Zgornje Poljčane - Boč

Slovensko English Popis planina Traženje izleta
   Zgornje Poljčane - Boč (mimo Doma na Boču in po plezalni poti)
Autor opisa:Skovik
Vrijeme hodanja: 1 h 45 min
Ishodište: Zgornje Poljčane (360 m)
Cilj: Boč (978 m)
Visinska razlika: 618 m
Visinska razlika (po putu): 618 m
Zahtijevnost: veoma zahtjevan označeni put
Zahtijevnost skijanja: nema podatka
Zemljovid: Posavsko hribovje – Boč – Bohor – 1 : 50 000
Preporučljiva oprema (ljeto): komplet za samoosiguranje, šljem
Preporučljiva oprema (zima): dereze, cepin, komplet za samoosiguranje, šljem
Opis puta:
S parkirišča gremo mimo table za gozdno učno pot, ki je lepo vidna in označena. Po približno 10 minutah hoje prečimo asfaltirano cesto in nadaljujemo pot skozi gozd. Vzpenjamo se po označeni poti dokler ne pridemo do kolovoza, kjer se lahko pot nadaljuje direktno na vrh Boča, a mi gremo desno po kolovozu v smeri planinskega doma na Boču. Sledimo markacijam, enkrat se zavije levo s kolovoza na gozdno pot. Po približno slabe pol ure pridemo do planinskega doma na Boču.
Za domom je drevored do spomenika pri katerem zavijemo levo. Steza se razširi v širšo pot, katera se pridruži poti čez Balunjačo.
Kmalu pridemo do jeklenic ob katerih se lahko nadaljuje pot po lahki, označeni poti, a mi se ustavimo ob napisu na desni »Zelo zahtevna plezalna pot«, nadenemo pas, samovarovalni komplet, čelado in nadaljujemo naravnost navzgor. Smer je takoj navpična, vlečenje z rokami, da verjetno odvrne morebitne planince, ki bi znali to zamenjati za zelo zahtevno pot. Hitro pridemo na širšo stopnico, jeklenica nas popelje v desno in navzgor. Na določeni točki je zadeva rahlo nagnjena nazaj in si moramo precej pomagati z rokami. Nekaj minut kasneje smo že na vrhu kratke (približno 10-15 min) a adrenalinske poti, ki jo spet označuje tabla o zelo zahtevni plezalni poti.
Pot nadaljujemo mimo jeklenice, se praktično takoj spet pridružimo lahki, označeni poti, ki nas popelje mimo vojaškega območja ob ograji do razglednega stolpa na vrhu Boča.
Pristup do ishodišta:
Z avtoceste Ljubljana - Maribor izberemo izvoz Slovenske Konjice, Poljčane. V prvem križišču zavijemo levo proti Poljčanam (desno Slovenske Konjice). Peljemo se skozi vasi Žiče, Loče, Podpeč ob Dravinji do večjega križišča, kjer nam oznake kažejo levo za Poljčane, ampak mi gremo desno proti Zgornjim Poljčanam. Kmalu pridemo v omenjeno naselje, se vozimo po glavni cesti in nas rjav znak za Boč na desni strani ceste usmeri levo v hrib. Po tej cesti se peljemo nekaj minut do prvih planinskih oznak kjer tudi parkiramo.
Pokraj puta:
Dom na Boču (698m)
Prosječna ocjena izleta: 7,8/10  (br. glasova=4)
Ocjena izleta: 10
Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč Zgornje Poljčane - Boč
Preporučujemo:
Panorama sa cilja izleta, slični izleti, izleti sa istim ishodištem, izleti sa istim ciljem
Diskusija o izletu Zgornje Poljčane - Boč
avalic
12.9.2016
S prijatelji smo izkoristili včerajšnje dopoldne. Z avtom smo se pripeljali do doma, saj nam je bil cilj samo premagati plezalni del. Pot je dokaj zahtevna, ker je na dveh delih težje dostopna in proti vrhu rahlo previsna. Ampak če premoremo malo moči, načeloma ne bi smelo biti problema.
Tu je še povezava od našega podviga. Smo v večini bolj neizkušeni, sam imam malo fobije pred višino, ampak se počasi privajam.

slystone
8.3.2017
8.3.2017 smo našli avtomobilske ključe na plezalni poti na Boč. Ključi so od Škode z obeskom od maye maye. Najdete jih v planinskem domu.
VanSims
3.5.2017
Opis dostopa do ferate je nekoliko pomanjkljiv in tudi ne vem zakaj avtor svetuje na desno na kolovoz saj je po direktni poti dostop mnogo enostavnejši in še povrhu vseskozi markiran. No, ferata se (z malo volje) že najde, tako da to ni tak problem.

Huje je da močno zavaja oznaka 'zelo zahtevno' in lahko kakega manj izkušenega feratarja zavede na ferato, ki ji ne bo kos in bi bilo bolje da je ne bi našel.

Pot je po lestvici tega portala 'IZJEMNO ZAHTEVNA.' Gre za eno težjih 'na novo postavljenih' ferat pri nas in je tudi mene nekoliko presenetila. Je kar še nekoliko težja (čeprav mnogo krajša) od npr. Mojstranske, ki je tudi označena kot 'izjemno zahtevna'.

Prosim moderatorja, da nemudoma popravita oznako!
don kihott
8.5.2017
V Sloveniji po mojem mnenju med izjemno zahtevne poti/ferate spadata trenutno le Gonžarjeva peč in desni krak ferate Spodnji plot na Zelenicimežikanje
Skovik
5.6.2017
@VanSims - ko sem naredil opis poti sem izbral zahtevnost "izjemno zahtevna", ker po moji presoji ne more biti samo "zelo zahtevna", saj je omenjena pot na Boč vsaj na eni točki nagnjena nazaj in visiš skoraj v celoti na rokah. Se pravi plezaš, ne hodiš kot pri zahtevnih in zelo zahtevnih poteh. Četudi samo ene 2-3 metre.
Ko so mi administratorji odobrili javno objavo poti pa sem opazil, da so mi spremenili zahtevnost na zelo zahtevno. Ja ok... Že vejo.

Za dostop do ferate možno, da je kak boljši, krajši. Sem navedel samo pot po kateri se prav tako pride.

Kolikor vem so poti vedno kategorizirane po najtežjem delu poti. Se pravi je lahko 10 km lahke označene pot, pa če je vmes 10 metrov jeklenice s težavnostjo D/E, je to pač športna ferata. Ravno z razlogom VanSimsa - da se NE zavaja ljudi. Tako, da bi feratama don kihohta dodal še ferato na Lisco kot pod Češko kočo - obe imata kratek D/E del, ki je kar zahteven in ni za vsakogar.
don kihott
6.6.2017
Se strinjam,da omenjeni dve ferati nista za vsakogar...Lisca 5 sektor povprečen D,Češka pa po mojem mnenju doseže maximalno oceno C/Dmežikanje
Skovik
7.6.2017
Drugače je po moje ocenjevanje težavnosti ferat lahko zelo hitro preveč subjektivno nasmeh Češka je precej šudrasta in hitro blatna, zato postane hitro težja/bolj nevarna. Gonžarjeva je suha, lepa, zelo kratka a te lahko lepo navije, da o zračnost ne govorim nasmeh Lisca je za moje pojme idealna za koga, ki bi rad sprobal kako se kaj počuti v ferati, preden bi šel na pravo nasmeh