Popis foruma / Slovenija / Julijske Alpe / Srednji Rokav iz Kotla

Srednji Rokav iz Kotla

lijaneja5. 08. 2018 16:17:41
Rokavi so mi vedno izziv in jih redno obiskujem, včeraj pa se mi je izpolnila želja s pristopom z lepe krnice, imenovane Kotel.
Nekaj dni sem spremljal vremenske napovedi in sobota naj bi bila pravšnji dan, brez popoldanskih neviht, rahle meglice naj bi se držale bolj sredogorja. Že jutranji pogled iz Vrat na Triglav s kapo pa ni bil nič kaj obetajoč. Mi je pa dvignil adrenalin pobiralec parkirnine, saj je imel že ob šestih težave z drobižem in nas pošiljal na spodnje parkirišče. Ob povratku je bilo polno pleha na travniku med Šlajmerjevim in Aljaževim domom. Narobe svet. Mi, ki hitimo z ruzaki zgodaj v hrib, lahko prenesemo par sto metrov več hoje, kot dopoldanski kofetarji, ki se pripeljejo skoraj do šanka.nasmeh
Trume pohodnikov je hitelo naravnost po dolini Vrat, jaz pa za Šlajmerjem desno in po jutranji tišini do bivaka prehitel le kakšnih deset ljudi. Tam prvič zamenjam cunje in opazim, da je megla tudi že nad Dolkovo špico. Pod meliščem Škrlatice sem zaradi goste megle in mraza primoran nadeti trak, rokavice in dolge hlače, z gore so se že vračali prvi obiskovalci, ki so bentili nad vremenarji. Meni je bilo neprijetno samo zaradi dejstva, kako bom v megli, če bo do takrat še vztrajala, našel z melišča vstop proti rokavski škrbini.
Na začetku plezalnega dela je bila razstava pohodnih palic, moje navežem na ruzak, saj jih bom v strmem melišču krvavo rabil. Od mojega zadnjega obiska je nekaj jeklenic bingljajočih, ena, visoko gor, pa je napeljana na novo, kar je zelo dobrodošlo, saj sem tam večkrat rinil naravnost, namesto levo v strmino.
Ko dosežem ramo, se spustim v Kotel, v snegu pustim plastenko tekočine in se zapičim v strmino. V snegu bi bila šala mala, je pa šoder, ki ti ne dovoli navpičnega napredovanja. Pridem pod steno, megla je še vedno vztrajala in nekako le najdem vstop proti škrbini. Po približno 50 m strmine (največja težava so rolerji), dosežem sedelce. Do vrha Rokava je od tam še kakšnih 70m višincev, s čimer rutinsko opravim v dobrih desetih minutah. Megla se je medtem (razen na Škrlatici)počasi razmaknila in užitek na vrhu je bil popoln. Zgoraj je nova vpisna skrinjica s knjigo, zadnji vpis je bil 7.7.
Prav zadovoljen sem bil, da od doma nisem štartal bolj zgodaj, sicer ne bi bilo nič z razgledi. Sestop do sedla ni zahteven, za manj rutinirane planince so opremljena kar štiri sidrišča. Zaradi omenjenih rolerjev je zahtevnejši sestop do melišča, na ključnih mestih sem opazil tudi dva klina. 110m dričanja po melišču do dna Kotla in 190 vzpona do rame mi je bilo sonce že malce odveč. Ko sem bil že tako blizu, sem se šel še prekrižat na kraljico. Zopet me pahne v slabo voljo dejstvo, da je skoraj nova in prazna vpisna knjiga v novo lepo se zapirajoči skrinjici popolnoma namočena. Drhal, hribolazniška!!!
