Planinski venci / Kamniško Savinjske Alpe / Kalški greben / Kokra (Podlebelca) - Kalški greben

Kokra (Podlebelca) - Kalški greben

Ishodište: Kokra (Podlebelca) (559 m)
Širina/Dužina: 46,319°N 14,4986°E
Vrijeme hodanja: 4 h 45 min
Zahtijevnost: djelomično zahtjevan označeni put
Visinska razlika: 1665 m
Visinska razlika po putu: 1665 m
Zemljovid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Preporučljiva oprema (ljeto): čelada
Preporučljiva oprema (zima): šljem, cepin, dereze
Pogleda: 19.172
 3 osobe voli ovu objavu
Broj slika: 68
Broj komentara: 11
Pristup do ishodišta:
A) Vozimo se do Preddvora ili do naselja Tupaliče koje se nalazi uz glavnu cestu Kranj - Zgornje Jezersko, a zatim nastavljamo vožnju u smjeru Jezerskog. Kada već dolazimo do naselja Kokra, kod putokaza između 8,5 km i 8 km, skrećemo desno preko mosta u zaseoku Podlebelca, gdje je početak opisane staze. Na početnoj točki nema mjesta za parkiranje, parkiramo na odgovarajućem mjestu negdje u blizini.
B) Iz Jezerskog vozimo prema Preddvoru, kod putokaza između 8 km i 8,5 km skrećemo lijevo preko mosta u zaseoku Podlebelca, gdje je početak opisane staze. Na početnoj točki nema mjesta za parkiranje, parkiramo na odgovarajućem mjestu negdje u blizini.
Opis puta:
Nakon mosta uočavamo crvene planinarske putokaze koji nas upućuju na cestu koja se uspinje kroz zaselak Podlebelca. Pored kuća pratimo buktinje, a iznad zaseoka završava asfalt. Nakon kraćeg uspona kroz šumu dolazimo do veće kapelice iza koje idemo lijevo markiranim kolovozom. Kolovoz se odmah odvaja, a mi biramo desno, kojim se također nastavljaju buktinje. Malo više dolazimo do asfaltne ceste koja vodi prema seoskim gospodarstvima Roblek, Pestotnik i Lovrin, a tu pješačimo do prvog desnog zavoja. Nakon skretanja nastavljamo pješačkom stazom koja se brzo uspinje do mjesta gdje prelazimo na cestu koja vodi do gospodarstva Lovrin. Nastavljamo kroz šumu, a staza postupno prelazi na neizraziti šumoviti greben po kojem se zatim uspinje. Više prelazimo na asfaltiranu cestu koja vodi prema seoskom imanju Roblek, te se nekoliko minuta strmije uspinjemo, a potom se uključujemo na kolovoz koji vodi od seoskog imanja Roblek.
Nastavljamo ravno, najprije po širokom kolovozu kojeg ubrzo napuštamo jer nas tragovi usmjeravaju desno na pješačku stazu. Ipak, ne baš strma staza potom nas dovodi do veće stijene, gdje se nalazi sljedeći ovaj put markirani prijelaz. Nastavljamo ravno (desno Krvavec) stazom koja se postupno počinje sve strmije uspinjati i više nas dovodi ispod širokog odrona koji se vidi već iz doline rijeke Kokre. Staza malo ulijevo zaobilazi odron, a nakon toga kada smo već malo više skreće desno i vrlo se približava kamenim liticama s naše desne strane. Staza nas dalje u umjerenom usponu dovodi u kraći drvored borova nakon kojeg dolazimo na Lojtru. Lojtra je blago izložen prolaz na širokoj i dobro osiguranoj izbočini. Kada hodamo ovim dijelom, slijedi samo kratko križanje padina (čelična sajla), nakon čega se strmina padina smanjuje. Dalje nastavljamo stazom koja se uspinje kroz patuljak. Nakon 15 minuta patuljasti bor prestaje i put nas dovodi na prostrane pašnjake Dolge njive, gdje dolazimo do križanja. Nastavljamo ravno (desno Krvavec) i nakon još nekoliko koraka staza nas dovodi do stare pastirske kolibe na spomenutom pašnjaku.
Od navedene vikendice nastavljamo lijevom stranom planinskog pašnjaka slabo vidljivim pješačkim putem koji nas nakon 5 minuta dodatnog hoda dovodi do druge, obnovljene vikendice. Opet se držimo blago lijevo i još uvijek slabo vidljiva staza ubrzo nas dovodi u stazu borova, gdje postaje jasnija. Slijedi prelaženje kratke strme mrvičaste šljunčane padine, a zatim nas blagim usponom u nekoliko minuta ugodnog hoda kroz livade obrasle borovom borovom stazom dolazimo do križanja na Škrbini.
Tu nastavljamo lijevo u smjeru Kalškog grebena i planinarskog doma Cojzova koča stazom koja nas već nakon nekoliko dodatnih koraka dovodi do sljedećeg križanja. Nastavljamo blago lijevo (desno Kalška gora i planinarski dom Cojzova koča) stazom koja se lagano uspinje po sve panoramskijim padinama. Ugodna staza, koja sredinom dana zna biti i vrlo vruća, isprva vodi kraj manjeg grebena, a zatim postupno skreće malo više ulijevo i od borova nas dovodi na prekrasne livade, na kojima ćemo pronaći razne vrste cvijeće. Široka padina po kojoj hodamo potom se sužava, a livade postupno zamjenjuju stijene. Više nas staza dovodi na panoramski glavni greben, kojim slijedimo do vrha koji je često pun ovčjeg izmeta.
Podlebelca - Dolga njiva 3:00, Dolga njiva - Škrbina 30 minuta, Škrbina - Kalški greben 1:15.
zemljovid puta - Kalški greben
Ob poti: Planina Dolga njiva (Krvavec) (1688m), Škrbina (1870m)
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama, upisna knjiga
Kokra (Podlebelca) - Kalški greben1
Kokra (Podlebelca) - Kalški greben68
Rasprava o izletu Kokra (Podlebelca) - Kalški greben
mvolk24. 09. 2008 00:00:00
Super planinski izlet. Moje mnenje je, da pot ni niti delno zahtevna. Nadmorsko višino se relativno zlahka premaga, ker se, razen začetnega vzpona, dvigujemo počasi, in predvsem v čudoviti naravi. Ko enkrat pridemo do Dolgih njiv, je pot do vrha precej položna in razgledna. V soboto, 20.9., nisva s kolegom na celotni poti srečala nobenega planinca... samo črede gamsov. Priporočam.
anze r6. 09. 2010 00:00:00
Koliko je aktualen podatek da se je rušje na stezi pod planino Dolga njiva močno zaraslo?
So markacisti stanje že sanirali?
Gorska rožica6. 09. 2010 00:00:00
5.9.2010 - včeraj smo šli tam in je pot normalna .
roker62. 04. 2012 00:00:00
Pot ni zahtevna je pa v spodnjem delu zelo dolgočasna, sploh po melišču. Pri jeklenicah postane zanimivo od Dogih njiv naprej pa poplačano s čudovitim razgledom. Skoraj vedno piha.Teden dni nazaj v spodnjem delu se predira pri jeklenicah skoraj kopno, ni težav.
nusa15. 11. 2012 00:00:00
Po opisani poti sem bila danes na Kalškem grebenu. Pot je v celoti kopna.Bil je čudovit sončen dan.
vito635. 01. 2013 00:00:00
Danes bil namenjen na Kalški greben. Poti ne poznamzmeden,markacije so bile zasnežene,močan veter je sproti brisal sledi mojih predhodnikov jezen. Nisem uspel priti gor ,saj sem parkrat zašel,kar mi je pobralo veliko časa, zato sem se skoraj tik pod vrhom raje obrnil,da sem se varno in pravočasno vrnil v dolino. Kalški greben me bo počakal do pomladi nasmeh.
alpin2. 10. 2013 00:00:00
Zanima me ,če obstaja možnost ,da s te poti preidemo na pot, ki vodi na Kokrsko Sedlo oz.(pl.Suhadolnik).
Ima kdo mogoče gps sled.?
L.P.
enjanez2. 10. 2013 00:00:00
Pred leti sva s kolegom prehodila to pot. Kje sem dobil opis se ne spomnim. Povezave se da ugotoviti na zemljevidu. Pod kmetijo Roblek se odcepi gozdna cesta, ki vodi skoraj vodoravno proti severu. Na koncu se cesta spremeni v kolovoz.
Ko pride do Noškarjevega grabna, je potrebno zaviti navzgor. Po celodnevni poti je 150 višinskih metrov kar zahtevnih. Navzgor se napreduje, dokler se na drugi strani grabna ne vidi cesta.
Ta cesta vodi do parkirišča pod Suhadolnikovo kmetijo, kjer sva pustila avto.

