Planinski venci / Kamniško Savinjske Alpe / Gradišče (Velika planina) / Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina) (čez Rigelj)

Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina) (čez Rigelj)

Ishodište: Kraljev hrib (540 m)
Širina/Dužina: 46,3061°N 14,6088°E
Broj slika: 35
Broj komentara: 19
Pristup do ishodišta:
Prvo se vozimo do Kamnika, a zatim nastavljamo vožnju u smjeru Kamniške Bistrice i žičare na Velikoj planini. U Stahovici nastavljamo lijevo (smjer Kamniške Bistrice i žičare Velika planina) i pratimo umjerenu usponsku cestu do velikog parkirališta kod donje stanice žičare na Velikoj planini (parkiralište se nalazi s desne strane ceste).
Opis puta:
Staza preko Rigelja djelomično je označena lovačka staza.
Sa parkirališta idemo širokim i ujednačenim makadamom koji vodi do gostionice Kraljev hrib. Cestu napuštamo neposredno prije skretanja u dvorište jedne gostionice i stupamo na kolnu stazu koja počinje kod trafoa. Ovdje se može parkirati nekoliko automobila. Pratimo kolovoz do velikog hranilišta, gdje skreće oštro lijevo, a mi nastavljamo ravno lijepo uhodanom i trasiranom stazom. Blago prelazi padinu s desne strane i kasnije se počinje strmije uspinjati u cik-cak. Moramo paziti, da ne promašimo prijelaz koji je inače lijepo označen, ali više lovački. Prepoznajemo ga po debeloj bukvi koja je posvuda ispisana uklesanim znakovima. Ovdje se pješačka staza oštro lomi lijevo i desno. Desno prema Sivniku i dalje preko Gamsove streže na Kisovec i planine Male planine. Ovdje skrećemo lijevo prema Rigelju. Da smo zaista na pravom putu govori nam povijena bukva, koja je prvo stablo ispod kojeg prolazimo.
Staza je u cik-cak strmom usponu kroz travnate padine i kroz šumu. S lijeve strane okružuje nas moćni stjenoviti masiv, a nekoliko puta se otvara zaista lijep pogled na dolinu Kamniške Bistrice i vrhove iznad nje. Pješačka staza već duže vrijeme nema križanja i nije ju teško pratiti.
Već dosta visoka pješačka staza se dijeli na dva dijela, ali ih dijeli svega nekoliko metara. Jedan krak ide na vidikovac na koji se svakako isplati otići. Odatle se pruža lijep pogled prema Konjskoj dolini, donjem dijelu Kamniške Bistrice i Ljubljanskoj kotlini.
Kada napustimo vidikovac nakon nekoliko metara na sedlu se pješačka staza odvaja. Desno se lagano spušta prema Sivniku, a ravno strmo uzbrdo prema Rigelju. U smjeru prema gore teško se izgubiti, ali u povratku puno lakše, jer se pješačka staza odvaja i svaki odvojak ide sam za sebe u dolinu.
Da ne bude zabune, s vidikovca idemo ravno strmo uzbrdo. Staza je na jednom mjestu čak osigurana drvenom ogradom. I ubrzo dolazimo i do granice Velike planine, koju poznajemo po ogradi preko koje moramo. Odatle se već vide prve vikendice iznad Šimnovca. Staza se postupno odvaja na najmanje tri kraka, no nije bitno kojim idemo, jer nakon nekoliko minuta dolazimo na prostrane pašnjake i primjećujemo sjedežnicu, koja ide gotovo okomito na našu rutu. Do ovdje nam je trebalo nešto manje od dva i pol sata. Odavde imamo najmanje tri mogućnosti. Možemo skrenuti lijevo ispod sjedežnice i za nešto manje od deset minuta smo na gornjoj stanici žičare. Možemo otići do auta. Druga opcija je da idemo ravno, okomito ispod sjedežnice, desno pored vikendice Komatarjeva bajta nemarkiranim pješačkim putem do planinara Planina Konjščica i naprijed markiranim pješačkim putem preko planinskog pašnjaka Dol natrag na početnu točku. (dobra dva sata).
Ako imamo više vremena možemo sjedežnicom skrenuti desno uzbrdo prema Zelenom robu i naprijed do vrha (Gradišče) za što bi trebalo biti dovoljno pola sata. S vrha možemo nastaviti kružni izlet kroz pastirsko naselje, pored Domžalskog doma i Male planine lovačkom stazom preko Gamsove streže, Kačjeka i Sivnika natrag do one poznate bukve na križanju i natrag do polazišta na Kraljevu. hrib.
zemljovid puta - Gradišče (Velika planina)
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama, upisna knjiga
Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina)1
Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina)33
Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina)34
Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina)35
Rasprava o izletu Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina) (čez Rigelj)
pohodnik386. 05. 2013 00:00:00
Za 1.maj prehodil tole pot res je lepa ne tako zahtevna le mokrem je treba paziti.Ves čas sem na poti bil sam,v pastirskem naselju pa je bilo kot v mravljišču ob sestopu pa zopet ni bilo nikjer žive duše kar je še meni posebej všeč.Velika planina je v pomladi na polno in priporočam obisk.Kot vstopno turo v letošnjo sezonovelik nasmeh

