popis foruma / Slovenija / karavanke / ferata jerm'n
 Ferata Jerm'n
1.8.2019 - Parkeljc
Nekako sem upal, da tiste skobe, ki sem jih videl na slikah tistih, ki so ferato "podelali" še pred uradnim odprtjem ferate, niso tako nagosto "nalimane"...pa so. Žal. Dejansko bi ferata pridobila kar krepko oceno navzgor na težavnosti, če bi ne bilo toliko skob. No, vsak ima svoj okus in tudi postavljalci ferate so imeli svojega. Glede na opremljenost z vodoravnim železjem (skobe) je samo škoda, da ni daljša. V vročih dneh se pač delno lahko potolažimo še z obiskom bližnje sosede "Hvadnik" mežikanje
Ferata Jerm'n pogled na začetni del1 Ferata Jerm'n rahlo previsen2 Ferata Jerm'n po nekaj metrih3 Ferata Jerm'n skob na tem delu ni4 Ferata Jerm'n pogled nazaj5 Ferata Jerm'n pogled na nadaljevanje6 Ferata Jerm'n čez most7 Ferata Jerm'n nekaj previsov8 Ferata Jerm'n most9 Ferata Jerm'n nadaljevanje10 Ferata Jerm'n previs11 Ferata Jerm'n pogled nazaj proti mostu 12 Ferata Jerm'n štenge13 Ferata Jerm'n prečenje14 Ferata Jerm'n ...15 Ferata Jerm'n pogled navzdol še pred prečenjem16 Ferata Jerm'n rahlo približan pogled navzdol17 Ferata Jerm'n proti tolmunu18 Ferata Jerm'n pogled nazaj iznad tolmuna19 Ferata Jerm'n20 Ferata Jerm'n še en most21 Ferata Jerm'n navpično nadaljevanje v desno 22 Ferata Jerm'n most23 Ferata Jerm'n proti zadnjemu delu čez most24 Ferata Jerm'n pogled nazaj proti mostu25 Ferata Jerm'n še zadnji previs26 Ferata Jerm'n previs že premagan27 Ferata Jerm'n proti koncu28 Ferata Jerm'n na vrhu, pogled v dolino29 Ferata Jerm'n še nekaj m do sestopne poti30 Ferata Jerm'n še zadnjič pogled nazaj31
Parkeljc
30.9.2019
Danes si spet vzamem čas za Jerm'n. No, še prej se ogrejem v Hvadniku, kjer je vode kar precej, ampak nikjer ni moteča, saj se jo da povsod preskočiti. Kot rečeno, Hvadnik me je ogrel, nato pa se pretegnem še na Jarm'nu. Ker je bilo vreme pravšnjo, se odločim še za Grančišče; po rdeči gor, modri dol.
Za vse tri ferate "od avta do avta" porabim točno dve uri. Srečal pa nisem žive duše., Zakon jezik .
Ferata Jerm'n Hvadnik..1 Ferata Jerm'n ...2 Ferata Jerm'n ..3 Ferata Jerm'n ..4 Ferata Jerm'n ..5 Ferata Jerm'n Jermn6 Ferata Jerm'n ...7 Ferata Jerm'n ...8 Ferata Jerm'n ...9 Ferata Jerm'n ..10 Ferata Jerm'n ..11 Ferata Jerm'n Grančišče..12 Ferata Jerm'n po lojtrci..13 Ferata Jerm'n ..14 Ferata Jerm'n saniran del..15 Ferata Jerm'n na vrhu ni zastave..16 Ferata Jerm'n pa po modri dol..17 Ferata Jerm'n tokrat mimo lojtrce18
don kihott
2.10.2019
Parkeljc,saj skobe na ferati Jerm'n lahko spustiš in lezeš zgolj na trenje in tako dobiš oceno,ki je večji del D/E in E na enem odseku v drugi steni pa doseže tudi (E/F cca...5-6m)mežikanje
Jurc89
10.6.2020
Kako je ta kaj v primerjavi z gonzarjevo pecjo?
