popis foruma / Bugarska / Ostali planinski masivi - Bugarska / prečenje pirina sever-jug + pet 2000akov
 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov
5.8.2015 - primoza
Kot pri vsakem gorovju je zelo zanimivo opraviti prečenje, ki te pripelje iz severnih strani na južne. To je zanimivo tudi iz naravoslovnega pogleda, ker opazujemo biotske razlike ter različnosti v rabi krajine. Tako smo štartali s pomočjo družinskega taxija od koče Vihren, se podali po zdaj že dobro poznani prelepi dolini Banderiških jezer in dosegli sedlo na grebenu, ki poteka proti Vihrenu in kjer smo že izvedli prečenje v prejšnjih dneh. S sedla smo začeli prečenje grebenov proti zanimivemu, mogočnemu 2800aku Kamenici, ki pa ga seveda danes nismo nameravali doseči, ampak se prej spustiti v južne doline. Prečenje lahko prehodnega in razglednega grebena nas je vodilo preko 2600 akov: Brezimeni vrh 2655 m, Golem Tipik 2654 m, Tipik 2655 m in Prevalski Čukar 2605 m. Vmes smo občudovali številna jezera, prave planinske krave in številne ptice - postovke, hudournike, lastovke in še druge, ki jih ne poznamo. Vmes se nam je odpiral pogled na mistično pogorje, kjer kraljujeta Džangal in Kamenica ter verjetno najlepše pirinsko jezero – Gornje Vasilaško jezero z zanimivim dvojnim otočkom, ki se glede na vodostaj spreminja v polotok. Današnje mistične meglice so naredile to gorsko pokrajino še mogočnejšo. S prevalskega Čukarja smo se kar dobro spustili, v nadaljevanju pa spet povzpeli na Mozgoviška vrata cca 2520 m. Tukaj smo se odločili za vzpon na desno na Mazgoviški Čukar, kjer pa so zadeve malo hecne, ker je najvišja kota cca 2630 m, zadnji vrh označen na zemljevidi pa nekaj nižji in oddaljen. Tako nismo šli na vrh 2605 m, ampak ostali na najvišji koti cca 2630 m. Na vrh vodi z vrat nekakšna zapuščena »ferrata«, kjer je nameščenih nekaj verig. Ta pot je nepotrebna, ker je lepo naravno prehodno celotno severno pobočje, kjer smo se spustili, podobno kot krave, ki po sledovih na vršini občasno ta greben tudi obiščejo, brez rabe verig. Od omenjenih vrat smo se spustili za dobrih 200 m na idilično ravnico, podobno Jezercem, vendar pa je sledil bolgarski »Srenjski preval«, ki je bil proti koncu ture že malo odveč. Tako smo dosegli zadnje sedlo – Begoviški preval cca 2500 m. Od tam je sledil spust proti Mezgoviški koči skozi številna višinska barja, bogato poseljena z rastlinstvom in živalstvom. Tu se pase tudi veliko živine. Vmes smo lahko opazovali kako počasi iz izvirčkov in studenčkov nastaja reka Begovica. Pri koči Begovici smo se ustavili na pivu in enolončnici ter okusni jogurtovi sladici (preliv z gozdnimi sadeži), ki je tipična za te kraje. Nato smo se začeli spuščati proti koči Jane Sandaski, kjer nas je čakal prijazni družinski taxi. Vmes smo doživeli še nenaden napad neznanih pikajočih žuželk, ki je pospešil naš korak v drnc. Naša štirinajstletnica je pokasirala kakih deset pikov, fotr dva, mali pa je ostal to pot brez pika. Družno smo ugotovili, da ni nobeden alergičen, kar sicer že vemo iz predhodnih »stikov« vendar smo še kar nekaj časa hiteli naprej, da nas »prijatelji« ne bi dohiteli in kar naenkrat prišli do cilja. Tam je tudi najvišji pirinski slap, ki pa je visok le 15 metrov, vendar kar mogočen, ker je precej vodnat. Nazaj grede smo si še turistično ogledali Melnik, ki je vreden obiska zaradi peščenjakovih stolpov in slovi kot vinorodno območje. Tako smo kot običajno združili gorniško izkušnjo z opazovanjem krajine in družno ugotovili, da smo spet spoznali nov lep konec Evrope.
Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Jutro v dolini Banderiških jezer1 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Odsevi gora2 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Odsevi3 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Odsevi4 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Ribno Banderiško jezero5 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Dolina Banderiških jezer6 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Pred Bašlivskimi vrati7 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Zanimivih jezerc je res veliko8 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Začetek prečenja grebena proti Kamenici9 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Pogled nazaj na že znani Banderiški Čukar 2738 m10 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Tevno Vasilaško jezero11 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Brezimen vrh12 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Veliki Tipic13 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Veliki Tipic, kota 214 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Tipicka jezera15 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Mali Tipic16 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Tipicka jezera17 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Mistična pokrajina proti Kamenici in Džangalu18 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Mogočna gorska skupina Poležana19 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Gornje Vasilaško jezero20 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Planinci21 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov In mama22 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Na Prevalskem Čukarju23 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Proti Mozgoviškim vratom24 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov ferata na Mozgoviški Čukar25 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Na verigi26 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Prva kota Čukarja27 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Pogled s prve kote proti vratom28 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Kamenica 2822 m29 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Na drugi koti Čukarja30 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Na tretji, najvišji koti Čukarja31 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Tale Čukar se je malo hecal z nami32 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Sestop po kravjih severnih pobočjih33 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Spet na markacijah34 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Sestop z vrat35 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Sekulja36 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Tele krave pa res uživajo na paši37 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Sledi vzpon na Begoviški preval38 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Nepričakovani dodatki k turam pokažejo telesno pripravljenost39 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Mozgoviška vrata so ostala na drugi strani Uja40 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Zadnji metri strmine41 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Pa smo uspeli, pogled nazaj na vrata42 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Sledi idiličen spust po Begoviški dolini43 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Mesojedka44 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Planinski travniki45 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Višinska barja46 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Mogočne gorske kulise47 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Tu se rojeva reka Begovica48 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Zanimive plate49 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Slapič z okamenelim medvedom50 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Popinolašli slap pri koči Jane Sandanski51 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Popinolašli slap pri koči Jane Sandanski52 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Melnik53 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Melnik54 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Melnik55 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Melnik56 Prečenje Pirina SEVER-JUG + pet 2000akov Včerajšnja tura z izrazitim U na koncu57