Srednji Rokav iz Kotla Že jutranji Triglav s kapo mi ni bil prav nič všeč.1
Srednji Rokav iz Kotla Tudi Dolkova špica nad štirico je potrjevala sum na zgrešeno vremensko napoved.2
Srednji Rokav iz Kotla Pogled proti Kotlu z najstrmejšega melišča, kar sem jih okusil do sedaj.3
Srednji Rokav iz Kotla Dovški križ z vrha rokavskega ozebnika.4
Srednji Rokav iz Kotla VR in VO.14
Srednji Rokav iz Kotla Zgornji del Kotla in sedlo med Rokavoma.15
Srednji Rokav iz Kotla Spodnji in Rogljati Rokav.16
Srednji Rokav iz Kotla Dolkova špica, pod njo sedelce Škrlaticine rame, kjer se spustiš v Kotel.17
Srednji Rokav iz Kotla Vezni greben med Škrlatico in VR.18
Srednji Rokav iz Kotla Zatrep Velike Dnine28
Srednji Rokav iz Kotla Angleži, Hrvati...29
Srednji Rokav iz Kotla MMP 250230
Srednji Rokav iz Kotla Široka peč, Kukova špica in Dovški križ. Spredaj Visoki Rokav.31
Srednji Rokav iz Kotla Razor32
Srednji Rokav iz Kotla Še enkrat moj hrib.Vstop v škrbino je med snežnima flikcama.33
Srednji Rokav iz Kotla Levo Rogljica 2547, desno Rakova špica 2545.34
Srednji Rokav iz Kotla Vrh Srednjega Rokava35
Srednji Rokav iz Kotla Melišče ekspress pod Škrlatico36
Srednji Rokav iz Kotla Dolkova špica37
Srednji Rokav iz Kotla Stenar38
Srednji Rokav iz Kotla Mravljišče na Kredarici39
Srednji Rokav iz Kotla Adje...40
Gorska planika10. 08. 2018 10:27:14
Včeraj sva se odpravila raziskovat na Rokave s srčno željo, da nama uspe priti in najti pot vsaj na enega. Štartava v Vratih, kjer je že na vse zgodaj bilo ogromno prometa, in se usmeriva proti Škrlatici. Čeprav je bilo v dolini prijetno sveže, je višje že udarila sparina. Hitro se vzepnjava in en dva tri prešvicana prideva do sedelca pod Škrlatico, kjer se spustiva v Kotle. Še dobro, da je tu pihljal prijeten vetrič, da sva se osušila. Prečkava še snežišče in že se vzepnjava po melišču proti vstopu v Rokavsko škrbino. Najdeva grapo, splezava vanjo, nato pa..tisti občutek, a je prav ali ni...hmm...se raje spustiva navzdol in splezava v eno grapo višje. Hmm, še slabše zgleda. "Nič, tista prva bo prava - greva še enkrat poskusiti". Splačalo se je! Tokrat se nama je kar odprlo in takoj sva na Rokavski škrbini, nato pa z navdušenjem do vrha Srednjega rokava. Veliko je šodra, skala je sicer kar kompaktna, ampak nikoli ne veš, kdaj ti kaj ostane v roki...pazljivost s premislekom res ni odveč. Na vrhu pa...kakšno veselje! Razgledi, divjina, takšno plezanje...težko je opisati vse te občutke...
Pomalicava in se spustiva na škrbino, od koder pogledujeva na Visoki rokav. Hmm, divje izgleda, pustiva ga za naslednjič, ko bova šla s kom, ki je bolj domač tule nasmeh Raje greva pogledat na Spodnji rokav. Se spustiva še nižje, najdeva vstop in slediva možicem. Potem pa, kar naenkrat jih nisva več videla. Hm, kam pa sedaj? Iščeva, se razgeldujeva, nisva našla prave poti do vrha. Pa čisto blizu! "Prav, še bova prišla sem", se odločiva in greva spet v Kotel pa spet navzgor proti Škrlatici nasmeh Tokrat pa kar po celotni grapi iz Kotla direkt na vrh. Hudo! Plezava, iščeva prehode, dobro skalo in oprimke, paziva na šoder...in...ko zagledam križ, ki se je svetlikal z vrha, se mi na obrazu nariše presrečen nasmeh...uklopim turbo pospešek in na vrhu že vriskam od veselja ter spudbujam Rajka, da sva odlično našla tole pot! nasmeh Uživava v razgledih, razmišljam o prehojenem...res za dušo... Še spust v Vrata in ta fantastičen dan, ki bo globoko zasidran v mojem spominu, je proti koncu...
Prelepo jutro...1
Iščem zanimive prehode do vrha Kraljice29
Resničen užitek31
Na drugi strani zagledam zajle in markirano pot na Škrlatico! Jej!32
Ampak se odločim, da greva danes po svoje in zavijem desno ter spet iščem prehode...33
...dokler ne zagledam tegale...34
Zadnji metri35
Že gledam iz vrha in opazujem ta svet...36
V očeh se lesketa...37
Pogled na Oltar in VMP...še dobro, da so bili oblaki, da ni bilo prevroče39
Pogled za slovo...40
dprapr10. 08. 2018 11:34:05
Smo vaju gledali preko doline, kako švicata na soncunasmeh

Slika 26:
Zagotovo sta šla previsoko. Ko je zmanjkalo možicev, bi morala samo cca 10m splezati rahlo v desno navzgor in takoj v desno v grapico in po izpostavljenem prehodu naokoli v desno. Potem se odprejo prehodi daleč čez grape do roba stene, kjer si vidi Bivak II. Od tam pa samo navzgor in ko se zapre, v desno čez gladko (2k) prečko, posipano z drobirjem in za robom po grapi navzgor na vrh.
Tudi jaz sem tam, kot vidva, najprej šel previsoko, ker se mi je zdela tista prečka v desno pretežka za oceno pristopa. Ko sem jo "pravilno prijel", sem vedel, da je prava.
