Planinski venci / Julijske Alpe / Poldašnja špica/Jof di Miezegnot / Planina Zajzera - Poldašnja špica/Jof di Miezegnot

Planina Zajzera - Poldašnja špica/Jof di Miezegnot

Ishodište: Planina Zajzera (1004 m)
Širina/Dužina: 46,4565°N 13,46924°E
Vrijeme hodanja: 3 h
Zahtijevnost: veoma zahtjevan označeni put
Visinska razlika: 1083 m
Visinska razlika po putu: 1100 m
Zemljovid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Preporučljiva oprema (ljeto): čelada, komplet za samovarovanje
Preporučljiva oprema (zima): šljem, komplet za samoosiguranje, cepin, dereze
Pogleda: 29.222
 3 osobe voli ovu objavu
Broj slika: 63
Broj komentara: 25
Pristup do ishodišta:
Iz Kranjske Gore preko graničnog prijelaza Rateče vozimo se do Trbiža / Tarvisio. Dalje vozimo starom cestom prema Videmu / Udinama. Već nakon nekoliko kilometara od Trbiža / Tarvisio lijevo se odvaja cesta za Ovčju vas / Valbrunu. Ovdje skrećemo lijevo i pratimo cestu sve do planine Zajzera, gdje se parkiramo na velikom parkingu.
Opis puta:
Sa parkirališta idemo stazom prateći putokaz Rifugio Grego. Staza se cijelo vrijeme uspinje kroz šumu i za sat vremena nas dovodi do kolibe koja se nalazi na planinskom pašnjaku s kojeg se pruža vrlo lijep pogled prema sjevernom zidu Montaža.

Od planinarskog doma se malo spuštamo makadamskom cestom do prevoja Rudni vrh (Sella di Somdogna) do kojeg vodi i asfaltirana cesta iz Dunjske doline. Ovdje idemo desno makadamom koji nas u kraćem usponu dovodi do vikendice Somdogna.
Kod vikendice nas tragovi usmjeravaju kroz livadu u šumu kroz koju se potom uspinjemo. Staza ubrzo skreće malo udesno i počinje se dosta strmo uspinjati u cik-cak. Strmina se ne smanjuje sve dok iz šume ne izađemo na planinu s koje već vidimo vrh Poldašnja špica.
Ubrzo se s lijeve strane spaja staza od Pipara i do bivka Gemona slijedi samo kraći uspon po travnatoj padini.

Kod bivka staza se ponovno strmo uspinje travnatim padinama, a zatim malo ispod vrha skreće desno, gdje prelazimo strme padine ispod vrha. Dalje slijedi samo strmi uspon po blago mrvičastom istočnom grebenu do vrha.
zemljovid puta - Poldašnja špica/Jof di Miezegnot
Ob poti: Rifugio Grego (1389m), Rudni vrh (1398m), Bivak Gemona (1946m)
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama
Planina Zajzera - Poldašnja špica/Jof di Miezegnot1
Planina Zajzera - Poldašnja špica/Jof di Miezegnot63
Rasprava o izletu Planina Zajzera - Poldašnja špica/Jof di Miezegnot
Gost8. 10. 2007 00:00:00
Če dvojezično pišemo imena gora in nekaterih krajev, je prav, da tudi krajevno ime Udine zapišemo tudi v slovenski obliki: VIDEM.
jani bele13. 08. 2013 00:00:00
V grapi malo pod vrhom se stvari kar zakomplicirajo.Na drugi strani grape res vidiš nadaljevanje potke, vendar je prehod čez grapo tako zlizan, da raje slediš stopinjam in markacijam po grapi naravnost navzgor, kjer je pa vse skupaj kar krušljivo in zahteva še posebno pri sestopu vso pazljivost. Zaradi tega odseka pot nikakor ne zasluži ocene "lahka".
damijanp13. 08. 2013 00:00:00
Se strinjam. To smo včeraj ugotovili tudi mi in smo se na tem mestu obrnili.
damijanp21. 08. 2013 00:00:00
Dodajam še nekaj slik z izleta na Poldašnjo špico:

