara ispod Luknje malo je nezgodnih, ali ni ništa kritično. Između Luknje i vrha još je jedan nešto izložen dio gdje treba malo paziti. Do vrha bez problema u 3 sata. Spustimo se prema Dovškim vratima (25 min), odatle prema Pogačnikovom domu (25 min). Za silazak se vratimo do Dovških vrata, odakle u dolinu silazimo u nešto više od 2 sata. Na putu od Dovških vrata prema dolini naiđemo na skupinu starijih gospodina i gospođe (cca. 60-70 godina), koji su se vidno mučili s usponom na dijelu s čeličnim kablovima. Odlučili su se za odmor na dnu manje grupe, nakon čega je jedan od planinara iznad njih oslobodio veći kamen koji je letio prema njima. Samo su stajali i gledali kako leti prema njima. Dakle, imali su vremena za povlačenje, ali nisu znali za sebe . Ruksake su imali na tlu, neki bez kaciga, reakcijsko vrijeme nekoliko sekundi. Ukratko, ne odmarajte se u grapama jer ste izloženi padajućem kamenju, posebno ako preko vrha grupe ide prometna staza. Inače lijepa kružna staza 
|
|
|
|
| adva28. 09. 2021 17:58:45 |
26.9. prošla sam ovu stazu, i mogu samo reći PREDIVNO ..pogledi na Triglav i okolico vrijedni su svakog metra po škrilju do Luknje. Zatim silazak do Dovških vrata i dalje na Stenar i još Križ, povratak u Vrata preko Sovatne (sreća što je nisam odabrala za pristup ). SVK za ovu turu nije potreban (vodila sam ga na izlet ), jer ima ukupno 5 čeličnih konopaca, ali na određenim dijelovima treba paziti pod noge!!! jer su mjesta izložena.
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.