Jalovec

triglavski27. 06. 2008 17:49:30
Vsekakor čudovito območje, vredno obiska, le malo smisla za orientacijo je potrebno. Da se ne bi hodilo po markirani poti prav pod Kanjski preval kjer se odcepi pot se gre s planine po ali ob strugi potočka pod planino, potem pa desno od manjšega slapu gor skozi rušje, kmalu se pride na manj poraščen svet, vzpenjamo se po slabo vidni stezici do prečne poti. Tam se zavije v desno. Sledi nekoliko bolj zapleten svet, travnato, steza je slabo vidna, markacij ni, tako je vse do Prehodca, kjer je steza spet bolje vidna in označena. Nekaj pazljivosti je potrebno pri sestopu s Konja, kjer je običajno vlažno in spolzko, potem pa še dobre pol ure do poti, ki pride od Forija gor. Vse skupaj okoli 6 ur hoje. V mokrem in megli odsvetujem, sicer pa je to zelo lepo prečenje primerno za jesenske dni, vmes se najdejo zelo okusne borovnice, nekje v začetku septembra so zrele tam gor. Mogoče je v obratni smeri res bolje, ampak po sestopu z Jalovca bi to znalo biti precej utrudljivo, enako je seveda tudi na Vršič. Najbolj ugoden sestop je pač direktno dol v Zadnjo Trento. je pa to lahko samostojna krožna tura. Od Florija gor, pa prečenje in sestop čez Zapotoško planino.
žl27. 06. 2008 18:14:50
Ja tudi tista stezica mino slapu mi je znana,sem tam sestopila ko sem Bavški grintovec obiskala z Soče čez Lamovje.So mi zelo pri srcu krožne ture, malo bolj divji svet.Vsekakor pl.Zapotok ,prelepa ,mirna ,samotna .Sestop na Vršič je pa dolg,a enaporen ,zanimiv ker je zelo razgleden .Pravzaprav pa zato gremo ,da hodimo in zato so vsaj meni bljižnice in hitenje v gorah nesmiselne.
kindir16. 07. 2008 21:28:04
Pozdrav!
Ako bude dobra vremenska napoved, v subotu popoldne namjeravam od Tamara do bivka pod Kotovim sedlom, tamo prespavati pa u nedjelju na Jalovec i preko Jalovske Skrbine nazaj v dolino Tamar. Kakve su sanse da ima mjesta u bivku sada u ljetnoj sezoni? Nadam se da nema nevarnih snezisc.

Hvala!
LP
Biser gora17. 07. 2008 11:06:52
Večino bivakov v Julijskih Alpah okupirajo Češki planinci. S prostorom je pa tako kot na loteriji. Morda zadeneš ali ne.
Bošti717. 07. 2008 19:23:55
Glede bivakov je bil odgovor že podan. Jaz dodajam le še podatke o trenutnih razmerah. Na Jalovcu sem bil včeraj (16.7.) iz Tamarja na Kotovo sedlo ter nato spust preko Malega kota ali Jalovške škrbine ali kakorkoli pač že hočete. Pri vzponu je potrebno prečiti grapo, kjer je še precej snega, vendar se da snežišče obiti po zgornji strani. Pri spustu je na Jezercih še veliko snega. Za prečenje je nujno potreben cepin, za hitrejše in še varnejše prečenje pa tudi dereze. Plezanja po skalah nad snežiščem nisem poskusil. Mogoče se da. Ne vem. Pri sestopu iz stene Goličice je tudi še nekaj snega, kjer je cepin priporočljiv, ni pa nujen. Varovala iz Malega kota so povsem ok. Treba je paziti le na precej drobirja po skalah. Nato je potrebno prečenje Ozebnika. Sicer je vsega skupaj le kakšnih 4-5 metrov, vendar je strmina precejšnja, sneg trd in če zdrsneš, se ustaviš nekje pri skali, kjer se odcepi pot čez melišče oz. na Kotovo sedlo. Tako da je za varno prečenje navzdol cepin še vedno obvezen, dereze pa priporočljive. Ob prehodu iz stene na snežišče je potrebno malo poplezati. Ko pridemo čez to snežišče s snegom še nismo opravili, saj nas čaka še eno manjše in eno daljše snežišče, kjer pa je bil sneg že precej mehkejši in je cepin le priporočljiv. Med obema snežiščema je še en manjši greben, ki tehnično ne bi predstavljal nobenih težav, če ne bi bilo ogromno nasutega kamenja, ki je vse prej kot stabilno. Ko opravimo z omenjenimi snežišči, nas čaka še spust po ne ravno idealnem melišču. Na "konkurenčnem" forumu (upam, da ne bo cenzure, če napišem, da je to forum PZS) je rečeno, da je boljša obratna varianta. Mali kot gor in Kotovo sedlo dol. Se strinjam. Mislim, da je vzpon po snežiščih bistveno lažji, kot pa spust. Pa še to: letos je v okolici Jalovca bistveno več snega kot lani ob enakem času.
