Južni Velebit

georgia28. 08. 2019 12:28:55
"bos", na sliki 102 imaš jadralca!
Je pa res podoben lastovičarju. Jaz jadralca na hitro prepoznam po enostavnih črtah na krilih, medtem ko je lastovičar bolj okranclan. Pa jadralec rad jadra mežikanje
Toliko mimogrede...
serajko28. 08. 2019 22:14:27
Mene pa zanima ,kako da je agregat kar v notranjem prostoru
mpp29. 08. 2019 00:35:06
Verjetno so ga pospravili na varno (dež, ali začasna prekinitev del).
Saj tudi žaga na obešalniku verjetno ni za stalno. velik nasmeh
bos30. 08. 2019 16:44:10
Hvala "georgia".

Bivak pa bo potrebno iti pogledatjezik, ker je res lep.
bos12. 10. 2019 20:42:17
Prej, kot sem mislil, sem šel pogledat nov bivaknasmeh.
Z avtoceste zavijeva na odcepu Sv. Rok in potem desno za Raduč, malo naprej je odcep v levo (napis na kamnu Bunovac) in potem po dokaj dobri makadamski cesti (na križišču, kjer ni označeno je potrebno zaviti levo) do izhodišča Bunovac ter nato po poti Čičina dolina - Ivine vodice - Vlaški grad - Sveto brdo - Vaganski vrh - Bunovac.
Celotna pot je lepo označena in normalno prehodna, potrebno je hoditi po poti zaradi minskega območja.
Do prihoda na greben je še bilo oblačno, potem pa se je naredil prekrasen dan. Na celotni poti nisva srečala nikogar, sva imela ta del Velebita čisto za sebejezik.
pogled z izhodišča na začetek najine poti, samo ne tu čez1
malo pod vrhom je žig HPO in vpisna knjiga39
pogled nazaj na Sveto brdo40
midva pa v drugo smer41
pa sva spet tu, kjer sva prišla na greben ter najina vrha Sveto brdo in Vlaški grad42
Vlaški grad in levo bivak43
opuščena hiša na izhodišču Bunovac, kjer je kar veliko prostora65
garmont12. 10. 2019 21:27:36
Čestitke @bos.
Lepa in kar dolga tura za ta letni čas. Velebit pa itak nikoli ne razočara.nasmeh
bos12. 10. 2019 22:55:44
Hvala. Ja, Velebit je res čudovit.
V novem bivaku so vklesani verzi:"Velebite vilo, Velebite suzo, miluje te nebo tisućama boja ..."
bos4. 07. 2020 06:42:06
Sem šel še po zadnje 3 kontrolne točke Hrvaške planinske obhodnice, ki so mi še manjkale na Velebitu.
Po nočni vožnji prispem na Veliko Rujno in parkiram pri cerkvi. Na Bojin kuk se povzpnem po poti 603, sestopim pa po poti 602 in tako lepo obkrožim Bojin kuk. Pot je lepo označena ter normalno prehodna, varovala so OK. Razgled z vrha pa prekrasen.
Nato je sledila vožnja do izhodišča za Malo Paklenico (vstopnina 40 kn) ter nato vročajezik krožna pot Mala Paklenica - Lekine njive - Jurline - Anića kuk - Velika Paklenica ter po poučni stezi nazaj do vasice Jukići. Celotna pot je lepo označena ter normalno prehodna.
Naslednji dan se zapeljem po stari cesti čez Velebit za Gračac, za predorom zavijem desno na makadamsko cesto, kjer je izhodišče za Crnopac. Pot do vrha je lepo označena in normalno prehodna. Tik pred vrhom skoraj obrnem, saj me je v trenutku zakrila megla in grmenje, a je na mojo srečo zavila nevihta proti BIH, tako da so se na vrhu lepo odprli razgledi v vse smeri. Na vrhu trenutno ni žiga HPO.
Čeprav sem na Velebitu končal s temi uradnimi vrhovi HPO, sem bom zagotovo kmalu vrnil, saj Velebit vabi, znova in znovanasmeh ...
Maslenica1
miri4. 07. 2020 08:25:27
Krasno.
Mcgiver4. 07. 2020 09:00:45
bos, izredno lepo. Neokrnjena narava in mir. Kakšne gneče na vrhu, pa tudi spodaj verjetno ni bilo ? Srečno !