Poldašnja špica
Paglia10. 12. 2013 00:00:00
Brane
7.12.2013
Ker sem bil že dvakrat pozimi na tem lepem razglednem vrhu smo jo tudi tokrat ubrali sem gor. Do koče Grego spodaj malce ledeno višje brez problemov, koča celo presenetljivo odprta.
V nadaljevanju tudi shojeno, prediralo se je bolj malo oziroma nič motečega.Pri bivaku Gemona manjši počitek, nato naprej do tudi sledi predhodnih do nekakšnega predvrha. Nato pa ... tema. Sledi naprej ni bilo, čeprav se je bilo treba samo malce spustiti navzdol in nato cca 50 m do vrha. Vsi složno ugotovili, da je prenevarno zaradi možnosti splazenja in smo raje sledili razumu kot vrhu in OBRNILI.
Drugače enkratno vreme, brez vetra, razgledi enkratni, seveda kraljuje Montaž.

Še pripomba : Če bodo razmere kaj boljše, za finalni vzpon ni slabo imeti dereze in cepin.

IgorZlodej10. 12. 2013 00:00:00
Na Poldašnji špici sem bil približno 20 x, 5 ali 6 krat sem tudi smučal z vrha, nikoli pa nisem potreboval derez, seveda pa je vse odvisno od razmer, če so bile dobre sem na vrh prišel celo na smučeh.
golica23. 05. 2016 00:00:00
Naslednji teden gremo na Podalšnjo špico.V komentarjih sem videla(tudi sicer imamo pot označeno kot lahko,na proti vrhu zahtevno, da se zna pred vrhom " vsaj zame-zakomplicirati", sprašujem,je prepadna,krušljiva,? morda kakšna slikica tega "odseka".Hvala
VanSims24. 05. 2016 00:00:00
Na poti od bivaka Gemona do vrha je na tej poti en skalni skok, ki je malo zahtevnejši, ostalo je vse nezahtevno. Zaradi tega odseka bi tudi sam označil pot kot delno-zahtevno.

Grapa o kateri piše @jani bele pa je na poti, ki pride iz Ovčje vasi. Treba je slediti stopinjam in biti malo previden. To, da je ta pot zahtevna kot piše na tem portalu pa je pretiravanje.
IgorZlodej25. 05. 2016 00:00:00
Vršni del poti je bil lani zaprt mežikanje, slikc pa tukaj ni mogoče nalagat, je treba vprašat pod forum-razmere zavijanje z očmi
golica25. 05. 2016 00:00:00
VanSims hvala za razlago,priznam,da sem čakala na komentar g. Zlodeja,ker vem,da je vrhunski poznavalec teh krajev,/predvidevanja iz njegovih komentarjev.
Pogledam pod forum-razmere,če kaj najdem.hvalanasmehjezik
lepenatka17. 07. 2016 00:00:00
Včaraj na tej gori s čudovitimi razgledi.
Zgornji del je uradno še vedno zaprt(kot piše Igor).Spust pa po drugi strani in nazaj k bivaku oz. križu.Pot je ponekod zazdrapana, tako da sem jo pred najbolj zoprnim delom mahnila po travah navzdol.
Prehodi in stezice so, previdnost pa, kot povsod, nujna.
Varno na potehnasmeh
katty21. 04. 2017 00:00:00
Živjo.

