Sljeme

VanSims23. 03. 2014 14:02:41
Prejšnji vikend se odpeljem po dolenjski avtocesti, čez mejo pridem v zahodna predmestja Zagreba. Po Garminu se zapeljem v Šestine. Smola - cesta je bila ravno kak kilometer pred ciljem zaprta. mrk pogled Ker so severna predmestja Zagreba bolj 'razmetana' po prvih obronkih Medvednice, in bolj nepovezana, nisem mogel narediti enostavnega obvoza po vzporedni cesti. Ko sem se tako malo vozakal okoli, mi je s pomočjo Garmina končno uspelo najti obvoz. Prispem do Šestin in se peljem še naprej od cerkve in pokopališča do restavracije Lagvić. Parkirišče polno zasedeno, seveda lep dan vabi, vsaj dopoldne je še bilo lepo sončno. Tudi pozneje na poti je bilo veliko ljudi. Konec koncev je Sljeme po priljubljenosti nekakšna zagrebška Šmarna gora. mežikanje

Potem le najdem parkirišče neposredno pri odcepu gozdne poti od ceste. Spustim se po njej, bila je malo blatna. Potem prečim del kjer je očitno plaz odnesel del poti, narejen je sicer obvoz, ki sem ga prehodil nazaj grede. Čez nekaj časa prečim mostiček in pričnejo se stopnice. Takoj se spomnim stopniščne more iz vzpona na Yinshan na Kitajskem, kjer je vbijanje stopnic na planinskih poteh standard. No, tu minejo dokaj hitro in po še kake 10 min sprehoda ob potoku sem pri Kraljičinem zdencu.

Od tam grem naravnost, mimo odcepa poti po kateri se bom vrnil, nato pa se čez nekaj časa odcepi pot čez Mrcino. mežikanje Pot je sicer res rahlo strmejša a povprečnemu izletniku s kolikor toliko kondicije ne bi smela povzročati težav. Po tem vzponu sledi še zmeren vzpon skozi gozd in pridem na gozdno cesto. Tam srečam dve gospodični, ki ne vesta kam naprej. Tudi sam se nisem tam čisto dobro znašel, no potem sem našel naprej in rekel, da se gre glede na markacije verjetno tam. Pa nekako nista verjeli in odlutali po svoje zavijanje z očmi (na vrhu smo se potem videli). Čez kake 5 min. pridem do ceste. Ja, na Sljeme se lahko pride tudi z avtom, gor pa vozi celo avtobus. Temu primerno je bilo gor veliko ljudi.

Napotim se do TV oddajnika, v bližini katerega je tudi koča. Tam kar nekaj časa čakam da pride natakar do mene a je bila resda tudi gužva. No, ko je prišel pa sem svoj Čobanac(zelo dobra slavonska enolončnica) in temno Velebitsko dobil v nekaj minutah. Čisto drugačen model postrežbe kot npr. na kaki Gospodični. Več natakarjev je bilo, gužva pa približno ista! Ko že pojem me starejši par vpraša če lahko prisede. Seveda! Gospa reče: "Jao, moram da idem da perem ruke od svih tih pasova!" velik nasmeh Res jih je bilo dosti na poti in na vrhu. Privezanih in odvezanih, vsi pa so bili prijazni. Pred kočo počoham enega od dveh lepih haskijev. Sosednji je bil že zaseden z nekim Dalmatincem. "Jesu lipi!", mi pravi! nasmeh

Potem ko se še malo sprehodim po vrhu, se napotim dol po Elvirinom putu. Malo imam težav da ga najdem, no potem pa gre vse kot po maslu. Ta pot se mi je zdela še lepša od poti čez Mrcino in sploh je tam lepo. Tudi poti so dobro označene. Medtem se pooblači, začne pa tudi malo pihati a ni hujšega. Pridem zopet do Zdenca in se vrnem nazaj do avta. Spotoma se še sprehodim po tistem obvozu, ki gre kar ornk gor in okoli.