Dr.ejči4. 07. 2020 14:43:33
Oooo, Crnopac!...lep spomin imam na tisti konec. Ko smo prišli do Tatekovega skloništa, smo samo debelo gledali v ogrooooooomne, zidane gradele (žar). Ni kaj, to je Dalmacija!. "Bivak" je uradno za 10 ljudi, vendar optimalno 6-7? Nas je bilo 6 in to sredi tedna, ko na večer pridejo še 3-je slovenski primorci, okrog polnoči pa še ducat hrvaških speleologov. Hja, prav zanimivo je bilo. Bojda je spodaj bolj prepredeno z rovi, kot naša Postojnska?? Priporočam pot Malega princa, pa vsi grebenčki tam naokrog imajo tudi ogromno potenciala. Super mir, glede na Tulove in pa Paklo. Srečno!
garmont22. 07. 2021 14:23:00
Po devetih letih zopet na Bojinac.
Od parkirišča mimo Jaginega kuka po zavarovani na vrh. Sestopiva “Babljim putem” na Veliko Rujno in od tam nazaj do avta.
Še vedno divja in predvsem lepa tura. Zadovoljna…oba.nasmeh
Solidna cesta do parkirišča.1
Povratek tudi deloma po cesti.14
garmont25. 07. 2021 12:15:49
Danes pa na Aniča kuk.
Gor preko Jurlin in mimo miril na vrh. Sestop po normalni poti nazaj v Vel.Paklenico. Ferate z vrha nisva iskala, pa saj si jo tudi nisva želela.mežikanje
Je pa z vrha pot do nje označena…prav tako odcep spodaj.nasmeh
Zjutraj neke gneče ni bilo.1
Označen odcep spodaj.12
lilyd8. 06. 2022 18:00:50
JUŽNI VELEBIT 29.5.-2.6.2022

Po treh letih zopet na Velebitu, tokrat v narodnem parku Paklenica, plezalnem raju. Zopet z vodnikom Stanetom osem deklet. Prvi dan, v nedeljo je bilo deževno, a že v Jablancu se je razvedrilo. Vodnik nam je pokazal že prvi biserček, Zaliv Zavratnica, me vse smo bile prvič. Sprehod po krasnem zalivu, pa vzpon na planinsko kočo na najnižji nadmorski višini 25 metrov, potem pa še na razgledno točko, kjer smo si zaliv Zavratnica ogledali od zgoraj, res vredno ogleda. Pa smo prispeli do Starigrada, do našega bivališča pri Dragici.
Drugi dan smo se zapeljali na planoto Veliko Rujno, se razgledali proti Bojinem kuku in se odpravili proti našemu prvemu cilju Goliću, 1.206 m visok vrh. Po osvojenem vrhu, smo se po bukovih gozdovih spustili v staro naselje Ramići, sedaj preurejeno v turistično Ramića dvori, kjer so nas pogostili prijazni domačini, nas povabili, da prenočimo. Tokrat smo se le okrepčali s kavico, jabolčnim zavitkom, kupili nekaj dobrot in nadaljevali proti Veliki Paklenici mimo lepo urejenega planinskega doma Paklenica. Že smo občudovale stene Anića kuka, neštete plezalne smeri. Bolj smo se bližali Paklenici, bolj je žgalo sonce. Uživali smo v raznolikosti pokrajine.
Tretji dan pa smo se odpravili iz Male v Veliko Paklenico. Markirana pot je 6 ur 30. Hodili smo po kanjonu, vode trenutno ni, je pa zanimiva, raznolika pot, potrebno je tudi malo poplezati, a vse ovire smo družno premagale in vodnik nas je kar pohvalil. V tem delu gre za zaščiteno območje in tu ni plezališč. Šli smo mimo jame Kapljarke do položnejšega dela struge. Tudi tretji dan nam je ponudil izredno raznoliko pot, ki se v drugem delu spremeni v livade, potem listnati gozd, lepa pot obdana s cvetjem in travniki, skozi vasico Jurline, počitek pod lipo, pa zopet spust v Veliko Paklenico. Do našega bivališča smo jo mahnili peš, vodnik pa potem še po avto...
