Katera rožca je to?

malenka21. 12. 2020 23:52:12
Črni gaber (Ostrya carpinifolia)

Vrsta: Drevesa
Družina: gabrovke
Črni gaber (Ostrya carpinifolia), Kamniški vrh, Slovenija. Moška in žensko socvetje.1
Črni gaber (Ostrya carpinifolia), Kamniški vrh, Slovenija.2
Črni gaber (Ostrya carpinifolia), Kamniški vrh, Slovenija.3
Črni gaber (Ostrya carpinifolia), Kamniški vrh, Slovenija. Soplodje.4
Črni gaber (Ostrya carpinifolia), Kamniški vrh, Slovenija. Zrela soplodja.5
malenka21. 12. 2020 23:57:40
Pirenejska osivnica (Oxytropis neglecta)
Pirenejska osivnica (Oxytropis neglecta), Snežnik, Slovenija.1
Pirenejska osivnica (Oxytropis neglecta), Prehodavci, Slovenija.2
Pirenejska osivnica (Oxytropis neglecta), Vrtača, Slovenija.3
Pirenejska osivnica (Oxytropis neglecta), Snežnik, Slovenija.4
malenka22. 12. 2020 00:05:01
Mračičnolistni repuš (Phyteuma globulariifolium)

Družina: zvončičevke
Barva: modra
Mračičnolistni repuš (Phyteuma globulariifolium), NP Gran Paradiso, Italija.1
Mračičnolistni repuš (Phyteuma globulariifolium), Monte Scorluzzo, Italija.2
Mračičnolistni repuš (Phyteuma globulariifolium), Breuil-Cervinia, Italija.3
malenka22. 12. 2020 00:12:22
Polobli repuš (Phyteuma hemisphaericum)

Družina: zvončičevke
Barva: modra
Polobli repuš (Phyteuma hemisphaericum), Stelvio, Italija.1
Polobli repuš (Phyteuma hemisphaericum), Stelvio, Italija.2
Polobli repuš (Phyteuma hemisphaericum), prelaz Picolo San Bernard, Italija.3
Polobli repuš (Phyteuma hemisphaericum), NP Gran Paradiso, Italija.4
malenka22. 12. 2020 00:19:33
Lepljivi jeglič (Primula glutinosa)

Družina: jegličevke
Barva: modra, rdeča
Lepljivi jeglič (Primula glutinosa), prelaz Gavia, Italija.1
Lepljivi jeglič (Primula glutinosa), prelaz Gavia, Italija.2
Lepljivi jeglič (Primula glutinosa), prelaz Gavia, Italija.3
Lepljivi jeglič (Primula glutinosa), prelaz Gavia, Italija.4
malenka22. 12. 2020 00:22:25
Razkrečena kozja češnja (Rhamnus saxatilis)

Vrsta: Grmovnice
Družina: krhlikovke
Barva: zelena
Razkrečena kozja češnja (Rhamnus saxatilis)1
Razkrečena kozja češnja (Rhamnus saxatilis), Kamniški vrh, Slovenija.2
Razkrečena kozja češnja (Rhamnus saxatilis), Kamniški vrh, Slovenija.3
malenka22. 12. 2020 00:25:23
Mrežolistna vrba (Salix reticulata)

Vrsta: Grmovnice
Družina: vrbovke
Mrežolistna vrba (Salix reticulata), Pordoi, Italija.1
Mrežolistna vrba (Salix reticulata), Mangartsko sedlo, Slovenija.2
Mrežolistna vrba (Salix reticulata), Mangartsko sedlo, Slovenija.3
Mrežolistna vrba (Salix reticulata), NP Gran Paradiso, Italija.4
Mrežolistna vrba (Salix reticulata), Pordoi, Italija.5
malenka22. 12. 2020 00:28:44
Burserjev kamnokreč (Saxifraga burseriana)
Burserjev kamnokreč (Saxifraga burseriana), Vajnež, Slovenija.1
Burserjev kamnokreč (Saxifraga burseriana), Ratitovec, Slovenija.2
Burserjev kamnokreč (Saxifraga burseriana), Ratitovec, Slovenija.3
Burserjev kamnokreč (Saxifraga burseriana), Vajnež, Slovenija. V družbi z vednozeleno gladnico.4
malenka22. 12. 2020 00:32:21
Sivi grint (Senecio incanus)

