Mala Martuljška Ponca

kamenček19. 07. 2010 12:06:44
Pozdravljeni. Je kdo zadnje čase kaj hodil na relaciji Mala Ponca - Trije macesni? Pred dvemi leti je bila situacija sledeča (vsaj meni je delovalo tako):

Sestop z Male Ponce proti Trem macesnom:
Z Male Ponce do škrbine med M. in V. Ponco. Od tu po plazišču do krnice. Nekaj malega navzdol in desno po lepo uhojeni stezici čez strmi skalni prag navzdol na melišča. Nato po meliščih proti desni navzdol, pri čemer je bilo potrebno prekobaliti tudi nekaj gruščnatih kanjonov, ki so jih za seboj pustili gruščnati plazovi, ki so celotno pobočje posneli do podlage. Stezica se je potem še dalje precej neprijetno in preveč spuščala (poševno čez melišča ves čas proti desni), dokler ni naletela na strmo skalno stopnjo, prepad na desni. Naravnost navzdol so bili seveda tudi sami prepadi. Stezica je potem vodila ob tem prepadu kar nekaj višinskih metrov NAVZGOR proti ostenjem Oltarja, kjer si je izborila prehod čez tisto skalno stopnjo in nato v zložnem sestopu nadaljevala proti Trem macesnom proti desni.

Ali stezica Med Malo Ponco in Tremi macesni, kot je opisana v vodnikih, še obstaja? Povsod namreč piše, da bi morala potekati stezica zgolj v zložnem sestopu proti Trem macesnom čez melišča, sam sem imel pa opisano izkušnjo.

So napačni opisi?
Sem sam zgrešil stezico?
Stezica iz originalnih opisov ne obstaja več zaradi gruščnatih plazov, ki so jo odnesli?

(Moj opis je star dve leti, zanima me čimbolj ažurno stanje).

Hvala in LP,
k
Rok19. 07. 2010 19:35:28
Jaz sem šel tu pred približno enim letom. Steza je bila na tem delu res nekajkrat presekana z "gruščnatimi kanjoni".
Pri tisti skalni stopnji pa se ne spomnim, da bi kaj hodil navzgor. Potrebno je bilo približno 10 metrov v rahlem spustu prečiti strmo pobočje, nato pa spet po meliščih proti Trem macesnom.
Meni se je zdel ta del lažji kot pa potem od Treh macesnov navzdol.
Proti trem macesnom1
Pogled nazaj2
Čez skalno stopnjo3
Prečenje4
Pogled nazaj.5
Pri treh macesnih6
misk11. 09. 2010 21:30:51
Danes osvojil Malo Martuljško ponco.Štart ob 5.00 v popolni temi.Do Treh macesnov brez večjih težav,naprej pa je na poti veliko grušča in spontanega proženja kamenja.Kameček:res je en večji gruščnat plaz,vendar se ga da z malo truda prehoditinasmeh.Ko pridemo na razpoje(z naše desne se priklopi pot iz Žrda),zavijemo strmo levo.Hodimo po melišču do sedla med Malo in Veliko ponco.Stopimo v steno(1. do 2.stopnja plezanja),nato pa po dokaj izpostavljenemu grebenu do vrha.Opozorilo:celotna pot od Treh macesnov je izpostavljena padajočemu kamenju,zato je obvezna čelada.Tura je samo za izkušene in dobro fizično pripravljene(v.r.1800m).Drugače pa vreme idealno,le na vrhu je precej pihalo.Srečal enega gornika.Z eno oceno:tura fantastična.
JusAvgustin12. 09. 2010 11:45:43
čestitke! zej pa še na VMP
misk12. 09. 2010 20:22:39
Hvala.Če ne letos,pa naslednje leto 100%.
viharnik12. 09. 2010 20:42:57
na malo martuljško Ponco se lahko pristopi tudi iz Krnice po vpadnici melišča med VMP in MMP levo pred bivakom I v Veliki Dnini.Tam imamo opravka z dokaj strmim debelo naloženimi sipkimi melišči in malo malj naloženimi,a korak večinoma držijo.Vzpon,če ravno kratek je dolg zaradi počasne,previdne hoje po drugače zdrsljivem melišču.Zgoraj pod sedlom nas ustavi skalna zagozda 7m,kjer je zabit klin.Tu v levo pa lahko najdemo lažji prehod v pomagaje razčlenjenimi dvemi strmimi grapami,kjer poiščemo najugodnejšo(po spominu desno).Tura pa je tudi s tega konca zahtevna in primerna za gornike vešče hoje po tovrstnih brezpotjih.
aljazek23. 09. 2010 18:08:47
Danes sem bil na Mali Ponci. Še pod Tremi macesni (še v strugi) sva s kolegom zavila gor po naloženem jeziku in prišla na srednjem kotlu ven. Ta pot nama je zelooo skrajšala vse skupaj in ni nama bilo potrebno se mučiti po grdih grapah sredi melišča (pod Poncama). Tik pred plezalnim delom je potrebno potegniti na plano še cepine (+ jopce, ker je bilo zihr okoli 0°C). Plezalni del je bil tudi kar lep, ampak nič posebnega. Nazaj pa sva šla čez vse tri kotle (ta del je v znamenju iglic, ki jih bom še par dni vlekel iz različnih lukenj) in do bivaka pod Špikom. Od tam pa osvežiti k slapu in nazaj do izhodišča.
Jovan Cukut4. 04. 2011 07:09:19
Če ne greš na turo, ne moreš vedeti kakšne so vremenske razmere na njej. Sedaj v času otoplitve ni verjeti vsemu, kar piše na Hribi. net. V četrtek pri vzponu in sestopu na V. M. Ponco sem imel trd sneg od Krnice do vrha in nazaj, danes pa pri vzponu na M. M. Ponco se je že zjutraj, vse do macesnov pred V. Dnino, udiralo do kolen. V Dnini in v grapi do sedla je bil trd sneg, od sedla do vrha pa je bil že v soncu in nekoliko po vrhu mehek in je povzročal cokle. Z R. Šumrado se danes povzpneva na vrh po levem robu ob skalah, ker so na desni strani bile klože. Kakšne razmere bodo naslednje dneve, pa ne more nihče vedeti, dokler ne gre gor. Vse kaže, da bodo razmere vsak dan drugačne. Kaj več o turi je na spodnji povezavi.

