popis foruma / Austrija / lienzer dolomiten / adrenalin e, dopamin e/f, pri lienzu (gries)
 Adrenalin E, Dopamin E/F, pri Lienzu (Gries)
10.5.2018
Dachstein ni ravno simbol za goro brez posegov. Saj je tam tudi gondola ipd.
14.7.2019
Danes po planinarjenju z Ajdo na hitro preko Dopamina. Varovala bp. Vstopnina 5 eur. Drugače pa je ferata dovolj atraktivna za večkraten obisk, če je človek na tem mestu. In kdor trdi, da prvine feratanja in prostega plezanja niso podobne, nima prav veliko pojma. Noge delajo na enak način, le rokam ni treba toliko razmišljati.
Adrenalin E, Dopamin E/F, pri Lienzu (Gries) Začetek1 Adrenalin E, Dopamin E/F, pri Lienzu (Gries) Prva strma stena2 Adrenalin E, Dopamin E/F, pri Lienzu (Gries) Od tam naju je opazovala boljša polovicA3 Adrenalin E, Dopamin E/F, pri Lienzu (Gries) Mazohist varianta4 Adrenalin E, Dopamin E/F, pri Lienzu (Gries) V izstopnem detajlu mazohista5 Adrenalin E, Dopamin E/F, pri Lienzu (Gries) Na vrhu ferate6
SamoK
14.7.2019
Res je, slika 5 je tipična poza prostega plezalca.
Nekaj podobnega deluje kot tukaj slika 2, le da je previsno.
exwannabe
15.7.2019
Daj ne smeši se. Obešanje na zajle z gojzarji, res, zelo podobno. Ti je SamoK lepo napisal. Ampak saj vemo, da mi nič ne vemo in nekdo vse ve.
Se že umikam pred običajnim kupom strokovnjakov, ki se "naserjejo" na post. Lep dan še naprej.
don kihott
15.7.2019
Ko se alpinistični ali športno plezalni egocentrik vpikne v ferato ali (bolj strokovno obešanje na zajle)
Mislim,da je za vse dosti sten,kjer se lahko obešamo na zajle ali vlečemo po kompletih ali zabijamo kline itd...itd in se pri tem početju ne bomo srečevalimežikanje...Primož ve kaj govori in se z njim popolnoma strinjam...Dejstvo pa je,da smo si različni in,da isto stvar ponavadi vidimo in dojemamo drugače..mežikanje
janezs73
21.10.2019
Včeraj sva s kolegom obiskala ferate okoli soteske Galitzenbach v bližini Lienza.

Začela sva z Dopaminom (uradno E, 150 m) in varianto Masohist (uradno E/F, 80 m), šla zgornji del Dopamina nazaj do začetka Masohista in po njem še enkrat gor ter nazaj dol do parkirišča.
V drugem krogu sva šla najprej po ferati ob vodi Galitzenklamm klettersteig (uradno C, cca 50 m), od razgledišča nad slapom sva šla nazaj do ferate Endorphine (uradno C. cca 120m) in končno od nje nazaj do razgledišča na slapom, od koder sva pristopila še do ferate Adrenalin po varianti Luna (uradno E, 250 m).
Vzrok za tako komplicirano kombinacijo je dejstvo, da se po feratah Dopamin in Adrenalin vrnemo na parkirišče izven ograje, zaradi česar potrebujemo novo vstopnico, če hočemo spet priti do začetka katerekoli od drugih ferat.

Vse ferate so zgledno opremljene, tisti deli, ki so ob vodi, so jasno (!) mokri, spolzki, sluzasti in kar je še teh nemogočih pridevnikov. Ostali višji deli so suhi (če imas srečo z vremenom).

So pa očitno težave z ocenami. S kolegom se strinjava, da najtežja ferata sploh ni Masohist, katerega noben del ne preseže ocene E, pač pa del Luna v Adrenalinu, ki bi mu sam dal oceno E/F, saj ima popolnoma enake gibe kot najtežji delu v ferati Kitzlohklamm ali Geiler hengstu. Adrenalin je tudi zaradi dolžine najtežji, veliko delov je na karti na bergsteigen.com ocenjeno vsaj za pol stopnje prenizko - npr. ocena C/D je čisti D, sploh pa so skoraj vsi Cji v resnici C/Dji. To isto velja tudi za obe drugi "družinski" ferati, ki nikakor nista samo C, temveč C/D, saj obstajajo mesta, kjer telo že precej očitno visi na rokah in premiki že potrebujejo stope na trenje. Če si predstavljam v teh feratah ljudi, ki takih gibov niso vajeni, so lahko težave velike.

Skupaj se celotna kombinacija sestavi v 550 višinskih metrov feratanja (da ne bom spet načel debate o plezanju, ki je neplodna in ne vodi nikamor). Več kot polovica teh višincev je z oceno C/D ali višje, kakih 100 m pa z ocenami D/E ali višje. Za tiste, ki to zmorejo, torej čisti užitek.
Adrenalin E, Dopamin E/F, pri Lienzu (Gries) na vrhu najtežjega dela variante Luna v ferati Adrenalin1
21.10.2019
Čestitke.nasmeh
janezs73
22.10.2019
Hvala Primož! Po vaših stopinjah (eden od tvojih postov mi je dal idejo, da sem se malo bolje seznanil z možnostimi tu)...