Da bi bili ob poti kakšni možici, se ne spomnim. Brez težav sva se orientirala po zemljevidu.

Še moj opis poti:http://www.enjanez.net/Hribi/H10/joHr100823.htm
alpin3. 10. 2013 00:00:00
Hvala "enjanez" za odgovor.
Včeraj sem se kar s kolesom zapeljal v dolino Kokre in malo povprašal domačine,kako je kaj s to povezavo od cerkvice v Kokri do kmetije Suhadolnik, oz.do poti ki vodi na Kokrsko sedlo.Dobil sem skoraj identičen odgovor kot si ga opisal.
Je pa sedaj vprašanje ,če se mi po tej poti sploh splača podati in ni hitreje,če pot nadaljujem po glavni cesti (3.7km) do odcepa ki vodi na kmetijo Suhadolnik.
Sedaj vam moram razložiti zakaj sploh iščem to povezavo.
S kolegom imava v načrtu ,da bi se 3x podala na Grintovec in z njega odletela s padali v Kokro ,Jezersko in nazadnje v Kam. Bistrico ,obratne točke pa naj bi bile cerkvice.Vsega skupaj naj bi naneslo pod (10h)Zato iščem najhitrejšo povezavo od cerkvice v Kokri do vrha Grintovca.zadreganasmeh
Marko Torelli31. 07. 2016 00:00:00
Včeraj, 30.7.2016 po tej poti. Pot je še vedno zelo neobljudena, kot že piše Stritar v Grintovcih, Južni pristopi. Na nekaterih delih nekoliko zaraščena, vendar dobro sledljiva. Markacije številne, le nekoliko obledele; veliko tudi možicev.Dobiš občutek, da bi prej srečal medveda, kot kakšnega planinca. Od Robleka do planine vseskozi lepo napeta. Studenec na planini "dela" za obnovitev zalog. Priporočam za uživanje gorskega miru. Če ne štartate prav v Podlebelci in se peljete proti kmetu Robleku, jo lahko "vdanete" na zadnjem ovinku, preden se začne travnik pod domačijo. LP
Tejama25. 12. 2023 12:09:19
Pozdrav. A veste kakšne so razmere? Hvala za info.