Proti sedlu po senčni grapi  med Malo in Veliko Ponco1
Razor s sedla v vsej svoji lepoti19
Grapa v popoldanskem soncu20
Navihan1. 06. 2011 21:12:42
Včeraj sem iz Bivaka I, kjer sem prenočil, preko sedla med MMP in VMP sestopil do Bivaka III. in naprej proti Rutam. Vmes sem se povzpel na vrh MMP. Od Bivaka I do sedla je snega v grapi še dovolj in v ranih jutranjih urah je bil trd, tako da sem napredoval brez prediranja, ampak strmina je pa vseeno. Od sedla na vrh MMP je kopno. Povsem druga pesem pa je na drugi strani na snežiščih pod VMP in Oltarjem v smeri proti 3 macesnom oz. Kotlom, kjer je bilo že ob 9 vse ojuženo. Sprva sem bil namenjen prečiti vse do 3 macesnov, vendar sem se nekje pod Oltarjem zaradi odjuge odločil in usmeril naravnost navzdol saj sem bil za pot proti Kotlom že prenizko. Pred mano je bil še cel dan, zato sem si lahko privoščil iskanja prehodov. Snega je kmalu zmanjkalo. Ko so mi pot navzdol začele onemogočati neprehodne stene nad Za Akom sem se usmeril v levo in začel prečiti pod vzhodnimi stenami Srednjega (Spodnjega) Kotla. Dvakrat sem uporabil vru in iztopil na prostrana melišča, katerih konec je segal vse do ravnin krnice Za Akom in vidne stezice proti 3 macesnom. Dvignil sem se do roba melišča in ga prečil vse do gozda. Po gozdu sem se z lahkoto spustil do dna krnice Za Akom, obiskal Bivak III in se odpravil po markirani poti proti Rutam.
Prisojnik, Jalovec, Mojstrovke, Mangart, ... v jutranjem soncu1
Do konca snežišča in potem v levo, naravnost ne bo šlo.12
Prečenje po vzhodnem pobočju Kotlov.13
Prečenje še enkrat.14
Sem že na melišču, pogled nazaj na prečeno, še v gozd in navzdol do dna krnice Za Akom.15
Bivak III16
Martuljška skupina, do Jožice in piva je samo še par korakov.17
JusAvgustin18. 12. 2011 14:42:32
dons sva imela namen samo do Rokavske Velike Dnine, a je trma naredila svoje. Predvsem glede gaženja bi lahko povedal marsikakšno, da o frišnem snegu v VD niti ne govorim, sva pa zato imela šolo Lavinologije nasmeh Torej, ob 5.30. se odpraviva iz 3. serpentine VC do KvK, od tam pa po markirani poti za Špik, do odcepa(možic) za VD. Sledi ratrakiranje in pluženje snega vse do konca ruševja! oz. do začetka krnice. S pogledom samo bežno ošvrkneva BI in že pade nova ideja: mogoče bi pa lahko dosegla MMP in sestopila v G. Martuljek. A se je narava ponovno zarotila(oltar en teden prej...) in pred vrhom MMP-ja sva obračala zaradi nestabilne snežne odeje mrk pogled Kakor pravim: cilj ni vrh, na ture hodim zaradi ANALIZE in pira nasmeh Ne, brez heca lavinske razmere niso dopuščale nadaljnega vzpona, saj je bila prečka fino napihana in strma. Ni vredno, ni vredno zaradi kosa skale delat premete v graben... Bilo je pa nepojemljivo lepo, predvsem pa ZIMSKO!
Od avta do konca in še nazaj je sneg, od 5cm pa tja do 1m! Snega je vse sorte, od napihanega, klože, ceuca, škripavčka. Vam pravim MŠ lavinskih razmer. Do VD sva zrila gaz in naprej, skoraj do sedla med VMP in MMP tudi, tako da zanamci na juriš! Sam bom pa počakal da se naredijo razmere in grem plezat S steno Škrlatice...mežikanje

