Mala Martuljška Ponca

Heavy_bull21. 10. 2017 22:34:54
21.10.2017 Nepričakovano lep dan in super razmere. Na vrhu v brezvetrju in v sončku v kratkih rokavih. Na celi poti so mi druščino delali le gamsi. Sosednji Špik s precej obiska. Gor in dol čez Kotle. Sredi melišča pod škrbino med Poncama se prične trd in zmrznjen sneg - obvezno cepin in dereze! Dodajam par fotk za lažjo orientacijo čez Kotle.
Leva pot čez Spodnji Kotel7
Pri izhodu iz Spodnjega Kotla na koncu melišča pred manjšim skalnim pragom je bolje izbrati levo varianto8
Začetek levega izstopa iz Spodnjega Kotla (pri suhi korenini rušja)9
Konec levega izstopa iz Spodnjega Kotla (pri skrivenčenem macesnu)10
Čez Srednji Kotel11
Čez Zgornji Kotel12
lijaneja22. 10. 2017 09:04:11
Sto ljudi, sto poti. Samo na dveh slikcah je tudi moja smer. Palice, cepin in dereze, (kadar jih vlačim s sabo) pa vedno pustim na sedelcu.
dprapr22. 10. 2017 09:54:41
Na zadnji sliki je definitivno boljša varijanta po grebenu levo. Vsaj navzgor, če se vračaš po isti poti.
lijaneja22. 10. 2017 10:40:14
Razen če je sneg in to pomrznjen do dna kotla.
misace19. 05. 2018 15:57:50
Sicer že v petek (včeraj 18.5.2018) je bilo takole. Prost dan in vremenska luknja po napovedih. Čez Kotle, kjer v spodnjem sneg, po 3-ji v pravilno 2 grapo z leve do Srednjih, kjer pri skali nataknem dereze. Do sedla od koder s skal in strmin nekaj plazičev svežega na starejši podlagi. Stopinje vikenda sledljive tudi pod odnešenim snegom. Iz dobro zamedenega sedla bp v suho steno. Dol grede nekaj ropotanja z Velike, nejbolj me strese pa podiranje z leve v "podrto" grapo iz Srednjih kotlov proti Za akom. Zajle dol držijo, hlod bo treba pa kakšen menjat. Mahal sem prot Špiku, pa me niso porajtal mežikanje Na pa še vpisal sem se narobe nasmeh
janezs732. 07. 2018 09:26:07
Razmere (beri snežišča) še vedno omogočajo relativno udoben dostop na Malo Martuljško Ponco.

Nanjo sem se povzpel včeraj čez Kotle. Veliko snežišče je že v spodnjem Kotlu, potem pa manjša snežišča ostajajo vse do grebena nad zg.Kotlom. Dereze v Kotlih niso potrebne niti zjutraj. Vse prečke in grapice so lepo prehodne. Zaradi precej goste megle se se držal vzhodne strani grebena iz Kotlov proti Poncam (torej nad Akom).

Osrednja grapa pod škrbino med obema Poncama je lepo zalita, a sneg ni povsem trd, na derezah se nabirajo cokle praktično ves čas. Še posebej dol je to precej tečno.
Sredi grape se je megla dokončno razkadila in Martuljek je zasijal v vsem svojem sijaju.

Nazajgrede sem potem zavil na 3 macesne. Snežišča so še v vseh grapah, ki režejo melišča po Poncami in Oltarji. Tisto v "kamnolomu" pod Macesni pa je že tako naluknjano, da sem imel želodec skoraj v grlu, ko sem ga moral prečkati.

Fantastičen dan!
pri 3 macesnih človek kar ne bi šel naprej... tako lepo je6
takole zgleda izza Aka proti Široki peči in okoli nje7
dprapr2. 07. 2018 20:46:47
Preživeti dan v tistih koncih...
Zadnji stavek pove vse.
janezs734. 07. 2018 07:04:20
Točno tako, Drago! Komaj sem čakal prvo priliko, da sem se lahko spet spravil v Martuljek.

Sedeti na kakem stolpu in piti to kipečo lepoto je užitek, ki se ga ne da opisati z besedami.
bos8. 08. 2018 20:25:31
Čudovit dan v samoti Martuljka.
Vzpon čez Kotle, spust mimo Treh macesnov, zagotovo je pot čez Kotle bolj prijetna. Zimska oprema ni potrebna. Letos na vrhu 15 vpisov.
Pri slapovih pa je bilo samote konec.
Bivak pod Špikom1
Sp. Martuljkov slap29
ob potoku Martuljku do izhodišča30
Volk28. 09. 2018 18:06:45
Bos, danes ponovil tvojo turo. Vreme naravnost sanjsko, svet okoli mene pa ... nasmeh Toliko poti in brezpotij prehodil, semkaj pa šele zdaj, na 'stara' leta. velik nasmeh
Bo kar držalo - bolje pozno kot nikoli. nasmeh

