Popis foruma / Slovenija / Brdski biciklizam / Sv. Miklavž & Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a

Sv. Miklavž & Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a

alyas10. 11. 2019 17:21:39

Zahodno Zasavski hribi na levi strani reke Save so visoki med 800 in 900 m in povečini kar dobro prepleteni z vaškimi in gozdnimi cestami ter z manjšimi kolovozi in peš-potmi, tako iz južne - savske strani kot tudi iz severne – moravške strani, pa je tako vseeno, kje začnemo kolesariti oz. kje si postavimo izhodišče, a pri takih izletih je tudi fino, da se vrnemo nazaj tako, da vmes ravno ne vozimo dvakrat po isti trasi oz. da ne ponavljamo iste poti - zato ideja za osmico.

Gozdne poti in steze so tudi v teh krajih že pričeli označevati z modro-belimi oznakami za turno kolesarjenje (ponekod bolj, ponekod manj posrečeno glede na zanimivost, razglednost ali težavnost poti), a še vedno si je fajn izbrati nek cilj tako, da ga lahko – glede na namen, čas in vreme obiščeš po različnih poteh in iz različnih strani. Veliko idej se tukaj najde tudi za turno kolesarske vodnike in zanimive izpitne ture še v povezavi z Murovico – a je sam dostop ali spust na ta/iz vrh/a zahtevnejši, enako zahtevno tudi iz vrha Slivne čez gozd diagonalno proti kamnolomu Zapodje.

Spodaj oz. v nadaljevanju je v slikah opisana pot oz.smer začenši v kraju Senožeti /občina Dol pri Lj/ - Velika vas – prelaz Katarija – Sv.Miklavž in nazaj Katarija – Ušte – Štance – Sv.Florijan – Slivna – Sv.Neža/Dom na Slivni in nazaj – GEOSS – kamnolom Zapodje – Dešen – drugič čez prelaz Katarija – gozdna cesta pod Cicljem na severni strani – Buvon – Križevska vas – Velika Vas – Senožeti.

Podlaga za vožnjo: pretežno makadam, delno asfalt, delno gozdna pot/steza; nikjer ni veliko blata, tudi po dežju ne.

Kdor ne vozi samo na čas, se je lepo ustaviti za razglede in počitek na vrhu Sv. Miklavža, pri PD Ušte ali pri cerkvici na vrhu Slivne, kamor pa itak pripeljejo tudi ostale pohodne planinske poti. Razgledov je veliko, tako na Moravško stran, Kamniške gore kot na Zasavske hribe in dolino reke Save. Ker trasa poti poteka povečini čez gozdni svet, je v splošnem bolj senčna in zelo primerna za vožnjo tudi poleti.

