Planinski venci / Karavanke / Španov vrh / Jesenice (Ukova) - Španov vrh (čez sedem grabnov)

Jesenice (Ukova) - Španov vrh (čez sedem grabnov)

Ishodište: Jesenice (Ukova) (600 m)
Širina/Dužina: 46,4362°N 14,0648°E
Ime puta: čez sedem grabnov
Vrijeme hodanja: 2 h 30 min
Broj slika: 46
Broj komentara: 23
Pristup do ishodišta:
S autoceste Ljubljana - Jesenice idemo do izlaza Lipce, gdje vozimo desno prema Jesenicama. U naselju Slovenski Javornik na semaforiziranom raskrižju skrećemo lijevo prema centru mjesta. Na drugom semaforiziranom raskrižju (kod srednje škole) vozimo desno natrag prema Tomšičevoj cesti pokraj osnovne škole s lijeve strane. Iza škole prolazimo pješačkim prijelazom i odmah skrećemo u prvu (užu) ulicu lijevo. Kada se tu uspnemo nekoliko 10 metara, s desne strane vidimo označeno parkiralište - naše polazište.
Opis puta:
Sa parkirališta nastavljamo cestom uzbrdo, nakon čega nakon nekoliko 10 metara lijevo uočavamo kupalište Ukova, a desno cestu koja se uzbrdo odvaja prema sjeveru u šumu.
Na potonju stupamo i kratko je pratimo, tj. do desnog zavoja ispred kojeg je s iste strane ograđena kaptaža. S druge - lijeve strane stupamo na stazu koja siječe dvostruki zavoj ceste koju smo napustili. Ovdje također nailazimo na prve plamenove. Dosta brzo ponovno prelazimo cestu, te stupamo na stazu koja se počinje uspinjati prema sjeveru. Skrenuvši lijevo, uključuje se na kolovoz uz koji uočavamo putokaz. Zanemarujemo ga, te samo prelazimo preko kolovoza i time stupamo na kolovoz koji se prvo uspinje u smjeru zapada. Na stablima primjećujemo buktinje i pratimo ih po kamenu, vijugavo, suho, do korita sličnim kolskim putem uzbrdo u smjeru sjeverozapada. Kada na kraju naiđemo na križanje, biramo lijevo i nastavljamo uzbrdo prateći buktinju. Dalje idemo desnom (glavnom) stazom, što znači da zanemarujemo lijeva skretanja. Kada se sada uža, do korita potoka sličnoj stazi pridruži malo šira pješačka staza s lijeve strane, mi nastavljamo desno. Ubrzo dolazimo u blizinu potoka, odnosno u područje njegovog klanca. Ovdje na stijenama primjećujemo nekoliko ivica i željeznih šiljaka, što ne povećava težinu našeg puta. Nakon toga s lijeve strane uočavamo kućicu, a staza odavde dalje dosta puta prelazi potok. Kada se na lijevoj padini Mirca gubi, s iste strane šuma se malo otvara i tu posljednji put prelazimo potok. U smjeru lijevo - sjeverozapad kameni put nas dovodi na kolovoz po kojem i dalje nastavljamo u istom smjeru do livade (Skavarjev rovt) s naše desne strane. Ovdje treba obratiti pažnju, jer su požari na ovom dijelu staze dosta rijetki. Prvo prelazimo učvršćenu šumsku cestu Prihodi - Križovec i nekoliko metara desno od potoka s druge strane (iza manjeg parkirališta) tražimo šumsku stazu koja u šumi skreće desno i uspinje se. Nakon kraćeg vremena skreće lijevo, te prolazi tik uz šumski put, a zatim tu i završava. Tek nekoliko 10 metara nakon toga, kada smo zakoračili na cestu, na desnom skretanju, s lijeve strane primijetit ćemo pješačku stazu koja se uspinje u šumu. Nakon nekoliko metara spaja se s malo širim putem po kojem opet hodamo još samo nekoliko metara. Kada na stablu primijetimo urezano: "Č. V." (Črni Vrh), sa staze idemo lijevo na isprva teže uočljiv kolovoz koji kasnije prelazi u lako prohodnu markiranu stazu koja nas dovodi na šumoviti greben. Tu se već duže vrijeme uspinjemo u smjeru sjeveroistoka. Kada izađemo iz šume uočavamo vikendicu koju izbjegavamo lijevo lovačkom stazom i odatle se ubrzo odvajamo natrag desno, na šumoviti greben. Relativno brzo izlazimo iz šume gdje se rubom livade uspinjemo još par 10 metara, pored stabla lipe na otvorenoj livadi. U daljini primjećujemo kuću, koja se nalazi u blizini skijaške kuće Črni Vrh. Tražimo kolnu stazu kroz livadu, koja nas pored spomenute kuće s desne strane dovodi u blizinu sjedežnice. Tu idemo desno i nakon nekoliko minuta hoda dolazimo do skijališta. Nastavljamo pored vikendice u smjeru uz žičaru po kolovozu. Kad se odvaja, idemo desno, a ubrzo zatim i lijevo. Kolovoz nakon kraćeg uspona vodi blago pored nekoliko vikendica, nakon čega se ponovno nakratko uspinje. Na vrhu ovog uspona, gdje kolovoz skreće ulijevo i zaravnava se, s lijeve strane uočavamo stablo s oznakama: "Španov Vrh, Zaželjena smjer". Idemo lijevo pješačkom stazom koja nas iznad vikendica dovodi na padinu. Nakon kratkog vremena staza se izravnava, a nakon nekoliko 10 metara hoda uočavamo vrh Španov Vrh s gornjom stanicom sjedežnice. Slijedi samo nekoliko minuta uspona u vidljivom smjeru prema odredištu.
zemljovid puta - Španov vrh
Ob poti: Smučarski dom Črni vrh (1156m)
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama, upisna knjiga
Jesenice (Ukova) - Španov vrh1
Jesenice (Ukova) - Španov vrh44
Jesenice (Ukova) - Španov vrh45
Jesenice (Ukova) - Španov vrh46
Rasprava o izletu Jesenice (Ukova) - Španov vrh (čez sedem grabnov)
Majdag9. 06. 2010 00:00:00

