Matkova kopa

dprapr19. 11. 2011 19:29:58
Čestitam, Edina!
Me veseli, da ne "lomastimo" sami stari dedci po teh lepih poteh. Midva z ženo sva se tudi danes potikala tam okoli Matkove kope. Pa še na prijetno družbo iz Ljubljane sva naletela.
Dan je bil zopet čudovit in presenetljivo ugodne razmere za ta čas.
Lp in kot je rekel JTrogar, med prave hribolazce spadaš tudi ti!
JTrogar9. 06. 2012 13:19:00
Ob vsakem obisku Matkove kope me je mikal Matkov zob in potem vzpon naprej navzgor po grebenu na vrh Kope. No, danes se mi je vse poklopilo. Z avtom sem se zapeljal še višje od Matka. Nato sem se z Lesnikovega sedla povzpel po grebenu na Jerebičje. To je meni čudovita pot, ki mi napolni dušo in telo. Na vrhu Jerebičja ugledam moja včerajšnja cilja. Bolj me je skrbel Zob, ker za na Kopo je moč najti kar nekaj opisov, za na Zob pa nisem našel nobenega. Na Jerebičju tako še nisem vedel kaj me čaka. Počasi sem nadaljeval po grebenu Jerebičja navzdol na Matkovo sedlo in si v glavi ob pogledu na Kopo risal mojo pot na njen vrh. Zelo mi je pomagala volkova slika in njegov opis. Hvala! Kje sem moral zaviti desno sem dobro vedel že od prej, ko sem enkrat že prehodil del te poti. Pot do dvojnega okna, v resnici jih je pet, je zelo lepo sledljiva. Skozi večja dva okna sem se dvakrat prehodil in se potem spustil do globoko zevajoče grape pod mano, ki vodi navzgor na greben. Ob robu grape sem se spustil nižje, jo previdno prečil in se na drugi strani povzpel do Zoba. Hudirja, od blizu pa Zob ni bil več tako lahek. Na desni se mi je ponujala ozka polička kot edina možnost za vzpon nanj. Najprej sem si dobro oddahnil in se nato skoncentriran lotil plezanja. Dobro, da je skala v tem delu res kompaktna, težavni del kratek, v pomoč kakšno rušje in oprimki zanesljivi, saj bi drugače zadevo opustil. Še tako me je malo skrbel sestop. Tudi greben zoba je zelo ozek in je od mene ob močnem vetru zahteval kar nekaj zbranosti. Po osvojenem vrhu obeh špic Zoba se mi ponudila varianta za sestop s sedla med špicama na drugo stran. Odločim sem se zanjo. Začetek je bil kar enostaven, po ruševju ob steni, sledilo je nekaj zahtevnih metrov prečenja v skoraj navpični steni in nato spust v luski previsnega trebuha. Med vzponom na izhodišče sem odkril lepo trojno okno in v njem ostanke skeleta divjadi. Sem se po zahtevnem sestopu z Zoba kar malo zamislil. Nato sem se spet vrnil v grapo in po njej nadaljeval navzgor proti grebenu. Naklonina je postajala čedalje večja. Višje se grapa razdeli v več grap. Desna mi ni bila pogodu, ker je višje prešla v skoraj navpično meni neznano steno. Leva pa je dokaj poraščena, zato sem se odločil za srednjo. Tako sem se v uživaškem plezanju vrh te grape znašel na grebenu za naprej na vrh Kope. Greben sem premagoval po skrajnem desnem robu, ker tam skoraj ni ruševja, tisto malo pa sem ga izkoristil sebi v prid. Višje se mi spet ponudita dve možnosti. Ali ozek skoraj navpični skalni skok ali lažja stezica, ki ga obide rahlo navzdol po desni in višje po grapi na vrh. Zvabil me je skalni skok, ki je v prvih metrih precej gruščnat in ko sem gledal stezo spodaj, mi je postalo že skoraj žal. Vendar po nekaj metrih zadeva postane prav solidna. Zadnje metre proti vrhu so me preplavila nepopisna čustva. Janez, uspelo ti je. Na vrhu sem dolgo užival. Ostali vrhovi so samevali, le na Ojstrici sem opazil nekoga, ki se mu tudi ni mudilo v dolino. Sestopil sem po lažji Matkovi strani, od včeraj prav lahki.
