Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police (po grebenski rezi)

JusAvgustin11. 09. 2011 17:35:41
Julijski greben je kot ljubezen: ko prideš ga pozdravi, kot da ga zadnjič vidiš, ko odhajaš kot, da ga prvič. citat:GSG 2007, Prle
S to mislijo in še mnogimi drugimi mislimi smo se danes pripadniki "prave" pipi naveze PN odpravili na eden izmed težjih grebenov pri nas. Definitivno gre za plezalni greben zgornje tretje stopnje, od super kompaktne skale, do grozne podrtije. Od vriskajočih abzajlov do 100% koncentracije na en čevelj široki grebenski rezi. Greben, ki postreže z vsem: vzhičenjem, utrujenostjo, izločanjem testosterona in predvsem PRISTNEGA MARTULJKA. Po vsej verjetnosti sodi Vrh nad Rudo med najmanj obiskane slovenske vrhove(kje pa to je se boste nekateri vprašali... nasmeh) Začeli v GM, nadaljevali na ČV od tam na KV iz KV do vrha Rigljice od ta po rezi na Rušico iz Rušice 50m abzajl(polovico pusta je minilo v zraku) do MARKANTNEGA Gamsovega okna(Uroš Zupančič) od tam po gredini in platastih žlebovih na Vrh nad Rudo, iz Vrha nad Rudo po adrenalinskem abzajlu do škrbine med FP in Vrhom nad Rudo. Iz Škrbine na Z vrh po skrotju in lažjih kaminih. Iz Z vrha samo skok na V(vpis v knjigo) Namen je bil prečiti vse do Špika, a se nam ni dalo sprehajati po melišču... Greben je namreč močno odsvetovan. Pipi naveza is BACK! Za vas iz martuljka M&B&J
V vednost: Tura spada med alpinistične vzpone, z vsemi alp. prvinami, spusta sta dva kar konkretna(previs) in en malo manjši do Gamsovega okna. Težavnost se večinoma giblje okoli II-II+ vmes kakšna III-III+. Štirice nam ni uspelo najti mrk pogled V začetnem delu je pretežno podrto, z višino se skala izboljšuje, na Vrh nad Rudo smo priplezali po sijajni III.
Varovali se nismo. Obvezna oprema 2x60m nasmeh
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Tema je še bila ko smo bili že v krnici pod Rigljico1
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Sonček že greje2
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Gospodični Martuljka Rigljica 2074m in Rušica 2095m3
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Panorama4
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Kaminska varijanta pristopa(desno od normalke) dobra III5
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Dobra zajeda, III 20m6
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Atraktiven izstop na predvrh II7
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Počitek na vrhu Rigljice8
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Nadaljevanje zmeraj bolj podrto, podrta II9
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Silhueta Rutarskih gora10
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) FP11
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Prvi 50m abzajl do škrbine med VNR in Rušico12
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Vrh nad Rudo 2108m13
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Star klin(preverjen...)14
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Krasna ! skala okoli III15
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Impozantna Rušica16
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) KG in Jasna17
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Proti V vrhu VNR-ja18
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Drugi 50m abzajl v škrbino med FP in VNR, več kot polovica v luftu :)19
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Proti Z vrhu FP, skrotje, trave I-II20
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Še malo21
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Nebo gori22
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Pipi naveza na vrhu FP23
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) Pogled na Rutarske gore iz Pišnice24
Greben Črni vrh-Kurji vrh-Rigljica-Rušica-Vrh nad Rudo-Frdamane police  (po grebenski rezi) FP pristop po SZ grebenu25
JusAvgustin8. 09. 2013 15:08:43
Včeraj ponovno na grebenu grebenov,kar se tiše "širine".Tokrat sem čez popeljal tri dobre prijatelje. Jutranjo kalvarijo kolenogriza so še posebej začinile nove gozdne vlake pod Črnim vrhomjezen in rovokopač na potizmeden, malo preden steza preči grapo. Vzpon nadaljujemo v klasičnem ritmu 800/h, sicer je to za nekatere preveč a molčijo. Skratka do Kurjega vrha se prismejimo v uri 45, kratek postanek vpis in juhej naprej. Do prve stene pod Rigljico smo expresno hitri in kmalu smo pod detajlom pristopa na Rigljico. Zajedo(20m III.) zlezem naprej in povarujem ostale. Kmalu zatem stojimo na vrhu Rigljice. No tam se greben šele zares začne,lahko poplezavanje do vrha Rušice(mestoma II.) mine hitro in kmalu smo na vrhu Rušice. Sledi kar siten greben do škrbine in prvega abzajla pri katerem se spustimo ob vrvi 70 višinskih metrov. Mimo markantnega Gamsovega okna na višini 1915m,ki je v bistvu zaključek Ruševega grabna se povzpnemo po policah in raziču v 5 raztežajev dolgo zajedo, ki nas povede na vrh nad Rudo(Rusa peč). Zajeda je dolga in v njej je detajl ture (III-IV 10m). Iz Ruse peči sledimo grebenu do najdaljšega spusta na turi(cca. 55m spusta v škrbino, kjer doberšen del poteka tudi samo po zraku. Iz škrbine je samo še formalnost do prvega vrha v masivu Mont Maudit(Frdamane policemežikanje ). Bolj kot ne strma hoja,pri kateri se je potrebno povzpeti cca. 200VM+ na prvi vrh. Od prvega do glavnega vrha FP je samo še skok. Tura je za nami. Sledi sestop čez Kačjak v krnico in od tam na analizo, ki je z zmago pomenila uspečen zaključek izrednega dne in neverjetne "širine" tega velegrebena. Kot za vsa grebenska prečenja velja opozoriti na to, da je varovanje vprašljivo, detajl na Rigljico je nabit(dva klina in sidrišče), naprej klinov v steni NI. Abzajli so opremljeni in pomožne so nove. Turo svetujem v spremstvu nekoga, ki je tam že bil ali pa z gorskim vodnikom. V mojem izboru je greben na drugem mestu. Močno priporočam, prava klasika prečenja v Martuljku. Po vsej verjetnosti spada med top 10 najbolj tveganih prečenj, a zadovoljstvo na koncu odtehta tudi to!

