Planinski venci / Karavanke / Kresišče / Srednji Vrh - Kresišče (čez Grajšco)

Srednji Vrh - Kresišče (čez Grajšco)

Ishodište: Srednji Vrh (960 m)
Širina/Dužina: 46,4894°N 13,8371°E
Broj slika: 57
Broj komentara: 21
Pristup do ishodišta:
S autoceste Ljubljana - Jesenice idemo do izlaza Jesenice - zapad (Hrušica) i nastavljamo vožnju u smjeru Kranjske Gore. Dolaskom u Gozd Martuljek skrećemo desno u smjeru Srednjeg Vrha te se uskom i strmom cestom vozimo do spomenutog naselja. Kada se cesta malo zaravna dolazimo do raskrižja više cesta i okretišta. Tu parkiramo na prikladnom mjestu uz raskrižje.
Opis puta:
Od okretišta na Srednjem vrhu nastavljamo prema sjeveru gdje odmah dolazimo do manjeg raskrižja. Od raskrižja nastavljamo donjom desnom cestom koja je sa prometnim znakom zatvorena za javni promet. Cesta se prvo lagano spušta, a zatim se lagano uspinje pored nekoliko kuća, nakon čega prestaje asfalt. Na dva uzastopna manja raskrižja, koja se nalaze tek malo iznad sela, nastavljamo lijevo, a zatim još dugo nastavljamo blago usponskom cestom koja presijeca veći broj bujica, vododerina i potoka. U donjem dijelu staze također se malo otvara pogled na planinu Martuljek, a zatim cesta prelazi u šumu. Prvih sat vremena hoda cesta se lagano do umjereno penje, a zatim se izravnava i nekoliko puta se čak malo spušta. U zadnjem dijelu uspona na cesti se šuma prorjeđuje i staza nas dovodi do lovačke kuće Hladnik koja se nalazi usred veće livade.
Iza lovačke kuće nastavljamo lijevo, a staza nas odmah dovodi do neoznačenog križanja. Tu nastavljamo desno u šumu i dalje se uspinjemo relativno strmim kolovozom. Malo više dolazimo do sljedećeg križanja kolovoza, gdje nastavljamo desnim, koji se dalje uspinje koso prema desno. Spomenuti kolovoz ubrzo se sasvim zaravna i dovodi nas u manju dolinu, gdje prelazimo potok Hladnik. Odmah nakon potoka skrećemo lijevo i pored njega se neko vrijeme umjereno uspinjemo, a zatim staza prelazi u gustu šumu, gdje se počinje strmo uspinjati. Kada nas nakon dobrih 15 minuta strmog uspona staza izvede iz šume, ona se zaravna i polako počinje nestajati na travnatim padinama Grajšca. Na nekim mjestima slabo vidljiva staza koja se proteže po ili uz dolinu, više vodi pored pojilišta za životinje, a dolina se tek malo iznad spomenutog pojilišta dijeli na dva dijela.
Nastavljamo lijevo dužom i manje strmom dolinom koja polako skreće sve više ulijevo. Ovdje ćemo moći, ako budemo dovoljno tihi i imali malo sreće, primijetiti i ponekog svizca.
Na početku gornjeg dijela Grajšca trebamo paziti jer će se s desne strane otvoriti lijepi prolaz prema grebenu između Maloškog poldna i Kresišča. Na pogodnom mjestu napuštamo stazu koja vodi na Trupejevo poldne i idemo desno po lako prohodnom bespuću, po kojem se za dobrih 5 minuta uspinjemo na manji prevoj između ranije navedenih vrhova.
Dolaskom do malog sedla uključujemo se na markirani austrijski put, a mi ga pratimo desno u smjeru Kresišče / Schwarzkogel (lijevo Maloško poldne i Ostra peč).