Pravijo ,da 7x prečkaš graben.Pa kar drži.Šla sem pred 3 leti ,pa je bilo zelo veliko podrtega drevja.Dobro opisana pot,čav!
heinz9. 06. 2010 00:00:00
Ja, na 11. sliki lahko vidiš podrto drevje, a glede prehodnosti ni težav (umaknjeno). Čeprav gozdna, pa je tudi nadaljna pot od Skavarjevega rovta dalje kar lepa,- posebej proti vrhu.
Menda je bila to pred leti edina pot v Španov (in/ali Črni) vrh.
Lp heinz!
heinz16. 06. 2010 00:00:00
Majdag10. 07. 2010 00:00:00

Živjo-

Danes sem šla z mojo kužo čez sedem grabnov.Žal nisem imela s seboj tvojega super opisa .Tako,da nisem vedela po kateri poti moram iti,da pridem čez Črni vrh. Pa drugič.Drugače se pa meni zdi pot divja,zaraščena,kar malo dolgočasna.Za tiste ,ki imajo radi mir in tišino in jih šumenje vode ne moti.Osebno mi je Mežakla bolj všeč,čav!
heinz11. 07. 2010 00:00:00
Ja, ljudje smo si različni. Meni je bilo ravno to všeč, da nisem nikogar srečal: zelo blizu in obenem daleč od civilizacije.
Na Č.v. se pot nadaljuje v smeri skorajda naravnost čez gozdno cesto (le malce v desno). Ta te najprej pripelje v bližino ceste, ki se levo odcepi od glavne, naprej pa na greben Špajka, po katerem prideš pod Črni vrh (smučarski dom).
Mežakla mi je ravnotako zelo všeč zaradi divjine oz miru.
o_O28. 07. 2010 00:00:00
heinz, a lahko opišeš bolj natančno kje so tisti slapovi, sem šel ćez 7 grabnov in nism videl nič, slišal pa tudi ne?

