Planinski venci / Kamniško Savinjske Alpe / Ojstrica / Pred Belo - Ojstrica (čez Skok in Šraj pesek)

Pred Belo - Ojstrica (čez Skok in Šraj pesek)

Ishodište: Pred Belo (571 m)
Širina/Dužina: 46,3188°N 14,6005°E
Ime puta: čez Skok in Šraj pesek
Vrijeme hodanja: 6 h
Zahtijevnost: veoma zahtjevna neoznačena staza, zahtjevan označeni put
Visinska razlika: 1779 m
Visinska razlika po putu: 1779 m
Zemljovid: Grintovci 1: 25.000
Preporučljiva oprema (ljeto): čelada
Preporučljiva oprema (zima): šljem, cepin, dereze
Autor: alyas
Pogleda: 9.752
 6 osoba voli ovu objavu
Broj slika: 37
Broj komentara: 15
Pristup do ishodišta:
Iz Kamnika ili Stahovice vozimo se u dolinu Kamniške Bistrice, cca 2 km naprijed od parkinga kod donje stanice žičare za Veliku planinu vozimo se do mosta preko rijeke Kamniške Bele i cca 100 metara naprijed s desne strane dijela ceste u šumi vozimo se na manje parkiralište, gdje uočavamo putokaze i početak markirane staze na Presedljaj, Konj i Korošicu.
Može se i prije mosta krenuti šumskom cestom i nakon 100-tinjak metara parkirati iznad rijeke, no taj put je često blatnjav, a dalje treba prijeći rijeku, što zbog visokog vodostaja ponekad nije moguće .
Opis puta:
Sa parkirališta nastavljamo najprije markiranom pješačkom stazom u šumu, koja se ubrzo spaja na široki kolovoz i teče više-manje uz korito rijeke Kamniške Bele, koja je u početku još vodena, a dalje je suha. Nakon cca pola sata ugodnog hoda dolazimo do označenog križanja, gdje skrećemo lijevo, nemarkiranom stazom prema slapu Slap Orglice i lovačkom stazom preko Skoka i Šraj peska, a desno ili ravno vodi markirana staza staza na Presedljaju, Konju i Korošici.
Dalje se kolovoz polako sužava u udobnu pješačku stazu koja vodi točno uz inače suho korito Kamniške Bele i za dobrih 10 minuta dovodi nas do podnožja slapa Slap Orglice. Prije slapa skrećemo desno prema gore, manje uhodanom stazom koja prolazi uz još jedno manje suho korito bujice i nakon 200-tinjak metara prelazimo lijevo i skrećemo na strmiju šumsku padinu. Obično na ovom mjestu već postoje grmljavine, jer je to ujedno i najbliži pristup mnogim penjačima ispod Vežice sa strane Kamnika.
Na početku dosta strma i uska staza ubrzo se splašnjava i skreće ulijevo te neko vrijeme teče paralelno iznad korita bujice koja daje vodu i spomenutom vodopadu. Pješačka staza je dalje laka za praćenje, laganog uspona te ide po travi i kroz rijetku šumu, malo desnom, malo lijevom stranom korita i držimo je se sve do kraja, kad dođemo do velikih stijena i do zabata male doline. Tu prelazimo desno korito i opet idemo na strmiju šumsku padinu, koja nas zatim u cik-cak za dobrih 15 min dovodi ispod Skoka (skok), koji ima tri manja uzastopna dimnjaka (II. do III. stupanj uspona). Ljeti i za vrijeme suše stijena je obično suha, a mokra pri penjanju stvara dodatne neugodnosti, ali uz malo iskustva i smisla za penjanje, nećete imati problema; za spuštanje je preporučljivo koristiti uže (30 metara je dovoljno) i abseil, jer za tu svrhu na dva ključna mjesta postoje dva klina.
Kada smo se popeli na Skok, iznad njega ponovno idemo lijevo na dobro vidljivu stazu koja ide sada još strmije prema gore, prvo među travom, a onda kroz posljednje ostatke šume. Na ovom dijelu, na stazi, također ima malo sitnog šljunka i kako hodamo u cik-cak, moramo biti oprezni, da ne okidamo kamenje eventualnim pratiteljima na usponu.
Kada izađemo iz šume, ispred sebe, a onda i desno uočavamo moćne zidove Vršaka i Vežice te sipare Šraj pesek. Kad se popnemo idemo više desno i bliže zidinama, na kraju točila - nasuprot veće stjenovite špilje, također se uspinjemo preko kamenog skoka, a potom i nizom borova. Ubrzo nakon toga otvara se lijep pogled na Petkove njive ispod nas i na cijelu Ojstricu s južne strane. Petkove njive su za ovu visinu zaista ogromna, ravna i zelena livada, s lijeve strane se tamo spušta staza sa Srebrnog sedla (i od planinarske kuće Koča na Kamniškom sedlu), a s desne se dive zbijenim zidovima Lučkog Dedca. Staza od Petkovih njiva prema planinarskom domu Kocbekov dom na Korošici inače je kratka, ali s ove strane nije markirana i ako se krene najkraćom i najbližom stazom, opet se može ući u visoke borove.
Od lijepo uređenog planinarskog doma na Korošici na Ojstrici najbolje je ići kružnom turom, gore po istočnom (desnom) grebenu i natrag po zapadnom ili južnom do doma, a od doma naprijed sve je markirano.
Opisana staza iz doline prema gore prikladna je i ljeti jer je veći dio prijepodneva ispod Vršaka i Vežice hladovina i ugodna hladnoća, a na spustu poslijepodne dobijete dosta sunca, ali staza prema dolje ipak je manje naporan.
Dužina hoda: cca 4 sata do Korošice i još 1,5 do 2 sata do vrha.
zemljovid puta - Ojstrica
Ob poti: Kocbekov dom na Korošici (1808m)
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama, upisna knjiga
Pred Belo - Ojstrica1
Pred Belo - Ojstrica35
Pred Belo - Ojstrica36
Pred Belo - Ojstrica37
Rasprava o izletu Pred Belo - Ojstrica (čez Skok in Šraj pesek)
ljubitelj gora11. 07. 2015 00:00:00
Manjka tudi pod zahtevnost: Zelo zahtevno brezpotje vsaj tam, kjer je treba plezat, slika 14-15 pred temi skoki in nad skoki pa je res steza. Slika 13 res je steza v levo a se konča na robu prepada. Vrjetno je steza v levo, ker večina ne najde lažjega prehoda do Korošice in se vrne nazaj v dolino. Povratek mimo Korošice, Presedljaj in v dolino.
franca12. 07. 2015 00:00:00
Slika 13: steza se konča. Če gremo po njej do konca, preplezamo par metrov naravnost (desno) navzgor (lahko) in smo v strmem gozdu. Tu je obvoz za skok, kadar je mokra skala. Tudi ta gozdni vzpon ni prav lahek, strmina je precejšnja, kakšnega plezanja pa ni več. Le na koncu je malo teže najti prehod skozi rušje.
klacki12. 07. 2015 00:00:00
Sva s punco pred časom opravila to pot, saj je nama tisti del ostal še neraziskan in sva šla in pred skom sva šla še do Kamniške jame (pot lepa, sam strma ko sto bogov, kar grizeš v tist breg), potem pa dol pa spet gor proti Šraj pesku, nisva potem šla naravnost ven čez skoke ampak po poti v levo in nato malo poplezala (tisti, ki niso navajeni malo prezanja naj raje ne hodijo tu čez brez štrika, da se kaj ne zaštrika nasmeh!!!), potem pa gasa po celem tistem grebenu in sva prišla do šraj peska, ampak v levo stran melišča potem pa pičila do Korošice na šnopc pa pir nasmeh, potem pa prek Presedljaja nazaj v Kamniškonasmeh Super za hodit, mir, ne srečaš žive duše...res lep konec Kamniško -Savinjskih.
gams113. 07. 2015 00:00:00
tako kot sem jaz zasledil, se tega Skoka lahko izogneš, če greš čez Najnar štant, ampak kako zahtevno in kako orientacijsko problematično je pa to v primerjavi z opisano potjo, ki je zelo dobro in logično opisana.
garmont13. 07. 2015 00:00:00
Lovska steza čez Najnar štant je orientacijsko zahtevnejša od zgoraj opisane poti. Na enem krajšem delu poplezaš (1stopnja),na večih delih pa je izpostavljena. Lahko bi rekel točno tako ,kot že nekdo drug na tem forumu:Kdor ni Skoku dorasel ,se tudi na tej stezi ne bo počutil najbolje.
franca14. 07. 2015 00:00:00
V komentarjih (o sliki 13 itd.) ne govorimo o poti čez Najnar štant, ampak o (brez)poti, ki gre skozi gozd levo od Skoka. Tam, kjer pridemo do grape s skokom, gremo še malo levo po poti, splezamo par metrov po skalah v desno in iščemo najboljše prehode po gozdu. V mokrem varneje kot čez Skok, tudi malo lažje.
garmont14. 07. 2015 00:00:00
@Gams1 sprašuje o poti čez Najnar štant in ne o obvozu Skoka.
gams114. 07. 2015 00:00:00
ali je na tem forumu oz.portalu še kje kaj bolj konkretno napisanega kot piše pod naslovom: Korošica čez Šraj pesek in Najnar štant?!, Garmontove opise sem sicer prebral in pogledal slike, a priznam, da verjetno ne bi našel začetka te poti.
dprapr14. 07. 2015 00:00:00