Družina: nebinovke
Sivi grint (Senecio incanus), NP Gran Paradiso, Italija.5
Sivi grint (Senecio incanus), Stelvio, Italija.6
velkavrh23. 12. 2020 17:21:18
Po dolinah in tam do 1000m imamo zeleno zimo.Na turi na Ermanovec sem užival v zelenilu preprotov in mahov. Posnel sem bolj malo. Nisem pa nikjer videl jelenovega jezika. .
Celi bregovi so bili zeleni.1
Prevladovali sta dve praproti.To je rebrenjača -določila malenka .2
Nebi jih določal, ker jih premalo poznam.Ta je drugačna od prve posnete.To je bodeča podlesnica -določila malenka.3
Veliko je raznega mahu, ki ga tudi nič ne poznam. Ta zgleda kot bi bil pomrznen.4
Žal naslednja dva posnetka nista uspela .5
Bandzo23. 12. 2020 20:44:27
Sprašujem, da se malo podučim. A je Jelenov jezik pogost v teh koncih ali na tej nadmorski višini? Jaz ga nisem velikokrat našel na svojih poteh.

LP,
Ben
malenka24. 12. 2020 00:22:38
Do koder seže gozd, je jelenov jezik kar pogost, rabi pa dovolj vlage in sence.
Točno za ta konec pa ne vem.

LP
malenka24. 12. 2020 00:29:01
Velkavrh, na prvih dveh slikah je rebrenjača, na tetji pa bodeča podlesnica.
Tisto 'pomrznjeno' na 4. sliki ni mah ampak nek lišaj.
Za zadnji mah sumim, da bi lahko bil Hylocomium splendens, ampak mahovi se običajno določajo pod lupo, ne pa takole od daleč slikani.
Žal večina mahov nima uradnih slovenskih imen, jih je pa ogromno vrst.
velkavrh25. 12. 2020 15:10:33
malenka hvala!

Letos v poznem poletju in jeseni skoraj nisem bil v gorskem svetu, zato dajem gor nekaj slikic iz leta 2017-vse so bile slikane 13.07.2017 na območju doline Triglavskih jezer.
Zvončica .1
darinka426. 12. 2020 08:57:27
Regrat in srobot.
velkavrh27. 12. 2020 09:36:30
Morda sem že kdaj predstavil moje poslikane ušivce.Po Mali flori Slovenije jih v Sloveniji najdemo kar dvanajst.Trenutno sem si sposodil četrto spremenjeno in dopolnjeno izdajo-letnik 2010.V njej ne najdemo že potrjenega mayerjeve ušivca, ki sem ga tudi jaz našel na Črni prsti. Je križanec med juliskim in glavičasim ušivcem, če sem prav razbral iz objav.Pri Pedicularis elongata imamo dve podvrsti-julijskega in podaljšanega . Ta sta poleg bledorumenega , bosenskega ,hacquetovega tudi rumeno obarvana. Šopastega (rasel naj bi na Krnu-je tudi rumen) in močvirskega ne poznam .Brezstebelnega in hacquetovega sem našel v Italiji-Dolomiti.Bosenski, ki je zelo podoben hacquetovemu ima klasično nahajališče na Zelenici. Hacquetov pa na Črni prsti, vendar ga nikoli ne najdem.Glavičastega in rožnatega verjetno mešam. Podaljšanega in julijskega pa verjetno tudi pomešam.Na Črni prsti naj bi rastla oba -bosenski in hacquetov -vendar jih tu še nisem nikoli našel.V Italiji in Avstriji bi našli še kakega drugega -med drugim rumenega, oederjevega,kernerjevega in še kakšnega , ki nimajo slovenskih imen.
Bledorumeni ušivec-našel sem ga na Slavniku, Vremščici in Nanosu.1
Bosenski ušivec-vedno ga najdem na Zelenici.2
Hacquetov ušivec -slikal sem ga na Brinici v Italiji.Je zelo podoben bosenskemu.3
Julijski ušivec -slikan na Zelenici.4
Glavičasti ušivec-določila malenka.10
Nedoločen ušivec-povedala malenka .11
Mayerjev ušivec-Črna prst.12
Verjetno podvrsta kernerjevega ušivca  -slikan v Italiji -Dolomiti-povedala malenka .13
Neka nedoločena osivnica  -Dolomiti-povedala malenka.14
velkavrh27. 12. 2020 12:02:37
Vsem roželjubcem je posebej namenjeno moje voščilo.