Poleg tega pa, kje se odcepi pot mimo Mirce, ki pride na razgledno pot? Tam so neki kolovozi (nad travnikom), ampak točnega odcepa pa ne vem.

hvala,
o_O
heinz28. 07. 2010 00:00:00
Ja, tisti najlepši slap na desni Ukovi, kjer poteka pot "čez sedem grabnov" se nahaja pod robom široke grape po kateri priteče potok, in to že kmalu zatem, ko markirana pot prečka kolovoz..t.j. po cca 10 min hoje. Da bi ga ne zgrešili, moramo hoditi nekoliko stran, v desno, po ožji shojeni nemarkirani poti ob robu grape,- stran od vlaki podobne označene kamnite poti, ki poteka nekoliko bolj v sredini gozda. Sestop k slapu je dokaj strm in celo malce zahteven, zato predlagam previdnost. Sicer pa se do njega da priti tudi po sami strugi potoka, če le voda ni previsoka. Torej pri mostičku se usmeriš na levo strugo (prvi mostiček) potoka in hodiš nekaj časa navzgor po njej do slapu.
Tu gre v bistvu za desni oz. glavni pritok,- vejo Ukove.
Ob levi veji Ukove (drugi mostiček) pa hodiš cca 1/2 ure po poti proti Jeseniškemu rovtu, nakar na mestu pred veliko skalo lahko zaslišiš in seveda tudi opaziš slap, do katerega pa je sestop veliko lažji od prej omenjenega.
Veličina oz mogočnost obeh je seveda zaradi hudourniške narave odvisen od količine deževja v preteklih dneh.
Na Razgledno pot iz poti čez sedem grabnov prideš, če ob povratku pri starem, podrtem mostu (zemljevid), oz na razpotju iz 10. slike ,namesto levo nadaljuješ naravnost. Pot od tod dalje je seveda neoznačena- gozdna vlaka, katera se kasneje, ko hodiš po južnem pobočju Mirce zoži v stezo. V tem času je le-ta najbrž precej zarasla in zato težje sledljiva.
Po njej hodiš kar dolgo časa; zagotovo več od pričakovanega. Na Razgledno pot stopiš v bližini Murove.
Lp heinz!
heinz29. 07. 2010 00:00:00
Popravljam: Ob povratku za smer proti Razgledni poti, se ni treba spuščati do bližine omenjenega starega podrtega mostu, kajti razpotje iz 10. slike se nahaja višje (bližje soteski).
Na omenjeni bivši most naletiš edino v primeru, če na razpotju iz 9. slike pri vzponu nadaljuješ desno, -t.j.- če zapustiš markirano pot "čez sedem grabnov". Ta pot na drugi strani potoka zavije desno in nas pripelje v bližino struge leve Ukove, kjer se pred starim vodnim zajetjem nahaja prej omenjen nekaj manjši slap.
Majdag5. 06. 2011 00:00:00
...Sedem grabnov, Črni vrh , Španov vrh...
Kam, ko je tako slaba vremenska napoved? Družba ni šla nikamor. Naj bom doma, ni govora, četudi me ujame kakšna ploha. Iro na povodec, pa greva proti Jelenkamnu. Pa se že pred prvim mostičkom premislim, ja čez sedem grabnov greva, po novo označeni poti. Prijetna stezica, ki pri strugi potoka Ukova, zavije ostro levo. Kaj kmalu si pri skali s klini. Nova brv danes ni bila uporabna, mokra, preozka. Nato sledi veliko, na novo požaganih dreves. No pa saj gre, tudi čeznje, če je volja. Pri S. rovtu nekega gospoda povprašam za pot do Č. vrha. Ni bilo kaj dosti problemov. Ko prečiva neko zasebno zemljišče, na obeh koncih zakljenjene ograje, se znajdeva točno pred smučarskim domom v Črnem vrhu. Ko sva že tam, greva pa še v Španov vrh. V dolino pa greva po drugi strani. Čez Lenčkov rovt, na planino Dole in čez Jelenkamen nazaj domov. Umazane, kar sem pričakovala, toda vesela. Obleka se opere, toda zadovoljstvo ostane, pa lep pozdrav ...Majdavelik nasmeh
Majdag30. 07. 2011 00:00:00