Zemljevid: Ljubljana in okolica, turist.karta, M 1 : 40 000, Kartografija.
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a uporaben zemljevid za kolesarsko turo1
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a Parking v vasi Senožeti (pri gasilskem domu oz. osnovni šoli)2
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a iz vasi se usmerimo navzgor za Veliko vas3
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na tej turi/trasi se je dobro čimprej navaditi na nove modrobele oznake, ki delajo družbo običajnim planinskim 4
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a še preden prispemo v Veliko vas nas od zgoraj pozdravi že tudi Sv.Miklavž5
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a sredi vasi zavijemo po glavni cesti za Moravče, 100 m zatem pa levo k hišam navzgor6
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a med tema velikima hišama zavijemo desno na kolovoz za nedokončano gradnjo, ni označeno7
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a naprej po položnem gozdnem kolovozu, ki teče ob vznožju hriba pod Sv.Miklavžem 8
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a tule sledimo planinskim oznakam, izberemo drugo pot v levo, nasproti cerkvenega znamenja na drevesu9
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a sledimo lepi zložni poti, ki se rahlo vzpenja navzgor10
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a iz gozda prispemo do glavne asfaltne ceste za Sv.Miklavž11
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a proti Sv.Miklavžu12
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a zadnji del pod cerkvico na Sv. Miklavžu je zelo strm makedam13
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a pri cerkvici na Sv.Miklavžu14
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a pogled na nasprotni hrib - nad kamnolom Zapodje, ki bo naš naslednji cilj15
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... vmes pa še prekrasni razgledi na moravško kotlino in Kam-Sav.Alpe16
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na prelazu - križišču cest na Katariji se usmerimo za GEOSS, Ušte, ...17
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nadaljujemo za to kapelico navzgor18
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato sledimo glavni asfaltni cesti proti PD Ušte19
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a PD je odprt ob vikendih20
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a iz terase pred domom je prekrasen razgled21
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nadaljujemo naprej mimo ranča Pr* Osolet22
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na tem križišču je treba desno navzgor23
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato sledi precej strm klanec čez gozd24
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... in prihod na idilično ravnico, kjer stoji majhna kmetija, tik nasproti oz. desno pa je vrh kamnoloma25
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a desno pelje peš-pot na Slivno, s kolesom pa zapeljemo po kolovozu naprej in navzdol26
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a po bolj slabem kolovozu pridemo do lepe cerkvice Sv.Florijana, od koder so tudi lepi razgledi27
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nadaljujemo po slabši cesti do prvih hiš28
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato na prvem razpotju zavijemo desno v smeri za GEOSS29
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a vozimo naprej čez gozd po položnem kolovozu30
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato pripeljemo do vasi Slivna31
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a križišče poti in oznake smeri sredi vasi Slivna32
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato se za vaško gostilno usmerimo v strm klanec (podlaga asfalt) proti Zg.Slivni33
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a pred cerkvico Sv.Neže na Zg.Slivni, malo pod njo je star planinski dom (žal zdaj že nekaj let zaprt)34
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a spustimo se nazaj in mimo GEOSS-a naprej35
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a sledi lepa vožnja in malo spusta proti kamnolomu Zapodje36
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a vmes lepi razgledi na dolino reke Save, spodaj je kraj Kresnice37
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a po zemljevidu - sedaj smo tukaj38
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a tukaj se usmerimo desno navzgor - proti kamnolomu Zapodje39
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a eksploatirana narava  - mimo kamnoloma naprej40
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a tukaj se usmerimo levo - za vas Dešen41
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... pogled nazaj od koder smo prišli42
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... potem se držimo desno in še enkrat v klanec, a tokrat iz druge smeri, proti prelazu in križišču na Katariji43
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a čez prelaz - tokrat mimo kapelice in navzdol za Moravče44
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a po glavni cesti navzdol do prvega odcepa v levo in nato po gozdni cesti naprej45
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato kar nekaj km po lepi in položni gozdni cesti na severni strani Ciclja46
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na koncu gozdne ceste, ko pripeljemo do travnika zavijemo ostro levo in v klanec na Buvon - neoznačeno47
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na Buvonu, prelaz med Murovico in Cicljem - iz moravške doline v savsko dolino48
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na spustu proti Križevski vasi, vmes stoji ena hiša, zato gozdno cesto redno vzdržujejo 49
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a križišče cest pri cerkvici v Križevski vasi50
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a vaško tihožitje na južni strani Ciclja51
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na novi lokalni cesti pred Veliko vasjo in spet pod Miklavžem52
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a iz Velike vasi še spust proti izhodišču (če smo tam začeli) v Senožeti53
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a da ne gremo spet po isti cesti kot gor - še izlet v desno in spust po kolovozu in planinski peš poti54
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a spust po kolovozu čez gozd55
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a karta - zemljevid poti za izlet56
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a dolžina poti po števcu,  bolj zahtevna turno kolesarska pot, če vozite na e-pogon pa lahka57
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... vsem želim, da si za vašo dušo naužijete še zadnjih jesenskih barv, senc in toplih žarkov, kjer koli že ste !58
gams114. 11. 2019 17:15:52
Ta nove modro – bele oznake še niso čisto zaživele, saj so tudi modre ploščice v praksi in na terenu še prazne in brez napisov, verjetno bo nanje težje napisati sam cilj kot pa na klasične rdeče planinske tablice, kamor se običajno napiše končni vrh gore ali hriba. Pri kolesarjenju pa je zagotovo več možnosti, zaradi številnih križišč poti.
No, ampak začetki so pa že, kar je pohvalno, link:
lino15. 11. 2019 14:12:54