Naj vam vsaka zvezda izpolni željo,
vsaka snežinka nariše nasmeh na obrazu
in vsak korak naj prinese srečo !

V teh posebnih časih in drugačnih praznikih vam vsem voščim srečno novo leto 2021!

Bodite zdravi,polni upanja in miru v srcu
Branko Velkavrh!
malenka27. 12. 2020 20:37:48
Velkavrh, hvala za voščilo in želim enako!

Sicer pa:
Slika 9: ni glavičasti ampak rožnati
10: ni rožnati ampak glavičasti
11: vsekakor ni brezstebelni
13: ni kernerjev, ampak rožnati oz. njegova podvrsta
14: ni ušivec, poglej liste. Rastlina je iz družine metuljnic, neka osivnica (Oxytropis sp.)
velkavrh28. 12. 2020 08:48:33
malenka hvala! Zgleda ,da mešam ravno rožnati in glavičasti ušivec, ki sta dejansko vsaj na prvi pogled podobna in sta zelo pogosta po naših gorah.Treba ju bo natančno posneti, da bom dobro videl razlike.Pa treba bo iti samostojno na fotosafari.

Za rožnati ušivec piše v literaturi,da ima zgornji del stebla belo volnato dlakavo.Zgornja ustna ni kljunasta.Listi so pernati,listne krpe pa razmaknjene.

Za glavičasti ušivec pa piše ,da ima zgornja ustna kljunec,spodnja pa je po robovih resičasta.Stebelni listi skoraj nasprotni-goli.Listi pernati spernato narezanimi lističi.

Torej za točno prepoznavo je treba imeti dobro makro slikco.Tako ali tako nabavljam nov aparat z dobrim makrom.

Mayerjev ušivec(križanec) pa sem našel na Črni prsti že leta 2012.
velkavrh28. 12. 2020 09:50:45
Včeraj sem proučeval -vsaj po posnetem gradivu zadnjih nekaj let-ranjake.

Nikoli se nisem ranjakom posebej posvečal.Ga pa vsako leto visoko v gorah nabiram za planinski čaj-nikoli v Triglavskem narodnem parku.

Po Mali flori Slovenije rasteta v Sloveniji samo dva-jacquinov in pravi, samo,da ima pravi kup podvrst-točno šest.Podvrsta pravega-Antthyllis vulneraria subsp. alpestris najdemo višje v gorah.Podvrste V.v.subsp. vulneraria(ta naj bi rasel v nižinskem in montanskem pasu) , V.v. subsp.polyphylla(pri tej podvrsti so posebej omenjeni travniki)in V.v. carpatica(rastišča na travnatih površinah) pa nižje. Imamo pa še podvrsti V.v. wedeniana(omenjeno rastišče ob reki Dragonji) in V.v. praepropera(omenjeno rastišče v Mojstrani).

Brez lupe in točnega poznavanja značilnosti za bolj nižinske podvrste pravega ranjaka je določanje skoraj nemogoče.

Pokazal bom kaj sem našel v mojem posnetem gradivu v zadnjih petih letih.
Jacquinijev  ranjak-Anthyllis jacquinii-našel leta 2015 na Vremščici.1
To gručico jacquinijevega ranjaka sem posnel na Vremščici-leto kasneje -2016 leta.2
Te pa že skoraj odcvetel.3
Anthyllis vulneraria subsp. alpestris-ta je bil slikan nad Vodnikovim domom pod Vernarjem.4
Anthyllis vulneraria subsp.-ta je bil slikan v bližini Kranja -torej gre za eno podvrsto , ki raste po nižinah.5
Antylis vulnerria subsp.-najden je bil na Slavniku-možnosti sta verjetno dve -subsp. weldeniana ali pa subsp.praepropera-to je le ugibanje.6
Ta ranjak sem našel na Hrvaškem na smučišču Platak-morda Anthyllis vulneraria subsp. carpatica 7