Nekaj utrinkov v VIDEO

Lp! Tonenasmeh
andi26. 10. 2014 00:00:00
Danes v drugem delu hoje po skritih poteh na veliko planino. V spodnjem delu do bukve pot izgleda bolj kot poizkus treninga slovenske vojske (eno uro res težkega skakanje čez podrta drevesa). Zgoraj pa je lepa in zelo spretno speljana, sledi se praktično brez težav. Rahla izpostavljenost na nekaterih mestih.
alyas2. 11. 2014 00:00:00
Kraljev hrib - čez Rigelj - Velika planina - Zeleni Rob - pl.Konjšica - pl.Dol - Dolski graben - Kraljev hrib (razmere 2.11.2014)
V spodnjem delu (nemarkirane poti) je še vedno pravi "dizaster" podrtih dreves po letošnjem žledu in viharju; zato je izhodišče kar težko najti. A vsa čast ljudem, ki so se lotili čiščenja in vsem, ki skrbite za planinske poti, tako, da je v srednjem delu in naprej, pot skoraj že normalno prehodna. V zgornjem delu, čez gozd,kjer je na tleh veliko listja, je orientacija težja, no a nekaj novih možicljev pomaga k boljši orientaciji in sledljivosti poti.
Od Zelenega roba preko Vel.planine, čez Konjšico in čez Dol ter Dolski graben v dolino, je pot brez posebnosti.
garmont7. 02. 2016 00:00:00
Krmilnice na sliki št.5 ni več.
kotnk24. 02. 2016 00:00:00
Kako pa je s to potjo v danih razmerah?
alpin25. 02. 2016 00:00:00
Vse prehodno,snega trenutno ni veliko je pa orentacijsko mogoče malo zahtevno.
lijaneja27. 04. 2018 00:00:00
Pajčevina na opisu enega najlepših pristopov na Veliko planino.
Deset do devetih parkiram poleg edinega vozila novomeškega kangooja na ogromnem parkirišču vizavi gondolske žičnice. Po treh urah in pol, ko opravim krog, bi težko našel še kaj prostora!?!. Res da je praznik in ljudje radi spijo in že jaz sem bil pozen...
Najprej mimo poljane ciganskega česna, potem sledi nasad šmarnic, nad njimi pa veselo v breg. Stezica je ves čas lepo sledljiva, podrto drevje zadnjih ujm večinoma pospravljeno, razgledniki v zgornjem delu še vedno izvrstni in že sem ob provizorični ograji na robu Planine. Še petnajst minut in že v gostišču Zeleni rob pijem čaj za oderuških 1,9€. Krenem proti planini Konjščica, kjer je na poti snega še za kakšen teden, proti Dolu pa le-ta ni več ovira na poti. Očitno sem bil tam prvi, saj preplašim dva kapitalna muflona. Kot vedno, se mi pot čez Dolški graben močno vleče, dol grede sem srečal skoraj 50 ljudi. Zares lepa turca za spomladansko dopoldne.
ločanka3. 05. 2019 00:00:00
Izlet lep v kombinaciji s sestopom mimo Pl.Dol pa še lepšinasmeh
Opis bi popravila v toliko, da transformatorja s slike 3.ni več, ampak ga je nadomestil v drugačni obliki na levi strani poti.
Pri 14.sliki bi pa jaz spremenila v toliko, da je odcep na to lovsko pot s kolovoza kjer hodiš, v desno. Ker naravnost je sedaj ena vlaka, ki jo mogoče takrat ni bilo.
Seveda krmilnice, kot že rečeno, sedaj ni več.
Tadeja_hribi16. 10. 2020 00:00:00
V letu 2020 je pod Veliko planino nastalo novo naravno plezališče Garbska peč. Prečudovito plezališče, z dolgimi in lepimi linijami.

