Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu

Slovensko English Popis planina Traženje izleta
Planinski venci / Kamniško Savinjske AlpeZavetišče v Hudičevem borštu / Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu
   Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu (Mačenska pot)
Vrijeme hodanja: 1 h 50 min
Ishodište: Mače (600 m)
Cilj: Zavetišče v Hudičevem borštu (1328 m)
Visinska razlika: 728 m
Visinska razlika (po putu): 728 m
Zahtijevnost: laki označeni put
Zahtijevnost skijanja: nema podatka
Zemljovid: Karavanke - osrednji del 1:50.000
Preporučljiva oprema (ljeto):
Preporučljiva oprema (zima): dereze, cepin
Opis puta:
Na koncu parkirišča bomo opazili markacije, ki nas usmerijo na širok kolovoz, ki se sprva zložno vzpenja. Kolovoz ima na začetku nekaj manjših razpotij, mi pa se držimo nekoliko desno in ves čas nadaljujemo po markirani poti. Kolovoz se višje nekajkrat za kratek čas strmeje vzpne, nato pa nas pripelje do smernih tabel, kjer nadaljujemo levo v smeri Hudičevega boršta.
Pri smernih tablah zapustimo kolovoz in vzpon nadaljujemo po markirani peš poti, ki se prične vse strmeje vzpenjati skozi vse bolj strnjen gozd. Višje se gozd razredči, pot pa nas pripelje iz gozda na vse bolj razgledna travnata pobočja Zaplate, kjer pred seboj že vidimo Hudičev boršt. Tu se pot še enkrat strmeje vzpne, nato pa se priključi za spoznanje širši poti, ki pride s Kališča oz. iz Mač (možnost sestopa). Tu nadaljujemo desno in pot nas že po nekaj korakih pripelje ob rob gozda, kjer opazimo prijeten studenček. Nadaljujemo v gozd in po 3 minutah nadaljnje hoje prispemo do Zavetišča v Hudičevem borštu.
Pristup do ishodišta:
a) Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Jezerskega. Ko prispemo v Preddvor zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo levo proti središču omenjenega kraja, od tam pa sledimo oznakam za Mače. Ko prispemo v Mače, na označenem križišču nadaljujemo desno (levo Bašelj, naravnost cerkev sv. Miklavža (cerkev ni dostopna z avtomobilom)) ter se po ozki cesti zapeljemo nad vas, kjer se nahaja večje označeno parkirišče.
b) Z avtoceste Jesenice - Ljubljana se usmerimo na izvoz Kranj - zahod ter v prvem križišču nadaljujemo levo. V nadaljevanju se peljemo skozi podvoz pod avtocesto, nato pa prispemo do krožišča, od koder z vožnjo nadaljujemo v smeri Golnika. Pot naprej nas vodi skozi naselje Mlaka pri Kranju, mi pa na koncu naselja nadaljujemo desno v smeri naselja Srakovlje. Sledi vožnja skozi Srakovlje, Spodnjo Belo, Srednjo Belo do Zgornje Bele, kjer nadaljujemo desno proti Preddvoru. V Preddvoru opazimo oznake za Mače, ki nas usmerijo levo mimo osnovne šole na cesto, ki se vzpne do Mač. Ko prispemo v Mače, na označenem križišču nadaljujemo desno (levo Bašelj, naravnost cerkev sv. Miklavža (cerkev ni dostopna z avtomobilom)) ter se po ozki cesti zapeljemo nad vas, kjer se nahaja večje označeno parkirišče.
Izlet možemo produžiti do slijedećih ciljeva:
Javorov vrh, Dom na Kališču, Planina Dolga njiva, Bašeljski vrh, Mali Grintovec, Cjanovca, Srednji vrh, Storžič
Prosječna ocjena izleta: 8,3/10  (br. glasova=6)
Ocjena izleta: 10
Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu
Preporučujemo:
Panorama sa cilja izleta, slični izleti, izleti sa istim ishodištem, izleti sa istim ciljem
Diskusija o izletu Mače - Zavetišče v Hudičevem borštu
Dr.
9.7.2014
Zavetišče v Hudičevem borštu je od 05.07.2014 odprto vsako soboto, nedeljo in praznik:

Tajda
21.3.2015
Raj na zemlji!!! nasmeh
Kranj
22.3.2015
Res je raj in lepo zavetišče,greš večkrat do hudička???
lucylucy
9.6.2015
Živjo,

Tudi meni je bila všeč ta pohodniška tura.Cel čas hodiš po senci,ko pa prideš ven iz gozda se ti odpre fantastičen pogled v dolino.Sama pot je lahka.Tudi oskrbniki koče so zelo prijazni tako,da pridemo še kdaj.Res je pravi raj.nasmehnasmehnasmeh
KARAMELICA
26.12.2015
Prejšnjo nedeljo sva se z možem odločila, da obiščeva zavetišče v Hudičevem borštu. Ne morem si kaj, da ne bi omenila, da je pot odlično označena. Oznake so na vsakem razpotju, označen je praktično skoraj vsak ovinek. Super, vse pohvale.mežikanje Pohvala tudi prijaznemu oskrbniku, s katerim smo poklepetali na vrhu. Za nazaj nama je predlagal krožno tudi, kar sva tudi storila. Tudi pot po kateri sva se vračala je odlično označena. No kar se pa razgleda tiče......fantazija. Res, raj na zemlji. Priporočava.jezik
gmirko
31.12.2015
Res je lepo, vendar je od 3 do 10 fotografije pot čisto renovirana, skoraj gozdna avtocesta.eek
Kranj
1.1.2016
Pospravljajo les po žledolomu,zato bo večjih in širših cest zmeri večmrk pogled Sicer greš pa lahko tudi po kakšni drugi smeri do hudička,kjer ni AVTOCESTE . Srečno 2016