Popis foruma / Slovenija / Julijske Alpe / Spodnja Dolkova špica 2541

Spodnja Dolkova špica 2541

lijaneja28. 08. 2020 13:14:58
Po dolgih letih sem se jo namenil zopet obiskat. Takrat sem v gosti megli po JV grebenu z nje sestopil, tokrat pa sem se odločil v malo bolj vidnih razmerah pristopit nanjo. Stezico proti Škrlatici zapustiš deset minut od bivaka in se usmeriš v strme trave. Če imaš srečo, naletiš na prvi možič v skalah. Ob pozornem spremljanju le-teh, te v tričetrt ure v švoh dvojki varno pripeljejo do uravnave, na kateri se bohoti kar zajeten možic. Ne vem, (zaradi megle) če predstavlja vrh ali se je nekdo samo malo poigral s kamenjem. Na večini zemljevidov je SDŠ visoka 2541m, v nekaterih opisih 3532, tu pa je bila moja izmerjena višina samo 2524m.velik nasmeh
Zaradi megle sem se od tam hitro poslovil, dalj časa sem se zadržal na vrhu gore, saj je občasno posijalo tudi sonce. V lični skrinjici je nova vpisna knjiga, popisan je šele en list. V borbi z meglo sem s fotičem obupal, saj se je odpiralo na hitro in za kratek čas. Rdeča škrbina je zares obupna, še slabši je pristop na Rogljico, je pa na srečo s škrbine do vrha le nekaj deset metrov. Z meliščavelik nasmeh, od koder sem jo obiskal prvič, in je minilo v torek točno 15 let. je precej večja višinska razlika.
Med vzpenjanjem po skalah Rakove špice, sem zaradi goste megle že skoraj obupal, na koncu sem bil le nagrajen, saj se je začelo odpirati. Sestop z nje je tudi v lepem vremenu zoprn zaradi nadležnih in nevarnih rolerjev. Spustim se do steze, ki vodi na Škrlatico in odpujsam do bivaka, kjer ni še nihče čakal na prenočitev. Njegove nočne goste sem srečal šele med sestopom v dolino.
Spodnja Dolkova špica 2541 Dolkova špica izpred Aljaževega doma.1
Spodnja Dolkova špica 2541 Zjutraj sta bila še sramežljiva. Stenar in Križ31
Spodnja Dolkova špica 2541 Ostenje Cmira32
bos28. 08. 2020 16:20:16
Tone, lepo ti to raziskuješ, samo 3532jezik.
dprapr28. 08. 2020 16:25:15
To je zaradi megle.nasmeh
lijaneja28. 08. 2020 17:06:19
Drži, Boštjan. Na kar nekaj portalih je navedena tvoja višina.
Malce nerodno sem se res izrazil, Dragonasmeh. Izrazitejše vzpetinice v nadaljevanju nisem opazil nobene, tudi možica ne, če bi bil pogled neoviran, bi ta vrh tudi lažje lociral. Besedilo je že blokirano in ga ne morem več popravljat.
bo_zl28. 08. 2020 17:33:30
Lijaneja moram vprašat nasmeh a žig so tudi uspeli popravit in zamenjat? Skrinjica je bila vsa zmečkana in brez pokrova, žig pa stolčen do neprepoznavnosti. No ja, saj na Cmiru ga v sredo tudi ni bilo. Ga je uničil kak debil ali pa narava s svojo močjo.
lijaneja28. 08. 2020 19:20:48
Za prmej, da na žig pa nisem bil pozoren. V podzavesti naj bi bil tak, kot si ga opisal, vendar ti zagotovo ne morem potrdit, če je bilo to na tem hribu, kajti vsak teden sem na kakšnemuvelik nasmehzmeden
nteam28. 08. 2020 19:57:21
bo_zl,
tole je en teden stara slika, če ti kaj pomaga.
Tudi jaz pa ne morem potrditi, če je žig dejansko izpraven.
taubi428. 08. 2020 21:09:54
Tone, ali ni na 16-ki dvojka?
lijaneja28. 08. 2020 21:28:42
Bivak I v Veliki Dnini 2180m,Ivo. Nahaja se na južni ostrogi Velike martuljške Ponce. Dvojke pa od tu ne moreš videt, ker jo zakrivajo Škrlatica in Rokavi.
redbull28. 08. 2020 21:53:13
Krasno Tone
28. "risba" pa iz dobrega kota fotografirana smer Potočnik-Tominšek (vsaj zadnjih 200-300m višicev)
Srečno
lijaneja29. 08. 2020 06:59:51
Jaz ga vedno obiščem s Kotla, po omenjeni smeri pa (še) nisem šel.
Srečno tudi tebi, Dejan!
alyas17. 08. 2021 11:05:18
Spodnja Dolkova špica (SDŠ) in Dolkova špica (DŠ) - po JV grebenu,

