Popis foruma / Ostalo / Planinski masivi / Half Dome (Yosemite, Kalifornija)

Half Dome (Yosemite, Kalifornija)

jurekvakva3. 11. 2014 23:16:53
Pogled na Half Dome (2695m) spada med najbolj markantne prizore v narodnem parku Yosemite v gorovju Sierra Nevada.
Severozahodna stena se navpično dviga 1600 metrov nad dolino Yosemite.

Pot iz doline do vrha je dolga približno 12 km, višinska razlika pa (kot rečeno) približno 1600m.

Parkirati se da na velikem parkirišču v bližini Curry Village.
Začetek poti, imenovane Mist Trail, je oddaljen slab kilometer - ob mostu Happy Isle bridge.

Vzpon na Half Dome lahko razdelimo na štiri etape.

1) Dolina Yosemite -> Vernal Fall.
Ta del poti nima omembe vrednih posebnosti.
Pot se zlagoma dviga in tik pod slapom Vernal Fall postane dokaj strma.
Slap prvič zagledamo na mostu čez reko Merced.
Na drugi strani mostu je razpotje, kjer moramo paziti, da ne zaidemo na John Muir Trail - ostati moramo na Mist Trail.

2) Vernal Fall -> Nevada Fall.
Nad slapom Vernal Fall je velik tolmun, imenovan Emerald Pool, nad njim pa Silver Apron.
Kopanje v tolmunu je prepovedano in tudi zelo nevarno.
Julija 2011 je čez slap odneslo tri mlade pogumneže, ki so bredli v tolmunu.
Enega za drugim jih je rečni tok spodnesel in odnesel čez slap v globel.
Njihovih trupel niso nikoli našli.
Na tej etapi kmalu zagledamo lep slap Nevada Fall.
Vzpenjamo se ob levi strani slapu.
Blizu vrha slapu se Mist Trail konča - priključimo se na John Muir Trail.
Vrh slapu Nevada Fall je nekaj minut stran od točke, kjer pridemo na John Muir Trail.
Lahko se že kar zdaj sprehodimo do slapu, čeprav jaz raje kar nadaljujem pot proti Half Dome in si slap ogledam med sestopom.
Tukaj smo približno na polovici poti.
Če se nismo preveč obirali, smo na poti približno dve uri.

3) Nevada Fall - subdome.
John Muir Trail nas pelje skozi dolino Little Yosemite Valley.
Na naši desni teče reka Merced.
Na levi pa lahko občudujemo jugovzhodno stran Half Dome.
Lepo sta vidna glavni vrh in predvrh, ki mu pravijo subdome.
Pot se najprej spušča, potem pa položi.
Kmalu pridemo do razpotja - tu zavijemo levo proti Half Dome.
Pot se začne vzpenjati skozi gozd.
Po nekaj ovinkih pridemo do vznožja subdome.
Tu se odprejo lepi razgledi na vrhove Sierre Nevade.
Vzpon na subdome je na začetku zelo strm, a kmalu prilezemo na vrh.
Pred nami je finale - vzpon na vrh Half Dome.

4) Subdome -> vrh Half Dome
Zadnjih 150 višinskih metrov je treba premagati po zelo strmem granitnem pobočju.
Ta del je zavarovan z dvema jeklenicama.
Brez jeklenic bi bilo skoraj nemogoče zlesti na vrh, ker je granitno pobočje zelo gladko.

Od leta 2011 je za vzpon na vrh Half Dome potrebno dovoljenje.
Ob poletnih vikendih je bila namreč na gori velika gneča in to je na jeklenicah povzročalo nevarne situacije. Množica, ki je rinila gor, se je srečevala z množico, ki je sestopala.
Na gladkem in strmem pobočju se moraš ves čas držati za jeklenico in težko se je umikati.
Dodatna težava so tudi ljudje, ki sicer ne zahajajo v gore in niso vajeni gibanja v strminah.
In pa seveda neprimerno opremljeni - oblečeni v kavbojke, obuti v teniske, nekateri pa celo v japonkah.

Jeklenice so dvignjene približno meter nad pobočjem, čez zimo jih pa spustijo na skalo (da jih snežni plazovi ne potrgajo).

Dovoljenje za vzpon je potrebno samo v času, ko so jeklenice dvignjene.
To je praviloma od sredine maja do sredine oktobra (odvisno od vremena in snežnih razmer).