...Sedem grabnov...potka je očiščena, podrta drevesa prežagana. Tišina, slišiš samo žuborenje vode v tolmunčkih. Vedno bolj mi je všeč ta naša divjina, pa še blizu je, čavnasmeh
Toni-k29. 09. 2011 00:00:00
Njaprej lep pozdrav vsem,posebno Heinzu,ki ima kot izgleda jeseniške potke v malem prstu.Večkrat sem že obiskal hribi.net,z namenom da najdem kakšno pot,povezavo v dolino.Ukvarjam se namreč z gorskim kolesarstvom.Včeraj sem se spustil preko Jeseniških rovtov v Ukovo. Pot je zanimiva ,vozna,le na nobenega od mostičkov nisem upal stopiti ,posebno še s kolesom na rami.Na križišču malo pod zajetjem ,sem ubral desno pot,prečkal oziroma splezal čez skale preko Ukove in prišel na kolovoz,ki se malce naprej sreča s kolovozom ,ki pripelje iz 7 grabnov.To pot sem izbral ravno zaradi opisa ,ki ga je dal heinz. Imam pa vprašanje za poznavalce Mirce,namreč danes sem se spustil iz Skavarjevega rovta do Prihodov,na zgornjih Prihodih sem našel gozdno cesto ,ki poteka v smeri vzhoda precej daleč.Šel sem do konca te ceste in iskal kako potko ali kolovoz ,po kateri bi se spustil v dolino.Sicer sem nekje na sredini našel zaraščen kolovoz ,ki se je spuščal a na slepo nisem želel iti.Ve kdo kam bi prišel po njem?v kakem stanju je?
Hvala za odgovore in lep pozdrav
Toni-k
heinz30. 09. 2011 00:00:00
Kar zadeva Mirco imaš na njeni desni strani gledano od zadaj (levo 7 grabnov) ravnotako v redu pot v dolino, ki je bila svoj čas celo markirana. Pripelje te na Zgornje Pejce. Od tam lahko nadaljuješ desno navzdol proti cesti ki gre v rovte, ali pa po makadamu levo v gozd do rdečih skal (bivši kamnolom rdečega marmorja), v bližini katerega skreneš s poti desno, navzdol po gozdnem pobočju. Malce nižje naletiš na pot, ki te pripelje na Razgledno cesto malce nad Murovo.
Verjetno pa da obstoja tudi kakšna stara povezava oz gozdna pot med Prihodi in Pejcami. Kar se tiče same Mirce pa sta (za v dolino) na voljo ti dve: na vzhodnem in zahodnem pobočju. Proti samemu vrhu (1025) vodijo tri.
Toni-k30. 09. 2011 00:00:00
ja včeraj sem kolesaril po tisti makedamu do konca,nazaj grede pa sem malo pred rdečimi skalami opazil zaraščen kolovoz v dolino.Bo treba tam probat,od tam naprej v smeri Pejc pod samimi skalami pa sem opazil nek kamnit zid in pa od tam dalje je pobočje pod cesto posuto s skalami in precej strmo.Tisto pot desno iz bližine Skavarjevega rovta na Pejce sem vozim ža nekajkrat,zanimalo me je za naprej,čeprav sem zadnjič našel pot mimo Pejc,ob Kapelici na Murovo.
heinz30. 09. 2011 00:00:00
Ja, tam pod rdečimi skalami je res en star zid.. Če greš po tisti cesti odd GG-ja, po kateri praviš, da si včeraj kolesaril do njenega konca, lahko tudi tam, če se malce spustiš navzdol, naletiš na pot ki preči to južno pobočje Mirce od vzhoda in se spušča zahodno proti Razgledni cesti. To je pot >čez Pekovo planco<, ki pride iz 7. grabnov. Pred skalami sem tudi jaz že opazil neko staro pot navzdol (v bližini potoka), a je nisem preizkusil. Tiste ob kapelici na Murovo ne poznam. (vsega pač nimam v malem prstu..nasmeh)
panda1016. 04. 2014 00:00:00
Živjo!
je morda v zadnjih dneh kdo hodil čez sedem grabnov na Španov vrh? kako je s podrtim drevjem po žledolomu? Je pot sploh že prehodna??
Edina15. 05. 2014 00:00:00
Danes sem šla po tej poti z nekoliko spremenjenim izhodiščem (do fotografije št. 19), od tu dalje pa po opisani poti. Seveda so me predvsem zanimale narcise in ugotovila sem, da nas bodo tudi tukaj okrog še nekaj časa razveseljevalenasmeh Slikce pa tukaj
Majdag9. 05. 2019 00:00:00
7.5...Peš od doma, pa ne čez grabne, čez Pejco sem šla. Sneg je že na Skavarjevem rovtu. Z višino ga je vedno več. Pobočje Š.V je na debelo obloženo s snegom. Ponekod je spihan in zemlja zjutraj pomrznjena. Narcis sem videla bolj malo, le pred Črnim vrhom pod skopnelim snegom. Razgledi na vrhu krasni, luštno potepanje.nasmeh