Lep pozdrav in varen korak izpod lepih Golte, Janez
Po grebnu z Lesnikovega sedla na Jerebičje.3
vrh Jerebičja4
 veličasten pogled5
na Matkovem sedlu: Planjava, Matkova kopa, Mrzla gora, Matkov zob, Matkov Grintovec, Jevševec,.8
Clusijev svišč9
zunanja špica Zoba, v sredini Jerebičje in Matkov Grintovec18
pogled z zunanje špice na Kopo in notranjo špico Zoba19
pogled proti Olševi20
Rinke, Skuta, Dolgi hrbet, Štruca, Grintovec, Dolška škrbina, Jezersko sedlo, Storžek, Ledinski vrh, Baba,...21
na Zobu22
po desnem robu proti vrhu Kope37
pokuk proti lepotici Ojstrici, na kateri sem bil v nedeljo38
skalni skok blizu vrha Matkove kope39
veličastno: Krnička gora, Mrzla gora, Rinke, Skuta, Dolgi hrbet, Štruca, Grintovec, Dolška škrbina, Kočna, Mrzli vrh, Svinjsko sedlo, Jezersko sedlo, Storžek, Ledinski vrh, Baba,...40
vrh Matkove kope, Ojstrica, Škarje, Lučka Baba, Vilice, Planjava, Kamniško sedlo, Brana42
Kamniško sedlo, Brana, Turska gora, Latvica, Krnička gora, Mrzla gora, Matkova krnica, Rinke, Skuta, Mrzli vrh, Savinjsko sedlo43
Ojstrica, Rjavčki vrh(Kopinškova je kopna)45
pokuk skozi Škrbino med Krofičko in Ojstrico na Veliki vrh,  Veliko Zelenico, Žvižgov46
Grlo, Turni, Matkovo okno47
 Krofička, Velika Zelenica, Veliki vrh, Škrbina, Ojstrica, Rjavčki vrh, Grlo, Škarje, Lučka Baba, Vilice, Planjava, Kamniško sedlo,  Klemenča jama, Savinjek, Turni,  Matkovo okno, vrh Matkove kope50
encijan na Matkovi kopi51
Brana, Turska gora, Latvica, Krnička gora, Mrzla gora, Rinke, Skuta, Dolgi hrbet, malo Grintavec, Dolška Škrbina, Kočna,  Mrzli vrh, Savinjsko sedlo, Jezersko sedlo, Storžek, Ledinski vrh, Baba,...52
na Matkovi strani še cveti avrikelj53
veličastni Mrzla in Krnička gora56
Krofička, Velika Zelenica, Veliki vrh, Škrbina, Ojstrica, Rjavčki vrh, Škarje, Lučka Baba, Vilice, Planjava, Savinjek, Matkovo okno57
Lučka Baba, Vilice, Planjava, Matkovo okno, Brana58
na ta storžek se je kar zahtevno povzpeti59
Lučka Baba, Vilice, Planjava, Savinjek, Matkovo okno60
Planjava, Matkov Grintovec, Jevševec,  Matkova kopa, Matkov zob, Rinke, Skuta, Dolgi hrbet, Savinjsko sedlo, Jezersko sedlo, Storžek, Ledinski vrh62
potek vzpona prek Matkovega zoba na Matkovo kopo63
dprapr9. 06. 2012 14:12:36
Janez,
lepe fotografije in super tura!
aonuk19. 06. 2012 14:25:32
Bravo Janez!nasmeh
otiv9. 06. 2012 14:26:42
To pač ne zmore vsak gornik.Iskrene čestitke za podvig in prekrasne slikce.51. slikca je za moje oči špica tvojega včerajšnjega fotografiranja.
geppo9. 06. 2012 14:40:59
Lepa tura, mi smo se pa po Golteh potepali, ker si bil odsotennasmeh
urbancek9. 06. 2012 15:06:45
Čigavo pa je tisto okostje? eekeek
Bravo za turo!