U početku se još uvijek uspinjemo kroz rijetku šumu, a više ju smjenjuje borovica i počinju se otvarati sve ljepši vidici uglavnom na Julijske Alpe. U zadnjem dijelu staza nas dovodi na travnate padine i slijedi kraći uspon do vrha.
zemljovid puta - Kresišče
Ob poti: Lovska koca (1280m), Grajšca (1760m)
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama, upisna knjiga
Srednji Vrh - Kresišče1
Srednji Vrh - Kresišče55
Srednji Vrh - Kresišče56
Srednji Vrh - Kresišče57
Rasprava o izletu Srednji Vrh - Kresišče (čez Grajšco)
Biser gora21. 03. 2008 00:00:00
Kresišče je lep, malo obiskan razglednik v Karavankah. Priporočam krožno pot. Vzpon mimo Železnice in sestop čez Grajšco, vmes pa se povzpnemo še na Trupejevo poldne.
Otto26. 06. 2010 00:00:00
Včeraj sem se potikal tam okoli in sem zgrešil pot. Namesto na Srednjem vrhu sem pristal v Belci.zmeden
Drugače pa super prečenje od Trupejevega poldneva preko Maloškega do Kresišča.
Tudi ni bilo kakšnega pretiranega navala ljudi. Srečal sem le dva.
Flora124. 10. 2010 00:00:00
Včeraj opravili pot vas Srednji vrh, lovska koča, Kresišče, po grebenu na Maloško poldne, do Trupejevega poldna in dol ob potoku do lovske koče in do vasi Srednji vrh. Mrzlo, a ne tako kot prejšnji teden, veter. Pot je na grebenu na mestih zasnežena, potrebna previdnost, drugače krasen ambient z rumenimi macesni in snegom. Lovci so spet nekaj streljali. eek Na Kresišču sva še srečali ljudi, naprej po grebenu in do lovske koče nikogar.
vas Srednji Vrh zadrega
klm24. 10. 2010 00:00:00
domačini so vsi pravi "jagri". Nič kolikokrat se mi je že zgodilo, da sem se odpravil še pred svitom na vrhove nad Srednjim vrhom, ko sem pred ali na dvorišču katerere od koč zagledal ali pa skorajda pohodil ustreljenega gamsa, redkeje srnjad.
Flora125. 10. 2010 00:00:00
Ja, ko smo se pogovarjali pri lovski koči, so pa res omenjali gamse. Pa sem mislila, da se hecajo. mežikanje
klm25. 10. 2010 00:00:00
..potem pa pridejo avstrijski turisti na gamsji golaž....lokalna specialiteta...zavijanje z očmi
katty12. 09. 2011 00:00:00
Včeraj prehodila to pot. Startali smo pri mali lovski koči v Srednjem Vrhu (slika 5), pot pa nadaljevali v desni smeri. Kolovozna pot je v začetku precej strma, po njej hodimo cca. 20-30 min. Prečkamo mali potoček, kjer se ob vračanju nazaj osvežimo. Tu se pot zoži v lepo stezico, ki se vije skozi gozd. Po kakih 15 min pridemo na čudovito planino Grajšco, kjer se naše oči in duša spočijeta ob pogledu na Julijske Alpe z Triglavom in Špikom na čelu. Razgled je zares veličasten. Tam se malo okrepčamo z borovničkami, nato pa nadaljujemo v smeri Kresišča, ki smo pravzaprav mislili, da je Trupejevo poldne. Prišli smo na sedlo, iz katerega se nam odpre pogled na Vrbsko jezero in dolino reke Drave. Pogled je zares veličasten. Da pridemo na vrh, potrebujemo še kakih 20 minutk. Tam nas čaka velik križ, vpisna knjižica brez žiga in prav prijetna klopca. Tu je pogled zares fenomenalen. Vpišemo se (kot prvi tega dne) in krenemo proti Trupejevem poldnu. Hodimo po slo-avs meji. Pot se najprej dviguje (na desni je še en vrh z velikim križemzmedenzmeden), nato spušča in nazadnje hodimo po ravnini.
Kar se lovcev tiče-te dni so še posebej dejavni, saj iščejo medveda, ki lomasti po teh koncih in ubija drobnico in govedo. Smo srečali dva, ki sta iskala tako drobnico in govedo kot tudi medveda.
Skratka, vsem, ki se odpravljate v bližnji prihodnosti po teh koncih svetujem, da ste še posebno previdni.