Četrti dan je bil naš prvi cilj vzpon do Manita peći, zanimive jame, ki smo si jo ogledale. Tokrat smo hodili po področju Vidakovega kuka, kjer so bili prekrasni razgledi na morje in je prav dobro žgalo...Del poti je tudi ob jeklenicah, vse je šlo v redu, le eni od mladenk so popustili čevlji. Dobro, da so med nami medicinke, ki so zagato hitro rešile. Prišli smo do stare Velebitske naselbine, mimo čebelarja in se spuščali v smeri Lugarnice, gre za kar strm spust. Na poti še pik dveh čebel, zaloge vode so nam že kar pošle in veseli smo bili, ko smo prišli do studenca. Za zaključek pa še srečanje »alpinista«, kot jih je hudomušno opisoval že Deržaj…
Vsak dan smo si privoščili skupni zajtrk, zvečer pa večerjo v okoliških lokalih. Hrana je bila odlična, naši okusi različni. Tudi plavale smo v morju, ki sploh ni bilo mrzlo, smo prav prijetno čofotale. Vsi zadovoljni z družbo, me zelo vesele odličnega vodnika, pa tudi vodnik pravi, da smo me bile fletne! Malo si je oddahnil od nas, a nas je tudi hitro pogrešal.
Hvaležne smo vodnku za vodenje, vse ture, za vse povedano in prikazano o Srednjem Velebitu, Paklenici, zgodovini....Za zaključek pa še ogled Miril in Tatkovega groba v Ljubotičih. Kar je Premužić za Severni Velebit, je Slavko Tomerlin – Tatek), Tatek za Južni Velebit. Tatek je odkril številne steze in jame na Velebitu, umrl je leta 2018 v starosti 88 let. Pa še postanek v Svetem Juraju, prijeten, doslej spregledan kraj. Ob zaključku pa so že nove ideje za naslednje raziskovanje Velebita in njegovih lepot.
v Jablancu prvi dan1
slovo v Svetem Juraju65
še ena...66
bumslpepe1. 11. 2022 20:06:57
Štiridnevna postkovidna rehabilitacijska (za dušo in telo) tura po južnem Velebitu. Start v Ljubotiću, spanje na Stapu, naslednji dan preko Panosa do Šugarske dulibe in potem počasi nazaj po isti poti. Vode je na Šugarski in na Stapu dovolj. Spanje seveda v viseči mreži.

Igor
Pot14
Mirila16
palček plezalček1. 11. 2022 23:24:12
Pogrešala sem tvoje velebitske potepe. Hvala, da si jih delil z nami. nasmeh
bumslpepe2. 11. 2022 06:20:36
Hvala za vzpodbudo nasmeh.
Kam daš hrano, če spiš zunaj, veš pa, da so v bližini medvedi.1
bos28. 05. 2023 05:37:57
Sem šel pogled, če je res žig na vrhu, da ne bo v knjižici HPO prazno, pa sem malo raziskal pogorje Crnopca.jezik
Zjutraj je bil Crnopac v nizki oblačnosti, prav turobno je kazalo, saj je zgleda še ponoči deževalo, a potem se je naredil lep dan z malo vetra.
Z znanega izhodišča se spustim po glavni cesti v smeri Gračca in kmalu desno na makadamsko cesto ter po njej do zadnjega platoja, vmes me preseneti medomežikanje, kjer je tabla za Kito Gaćešino. Pot ponudi tudi malo poplezavanja, na vrhu pa se je odprlo moje celodnevno kraljestvo. Vrnitev do platoja in nato proti zavetišču Crnopac, še prej pa zaokrožim po Poti Malega princa, ki ni za vsakogar. Skok na skalnati Bili kuk in nato proti zavetišču. Nadaljujem na V. Bat, ali se tam obeta nova feratazmeden, in dalje na Crnopac. Ta del poti ne razočara, saj te popelje v pravo divjino med skalami. Spust po znani poti do izhodišča.
Celotno pogorje Crnopca je prava divjina obdana z gozdom in skalami, zelo podobno Bijelim in Samarskim stijenam nad Mrkopaljem.
Lahko bi rekel, da je bil spet en krasen dan na Velebitu, če ne bi vmes prejel žalostne novicejezen ... sem kar obsedel in se zamislil ... kako je življenje kruto, danes si, jutri te ni ... zato moramo življenje ŽIVETI!
Velebit, od Sv. Brda do Vaganskega vrha1
lijaneja28. 05. 2023 09:21:04
Čudovito, Boštjan!
bumslpepe17. 03. 2024 09:50:38
Spet nekaj (danes malo več) slikic za prijatelje. Start v Lukovom Šugarju, Spanje v Šugarski dulibi, nato mimo Kovačeve peči in čez greben Samarov do Visočice. Naslednji dan preko Jelovačkih vrat do Zavrate. Danes navsezgodaj preko Matjašič do Šibuljine in z busom do avta.