Velikolaška kulturna pot
7.6.2020 - lilyd
28. pohod po Velikolaški kulturni poti je bil zaradi korone odpovedan. Pohodniki smo bili vseeno vabljeni, da pot prehodimo sami. Nekaj se nas je zbralo in prehodilo 15 km dolgo pot od Velikih Lašč mimo sv. Roka do rojstnega kraja Frana Levstika, Retij. Ogledali smo si njegov kip, spominsko tablo, Ilijev kozolec, brez enega samega žeblja, s slamo krit...Lepi so ti dolenjski konci, pridnost ljudi se vidi na vsakem koraku. Prijazni domačini v Dvorski vasi so nas lepo sprejeli, pogostili, kot vedno. Lahko smo si ogledali zbirko, pa domačijo, kjer je Niko Grafenauer preživljal počitnice. Vse urejeno z izrednim občutkom, gostitelja vedno gostoljubna, rože super, avtomatika zaliva. Sprehod naprej do Male Slevice, mimo gostilne pri Kropcu ne moremo. Danes ni bilo časa za domače dobrote, pridemo drugič. S kakšno predantnostjo je sin uredil Brodnikovo domačijo - le stojiš in gledaš, tudi drva so zložena v nulo. Malo smo skrenili z uradne poti pohoda, saj mimo sv. Jakoba in Hrastinjakov ne gre...Pa naprej proti Kotu, travniki nekateri že pokošeni, drugi še polni travniškega cvetja. Na Veliki Slevici že vidimo, kako smo se še približali sv. Primožu, še malo in že je odcep za Stritarjevo Podsmreko. Prvošolka Sara pridno žigosa, malo je bila žalostna, ker je želela še več pohodnikov...pa prihodnje leto. Stritar je na mestu, kašča urejena, domači nam prijazno ponudijo čaj in ostale dobrote. Še zadnji vzpon proti Ulaki, Podulaki in spust proti Trubarjevi domačiji, ki je lepo urejena, tudi na novo urejeno parkirišče vzorno. Tokrat žal zaprto, tudi pečene ribe smo pogrešali...pridemo prihodnje leto. Vsi, razen mene, so bili letos prvič - izgledali so zadovoljni, torej, ne zadnjič.
Velikolaška kulturna pot sv. Rok1 Velikolaška kulturna pot dve ekipi na poti2 Velikolaška kulturna pot domačini skrbijo za urejenost cerkvice sv. Roka3 Velikolaška kulturna pot jasen dan, prijetno za hojo4 Velikolaška kulturna pot živina na paši5 Velikolaška kulturna pot Dolenje Retje, rojstni kraj Frana Levstika6 Velikolaška kulturna pot Ilijev kozolec7 Velikolaška kulturna pot mnogo izvemo na informativnih tabla na Velikolaški kulturni poti8 Velikolaška kulturna pot travniki polni cvetja9 Velikolaška kulturna pot proti Dvorski vasi10 Velikolaška kulturna pot mimo te vrtnice ni šlo brez spominske slike11 Velikolaška kulturna pot tu nas vedno prijazno počakajo s pogrnjeno mizo...poklepetamo in se poslovimo12 Velikolaška kulturna pot Niko je hodil sem na počitnice13 Velikolaška kulturna pot pridne roke na vsakem koraku...14 Velikolaška kulturna pot delo Brodnikove mladine15 Velikolaška kulturna pot travniško cvetje na Mali Slevici16 Velikolaška kulturna pot gospa v Kotu ima tudi rada lepo urejeno17 Velikolaška kulturna pot potonke18 Velikolaška kulturna pot živina na Veliki Slevici19 Velikolaška kulturna pot pri francoski kapelici20 Velikolaška kulturna pot za kapelice domačini skrbijo21 Velikolaška kulturna pot že gremo proti Stritarju22 Velikolaška kulturna pot še ena, a drugačna23 Velikolaška kulturna pot vzorno markirano24 Velikolaška kulturna pot sproščujoča narava25 Velikolaška kulturna pot ekipa prvič, vodniki na ogledni turi26 Velikolaška kulturna pot Podsmreka27 Velikolaška kulturna pot Josip Stritar28 Velikolaška kulturna pot Stritarjeva kašča29 Velikolaška kulturna pot pri kašči30 Velikolaška kulturna pot ta je tudi urejen, ni audi31 Velikolaška kulturna pot medo pri čebelnjaku32 Velikolaška kulturna pot nismo sigurni, pšenica je ali ni33 Velikolaška kulturna pot Trubarjeva domačija34 Velikolaška kulturna pot še malo rož35 Velikolaška kulturna pot na Rašci36 Velikolaška kulturna pot Trubarjeva domačija37 Velikolaška kulturna pot danes malo gostov38 Velikolaška kulturna pot mlin39 Velikolaška kulturna pot parkirišče so lepo uredili, novo...40