zlatica11. 05. 2019 00:00:00
Majda, pravo popotovanje si imela, od zelenih površin, zasneženih grebenov, do lepih narcis, krasnih pogledov na gore, skratka super raznoliko hribolazenje. In kako si dobro določila vrhove gora! Prav občudujem te, da vse to gorsko lepoto tako dobro poznaš oz. znaš določiti. Zato vedno rada prebiram tvoje zgodbe in se naslanjam na lepih fotografijah. nasmeh
Majdag12. 05. 2019 00:00:00
Zlatica hvala, te konce še kar nekam, Bohinjske pa ne, jih najbolje opiše Ločanka in še kakšen..nasmeh
Jusk15. 02. 2020 00:00:00
Ker ima Ukova trenutno zelo malo vode ponikne nekje na sredini 7grabnov,tako da je spodnji del grape popolnoma suh. Prečenja potoka brez težav..od Črnega vrha proti Španovem vrhu pa zelo poledenela pot,previdno! Za dobro krožno pot priporočam povratek do Pristave in po Gajškovi poti. Lpnasmeh
Majdag8. 05. 2020 00:00:00
Heinz, pot se je močno spremenila. Zaradi novih vlak so stezice izginile. Tudi sama struga- soteska je drugačna. Manj je vode in več skal. Tudi podrtega drevja ne manjka. Divjina nad Jesenicami.
nasmehnasmeh
Jusk8. 11. 2020 00:00:00
po povratku z družbo nazaj iz Jelenkamna,sem se odločil da skočim še sem gor,časa do povratka nazaj do teme je bilo dovoljnasmeh šel sem pa iz Murove po Rudni poti mimo Zg.Pejc,od Skavarjevega rovta pa po tej opisani poti. Na vrhu ujamem še zadnje današnje sončne žarkenasmeh pot proti vrhu Španovega vrha zelo blatna,v senčnih legah se je še ob 4h popoldne držala slana..ampak tudi lepi razgledi vsenaokolinasmeh
Jusk28. 11. 2020 00:00:00
danes pa po 7grabnih na Španovga,po grabnu je lepo prehodno,vode je malo.. naprej od Skavarjevega rovta pa po nemarkiranih poteh in planinah tam okoli.. Španov vrh ni več blaten kot nekaj časa nazaj,vse je pomrznjeno. Nazaj do Ukove pa čez Lenčkov špik in Dole,vsa pot je brez posebnosti in normalno prehodna. Lp