Lep pozdrav.
Najljubše barve ...1
Sanjski dan le z gamsi ...2
Pa smo se končno spoznali (s tremi macesni) ...3
lijaneja28. 09. 2018 21:13:55
Včeraj je bila MMP moj priljubljeni cilj. Tokrat zopet z dostopom čez kotle, saj je z Dnine dostopna pozimi le ob izdatni snežni odeji. Tokrat je bil moj spremljevalec Matjaž, ki je na turi očitno užival.Bolj zaželenih vremenskih pogojev si ne predstavljam, kljub temu sva srečala samo dva fantiča, ki sta šla plezat, pa na vrhu Špika je bilo opaziti nekaj martinčkov. Steza je v dobrem stanju, razen zadnja strmina tik pred škrbino je hudo razbita. Ker ponavadi hodim tu kakšen mesec prej, je ta del pod snegom in dostop toliko lažji. Opozoril bi na 120kilsko skalo , ki 10m pod škrbino samo čaka, da gre na sprehod.velik nasmeh
Matjaž s sokoljim očesomnasmeh me je opozoril na stezico, ki že z dna sp. kotla zavije levo in se višje izgubi v ruševju. Ob povratku sva v sr. kotlu našla tudi zgornji del in ugotovila, da je to malo daljša in precej lažja varianta med sp. in sr. kotlom.
Studenček pod bivakom tudi tokrat ni razočaral, kljub temu je sledil obvezen obisk pri Dani...
Martuljški Ponci izpred bivaka pod Špokom.1
Oltarja in Kačji jezik30
Na pečeh izpred bivaka31
mito300028. 09. 2018 22:02:24
Tone se je pa nabralo lepih fotografij tako da nimam kaj za dodat.velik nasmeh Tista potka iz spodnjega v srednji kotel je pa na tem forumu res lepo opisana in narisana v opisu poti Na Pečeh.
Z vrha MMP1
bbugari129. 09. 2018 09:26:58
Res zanimive perspektive nekaterih velikanov (Kanin, Prisojnik, Razor...).
jbv4. 03. 2019 15:13:46
2.3.2019 Iz Krnice po grapi na MMP velik nasmeh

Glede na temperature solidne razmere, skok(ec) tik pod sedlom ne predstavlja težav. Ko se sonce upre v grapo rado leti iz vseh smeri, zgoden štart vsekakor priporočljiv. nasmeh

CELOTEN ZAPIS

Še enkrat cela grapa s škrbine11
Nazaj v grapco 12
lijaneja4. 03. 2019 17:30:10
Super tura. Je pa na vrhu več prostora, kot poletinasmeh.
jbv5. 03. 2019 12:06:21
Res je super! Ahaaa, ja no potem bo pa treba poskusiti še poleti velik nasmeh velik nasmeh
dprapr5. 03. 2019 12:15:44
Lepo turo si opravil.
Na drugo stran, proti Kotlom, ti pa fotoaparat ni hotel slikati?nasmeh
jbv5. 03. 2019 16:11:45
@dprapr hvala nasmeh Ja, opažam, da res nimam nobene slike na drugo stran, žal zmedenzadrega
Sta pa bila dva v nedeljo (3.3.) tudi iz druge strani gor, razmere naj bi bile perfektne jezik
lijaneja18. 08. 2019 19:55:24
Leto je naokrog in včeraj se je ponudila priložnost, da sem jo zopet obiskal. Navdih mi je dala tudi Nežka, saj na tej gori še ni bila. Na njeno pobudo štartava malce prej, t. j. nekaj po šesti uri. V jutranjem hladu je bila hoja pravi užitek, pri studenčku dotočim vode, na kratko obiščeva bivak pod Špikom in že napredujeva proti sp. kotlu. Prvič prakticiram stezico med sp. in sr. kotlom, ki sva jo lani odkrila in prehodila z Matjažem ob sestopu. Mislim, da je časovno kakšno minuto daljša, je pa udobnejša. Nadaljevala sva tudi čez sr. kotel in ne po grebenčku. Zadnjih 80 višicev pred sedelcem si nadenem čelado, kajti v tem času ni več udobja (sneg) zimskega pristopa. Še enkrat bi opozoril na skalo tik pod sedlom, saj ima samo še minimalno oporo, zato se prepričaj, da ni nad tabo nobenega človeka, ki bi jo lahko že ob rahlem dotiku sprožil. Na vrhu sva v sončnem brezvetrju uživala tričetrt ure in ker me ni nič zeblo v prste, sem slikal, slikal, slikalvelik nasmeh
Da ne bi bila prehitro domajezik,sva sestopila mimo 'treh macesnov' Za Ak in mimo Ingota do avta. Pri prečenju prve grape (pod VMP) ni bilo težav, saj je bila dokaj mehka, druga pa je močno zbita in kar zahtevna. Sestop pod macesni pa je bil lažji, kot sem si predstavljal, v glavnem sva hodila po kamniti strugi, ki je brez drobirja. Pri Ingotu in nižje prava promenada, nima pa ne švepsa, ne fante...zmeden
Oltar in VMP z Rut.1
Vedno nekaj novega na poti2
Skoraj vedno aktiven studenček3
Martuljški Ponci z Nežo.4
Bivak pod Špikom 14245
Pod Spodnjim kotlom. Lažja stezica se vzpenja po njegovem levem robu.6
Del Vrha nad Rudo, Rušica, Rigljica in Siljica, desni zeleni pa je Kurji vrh 1762.7
Srednji kotel8
Atrakcija pri Ingotu38
Še zadnji pogled. Kukova špica, Škrnatarica in Široka peč39
mito300018. 08. 2019 21:23:24
Kaj je res že leto naokrog. Lepa turca in lepe fotke.