popis foruma / Austrija / Ostali planinski masivi - Austrija / olperer 3476 m, zillertalske alpe
 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe
1.8.2020 - primoza
Za gorniške družinske počitnice z dojenčico je Tirolska kot nalašč. Rezervirali smo jih že kar septembra lani in imeli vmes vse te kolobocije s korono. Na koncu se je vse izšlo kot smo želeli. Še odlično vreme smo naročili. Po včerajšnji vožnji v dolino Zillertal sva z Žanom mimogrede splezala ferato Dopamin pri Lienzu. Nato smo prišli v Burgstall v dolini Zillertal v večernih urah. Kot prvi cilj sem izbrskal Olperer 3476 m. Ta se dviguje nad pregradnim jezerom v zatrepu Zillertalske doline. Na internetu sem staknil opis nekih gospa, ki so navedle nek abzajl v drugače dvojki in strmo feratico. Tako sem napolnil nahrbtnik s celim kupom opreme, dereze, cepin, 40 m vrv, nekaj gurten, kompletov in vponk ter ploščici. Tako otovorjena sva z Žanom pričela turo ob 5:30 in bila zaradi zgodnjega štarta oproščena plačila cestnine. Hitro sva se dvigovala po začetni strmini, ki naju je privedla do koče Olperer. Nadaljevala sva v živahnem tempu naprej in preko polja majajočih se granitnih plošč dosegla začetek tehničnega dela pod vrhom. Ferata je res strma, a ne presega npr. tiste na Razor, še malo krajša je. Nadaljevanje pa najbolj spominja na gornji del Grossglocknerja. Morda občasno pri kakih gibih res doseže dvojko. Tako je vsa oprema ostala v nahrbtniku, ki je s težo celo turo opozarjal na to, da je bolje vzeti kako stvar več, ampak ne preveč. Solidna tura, kot nalašč za začetek spoznavanja s tirolskim granitom. Računati je potrebno na to, da je spust po poti vzpona, vključno s premagovanjem detajlov tudi v sestopu.
Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Zgodnji štart je ključ do uspeha pri resnejših turah1 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Vzpenjanje nad pregradnim jezerom2 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Tirolska je lepa3 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Prvo sonce4 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Zanimive skale5 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Pri koči6 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Pot naprej7 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Gora tu ne manjka8 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Pogled na vrhnji del9 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Majave plošče10 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Ostanki ledenikov11 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Višje in višje12 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe V granitu13 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Pa spet ostanki ledenika14 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe V ferato15 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Lažje plezanje po granitu16 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Slikoviti stolpi17 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Ekipa na vrhu. To so pa prave počitnice.18 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Od jezera sva prišla19 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Smučišče20 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Zanimiva kamenina, verjetno kar nekaj mangana21 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Za spust sva našla odličen sistem snežišč22 Olperer 3476 m, Zillertalske Alpe Odličen selfi s srčkom23
Bandzo
1.8.2020
Kolikor jaz vem, je kamnina, ki jo imaš na sliki gnajs. In ima velika Si soli. In v rosnih jutrih se vidi silicijev prah (fin kot silikagel) kako migeta po ozracju in veze vlago.

Sicer pa da ne pozabim napisati najpomembnejšega: super tura! Bravo fanta! nasmeh

LP,
Ben

zokipoki
Čestitke fanta! nasmeh
Hvala.nasmeh
1.8.2020
Saj sem imel v mislih gnajs ja.velik nasmeh A za tisti mangan mogoče tudi veš?
Bandzo
3.8.2020
Kolikor vem so za razliko od svetlejsih lis, ki so predvsem kremen, v temnejsih lisah povisane Mg in Fe soli.

LP,
Ben
3.8.2020
Hvala za razlago. Tu na tem koncu je ogromno nekih mineralov in rudnin. Ki so jih izkopavali že od srednjega veka in še prej. Veliko je opuščenih starih rudnikov.
pg
Odlična tura, v soboto sem bil le nekaj dolin stran na vrhu s primerljivo višino in zahtevnostjo: https://www.hribi.net/trenutnerazmere.asp?ita=1&gorovjeid=42&id=8747

Če vas kaj zanese proti zahodu, imam v načrtu v kratkem vzpon po veliki stubajski klasiki: https://www.alpenvereinaktiv.com/de/tour/wilder-freiger-wilder-paff-zuckerhuetl-von-der-nuernberger-huette/14528101/#dmdtab=oax-tab3

Lepe pozdrave tudi v Zillertalsko dolino in prijetne počitnice - letos je zaradi manjše gneče dopust na Tirolskem kot nalašč.
3.8.2020
Tukaj imamo še nekaj ciljev. Najvišji vrh 3510 m, pa en impozanten 3410 m. Bomo pa morali pokazati Žanu še atraktivne dolinske ferate, kjer še ni bil Kaiser max, Lehner in Shiestel.
pg
4.8.2020
Schrammacher? Sliši se všečno. Po Zillertalskih Alpah sicer še nisem hodil (razen dela Tuškega pgoorja), morda pa tudi nekoč pride čas zanje.
Varen korak!
4.8.2020
Hvala. Točno ta vrh.nasmeh Ko sva bila gor na Olpererju nama je padel v oči, ker je res lepa špica.nasmeh Zdaj pa tu itak sneži na 2400 m in bo treba nekaj dni počakati.nasmeh