pravzaprav je greben samo med Sp.Dolkovo špico (2541m) in do vrha Dolkove špice (2591m), začetni del vzpona - od zelenega pomola do Sp. Dolkove špice, pa je široko in strmo brezpotje po razbrazdanem in širokem trikotnem hrbtu, saj SDŠ z južne strani podpirajo trije grebeni, ki se strmo spuščajo navzdol (eden proti bivaku IV, drugi na zeleni pomol prečnice Bivak - Škrlatica in tretji še malo bolj vzhodneje proti Škrlatici).

Vzpon na SDŠ se začne dokaj enostavno in lahko – kot rečeno, iz markirane poti oz. iz tako imenovanega zelenega pomola in sicer se pri izbiri prehodov navzgor držimo bolj desne strani pobočja, med manjšimi balvani in skalnimi brazdami, je najlažje izbirati odseke s travnatim delom, ki pa se tudi kmalu končajo. Naslednji orientir sta dve rjavo - rumeni skali (od daleč vidna odlomljena skalna dela), pod njima in nad njima pa začne teren strmo naraščati, skala je tako-tako za silo (ni krušljiva), a pod nogami je tudi vse več naloženega grušča.
Pri zgoraj omenjeni rjavo-rumeni okrušeni skali, se usmeriva desno in se gor povzpneva čez skrajni desni kamin (10m slabe dvojke) in se v nadaljevanju plezanja drživa te centralne smeri oz. malo v levo navzgor. Desno čez plitvo grapo, izgleda teren lažji, a je na skalah in podlagi bistveno več grušča, tako da vztrajava v tej smeri, kjer je skala boljša, vendar pa se vseeno najde še kar nekaj zapletenih mest s težavnostjo I do II. Ta del vzpona od gornika zahteva dobro opazovanje in malo več smisla za orientacijo in iskanje najboljših prehodov. Če bi primerjali teren z drugimi podobnimi, npr. - kot prvi del vzpona iz Ruševja nad Zelenico na Malo glavo pod Vrtačo, ali pa npr. nekaj takega kot plezalni del vzpona na Trentarski Pelc, je pa nekaj težje kot čez Dolge stene na Grintovec in nekaj lažje kot Hudi Prask na Mrzlo goro.
Ob glavni grapi pod SDŠ se oba grebenasta dela z leve in z desne postopoma združita, nahajamo se na malo širšem gruščnem svetu, od koder sledi navzgor lažje nadaljevanje med skalnimi rebri in še zadnja četrtina poti do vrha SDŠ.

Nadaljevanje po grebenu od SDŠ do DŠ je bolj ali manj udobno, greben ni tako ozek, da bi ga morali kdaj jahati ali pa po njem hoditi po vseh štirih, ni pa tako kratek in na svojih brazdah ponudi še kar nekaj zanimivih mest z manjšimi skokci gor in dol okoli I. težavne stopnje, za vrtoglave pa tudi ni, saj vseskozi zahteva koncentracijo. Grebenska raz se od daleč morda zdi sicer premočrtna, pa spet ni čisto v liniji, ampak rahlo vijuga – z manjšimi odkloni v levo in v desno, na nekaterih mestih je tudi bolj krušljiva.
Od Šlajmejer-ja iz doline Vrat sva do Rušja in čez SDŠ ter do vrha DŠ potrebovala 4 ure in 15 min hoje v normalnem tempu.
Dolkova špica je izjemen razglednik, kar neupravičeno zapostavljena od svoje sosede Škrlatice, res je vredna obiska, ne glede iz katere smeri pridete na njen vrh.
Iz DŠ proti Rogljici je sestop iz grebena še dokaj udoben, potem pa je spust v Rdečo škrbino zoprno šodrast /opozorilo na aktiven podor/ v smeri Zadnjega Dolka proti Škrlatici, na drugo stran - proti Dovškemu Gamsovcu ali Križu pa je nekaj bolje (obe nadaljevanji pa sta naprej markirani).
jutro, ki obeta ....1
razgledi iz vrha - na Škrlatico40
garmont17. 08. 2021 11:32:20
Lepo, @alyas.
Dober in predvsem koristen opis pristopa.mežikanje