Ima mogoče kdo kako informacijo kakšne so kaj trenutne razmere po zgoraj opisani poti do Poldašnje špice? Hvala nasmeh
michael6631. 05. 2017 00:00:00
V nedeljo bil iz Zajezera na Poldašnji špici.Nikjer ne piše,da je pot zaprta.Bi pa po mojem mnenju morala biti,saj je pod vrhom zeloooo v slabem stanju.Ali je bil kak podor ali je to naredila voda ne vem.Grapa je strma,krušljiva in polna peska.Tako oprijem kot korak nista 100%.Če zdrsneš,se ne vstaviš vsaj 100 metrov in še to v bog ve kakšnem stanju.Če pa je še kdo pred oz.nad tabo je nesreča zelo blizu.En italjan je sprožil precej velik kamen...kakih 20 kg...Mene je zgrešil za kak meter ali dva,partnerko pa je oplazil po boku.Nič hudega,samo modrica,ampak šlo je za centimetre.Če se bo kdo vseeno odpravil gor previdno.Razen omenjenega odseka je pot lepa in lahka,razgledi pa čudoviti.
jax31. 05. 2017 00:00:00
Tisti prehod je bil zoprn že prej. Če je letos še kaj slabše, pa res ne bi vedel.
dprapr31. 05. 2017 00:00:00
Tisti odsek ni edini možni pristop na vrh.
michael6631. 05. 2017 00:00:00
Ja,eden je prišel iz Ovčje vasi
ljubitelj gora3. 10. 2017 00:00:00
Včeraj kar malo pozno iz Zajzere na Poldašnjo špico. Listavci so že jesensko obarvani, macesni pridobivajo na barvi. Pod vrhom je pot zelo zahtevna, krušljiva in potrebna je velika previdnost.
srči24. 08. 2018 00:00:00
V sredo 22.8. bila na Poldašnji špici. Pot pod vrhom, čez grapo je sedaj opremljena z 3. varovali ( zajla )tako ,da se sedaj do vrha varneje pristopi. nasmehnasmehnasmeh
naj napišem še to, da sem se tokrat pripeljala po alpski, 18 km dolgi cesti, do sedla Rudni vrh ( slika 6 ) in skrajšala pot za cca 1 uro.
Z planine Zajzera sem šla lani na Due Pizzi.
Cesta je v odličnem stanju in dobro varovana in vsekakor priporočam kot izlet združen z turiconasmeh
babim25. 08. 2018 00:00:00
srči, zanima me, ali je bil dostop z avtom do Rudnega vrha iz Zajzere ali Dunje?
bbugari125. 08. 2018 00:00:00
Avtom na Rudni vrh je mogoče samo z Dunje.
babim26. 08. 2018 00:00:00
Hvala za odgovor!
Vladimir197317. 08. 2023 12:34:25
Pozdravljeni,

bi prosil za informacije, v kakšnem stanju je zgornji del poti na POLDAŠNJO ŠPICO od bivaka Gemona do vrha.
Hvala in lep pozdrav
Johan6418. 08. 2023 07:35:46
Zgornji del poti...najstrmejši del je malce zoprn zaradi krušljivega kamenja. Tisti predel kjer je pletenica obidemo z umikom v desno čez peščeno grapo in in potem nadaljujemo navzgor po delno poraščenem in kamnitem terenu nazaj na stezo. Je že malce uhojeno. Ostalo ni problema.
Lp, Ivan
skiro12310. 09. 2023 12:34:53
Pot opravili včeraj in bi opozoril na par zadev:
1. Časovnica (čas hoje) v primerjavi z ostalimi vzponi ni primerna. Bolj primerna okvirna dolžina je 3:00 ali 3:15.
2. Zahtevnost je na zgornjem robu (delno zahtevna), a samo na račun zadnjega dela. Tega sicer ne bi spreminjal, bi pa opozoril, da je del, ki je zavarovan s pletenico težavnosti A/B ali B če bi bila to ferata. Če ta del obidemo, je potrebno biti previden, ker je zadeva precej spolzka zaradi peska na poti. Izbor je odvisen od osebnih preferenc in občutka varnosti.
3. Če z avtom pridete na sedlo preko Dunje, se pot skrajša za 1/3 oz. 1 uro.

Sicer pa eden lepših razglednikov, ki sem jih prehodil. Priporočam vsem, ki v hribih iščejo razglede in lepe, manj obljudene kotičke. Ker je pot do zadnjega dela zelo enostavna in ker so razgledi že prej odlični, ne boste mnogo izgubili, če vzpon zaključite malo pred vrhom (in izpustite zahteven del).