LP
Čez tole steno se spustimo8
Greben iz pobočja Frdamanih9
dprapr8. 09. 2013 16:43:34
Prava tura za "draženje"...
Gric9. 09. 2013 09:27:59
Zdravo,

kolk so orientacijsko zahtevne? Glede na to, da je greben verjetno ni neke sile?

hvala

lp, Gregor
JusAvgustin9. 09. 2013 10:00:46
Je kar potrebno poznat, ni ravno sprehod.mežikanje
Dober opis je v knjigi Grebeni Slovenskih gora od Prleta nasmeh On je prvič bivakiral...

LP
Gric11. 09. 2013 22:52:21
Hvala
bom pogledal v knjižnici, če se je do kje dobit
JusAvgustin12. 09. 2013 05:37:51
ti pošljem PDF, oz. opis cel če hočeš?

LP, Juš
Gric12. 09. 2013 08:58:29
Super bi bilo nasmeh
gric@siol.net

hvala!

lp, Gregor
JusAvgustin13. 07. 2014 17:29:30
Včeraj smo greben podaljšali še na Špik. Tokrat na turi tudi legenda... Več slik pa sledi kasneje.
Preplezan greben od Rut do Špika1
Bravo!
Na 2. sliki vidim, da vaju je "legenda" pošteno zdelal.velik nasmeh
Jovan Cukut13. 07. 2014 20:08:52
O ''velegrebenskem'' prečenju je že Juš vse povedal v tekstu pri svojem prvem vzponu. Tokrat še moj bolj podroben opis prečenja, s podaljškom na Špik, v slikah in komentarjih na spodnji povezavi. Za vse tiste planince, ki bi radi opravili to prečenje, tako kot jaz nekoč. Ej, prijatelja, a vidva mene malo ...

Duco14. 07. 2014 07:43:41
Bravo fantje! To pa je tura z veliko začetnico...
lijaneja14. 07. 2014 07:44:14
Jovan, nekaj tvojih slik bom dal v okvir, da bom ¨tam zgoraj¨ vsaj virtualno.
Z eno besedo. Čudovito.
jedriličar14. 07. 2014 09:09:38
Lepa turca ... čestitke svima mežikanje
Janez Seliškar14. 07. 2014 09:51:08
Tura, ki tistemu, ki jo prehodi sam ali z vodnikom ostane za vedno v spominu. Krušljiv svet, vse naloženo, da niti kihniti ne smeš. Odlični razgledi na Martuljk in okolico. Trije lepi spusti z vrvjo, da poskoči adrenalin, samota in nedotaknjenost. Vse to je odlika in nagrada za vse, ki so turi dorasli.
Dolga in zavita je pot do Frdamanih polic1
foxy14. 07. 2014 10:07:21
joj fantje.....prekrasno

popolno, ne samo prekrasno.....tole bi jaz tudi šla
dolenjka&primorc14. 07. 2014 11:02:04
Bravo! Kapo dol mežikanje
Wine15. 07. 2014 21:24:17
luđaci velik nasmeh
bravo, svaka čast! nasmeh
MatejaP11. 08. 2014 09:56:25
Včeraj prehojen greben do Frdamanih polic, volje in moči za Špik je zmanjkalo. Tukaj se zahvaljujem za živo rdeče prusike, ki so bili namenjeni abzajlu, ker sva jih zasledila že na daleč, kajti za prvič orientacija ni prav enostavna. Tura ima res veliko začetnico in ostane zapisana v posebnem predalu, vsaj pri meni. Vse komentarje fantov lahko samo potrdim.
Meni so bili abzajli prav užitek sploh zadnji spust. Mislim pa, da sva se spustila na napačno stran, ker sva lezla nazaj čez okno do grape za Frdamane police. Naprej je bilo pa samo še uživanje. Prečenje omenjenega grebena je možno samo v družbi zelo izkušenih, vendar tudi sam moraš biti kar suveren in imeti vsaj začetno alpinistično znanje.