Planinski venci / Kamniško Savinjske Alpe / Kalški greben / Planina Jezerca - Kalški greben (čez planino Koren)

Planina Jezerca - Kalški greben (čez planino Koren)

Ishodište: Planina Jezerca (1410 m)
Širina/Dužina: 46,2855°N 14,5314°E
Broj slika: 76
Broj komentara: 9
Pristup do ishodišta:
A) S autoceste Ljubljana - Jesenice idemo do izlaza Vodice, a potom nastavljamo vožnju do prvog semaforiziranog križanja u Vodicama, gdje nastavljamo lijevo u smjeru Cerklja na Gorenjskem i Brnika. Dolaskom do glavnog kružnog toka u Spodnjem Brniku nastavljamo vožnju u smjeru Cerklja i skijaške staze Krvavec. Na kraju naselja Cerklje na Gorenjskem napuštamo glavnu cestu koja nastavlja prema Velesovu i Visokom i nastavljamo voziti blago desno cestom u smjeru skijaške staze Krvavec. Dalje dolazimo do sela Grad, gdje nas putokazi za naselje Ambrož pod Krvavcem usmjeravaju desno na strmu asfaltnu cestu (ravno donja stanica žičare na Krvavcu i Štefanjoj Gori). Kada se strmina strmom cestom malo smanji, dolazimo do raskrižja, gdje nastavljamo lijevo u smjeru naselja Ambrož pod Krvavcem (ravno naselja Ravne, Apno i Šenturška Gora). Nešto dalje cesta se neko vrijeme malo spušta, a zatim se uspinje kroz mjestimično dosta panoramske padine. Više dolazimo do Ambroža pod Krvavcem, gdje s lijeve strane zaobilazimo crkvu sv. Ambroža i turističko gospodarstvo Pr Ambružarju. Od turističkog gospodarstva dalje cesta prelazi u šumu i kroz nju se uspinje sve do planine Jezerca, gdje se nalazi veliki parking.
B) S autoceste Jesenice - Ljubljana idemo do izlaza Kranj - istok, a zatim nastavljamo vožnju prema Brniku, Komendi i Mengšu. Dolaskom do glavnog kružnog toka u Spodnjem Brniku nastavljamo vožnju u smjeru Cerklja i skijaške staze Krvavec. Na kraju naselja Cerklje na Gorenjskem napuštamo glavnu cestu koja nastavlja prema Velesovu i Visokom i nastavljamo voziti blago desno cestom u smjeru skijaške staze Krvavec. Dalje dolazimo do sela Grad, gdje nas putokazi za naselje Ambrož pod Krvavcem usmjeravaju desno na strmu asfaltnu cestu (ravno donja stanica žičare na Krvavcu i Štefanjoj Gori). Kada se strmina strmom cestom malo smanji, dolazimo do raskrižja, gdje nastavljamo lijevo u smjeru naselja Ambrož pod Krvavcem (ravno naselja Ravne, Apno i Šenturška Gora). Nešto dalje cesta se neko vrijeme malo spušta, a zatim se uspinje kroz mjestimično dosta panoramske padine. Više dolazimo do Ambroža pod Krvavcem, gdje s lijeve strane zaobilazimo crkvu sv. Ambroža i turističko gospodarstvo Pr Ambružarju. Od turističkog gospodarstva dalje cesta prelazi u šumu i kroz nju se uspinje sve do planine Jezerca, gdje se nalazi veliki parking.
Opis puta:
Na kraju parkirališta, gdje cesta skreće lijevo, a desno se odvaja cesta prema obližnjem pašnjaku Jezerca, primijetit ćemo crvene planinarske putokaze, koji nas usmjeravaju ravno na markiranu pješačku stazu u smjeru Kriška planina, Vrh Korena, Košutna, Kompotela i Mokrica, koja se uspinje kroz pašnjake već spomenute planine. Nakon kraćeg uspona dolazimo do kolovoza, kojeg pratimo lijevo gdje prelazimo preko obronaka Križišča (1658 m). Kolovoz po kojem hodamo brzo se razdvaja na dva dijela, a mi nastavljamo ravno nižim. Neko vrijeme se otvara lijep pogled prema Kranju, Škofjeloškom hribovju i Storžiču, a zatim se staza lagano spušta. Slijedi nekoliko minuta hoda, a zatim dolazimo do parkirališta uz donji dio pašnjaka Kriška planina.
Sa parkirališta nastavljamo u smjeru planine Koren i nastavljamo lošijim makadamom koji prolazi kroz pothodnik ispod skijaške staze. Markirana staza nakon podvožnjaka s ceste skreće blago lijevo, tako da nastavlja paralelno s cestom uz svojevrsni drvored smreka. Kada ćemo nakon nekoliko minuta laganog uspona doći na istočni rub pašnjaka Kriška planina, gdje se nalazi manje pojilište za životinje, nastavljamo blago lijevo preko ograde za ispašu (desno pašnjak Osredek i Kamniški vrh), ali u laganom usponu i dalje nastavljamo približno istim smjerom. Staza naprijed s planine prolazi malo strmijim obroncima Krvavca, preko kojih se koso uspinjemo do vidikovca s kojeg se otvara lijep pogled prema Kržišču (Pokovše), grebenu Kamniškog vrha, dolini Korošice, Velikoj planini i prema obližnja Košutna i Veliki Zvoh.