Sem mislil, da je pri nas v Grosuplju najlepše daleč naokrog. Nisem pa vedel, da so tako lepi kraji in hribi tudi proti Trbovljam. Zdaj jeseni, ko ni več veliko dela na kmetiji, pa bo treba narediti kak izlet v te lepe konce. Hvala Alyas za tako lep opis in prikaz teh krajev. velik nasmeh
alyas13. 04. 2021 12:53:57
Varianta krožne kolesarske ture iz Dolskega na Slivno in Geoss ter nazaj
Če se nekam pripeljem od drugod, tam vedno rad nekje v miru parkiram, po možnosti tudi - da se ne plača parkirnine. Na vzhodni strani kraja Dolsko v smeri za Litijo, je tik ob glavni cesti, pri cerkvi in pokopališču sv. Agate, dovolj velik parking.
Le nekaj deset metrov od tam nazaj – v smeri proti Lj, na drugi strani ceste, ob potoku, za urejeno vrtno lopo, poiščemo začetek kolovozne poti, ki pelje v gozd, tam so postavljene tudi info table za Vegovo pešpot. Najprej prečimo potoček, potem pa strmo v hrib, pri tretji Vegovi tabli strmina že popusti in potem je nadaljevanje nekoliko lažje. Poleg info tabel o Vegovem življenju in delu, so na drevesih čez gozd tudi dodatne oznake za tek na Murovico. Ko pripeljemo iz gozda, dosežemo razgledno ravnico, nato pa na glavni asfaltni cesti zavijemo desno v smeri Zagorice. Majhna razpotegnjena vas ob cesti sama po sebi ne bi bila ni nič posebnega, če je ne bi oglaševali kot rojstni kraj matematika in barona Jurija Vege.
Sledi prijetno in razgledno kolesarjenje po južni strani Ciclja do kraja Velika vas, kjer so modre TK tablice ob glavni cesti malo nerodno postavljene, da v prvo zadenete bljižnico čez gozd pod Miklavžem do prelaza na Katariji (formalno: pri kapelici na Grmačah), če je ne najdete (med dvema velikima novima hišama, desna je nedokončana), pa vozite po glavni cesti mimo redkih hiš in kmetij, čez vas Zalog in Sp. Prekar, pa še več razgleda boste tukaj zraven deležni.
Na prelazu Katarija sem se držal že zgoraj opisane poti, ker so mi kraji na severni strani Gorišce, mimo PD Ušte - Žerenk, konjskega ranča pr Osolet, Drtije, sv. Florjana in Gore pri Pečah bolj samotni, razgledni in zanimivi kot pa iz južne strani pogledi na kamnolome v Zapodju in v dolino Save. Tukaj opazimo ob poti nove tablice za »pot okoli Slivne«, ki so kombinacija pos. kolovoznih, peš in planinskih poti okoli GEOSS-a in Vač. Zares lepo turno kolesarjenje z malo raziskovanja čez gozd nato poteka po grebenu od Slivne do kamnoloma, pod obronki hriba Pivkelj, ki pa sam po sebi nima nič zanimivega in ni razgleden … od tu naprej, nad kamnolomom Ušenišče pa se že vračamo nazaj.
Če na prelazu Katarija izberemo cesto navzgor – se lahko povzpnemo še na bližnji Miklavž in na Cicelj, prvi dostopen po cesti, drugi po kolovozu in planinski pešpoti, če pa pri kapelici na Katariji zavijemo navzdol za v Moravče, potem pa sredi hriba izberemo lepo gozdno cesto proti Zg. Javorščici, ki nas po severni strani Ciclja in Murovice pripelje do prevala za Osredke – navzdol za Dolsko, ali za sv. Trojico v desno proti Domžalam.
V Dolsko se najhitreje vrnemo čez vas Osredke in pa mimo manjšega zaselka hiš levo čez gozd in v dolino, desno pa gre pot po glavni cesti čez Vinje. Če v dolini pred Dolskim, v Kamnici, zavijemo proti župnijski cerkvi sv. Helene in peljemo naprej, pripeljemo na glavno zasavsko cesto Lj – Litija, nasproti trgovine Merkator v Dolskem, od tam pa je le še slab km do parkirišča oz. izhodišča pri drugi cerkvi.