Juš&Klemen PIPI naveza(del)

P.S. bila sva popolnoma sama, na poti in sestopu nisva srečala žive duše. Veliki eM je za dušo, ne za trume ljudi...
snork18. 12. 2011 17:20:41
Nagazla sta secool v senci sta bla pa isto k mieek ....cel danjezen
pa tak sonce ane
lepe slikce ni kej
JusAvgustin18. 12. 2011 17:47:05
nažagala sva se ga poj v Vopi k motorka! nimaš kej taka stran, k bo narjen bo vesele popikat boš vidu...mežikanje
Navihan18. 12. 2011 20:25:19
Ja v takih dneh je treba mal kalkulirat in it na sonce, ampak tudi na soncu ni bil sneg danes nič drugačen in kar silil je v dolino.
Navihan12. 05. 2012 23:07:13
Včeraj sem bil na MMP. Iz Za Aka proti Trem macesnom, vendar skrenem desno že pod njimi in v tem spodnjem delu uberem svojo varianto. Smer od Treh macesnov dosežem nekje pod začetkom stene VMP. Vračal sem se skozi Kotle v krnico Pod srcem. Sneg je bil popolnoma ojužen in se je seveda prediral. Za Akom se začne pod Tremi macesni, prav tako so pod snegom Kotli. Vršni greben MMP je od sedla naprej kopen. Navedene razmere so bile v petek in danes, jutri bo pa verjetno povsem drugače.
Gost16. 06. 2012 20:08:45
Danes sem se odpravil na MMP.Z majhno jutranjo zamudo , saj sem pričel hoditi šele ob 8.30, ko je bilo že kar prijetno toplo. Pot do prvega martuljškega slapa je uradno zaprta ,kar pa po naši navadi nihče ne upošteva,pot do balvana Za Akom brez večjih posebnosti.Naprej pa se pot večkrat izgubi ,največje težave sem imel pri prečenju hudourniške grape , enostavno ni lahkega prehoda. V grapi proti sedlu je več kot meter južnega snega ,vendar se ne udira preveč. Brez derez in cepina ni pametno hoditi tam gor. Do vrha nato brez problemov 10m nad grapo je zabit klin za spust po vrvi.vrnil sem se po isti poti
lijaneja16. 06. 2012 21:37:31
Lepa turca, Miro. Strme, zbite grape so zares zoprne, zato hodim jaz že nekaj let na MMP z Gozda Martuljka mimo bivaka pod Špikom čez Kotle. Prav s tvojo objavo si mi dal pobudo, da jutri obiščem ta hrib; sicer sem imel namen na Krn, vendar je tista kar dolga. Danes sem bil na malce zahtevnejši gorsko-tekaški tekmi, pa bo to ravno prav za reelaksacijo.
ljubitelj gora28. 07. 2012 16:36:25
Danes sem se podal iz Gozd Martuljka proti Mali Martuljški Ponci, zelo zgodnji start (4.30), tako da sem se izognil vročini, derez in cepin ne potrebujete (sam sem oboje imel s seboj) hodurnik je precej odnesel ˝poti˝ sicer pot je komaj rahlo vidna ves čas od struge navzgor, teren krušljiv, nevaren za zdrs, primerna tura za izkušene planince, meni se ni zdelo kaj zahtevno, sestopat kar se da previdno, pri povratku sem videl dva, ki sta šla precej visoko in prečla melišče pod steno VO in VMP, priporočam čimnižje se spustit prečit in bo lažje, dosti je tudi zbitega peska, ....drugače pa Martulk ti da velik lepot, sploh pa slapovi. Obstaja še ena pot, manj krušljiva iz bivaka a je tu na hribi.net ni opisane. Meni je tale opis prišel prav, prav tako pa slike.
Široka peč, VO1
Kukova Špica2
grapa, desno MMP4
Jalovec, Mojstrovke, Mangart, Kotova špica, Vevnica, Ponce, ...5
ljubitelj gora29. 07. 2012 09:38:10
Še dodajam video posnetek iz vrha MMP:
-28. 07. 2013 09:02:36
Včeraj 27,7.na MMP.Gor smo šli mimo treh macesnov dol pa prek Kotlov.
mailman28. 07. 2013 09:52:26
Ola strikan, a je bil Fux z vami?
-28. 07. 2013 09:57:22
Prav si ugotovil bil je zraven itak on najboljše pozna Martuljškovo skupino.