Hribolaznik
13.6.2020
Primerjava z Gonžarjevo pečjo? Bi rekel da je kar podobno težko... Danes na Jerm'nu. Danes je bil, kako bi rekel, "Bojan Ambrožič dan". Najprej s kolesom na Vršič, potem ferata Jerm'n, na koncu pa še Hvadnik. Jerm'n me je kar utrudil...
Parkeljc
16.6.2020
Danes sem tudi sam imel v planu Jerm'n, Hvadnik in Grančišče, a glede na napoved in mokro skalo v (verjetno) obeh Martuljških feratah, sem se odločil zgolj za dve težji. In bili sta čisto dovolj.
Sprva Jerm'n. V bistvu se lahko kaj hitro zaj...š še pred vstopom v vertikalo, če je zemlja mokra in ko štartaš, se zna zakomplicirat. V tem primeru so roke takorekoč taglavne. Nadaljevanje je potem nekoliko lažje. Vode je veliko in vlaga je temu primerna. Pot navzdol je potem pravi rodeo in treba je res paziti, da se ne odpelješ "po bližnjici".
Po sestopu si odpnem SVK, zamenjam čevlje in po 15ih min vožnje sem že na parkirišču pred planinskim muzejem v Mojstrani. Začuda nobenega na ferati. Fajn. Vsaj ne bo nič dol letelo.
In res ni. Nisem se še ohladil od Jerm'na, že hitim proti Aljaževem stolpiču na Grančišču. Žive duše nisem srečal.
Ferata Jerm'n1 Ferata Jerm'n2 Ferata Jerm'n3 Ferata Jerm'n4 Ferata Jerm'n5 Ferata Jerm'n6 Ferata Jerm'n7 Ferata Jerm'n8 Ferata Jerm'n9 Ferata Jerm'n10 Ferata Jerm'n11
don kihott
17.6.2020
Jurc89...Gonžarjeva je zahtevnejša od ferate Jerm'n...Jermanco lahko zlezeš tudi če je stena vlažna saj je v njej bistveno preveč skob...mežikanje
Saj tudi Gonžarjevo se v prncipu da zlesti v dežju. A težje kot Jermana.nasmeh
Hribolaznik
23.6.2020
Se strinjam s Primozo, če kdo ve, on ve nasmeh Jaz sem bil na Gonžarci že kar dolgo nazaj in se ne spomnim dobro... Sicer pa, prvič je vedno najtežje, vsakič naslednjič pa je lažje... Stopnja zahtevnosti v gorah se meri tudi s stopnjo obiskanosti oziroma stopnjo osamljenosti... Če si sam tam v skali, je vedno psihično težje kot če imaš družbo. Gonžarca je dostikrat osamljena, Cjajnik pa recimo poln plezalcev. Zato recimo je tudi Jalovec vedno težak vzpon, Triglav pa mačji kašelj...
Ta občutek varnosti, ko je tam več ljudi, je varljiv, še posebej pozimi. Tudi objektivna nevarnost se običajno takrat poveča.
19.7.2020
Danes na hitro preko ferate Jerman. D ocena je realna. Ferata je kljub veliko skobam lepo speljana in predstavlja kot taka pomemben prispevek k turizmu na tem koncu. Morda bi le kazalo dodatno zalepiti kline, da ne bi skozi razpoke med kovino in lepilom notri pronicala voda in razganjala kamenino. S tem se klini zrahljajo.
Ferata Jerm'n Detajl1
AAvrikelj
20.7.2020
Glede pronicanja vode med kline in skalo velja enako tudi za ferato Hvadnik, ki je v neposredni bližini in v zelo vlažnem okolju. Posamični klini, ki nosijo jeklenico, se tudi tam počasi rahljajo. Previdno!
VanSims
@Hribolaznik: zanimivo, da sem jaz na Cjajniku (na sicer sončen in jasen dan brez napovedanih neviht) bil popolnoma sam. Neprecenljivo, torej! mežikanje Res pa da sem štartal izpred Koče na Košuti šele popoldne ob ene dveh, treh.

Šele na grebenu sem srečal dva Avstrijca, ki ob bližajočem se mraku nista vedela ne kod ne kam. Nisem sicer spraševal, ampak pozneje me je zelo zanimalo kako sta sicer prišla gor! velik nasmeh Vem le, da čez Cjajnik ne.