Še podatek o pristopih na vmesne hribovske vrhove (za tiste, ki jih zbirate tudi s kolesom): na Slivno in Miklavž pripelje cesta, Gorišca in Cicelj sta dostopna po kolovozu in pešpoti iz vzhodne strani, deloma je tako tudi z Murovico - a je ta najtežja, še bolj, če se z nje spustite po zahodni strani, ko je včasih zaradi varnosti bolje malo sestopiti s kolesa. A kdor zna - zna ... in užitek je pogledati mlade "hokejiste,ki se ne bojijo bodičkov".
na vzhodni strani kraja Dolsko, kjer izstopa hrib Murovica in župnijska cerkev sv.Helene 1
parking pri cerkvi in pokopališču sv.Agate2
pogled na povratek proti Gorišci, Miklavžu, Ciclju ...22
razgled v dolino reke Save, spodaj so Kresnice23
razgled na Kamniške gore, spodaj so Moravče24
križišče poti in cest pri kapelici, naravnost navzdol za Dolsko, desno za Domžale, levo pešpot za Murovico25
precej strmo, če ne bi bilo asfalta bi bilo navkreber zelo težko26
tukaj gremo v levo, desno pa gre po glavni cesti čez Vinje27
... in pri zadnji hiši, še enkrat v levo čez gozd navzdol28
zadnji odsek v dolini proti Kamnici29
če zavijemo levo, proti cerkvi sv.Helene, smo skoraj zaokrožili našo pot30
suhy6. 11. 2023 00:06:32
Čeprav sem okrog Ciclja v preteklosti rotiral pedala že trikrat, začenši vedno iz Kamnice, me je opisana osmica ogrela, da zapeljem v te lepe konce še četrtič. In tokrat za spremembo iz Senožet. Akoprav sobotno vreme ni hotelo ubogati petkove napovedi, je osmica uspela skoraj v celoti. Skoraj zato, ker se mi je med kolesarjenjem, ko sem hotel skozi gozd po bližnjici od ceste na severni strani Ciclja do ceste, ki se vzpenja s prevala Grmače do cerkve Sv. Miklavža, pripetil neljub pripetljaj. V hosti, polni kolovozov in stez, sem žal ubodel napačno in, glej ga zlomka, se pripeljal po neznanem kolovozu sicer lepo do ceste, a tudi do hiše, pred katero je prav tedaj stal precej nejevoljen lastnik, ki mu niti najmanj ni bilo povšeči, da se tamestni z bicikli vozakajo po njegovem gruntu. Možaku se ni dalo na noben način dopovedati, da se je tamestni nehote nesrečno izgubil v njegovi širni gmajni, da tega žal za nobeno ceno ni hotel, da ob tem njegovi prirodni imovini ni storil čisto nobene škode, saj se je po cestno-prometnih pravilih strogo držal uhojenih in zvoženih kolovozov in stez ter da mu še na kraj pameti ni padlo prisvojiti si kakšen gozdni plod, ki jasno kot beli dan že od pamtiveka po božjih in rimskih postavah pripada edino lastniku in nikomur drugemu, še najmanj pa tamestnemu, ki se je priklatil v njegovo hosto naužit čistega zraka, razmigati in ojačati svoje ude, iskati dušnega mira itd. itn. Namrgodeni lastnik je neumorno gonil svojo, da morostarski biciklist prav dobro ve, v čigavi v gošči se motovili in če se pripeti to še enkrat, grozeče pribije možak, jih bo že še videl. Skratka, brezplodna izmenjava besed, misli, dokazov, utemeljitev, pojasnil, argumentov, logično dijalektičnih izpeljav in ostalih miselnih akrobacij ni obrodila konstruktivnih zaključkov in nastopil je čas, da se biciklist čim prej jadrno pobere s prizorišča, saj se je ob lastniku pojavila še štirinožna pasja mrcina zastrašujočih demenzij in nič kaj prijaznega pogleda, s katero bi ne bilo v nobenem slučaju dobro češenj zobati.
Ja, kaj hočemo, slovenska družba je globoko razklana na naše in nenaše in čas je za razmislek o spravi - tudi med lastniki host, kucljev, kolovozov in vsemi tistimi, ki te sreče nimajo, si pa morda želijo še kaj več od štirikolesne pločevine na asfaltu in betonu. No, vseeno je osmica uspela v celoti s prelestnim zaključkom v večernem soncu.nasmeh