Srečno in lep pozdrav, Katy
Flora129. 11. 2011 00:00:00
Katty, tisti vrh z velikim križem je Maloško poldne.
misika30. 11. 2011 00:00:00
Ta vrh, ki je rahlo odmaknjen iz grebena, se imenuje ostra peč...
Flora130. 11. 2011 00:00:00
Ojstra peč = Nordgipfel,
Mallestiger Mittagskogel = Maloško poldne
Na sliki so zapisi pomešani.
misika30. 11. 2011 00:00:00
Avstrijici imajo tudi na križu na Ostri peči ta napis- Mallestiger Mittagskogel..
Maloško poldne je blizu, vrh je pa manjši travnik na katerem je mejni kamen.nasmeh
ljubitelj gora12. 05. 2013 00:00:00
Po tej poti sem se vračal, slika 26 do tu iz Srednjega Vrha je gozdna cesta, na novo in še naprej gre. Tu se tud preči potok, je možic. Drugače pa se pot iz Srednjega vrha zelo vleče in je kar dolga, priporočam obisk.
Edina31. 05. 2014 00:00:00
Rada grem po tej poti, tudi planini Grajšica in Stara planina sta izjemno lepi, razgledi pa v lepem vremenu segajo daleč, daleč. Nazaj jo običajno uberem po bližnjici. A kje? Tukaj
fpetel117. 05. 2015 00:00:00
Pred leti sem šel po tej poti na Kresišče in potem mimo Maloškega poldneva in Trupejevega poldneva. Potem do Blekove planine in navzdol. Prehodil sem že velik del slovenskih hribov, ampak ta konec mi je izjemno lep - iz grebena je lep pogled na Koroško in Martuljške hribe, lepa narava in mir. Upajmo, da tako tudi ostane.
zajko11. 12. 2016 00:00:00
Včeraj v čudovitem sončnem in toplem vremenu po opisani poti na Kresišče,nato na Ostro peč in Maloško poldne na sedlo med Trupejevim poldnem in Belo pečjo v dolino mimo lovske koče na Srednji vrh.Lepa tura,skupnega vzpona 1200 m in6 ur hoje.
keti130. 03. 2017 00:00:00
Je bil kdo zadnje dni na Kresiscu? Je se kaj snega po dolini potoka Hladnika?
ločanka31. 10. 2017 00:00:00
Tole Kresišče enkratno razgledišče, nisem prej vedela, sem se gor prepričala, razgledi res veličastni. Najbrž vedo to bolj Avstrijci, saj sem le njih srečala na grebenski poti. Res čudoviti konci!
tango16. 02. 2019 00:00:00
Prekrasen dan za obisk tega konca. Res čudoviti razgledi na Julijce, Zahodne Julijce in čez na avstrijsko stran in Dravo s kuliso zasneženih vrhov v ozadju. Dostop neproblematičen, bil bi še dosti lažji, če bi imela krplje( od lovske koče naprej), tako pa je bil dober trening za krepitev ramenskega obroča. Na vrhu štirje turni smučarji in dva planinaca s krpljami na nogah ter midva, ki sva jih kar malo zavistno opazovalanasmeh. Sva pa neizmerno uživala. Jutri imate še čas, da skočite gor, ne bo vam žal!
tango19. 10. 2020 00:00:00
Napoved je bil ugodna in z ženo sva se odločila za Maloško poldne in Murnovc, a kaj ko je bilo vse prej kot lepo. Z Grajščico se je začela megla, proti Maloškemu na celo, zato sva se raje držala gazi na Kresišče. Od sedla naprej snega ene pol metra, na vrhu močan veter od razgledov pa nula. Za razgibat pa super, da o zraku ne govorim in ko bo sonce bodo macesni žareli, da bo veselje.
Fulcrum1. 10. 2023 10:52:16
Od mesta kjer prečimo potok (slika 25) do začetka planine Grajšce (slika 29) je pot sedaj speljana po novi makadamski cesti/kolovozu, stara pot po gozdu pa je opuščena in zaraščena.

Ko pridemo na mejni greben (slika 44) je do vrha samo še pol ure, čeprav na Avstrijskem smerokazu piše 1 uro. Če gremo od tega mesta levo, pa smo v dobre četrt ure na Maloškem poldnevu.