Torej, če ste vsaj srednje izkušeni planinci, kar pogumno. Pa raje na Mali kot gor, čeprav je vzpon po melišču precej zoprn. Srečno.
kindir21. 07. 2008 13:43:08
Pozdrav!
Hvala na dobrim informacijama. Radi snezisc sem odustal od Jalovca, pa sam opravil turo na Kotovo sedlo. U subotu sem krenul iz Tamarja do odcepa poti na Kotovo sedlo in potem desno(ne po meliscu, nego desna varijanta s malo jeklenic.) Malo po odcepu je pot bila zelo nezgodna zaradi krusljivosti in mi se je zdrsnilo pri precenju mokre glatke kamene ploce pa sam se ustavil nekoliko metrov nize. Brrrr... Od Kotovog sedla sem se še popel na travnati vrh od kud je lepi pogled na vse strane in potem sestopil u Tamar po drugi varijanti, po meliscu. Snega je na sestopu z Jalovca prek Jalovske Skrbine jos dosti i dobro da sem odustal od Jalovca, brez cepina bi to za mene bilo preopasno.

LP
Bojan_A7. 08. 2008 22:33:05
morris8. 08. 2008 14:04:15
Na jalovcu sem bil 7.8.2008. Vzpon čez ozebnik je izjemno nevaren zaradi konstantnega padajočega kamenja(obvezna čelada, cepin, dereze!!!)in ga zelo odsvetujem.Tudi čez mali kot nam cepin pride prav, saj je pred vstopom v varovano pot še sneg, ki pa ga je možno obiti po krajni poči.Okrog goličice težav ni, tudi na vrhu ozebnika ni več snega(če štartamo od izvira soče ni nobenega snežišča več).Do vrha je potem pot normalna.Tudi do kotovega sedla je pot običajno prehodna(sestop),naprej pa ne vem ,ker sem zavil proti Mangartu.
rozka1. 09. 2008 10:28:04
Ja,Jalovec...start iz parkirišča Flori in najprej do Zavetišča pod Špičkom po žig nasmeh,potem pa naprej čez Veliki Ozebnik kjer si že takoj v steni,preseneti pa potem planota Jezerce,ki je kot oaza položna, glede na stene,ki te obkrožajo.Potem še vzpon po steni,ki ni zavarovana in pripelje do grebena,ki pa je tudi kar lepo izpostavljen na nekaterih mestih.Vrh pa prečudovito,res je bilo kot da imam vse gore na roki,tak razgled...NORO!
22.08.08
jersy4. 10. 2008 19:11:50
triglavski letos z prijatelji načrtujemo zimski vzpon na jalovec, katero pot pozimi na jalovec najbol priporočaš.....čez ozebnik?
triglavski4. 10. 2008 19:51:29
Sicer ne spada pod to temo, pa naj moderator prestavi. Torej v času od 21.12 do 31.12 (ne vem sicer kdaj točno se prične koledarska zima), prav veliko časa letos torej ne boste imeli. Pozimi je običajno le ena primerna pot, to je iz Tamarja skozi Jalovčev ozebnik na Jezerca, zatem na greben in po grebenu na vrh. Sestopa se po poti vzpona.
jaz1. 11. 2008 23:41:18
Najlepši vzpon na Jalovec je v zimskih razmerah skozi ozebnik na Jezerca. So tri vriante : takoj nad Jezerci skozi kamin na greben in na vrh, po letni poti nekje na sredini nad Loškim žlebom skozi grapo, mora biti zalita in ledena na greben in od tam na vrh ali pa v najboljših razmerah po letni poti na vrh. Dereze, dva cepina in čelada obvezni. Najbolje je štartati zgodaj zjutraj, ko še ne leti kamenje, sneg in led v ozebnik. Vsekakor je Jalovec težavna gora in vsega spoštovanja vredna! Pa srečno! Prilagam slike z 31.12.2007 - Silvestrovega.
bs11. 04. 2009 14:42:15
Pozdravljeni, zanima me če kdo ve kakšne so kaj razmere za na Jalovec skozi ozebnik? Turo planiram jutri torej 12.04.. Najlepša hvala za morebitne odgovore, in varen korak.