Prilagam nekaj slik z vzpona na Half Dome 1. novembra 2013.
Jeklenice so bile spuščene, tako da dovoljenja nisem rabil.
Pa tudi nobene gneče ni bilo.
Na celotnem pohodu sem srečal manj kot deset ljudi.
Na vrhu sem bil povsem sam.
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Slap Vernal Fall 1
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Slap Vernal Fall2
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Silver Apron in Emerald Pool nad slapom Vernal Fall 3
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Prvi pogled na vrh Half Dome 4
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Prvi pogled na vrh Half Dome5
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Slap Nevada Fall 6
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Pogled na Half Dome in subdome iz doline Little Yosemite Valley 7
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Jeklenice so spuščene 8
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Na vrhu subdome 15
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Na vrhu subdome16
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Zaključni vzpon 17
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Na vrhu - razgled na dolino Yosemite, 1600 metrov niže 18
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Sierra Nevada 19
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Vrh slapu Nevada Fall 29
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Liberty Cap nad slapom Nevada Fall 30
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Nevada Fall 31
Half Dome (Yosemite, Kalifornija)  Half Dome v večernem soncu - pogled iz doline Yosemite 32
jurekvakva3. 11. 2014 23:44:21
jurekvakva3. 11. 2014 23:50:49
Za primerjavo - slike z vzpona, opravljenega 21. junija 2009.
Junija ima reka Merced največ vode, Vernal Fall in Nevada Fall sta na teh slikah precej bolj veličastna.
In pa precej večja gneča je bila.
Reka Merced 1
Slap Vernal Fall25
Slap Vernal Fall26
jurekvakva4. 11. 2014 00:18:39
In za konec še nekaj slik z mojega prvega vzpona na Half Dome daljnega leta 2006.
Bil je konec avgusta in ni bilo prehude gneče.
Reka Merced je imela ravno prav vode, da sem si privoščil plavanje v tolmunu nad slapom Nevada Fall - brez strahu, da bi me odneslo čez slap.

Vernal Fall1
Half Dome in Liberty Cap 17
Liberty Cap in Nevada Fall 18
Trobec18. 01. 2024 10:31:09
Še lanski jesenski dopust. Pač malo traja uredit vse misli in slike zadrega Res ne gre za "trenutne" razmere, če se pa slučajno letos kdo odpravlja tja, lahko pride še kaj prav nasmeh

lino18. 01. 2024 14:33:45
Že za nas kavč navdušence so to čudovite fotografije in opisi. Za tiste, ki pa to vidijo v živo pa pravim, da so res srečni Srečkoti. Srečno še naprej! nasmeh
zokipoki19. 01. 2024 09:39:14
Res je lepo pogledati te fotografije! Super dopust! Tudi jaz bi velik nasmeh
Lepo bi bilo v živo videti vse te kotičke in pečine kjer je plezal legendarni Dan Osman in številni drugi!
Urbban19. 01. 2024 10:21:12
Pa še kdo drug seveda.. tudi Slovenci so pustili pečat v teh stenah, tole je bil denimo vzpon, izbran za najboljšega slovenskega v tujih gorstvih leta 1995: https://www.youtube.com/watch?v=hn8hJEAD0S4
Daaam19. 01. 2024 11:26:53
Par let nazaj sem bil dvakrat tam... in še bom šel velik nasmeh Če greš v lastni režiji s spanjem po kampih v parkih vmes ene parkrat presekaš s kakšnim motelom tako potovanje po jugozahodu ZDA niti ni tako zelo drago. Če imate možnost vsekakor priporočam cel JZ del "obljubljene dežele" #khm
Trobec19. 01. 2024 17:52:22
Pokrajina je res lepa in ogromno za videt. Škoda le za tako gnilo državo in totalitaren režimmežikanje

In ja, glede na to, kako so sicer ZDA drage, v lastni režiji prideš dokaj poceni skozi. Saj se hitro navadiš glede hrane in spanja, da te ne takoj oskubijo do gat zadrega
exwannabe20. 01. 2024 10:34:09
Lepo malo obujati spomine, bil dvakrat tam, tudi z vzponi na Half Dome in El Capitan in še kar nekaj drugih pohodov okoli. Pri morebitnem kampiranju v parku se pa pripravite tudi na kakšen obisk "brunda-brunda".velik nasmeh