Sa vidikovca, koji se nalazi nekoliko koraka desno od staze, počinjemo strmo spuštanje prema lovačkoj kući iznad doline Korošica. Kada prestane spuštanje i staza se nastavi bez većih promjena visine, dolazimo do vidljivog, ali loše označenog križanja, gdje se staza odvaja desno prema spomenutoj lovačkoj kući i dalje prema dolini Korošica i dolini Kamniške Bistrice. Na navedenom križanju nastavljamo blago lijevo te se počinjemo lagano uspinjati kroz šumu. Put iz šume brzo prolazi između grmlja i borova, a zatim nas preko ograde za ispašu postupno dovodi do sljedećeg neoznačenog križanja koje se nalazi na sredini oštrog desnog zavoja.
Od spomenutog uskočnog skretanja u smjeru ravno nastavlja se nemarkiranim pješačkim putem prema prijevoju Razor (prijevoz između Krvavca i Velikog Zvoha), a mi nastavljamo desno još uvijek označenim putem. Slijedi kraći kosi uspon te nas staza dovodi na južni dio planine Koren, odakle se otvara lijep pogled na glavninu planine i okolne vrhove. S južnog dijela planine slijedi kraći spust do obližnje pastirske kuće koja se nalazi u glavnom dijelu planine Koren.
Tu naš put nastavlja blago lijevo (blago desno pašnjak Košutna) na livade u dnu doline (staza je u početku slabo vidljiva). Nakon toga staza postaje sve strmija i nakon nešto manje od 30 minuta hoda dolazi nas do manje lokve, gdje je slabo označen prijelaz. Nastavljamo ravno (desno Košutna) i blagom stazom pratimo do sljedećeg križanja, gdje nastavljamo lijevo u smjeru Vrha Korena (ravno Kompotela). Staza naprijed se počinje strmije uspinjati i po krškom terenu brzo nas dovodi do mjesta gdje se spajamo sa stazom od Velikog Zvoha prema Vrhu Korena (greben Ježa). Nastavljamo desno i staza nas u nekoliko koraka dovodi do mjesta gdje se desno odvaja staza na Vrh Korena (1 minuta). Staza se dalje počinje spuštati niz padinu koja je dijelom obrasla borom. Nakon 15 minuta spusta staza nas dovodi do križanja na Škrbini.
Tu nastavljamo ravno u smjeru Kalškog grebena i planinarskog doma Cojzova koča stazom koja nas već nakon nekoliko dodatnih koraka dovodi do sljedećeg križanja. Nastavljamo blago lijevo (desno Kalška gora i planinarski dom Cojzova koča) stazom koja se lagano uspinje po sve panoramskijim padinama. Ugodna staza, koja sredinom dana zna biti i vrlo vruća, u početku vodi uz manji greben, a zatim postupno skreće malo više ulijevo i od borova nas dovodi na prekrasne livade, na kojima ćemo pronaći razne vrste od cvijeća. Široka padina po kojoj hodamo potom se sužava, a livade postupno zamjenjuju stijene. Više nas staza dovodi na panoramski glavni greben, kojim slijedimo do vrha koji je često pun ovčjeg izmeta.
zemljovid puta - Kalški greben
Ob poti: Kriška planina (1480m), Planina Koren (1675m), Vrh Korena (1999m), Škrbina (1870m)
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama, upisna knjiga
Planina Jezerca - Kalški greben1
Planina Jezerca - Kalški greben74
Planina Jezerca - Kalški greben75
Planina Jezerca - Kalški greben76
Rasprava o izletu Planina Jezerca - Kalški greben (čez planino Koren)
velkavrh18. 09. 2013 00:00:00
Lepa tura, vsako leto jo naredim. Priporočam!
Zgembo23. 01. 2016 00:00:00
Včeraj sem bil na tej turi, zelo lepa pa vreme svetovno, brez derez ni šlo. Evo nekaj fotk
bposl31. 03. 2017 00:00:00
Pozna kdo trenutne razmere na tej poti?
brina31. 03. 2017 00:00:00
Takole je izgledala pot v sredo.
bposl31. 03. 2017 00:00:00
brina hvala, a še vedno ne vem kako mežikanje
seinfeld14. 10. 2019 00:00:00
Včeraj na Kalškem grebenu. S planine Koren sva šla na Košutno, Kompotelo, Mokrico, Vrh Korena in na Kalški greben. Pot je dobro označena, nezahtevna, čudoviti kraji in razgledi. Na vrhu toplo, brez vetra.
Nazaj čez planino Dolga njiva, sin čez greben Ježa. Slabih 18km, 1500 višinskih metrov, v 6,5ure.
Lisica14. 06. 2020 00:00:00
Tudi sama sem včeraj spet naredila tole turco, super je. Nazaj sem tokrat šla čez Planino Dolga Njiva.

Po novem pobirajo na temu parkingu parkirnino. 2 eur se plača na avtomatu in listek potem neseš v avto. Vzemte denar s sabo. nasmeh
Me ne moti plačevanje, lahko bi pa poskrbeli še za par WC-jev, saj je obiska veliko. velik nasmeh
J.P.13. 07. 2020 00:00:00
Krasna tura, Jezerca-Vrh korena-K.Greben.Gor smo šli čez planino Koren, nazaj pa čez Dolgo Njivo. Dolga Njiva je sicer zelo lepa vendar za nazaj raje imam bolj smiselno rešitev.Tukaj gremo strmo dol da bi šli strmo gor nazaj na isto višino.Kakšno informacijo prosim glede poti nazaj čez Ježo. Hvala :-) Lp