JTrogar9. 06. 2012 22:56:02
Najlepša hvala fantje.
Res je bila lepa tura, letos najlepša.
Lp, Janez
velkavrh10. 06. 2012 06:03:19
Krasna tura še z lepšim slikovnim gradivom. Česa takega se pa jaz ne podstopim. Lepo in težko ponovljivo!
panda10. 06. 2012 07:51:17
Zelo lepo. Vse čestitke. Glede na kopnost severne strani Ojstrice, si mi dal idejo za naslednji vikend - Kopinškova. nasmeh
Volk10. 06. 2012 11:46:22
Janez, veličastno.
Vse čestitke!

Tista okna pod Zobom si ob priložnosti tudi sam ogledam.

Lp in srečno.
JTrogar10. 06. 2012 16:04:53
Ja, volk, da je tura tako uspela si kriv predvsem tivelik nasmeh, saj sem za večji del poti točno vedel kaj me čaka. Še enkrat hvala vsem za čestitke. Je bilo rescool.
Lep pozdrav in varen korak izpod lepih Golte, Janez
Navihan10. 06. 2012 17:29:25
Janez, čestitke, si vse tako lepo dokumentiral, da se bom moral še jaz odpravit pogledat ta del v bližnji prihodnosti. lp
garmont10. 06. 2012 20:44:14
Bravo Janez !
Tako kot vselej čudovit opis fantastične ture.
Ob čestitkah ti seveda dobronamerno zavidam za vse kar si doživel.velik nasmeh
jprim11. 06. 2012 12:36:43
Janez, prekrasno, se vidi, da na tem območju poznaš že skoraj vsako skalo, meni bo dovolj, če zlezem kdaj v jeseni vsaj na Jerebičje, sem brala v vodniku, da je do tja še nezahtevno ...
LP!
geppo16. 06. 2012 22:02:17
Matkova kopa
Kar precej dolgo sem odlašal z njo ( vedno so me morile številke 1957m in 1957letnik ). Po slikovitem Janezovem opisu zadnje ture smo ga štirje mahnili po tej poti ( jaz,sin in Drago z ženo ).
Po slikovitem prečenju grebena Jerebičja ( kar prekratek greben je… ) do Matkovega zoba. Zob si ogledamo pobližje, tudi takoj opazimo njegovo »edino možnost pristopa do vrha« . Nobenega ne mika, da bi brez varovanja splezal na vrh ( še enkrat vsa čestitka Janezu ).
Me zanima kdo bo to ponovil prosto tako kot JT??
Potem pa po že opisani »poti« do vrha. Skalni skok je bil meni kar nekam zoprn…sreča, da je kratek!!
Z vrha MK se spustimo po grapi do prečne poti iz Krnice in potem sledi dolgo prečenje. Polno je grap, skalnih skokov, pot je urezana v strmino in kakšnega zdrsa si ni za privoščiti. V zadnjem delu prečimo grape z vodo, paše osvežitev.
Lepo in slikovito pot smo v današnji junijski i vročini opravili. Ta pot zahteva gornika z precej znanja, izkušenj in nazadnje tudi ustrezno fizično pripravljenega. Od Lesnikovega sedla do Matkovega zoba ni pretirano zahtevna , potem se pa prične…
Gremo na jutranjo pašo1
Greben Jerebičja15
Še par let in bo samo kup  trohnečih brun16
Volk16. 06. 2012 22:26:34
Geppo, vidiš, kdor čaka, dočaka. nasmeh
Čestitke vsem.
Pa kakšno vreme, a?

Lp in srečno.
JTrogar16. 06. 2012 22:46:41
Bravo Zlatko!
Čestitam vsej ekepi, sploh nežnejšemu delu ekipe.velik nasmeh
Lep pozdrav in varen korak vsem izpod lepih Golte, Janez
geppo16. 06. 2012 23:50:12
Hvala
potrpljenje, kolegi, marsikaj naredijo. Bil je lep dan, poln doživetij, čiste divjine. Srečali nikogar, smo pa vaju dva malo "obirali"velik nasmeh
urbancek17. 06. 2012 08:45:55
Zares zanimiva gora, bravo!