Ne razumem pa zadnjega komentarja, ne vem, kaj ti je bilo tako hudega, da moraš celo državo označiti za "gnilo" in ne vem kaj si ti predstavljaš pod "totalitaren režim", ampak ZDA definitivno to niso. Danes se prelahko uporablja določene izraze, s čimer se povsem razvednosti njihovo zgodovinsko resničnost. zavijanje z očmi
Trobec20. 01. 2024 22:03:04
Sem bil že v kar več državah, ki veljajo za "manj demokratične" od ZDA...pa nisem nikjer imel niti približno takega občutka policijske države, če tudi je bila policija bolj vsesplošno prisotna. Res pa, da je to predvsem na vstopu, potem je bolje nasmeh

Izraze "režim" pa danes pogosto lepijo naši politiki in mediji predvsem tistim, ki niso po volji zahoda (no, ZDA), pa če tudi imajo tam čisto običajne volitve. Tako da priznam, da je izražanje včasih malo provokativno tudi zaradi tega zavijanje z očmi
exwannabe20. 01. 2024 22:53:30
Ne vem, morda se je pa v zadnjih nekaj letih, ko nisem bil tam, tako zelo spremenilo. Moje izkušnje so ravno nasprotne in zelo pozitivne pa sem preživel kar nekaj časa v ZDA. Imel kar nekaj srečanj tudi s policijo in so bili vedno korektni in prijazni. Seveda če imaš pa "bad attitude" potem je pa druga zgodba. Ena anektoda, še ko sem malo po "balkansko" prevozil stop znak smo se vse zmenili, pa je to pri njih kar precejšen prekršek.

Enako je tudi z vsemi ljudmi s katerimi sem bil v kontaktu (če odštejem tamkajšnje prijatelje), so bili prijazni in v pomoč. Seveda je veliko te prijaznosti tudi zaigrane še posebno, kjer gre za relacijo ponudnik-stranka (pač tak je sistem, da jim velik del dohodka predstavlja delež od prodaje oziroma napitnin). Ampak dobiš pa vsaj storitev takšno kot se zagre (večinoma). Če navedem samo enega od primerov, ko mi je šla guma na avtu, se je skoraj takoj nekdo ustavil in me zapeljal do bencinske po komplet za popravilo gume (nekakšna zelena tekočin) in potem še nazaj do avta. No, na koncu sva šla pa še na kavo (če tistemu sploh lahko rečemo kava).velik nasmeh

Po mojem mnenju mediji ustvarjajo to sliko o ZDA, kot o nekakšnem bav-bav-u, ampak v resnici ni povsem tako. Lahko rečemo, da je njihova politika "grozna", ampak katera pa ni? Smo na primer kdaj v Sloveniji zadovoljni s politiko? Vendar če gledamo običajne delovne ljudji, so po mojih izkušnjah povsem normalni prijazni ljudje, ki se prebijajo skozi življenje. Nekateri bolj uspešno, nekateri manj, tako kot povsod po svetu. mežikanje
Bandzo21. 01. 2024 08:08:15
Tudi jaz sem pred leti naredil popotovanje po ZDA in obiskal Yosemite in zelo lepo je ponovno v tvojih slikah Trobec podoživeti in obuditi spomine na tisti road trip.

Zelo lep dopust, ni kaj.

Kar pa se tiče kasnejših objav - kar se politike tiče, menim da so ZDA vodilne v svetu v smislu politične pismenosti (beri, kako se iti politiko), zato je morda res občasno občutek, da je politika vseprisotna v ZDA.

Kar pa se tiče policije, pa je moje mnenje, da se kot belci večkrat ne zavedamo ali pa sploh nimamo vpogleda v to, kakšne različne vrste diskriminacij so drugi ljudje izpostavljeni, zato večkrat, sploh v kontekstu večrasnih držav kot so ZDA, težko presodimo realno stanje v državi (s stališča predstavnika bele rase).

Nekaj podobnega kot mehurčki na družbenih omrežjih... Ko smo člani skupin istomislečih, potem smatramo da so VSI istomisleči nasmeh
Pa temu ni tako mežikanje

LP,
Ben
exwannabe21. 01. 2024 09:02:55
O bog se usmili, a sedaj smo pa prišli že do "white privilege" fenomena. Še ena izmed agend, ki jo potiskajo MSM na čelu z BLM. Čisto tako za informacijo, BLM je zbrala 90 mio € in sedaj se je izkazalo (uradni podatki iz davčnega poročila), da so ves denar porabili predvsem za nakupe dragih nepremičnin (v pretežno "belih" soseskah), za plačila storitev družinskih članov in za donacije nekim xy LGBTQ+ organizacijam, vključno takim, ki promovirajo prostitucijo, praktično ničesar niso namenili skupnostim, da bi izboljšali življenje - toliko o tem. Seveda rasna razdvojenost je lahko zelo dobičkonosna, zato se agenda pač poriva naprej.