Gorska planika10. 08. 2018 14:56:07
Ooo, a res? Od kje pa? nasmeh
O, šmenta! Res hvala za napotek, bo res prav prišel za ponovni vzpon! nasmeh
lijaneja10. 08. 2018 21:35:34
Škoda, da vama ni ratal moj lepi pukel. Telefon sem imel stalno pri sebi, če bi zašla v težave...
mukica11. 08. 2018 07:44:31
Vse čestitke Neža in Rajko, super turanasmeh
Gorska planika11. 08. 2018 08:43:13
Tone, sva te klicala, pa ni in ni bilo signala mrk pogled prav mislila sva nate! nasmeh
Martina, hvala! nasmeh
JTrogar11. 08. 2018 22:12:39
Čestitam obema!
Sem vama kar mal favš.mežikanje
Lp in varen korak izpod lepih Golte, Janez
kolpa12. 08. 2018 22:51:28
Prosim, če mi lahko poznavalci vzpona na Srednji Rokav bolj natančno napišete kje se odcepi smer oz. pot v Kotle, pred vstopom v steno Škrlatice ali po prehojeni poti na sliki 2 Gorske planike. Hvala in srečno!
lijaneja13. 08. 2018 06:57:44
Miran, najprej malce poduka. To niso Kotli, ampak je Kotel. Rokavski Kotel. Kotli, spodnji, srednji in zgornji pa se nahajajo med bivakom pod Špikom in Malo martuljško Ponco.
Odcep (sestop) s Škrlatice sem že nekajkrat opisal. Ko se ti pri vzponu na Škrlatico prvič pokažejo vsi Rokavi, pa tudi del Kotla in smer zavije močno levo na greben, stojiš na malem sedelcu, s trimetrsko vzpetinico na desni. Tam začneš po neizraziti grapici sestopat in se stalno držiš bolj levo. V lepem vremenu ni težav, pa tudi snežišč, ki bi te ovirala, sedaj ni več. Oglej si mojo sliko 17, preberi tudi tale link.
Pa srečno.
kolpa13. 08. 2018 09:12:06
"Lijaneja" hvala za informacijo. Lp
Lunatixz7. 09. 2018 09:52:54
Sicer ne spada ravno v to temo, ampak bi vseeno lepo prosil za informacijo o težavnosti (tehnična + orientacijska) pristopa na Škrlatico iz smeri Šplevte (torej čez Rokavski ozebnik, spust v Kotel in potem proti vrhu Škrlatice). Glede na slike sklepam, da vrv ni potrebna - ampak vseeno raje preverim.

Najlepša hvala za odgovor!
lijaneja7. 09. 2018 10:20:04
Mislim, da se v letnih razmerah, ko v rokavskem ozebniku ni snega, malo ljudi odloča za vzpon po njem. Težava je v hudi strmini, kamenje pa samo čaka, da spremeni svojo lokacijovelik nasmeh. Po moje je najprimernejši mesec maj ali junij, ko je sneg v veliko pomoč tudi na strmem melišču pod ozebnikom.
Ostalo je v tej temi kar dobro opisano. Ko si enkrat na vrhu ozebnika, s sestopom v Kotel ni ne orientacijskih, ne tehničnih težav, v spodnjem delu, preden stopiš na melišče, so zoprni edino rolerji. Ko prečiš Kotel, se dviguješ proti Škrlaticini rami ves čas rahlo v levo, v pomoč ti bodo tudi možici.
Lunatixz7. 09. 2018 11:18:26
Aha, zanimalo me je samo če je vzpon čez ozebnik sploh izvedljiv - na daleč namreč zgleda da ne. To, da je strmina huda ter da je zaradi kamenja priporočljiv kar se da hiter vzpon se zavedam. Hvala za vse informacije nasmeh
Heavy_bull22. 09. 2019 20:20:32
Včeraj (21.9.2019) v super razmerah na Srednjem Rokavu iz Kotla. Na vrhu lepa nova vpisna skrinjica. Za bodoče pristopnike podajam svoje videnje poteka vzpona v slikah.
Na rami pod vrhom Škrlatice - pogled proti Dolkovi špici2
Na rami pod vrhov Škrlatice - pogled proti Kotlu - za lažjo orientacijo vstopa iz Kotla v grapo proti Rokavski škrbini obkrožen kamniti obeliks 3
Začetek vstopa iz Kotla v grapo proti Rokavski škrbini6
Grapa v začetku poteka v rahlo levi smeri (gledano od spodaj), na tem delu pa se obrne v desno - pogled je od zgoraj, kjer grapa zavije desno8
Nadaljevanje naprej v desni del grape9
Pogled nazaj na ovinek grape10
Pogled nazaj na ovinek grape - že tik pod Rokavsko škrbino11
Prikaz vzpona od Rokavske škrbine proti vrhu Srednjega Rokava - po potki desno, zatem prvi del vzpona v levo in potem okoli prvega sidrišča po polici desno12
Okoli prvega sidrišča po polici desno13
Tu sta možni dve varianti. 1. varianta levo - po sicer zelo ozki grapi; 2. varianta desno - po ozki izpostavljeni polički, kateri sledi še kratek spust in in vzpon po izpostavljeni krušljivi grapci  14