Potem se odpeljem še do bližnjega pokopališča Mirogoj. Seveda ne le zaradi ogromne grobnice prvega predsednika samostojne Hrvaške, ki je ne moreš spregledati takoj ko prideš za vogal kapele za glavnim vhodom temveč ker so tam pokopani tudi nekateri drugi znani Hrvatje. Potem se še malo sprehodim po bližnjem predmestju, ki po noblesi spominja na ljubljansko Rožno dolino in evo ga - tu smo mi - slovenska ambasada! velik nasmeh mežikanje Videl sem jih še nekaj, vključno s kitajsko pri vožnji do Mirogoja. Po tem sprehodu pa je čas za iti domov. Izlet je bil zopet lep. Kdaj pa še ni bil? Očitno imam nos za lepe destinacije. mežikanje
miran44718. 04. 2015 11:19:11
V nedeljo 12.04.2015 se povzpnemo na goro, ki se dviga nad Zagrebom. Štart in konec ture je bil malo naprej od vasi Pila, ki leži le streljaj od Oroslavja.

Lepo izkoriščen dan z našimi prijatelji in vodniki z Hrvaške

Več na:

Vrh s tv oddajnikom1
fpetel118. 04. 2015 12:19:12
Lahko greš do Gornje Bistre - to je čez Zaprešič pa še ene 7km proti severu blizu Westgate-a, če hočeš hitreje pridet in se izognit Zagrebu, sam so pa poti iz Šestin bolj obiskane in zanimive (vendar veliko manj kot na Šmarno goro )
bogi4. 05. 2015 10:25:00
Na praznično soboto smo se planinci PD Dramlje odpravili čez mejo k sosedom na Sljeme.
Zjutraj je še deževalo in dvomov ni manjkalo kaj bo nastalo iz tega dne. Vendar kot pravijo naši južni bratje "I hrabre prati sreča", tudi nam ni zmanjkalo hrabrosti. Čeprav smo hodili več kot 7 ur - večina po blatu, je za nami čudovit dan, katerega se bomo še dolgo spominjali. Predvsem pa bo ostal v spominu zaključni del pohoda v iskanju avtobusa in seveda Jakatova gostija. Jaka hvala za vse in še na mnoga leta !!!
S pohodom smo startali v vasi Ivanec Bistranski, se povzpeli na Kamene svate, od koder se odpre pogled na Zaprešič in proti Sloveniji, nadaljevali smo v smeri slapa Sopot in nato proti koči Grafičar. Od tu je še dobre pol ure do vrha Medvednice. Z vrha smo se spustili po smučišču v dolino, kjer nas je čakal avtobus in zakuska.
Ivanec Bistranski pri Zaprešiču - začetek pohoda1
sedaj ima pa Jaka glavno besedo39
Na zdravje Jaka!!!40
bos7. 12. 2015 07:06:04
Včeraj prehodili pot Šestine - Medvedgrad - Dom Grafičar - Sljeme - Kraljičin zdenac - Šestine.
Zgoraj lep sončen dan, v dolini pa cel dan megla.
začetek poti1
od tod je še ena ura do izhodišča19
po lepi sprehajalni poti20
Marx7. 02. 2016 20:14:46
07.02.2016. Preval Hunjka na Medvednici.