Klin11. 04. 2009 18:57:24
Previdno, zaradi toplega vremena se lahko lomijo opasti.
sonka28. 05. 2009 14:02:59
Poleti nameravam z planine Zapotok do zavetišča pod Špičkom.Ker pot ni markirana ,me zanima kako težka je orentacija?Na nemarkiranih poteh imam kar nekaj izkušenj,a vseeno prav pride kakšna informacija.Hvala.
viharnik28. 05. 2009 14:47:47
Pot je podrobno opisana od Triglavskega malo višje z datumom 27.6.2008.Lp
triglavski12. 06. 2009 14:12:03
Jutra po nevihti so v gorah najlepša. In, ker je tudi Jalovec lepa gora sem zjutraj zavil proti Zapodnu, čeprav so misli uhajale tudi drugam. Pri Floriju zavijem na pot, ki se vse bolj zarašča, pa gor do križišča in do nekdanje lovske koče TNP, ter naprej proti Malemu Kotu oz. Jalovški škrbini. Snega še ogromno vse dol do rušja. Že se veselim lepe in tople JV stene Goličice, ki jo je vedno veselje preplezati, malo me skrbi snežišče pod steno, predvsem pa krajna poč. In res, ko pridem bliže vidim, da ne bo enostavno, snega je pod steno enostavno preveč, s snega do skal ne morem, ker je pregloboko, poskušam zlesti spodaj, pa naletim na gladko mokro steno, moker in umazan se zvlečem nazaj na sonce in ne preostane mi drugega, kot da se povzpnem na Jalovško škrbino in preko dobrih varoval sestopim v Ozebnik. Za slab mesec to varianto preko Goličice odsvetujem. Spodaj nadenem dereze, cepin sem tako že imel prej pripravljen in se povzpnem skozi ozebnik na Jezerca. Pred mano sta šla dva s smučmi in naredila dobre stopinje v ne preveč trd sneg. Dohitim ju na Jezercih in se že veselim srečanja kakšnih znanih z TKG, pa sta le punca in fant iz Avstrije. Grem naprej nad Jezerci seveda po snegu, zatem snamem dereze in jih pustim kar tam, glede na izkušnje pač. Po kopni skali se hitro povzpnem na greben in naprej po grebenu proti vrhu. Nekaj snega je le še pri odcepu dol za Kotovo sedlo, na severno stran je sneg trdo pomrznjen, na južno bolj mehak, s pomočjo cepina gre čez brez težav. Vrh se smehlja v soncu, naokoli pa lepi razgledi. Kratek postanek in že sestopam nazaj. Avstrijca sta se na grebenu obrnila, ker jima v pancerjih po kopni skali ni šlo najbolje, spet ju prehitim, dol se podričam po snegu na Jezerca, to sicer vsem odsvetujem, ker zna biti zelo nevarno, sledi kratek vzponček pod vrh V. Ozebnika, za dobrih 15 m strmega snežišča nadenem dereze, potem pa je pot več ali manj kopna. V kotanji pod Špičkom je snega seveda še ogromno, zato gre kar hitro dol proti Zapodnu. Nasplošno povsod, tudi na južnih straneh še veliko snega, ki bo ostal ponekod še tja v poletje. Slike pa nekoliko kasneje, ker hitim v Poljče.
jutro nad Zapodnem1
Prisojnik24
Triglav25
viharnik12. 06. 2009 15:46:15
Super Triglavski,ravno pravi čas dobim potrebne informacije z gore,za jutrišnji vzpon v višave.Tudi sam premišljujem v mislih potek poti na izbranih morebitnih turah,kaj me bo čakalo na poti in koliko je še snega.V mislih imam tri ture;1.Flori-Mali ozebnik,2.Monte Cimone(strma peč),3.Špik.Bomo videli,kaj se bo izcimilo.Lpp-Rokmežikanjenasmeh
kamenček24. 06. 2009 17:14:57
Zanimajo me razmere v Jalovcu. Gor bi šel čez ozebnik z zimsko opremo (pričel ponoči zaradi nevarnosti padajočega kamenja), dol pa po desni.
Je kdo kaj hodil tam okoli?

LP, k jezik
triglavski24. 06. 2009 22:14:46
Še polno snega, sicer malo prečekiraj pod temo Jalovec, pa boš videl vse. Se je treba malo znajti.