In spet generalizacija. Ja, seveda se najdejo rasisti, ampak govoriti o sistemskem rasiszmu v letu 2024 je pa za lase privlečeno. Predobro poznam situacijo in preveč ljudi poznam v ZDA, da bi tem nesmislom verjel. Ampak to je pač agenda MSM, ki se prelije tudi k nam. Ne vem koliko vam je znana politika "Affirmative action", še posebno pri vpisu na univerze oz. kolidže in npr. pri zaposlitvah. Za primer US airlines je napovedala, da je v njihovih vrstah preveč belcev in bo sedaj izšolala in zaposlila v večini pilote iz majšinskih populacij. Že dolgo se v ZDA pri zaposlitvah gleda na diverziteto in "obvezne" kvote, ne pa kdo je najboljši za delo. Ker v nasprotnem si itak takoj oklican za vse razen za človeka.zavijanje z očmi
Bandzo21. 01. 2024 09:30:35
No, to pa je hitro eskaliralo čisto izven konteksta, v kateremu je bilo zapisano.

Lep dan,
Ben
dprapr21. 01. 2024 11:15:03
Na koncu je pa izven konteksta. nasmeh
Je potrebno sploh na tem forumu mešati hribe in politiko? Tisti, ki ste s tem obremenjeni, imate na voljo dovolj drugih možnosti.

Sam opis, slike in vse je bilo zanimivo (čeprav bi zame bil bolj zanimiv opis kakšnega vzpona v steni), ampak, je bilo potrebno dodati še tisti stavek o “gnili državi in …”? Ne vem, zakaj potem sploh odhajaš tja na dopust. Marsikje po svetu so še lepši hribi, kjer boš morda bolj zadovoljen. Če boš prišel s vso vsebino rukzaka domov.nasmeh
Trobec22. 01. 2024 18:45:59
exwannabe, ok, mogoče se bere preveč posplošeno, seveda misem imel v mislih običajnih ljudi, ti so bili po večini zelo prijazni. Pač pa njihov sistem, policija na letališču je sploh svoje poglavje. Pa če bi imel probleme jaz, ki rad "jezikam", pač vzamem v zakup. Ampak ne, 3 ure so maltretirali in zasliševali mojo, ki je res izrazito nekonfliktna oseba. Pojma nima zakaj, ker ni nihče povedal. Ampak vsa možna najbolj butasta vprašanja. Sem pa videl ta čas čakanja kar nekaj primerov, ki so nakazovali vzorec, da maltretirajo predvsem tiste, za katere ocenijo, da se "ne bojo branili". Zelo očitem primer je bil, ko so pridržali starejšega (recimo proti 80) gospoda. Nejgovo ženo, ki jih je opozarjala, da je gospod dementen in slabo razume angleško, so skoraj zbrcali stran. Gospa je bila tako v šoku, da ni vedela kje se je glava drži, niti to, koliko je ura...ker sta imela čez 2 uri vezan let. Sploh nista potovala v ali iz ZDA, samo slučajno sta letela preko LAja. Dopuščam pa tudi možnost (vsaj take komentarje sem potem slišal v nadaljevanju), da je letališče v LAju "najslabše na svetu" in tamkajšni policaji "najbolj zabiti".

Težko je vedeti, koliko je neka država "gnila", preden greš dejansko tja, ne? cool Ne vem, jaz ko preberem neko reportažo mi je všeč, če so zraven še osebna videnja avtorja. Če tudi se z njimi potem ne strinjam, ko še sam doživim tiste kraje. Tako ali tako osebna videnja vedno vzamem z neko rezervo.
Pride še 4. del, ki je iz manj znanih koncev, pa vseeno še najboj hribovski. Pa z manj politike velik nasmeh

p.s. Zaradi mene se lahko vsi komentarji od "gnile države" dol (seveda vključno z njim) tudi zbrišejo, pa bo spet celotna tema v kontekstu mežikanje