Štart z parkirišča na koncu vasi Pila (Ob Stubičkih Toplicah), Hiter vzpon po dobro markirani ampak občasno zelo blatni poti do zavetišča pri Križu. Tu je razpotje kjer smo zavinuli v smeri Horvatovih stub. In se splačalo ker so te stube en zares zanimiv del Medvednice. (Stube je naredil po koncu druge svetovne vojne zagrebški planinar Vladimir Horvat ki je hotel ta do tja nepoznat del Medvednice približat ljudem).
Po stubami je še malo do nekoč zelo pomembnog prevala Hunjka- na njem je bolj poznat , ampak zdaj zaprt penzion Zvonimirov dom in manjši restoran Mala Hunjka katera je nekako planinski dom. Tu mali počitek in potem nazaj navzdol , tokrat po varianti ki stube obide in na pot pride pri zavetišču križ.
Žal ni bilo lepo vreme - oblačno in izjemno močen in zoprn jugozahodni veter. Vidnost slaba.
Z menoj sta bila frenda Cviko in Filip.
velkavrh8. 05. 2016 13:10:32
V soboto smo planinci PD Škofja Loka z planinsko sekcijo ŠD Savatech Kranj obiskali Naravni park Medvednico in se povzpeli na njen najvišji vrh Sljeme,kjer sta dva televizijska stolpa,lepa mala cerkvica ,vrh zgornje postaje smučarske naprave Crvenega Spusta in lepa restavracija Vidokovac.Štart je bil na urejenem parkirišču PP Medvednica ,ki je poleg potoka Strmec in po poti št. 39 na vrh Sljemena. Na Sljeme in ostale točke parka Medvednica vodi veliko pristopov in označenih poti. Vse poti so označene s številkami, ki so vpisane na deblih dreves.Nekaj časa poteka pot tudi po ta čas blatnih kolovozih.Je pa ta pot manj obljudena -skoraj nismo srečali drugih pohodnikov.Nekako v eni uri se pride do točke Nadstrešnica Kod Križa, kjer je velik križ in klopce s streho. Od tam pa proti vrhu Sljemena .Kmalu se pride do travnička in po strmem travnatem bregu na plato Sljemena, kjer ugledamo veliki stolp visok 169m. Žal restavracija pod vrhom stolpa ni nikoli obratovala. Le malo časa pa tudi razgledišče na samem stolpu. Poleg je zgornja postaja za smučarje in lepa restavracija Vidokovac. Tam se nahaja tudi žig Sljemena . Nazaj smo šli mimo lepe male cerkvice in starega stolpa. V Stubiških Toplicah v hotelu Matija Gubec pa smo si privoščili kosilo, kopanje in masaže-zelo ugodno-toplo priporočam.
Na parkirišču.1
Žig Sljemena.12
Cerkvica.13
Stari stolp.14
Na poti v Stubiške toplice je kar nekaj lokalčkov,restavracij, koč in celo hotel.15
Še gasilska slikca za konec.16
bos2. 05. 2017 15:32:23
Ker smo eno stran že raziskovali (objava zgoraj), smo se tokrat podali raziskovat drugo stran Medvednice.
Iz vasi Jablanovec smo se po kolovozni poti, ki je na začetku v zelo dobrem stanju, na koncu pa v zelo slabem, podali mimo koče na vrh Kameni svati.
Nato smo se zapeljali do izhodišča za ogled znamenitosti "Horvatovih 500 stuba".
Vožnja preko Sljemena do Zagreba ter še obljubljen ogled živalskega vrta.
Bil je krasen topel dan, pa še na meji smo samo nazaj malo stalijezik.
na izhodišču1
ter smo že v Zagrebu24
pri ogledu živali25
velkavrh5. 12. 2021 13:03:48
Po petih letih pa spet na Sljemenu. Tokrat pa z PD Rašica Ljubljana. Štart je bil na parkirišču pred spodnjo postaja žičnice. Res je to veličastna stavba, ki kar malo preseneča.To so Gračani-280m.Zagreb ima baje kar okoli 900 tisoč prebivalcev. Zagrebu je priključena kar velika periferija. Gor smo šli po Bikćevi stezi.S parkirišča se gre skozi tunel in nato ob potoku Bliznec s parkirišča na lepo potko.Nekako do polovice poti še ni sledov zime . Nato pa začne sneg in poledelena potka -namestimo si dereze. Snega je bilo čedalje več-kakih 30cm. Znašli smo se v konkretni zimi. Lepo je zgledalo.Pri domu Pačkovski, ki sedaj nosi ime Pantijarka si privoščimo čaj. Nato pa kaže smerokaz ,da imamo še 50 minut do vrha Sljemena. Vmes si ogledamo cerkvico,gremo mimo čudovitega hotela Snežna kraljica in smo kar kmalu pri velikem televizijskem stolpu. V restavraciji Vidokovac si privoščimo kako toplo jed.Gobova juha je bila zelo okusna.Tu je nastala tudi gasilska . Dol smo šli po Leustekovi stezi.Ta je malo manj uhojena kot veliko lepša Bikćeva steza. Večkrat prečka cesto. Od polovice na dol pa je bila že zelo blatna .Gre se mimo bunkerja in dol se pride v ulici Nad tunelom.

Seveda nismo izpustili ogleda središča Zagreba . Vse je v znamenju Adventa. V mesto smo se zapeljali s tramvajem-celo sedeži so ogrevani. Vozijo do minute natančno. To bi bile resnična rešitev tudi za naše glavno mesto.Mesto dejansko živi.Tujcev ni opaziti.Osvetljeno mesto je čarobno.

Nato pa zamudno prečenje meje. Naši mejni organi so doslednji. Če ni vse v redu sledi karantena .