Več informacij o tem plezališču, ki ga za enkrat ne najdemo v nobenem vodniku, je zbranih v tem članku.

parenzo24. 02. 2021 00:00:00
Tokrat na kavico na Zeleni rob preko Riglja, povratek čez Dol. Derez nisem potreboval. Sončna očala obvezna.
Andi199427. 02. 2021 00:00:00
Zdravo, jaz imam pa eno vprašanje. Živim dobesedno pod Veliko planino pa še nikoli nisem šel čez rigelj. Kako zahtevna oziroma strma je pot? Se lahko primerja z Kamniškim vrhom ali pa s Konjem po strmini? In koliko časa približno vzame do vrha. Jaz namreč zelo rad hodim v poznih popoldanskih urah, tako da sem nazaj ob temi pa rabim vsaj eno informacijo, da se časovno mal uskladim. Hvala za odgovorenasmehnasmeh
garmont27. 02. 2021 00:00:00
Vse je lepo opisano zgoraj.zavijanje z očmi
Nikakor pa ti ne priporočam sestop v temi po tej poti. Sploh prvič...
M E S A19. 04. 2022 08:14:16
16.4. ni bilo posebnosti. Manjse zaplate snega so samo nad 1500m. Pot je mozno lepo slediti. Nekaj pozornosti je potrebne na odcepih. Zame je primernejsa za vzpon kot za sestop. V mokrem je mestoma v spodnjem delu treba nekaj dodatne previdnost (zdrs).
Viper15. 05. 2022 12:33:20
Opis zgrešen na parih mestih. Nič novega za to spletno stran. Edino, če poznaš prideš ali pa da slučajno najdeš. Potem prideš po tej poti čez rigelj na Veliko planino. Šele v 4. poiskusu najdu pravo pot. Prej 2 uri izgubil časa.
Ampak na žalost me je minilo. Kje je krmilnica na 5. sliki. Je ni ane. Že po 5. sliki se vidi da ni nekaj prav z opisom. Že v štartu narobe piše, da ko pridemo skoraj na dvorišče Kraljevega hriba gremo naprej po kolovozu. Ni kolovoz. Cesta makadamska je. Se pravi desno ko je transformator. Naprej v glavnem po tej cesti do ostrega levega ovinka. Tam izberemo čist desni kolovoz. Sledimo kolovozu naprej. Kmalu za tem kolovoz izgine. Postane pot. Kjer pridemo do popisane bukve. Tam levo. To še v redu. Teh travnatih pobočij ni kmalu. Čez 15 minut šele. Ravno do sem se da super zgrešit in zavit desno proti Sivniku oz. plezališču. Ne govorim pri popisani bukvi. Višje gre še ena pot v desno. Več poti je. Zdaj vedet katera je prava.
franca15. 05. 2022 21:32:12
Viper, v naravi se kar naprej dogajajo spremembe, poti se temu prilagajajo. Če bi bral tudi komentarje, ne le opisa, bi za večino že vedel. Pot je pač neoznačena, kar nekaj razcepov ima, je pa dobro uhojena in dobro sledljiva.
Žan5. 07. 2023 21:03:33
Čas je opravil svoje, nekatere stvari so se res spremenile, zato sem dodal nekaj novih slik. Steza je v dobrem stanju in lepo uhojena, vendar ne tako kot tista na Kamniško sedlo. Je treba biti pozoren.
mjk20. 01. 2024 18:57:32
kako pa je kaj sedaj? So pot povodnje kaj sesule?
Žan20. 01. 2024 20:57:29
Menda je pot čez Rigel dobra. Nisem pa sam šel nikoli to jesen po njej. Je pa pot od spodnje postaje do Kisovca preverjeno v obupnem stanju
velocy21. 01. 2024 08:28:43
Pot čez Rigelj je na splošno v dobrem stanju. Potrebno je prečit eno novo hudourniško grapo dokaj na začetku. Tudi sledljivost je kar OK, le tik pred izstopom je treba malce orientacije. Prejšnjo soboto je bilo vse zelo trdo, od cca. 1200 mnv nekaj snega - to se je verjetno po zadnjem sneženju spremenilo. Je pa precej bolj "zmatrana" pot čez Kuklarje (2 nekoliko sitna prehoda čez grapi, nekje je treba malo cik-cak), sta pa obe poti z nekoliko več previdnosti prehodni. Vsekakor pa v danih razmerah priporočene derezice.