Tu je opis obeh poti (V. Habjan: Brezpotja).
In ocenjeno je z II, kar je seveda realna ocena skoka.
Volk14. 07. 2015 00:00:00
Lovska pot čez Najnar štant je seveda neprimerljivo lažja od Skoka. Tudi obvoz, ki ga lepo opisuje franca je malenkost težji od poti čez Najnar štant. Sam Skok je dejansko plezanje II (gladko, dokaj neuporabni stari klini). V sestopu (sploh mokrem) vam zna Skok brez vrvi povzročiti hude težave. Morda le v vednost - GRS je tamkaj posredovala že kar nekajkrat. Lp.
gams116. 07. 2015 00:00:00
hvala vsem za komentarje in nasvete; torej, če poenostavim: gor čez Skok se še nekako spleza, za dol pa se ga je povprečnemu planincu brez štrika bolje izogniti in ker tisti obvozi mimo Skoka po desni navzdol niso ziher in tudi pot čez Najnar štant ne, si je od Korošice nazaj najbolje vzeti čas, za enostavnejšo in daljšo varianto hoje po markirani poti mimo Lučkega dedca čez Presedljaj v dolino Kam.Bele.
garmont17. 07. 2015 00:00:00
Točno tako.
Si pa ob poti čez "Skok" ogledaš še naravno zmamenitost...Velb,ki v opisu poti ni omenjen.
subaru13. 08. 2015 00:00:00
Včeraj prehodil to pot. Dokaj lahko sledljiva, strma in kar dolga.Razen skoka kakšnih težav ni.
Sam skok pa dokaj zoprn, predvsem zaradi gladkih skal. Za povprečnega planinca, ki ni vajen kakšne "plezarije " pa priporočam varovanje z vrvjo. Tudi v suhem. Sestopa čez skok se pa vsaj jaz ne bi lotil brez vrvi.
Drugače pa čudovita turca, mir, drugačni pogledi na Zeleniške špice.