Skuta
Domch
19.10.2017
V sredo sem bil gor. Suhadolnik-Kokrsko sedlo-Veliki podi-Škrbina-Štruca-Skuta-Veliki podi-Mlinarsko sedlo-Grintovec-Kokrsko sedlo-Suhadolnik. Dopoldne je v sunkih pihal kar neugoden mrzel veter tako, da nas je nekaj malega obiskovalcev teh gora kar prezeblo. Popoldne ko sem bil an Grintovcu, pa je veter ponehal in je bil čisto jasen dan. Razmere je že predhodnik opisal. Pod Skuto je potrebno dvakrat prečiti snežišče, ki je bilo zaradi vetra poledenelo. Nekaj malega snega je še tik pod Grintovcem, kjer je večina poti do zadnjih varoval poprhana s snegom. Drugače pa fenomenalen razgled, pa gamsi se tudi pustijo videti.
Skuta Kokrsko sedlo vetrovno kot vedno.1 Skuta Štruca in Skuta iz vratc.2 Skuta s kozorogi ni bilo sreče, zato pa gamsi na 3 mestih.3 Skuta Bivak pod Grintovcem.4 Skuta 3 današnji cilj.5 Skuta Prečenje po šodru.6 Skuta Na Štruci in zadaj Skuta.7 Skuta Snežišče pod skuto.8 Skuta Štruca, Grintovec, Kočna in Dolgi hrbet.9
diamantek
27.10.2017
Pozdravljeni. Je bil kdo v zadnjih dneh na Skuti? Bi lahko prosim posredoval novejše informacije o razmerah s smeri Kokrskega sedla. Najlepša hvala. Tomaž
otiv
Posnetek od včeraj z Velike planine...
Skuta1
j.
2.11.2017
Včeraj na Skuto. Začel sem iz Konce preko Gamsovega skreta. Iz Velikih podov sem po poti čez Sleme prečil do melišč pod steno Skute in nato naravnost navzgor po drobni stezički do vstopa zavarovane poti. Z vrha Skute nato dol in še skok na Štruco ter nato preko stenice pod Dolgim hrbtom dol do melišč. Po melišču naravnost navzdol (na koncu je kakšne tri metre lažjega skoka, ki ga je treba preplezati) in naprej na pot Kokrsko sedlo - Kamniško sedlo. Še enkrat čez Sleme in do Bivaka pod Skuto ter nato čez Žmavčarje v Konec.

Razmere idealne za hojo, na prečni poti nekaj snega, ki pa ni ovira. Malo drugače je v zavarovani poti čez steno Skute. Pot je, čeprav od spodaj ne izgleda tako, slabo polovico prekrita s snegom. Neka dobra duša (najbrž več njih) je naredila stopinje, ki so precej pomagale, a so bile poledenele in so se včasih tudi predrle. Kolebal sem in se na koncu odločil, da derez ne bom nataknil, za uporabo cepina pa je sicer premalo snega. K sreči so skoraj vsa varovala vidna, tako da je nekako šlo.

Na spodnjem delu zadnje pletenice pod vrhom je ogromna skala (kakšen meter in pol dolga, tri četrt metra široka) z markacijo in skobo, ki se je odkrušila in sloni na pobočju, zadržuje jo zgolj jeklenica. Zelo, zelo nevarno!

Stenica pod Dolgim hrbtom ima sem ter tja malo snega, a zimska oprema ni potrebna. Čez Gamsov skret je v gozdnatem delu na nekaterih delih listja do kolen, tako da zna biti sestop po tej poti kar zoprn. Na Žmavčarjih, kjer je pot že zelo uhojena, je listnatih območij manj, pa še listje je pohojeno. Na isti poti je v skoku manjkajočo lovsko pletenico nekdo prijazno nadomestil s kakšnih 15 metrov 8mm vrvi, bo za silo za nekaj mesecev. Spodaj v gozdu pa sta dve od treh pletenic odtrgani in nevarni, če jo primeš misleč da je drugi konec privezan.

Na Skuti sem srečal tri pohodnike, eden me je prehitel v Gamsovem skretu, nekaj sem jih od daleč videl okrog bivaka pod Skuto. Popoldan je na Skuti in okrog padlo nekaj kroglic babjega pšena, sicer pa je bil lep novembrski dan.
Skuta Občasen sneg na prečni poti ni resnejša ovira.1 Skuta Zanimiv prehod pod Slemenom.2 Skuta Špičasto Sleme.3 Skuta Nevarna skala na zadnji jeklenici pod vrhom Skute.4 Skuta Na osojnih straneh je snega malo, a je tudi čez dan pomrznjen in trd.5 Skuta Planjava in Ojstrica.6 Skuta Snežišča pod vrhom Skute ne delajo težav, razen morda zgodaj zjutraj.7 Skuta Turska gora in Brana ob sončnem zahodu z Žmavčarjev.8 Skuta Večerne Sence Kamniških Alp na Brani.9
Alojz Pirnat
5.11.2017
Spoštovani uporabnik portala hribi.net
Objave, ki so na tem portalu velikokrat sledimo tudi markacisti, ki skrbimo, da bi bile poti v lepih vremenskih pogojih normalno prehodne in varne. Izjava "Zelo, zelo nevarno!" je zelo alarmantna, zato smo se poslužili povprašat za mnenje pohodnike dveh skupin, ki so včeraj sestopali čez Žmaučarje in so imeli za seboj Skuto, predhodno pa so prebrali ta vaš članek. Po izjavah od obeh skupin je varovanje stabilno in ni vidnih poškodb na mestu, ki je na sliki in luska ne visi na jeklenici, malo nad tem mestom pa je res en izdrt klin zaradi udara strele. Iz tega mesta naprošam še ostale, ki boste prečili ta predel za mnenje, ki ga lahko posredujete kar direktno na PZS - poskodbe.poti@pzs.si . Takoj ko bo mogoče pa si bo mesto na fotografiji ogledal tudi eden od markacistov, PD Kamnik, ki skrbijo za to pot.
Varen korak
Alojz Pirnat vodja OPP KBO MDO
zlatica
5.11.2017
Vsa čast gospodu Alojzu, zelo strokoven in zrel pristop k zgoraj povedanemunasmeh
j.
Spoštovani gospod Alojz,

rad verjamem in cenim to, da spremljate objave na hribi.net, vendar sem v zgornjem primeru sam že pred dnevi poslal dva e-maila PD Kamnik in enega na poskodbe.poti@pzs.si. Nevarnost se mi je namreč zdela prevelika, da bi se neodgovorno omejil samo na objavo na hribi.net.

Z gospodom Zdravkom s PD Kamnik sva se slišala že v petek popoldan in sva po telefonu poskušala analizirati situacijo. Najino skupno stališče je bilo, da si je treba kritično mesto čimprej strokovno ogledati.

Kar se tiče same nevarnosti pa tole: kot sem zapisal, odkrušena luska sloni na pobočju. Nanjo je pritrjena jeklenica, ki nad njo teče skozi ušesa mislim da treh klinov (en je izpuljen), zgoraj pa je s spojko vpeta v najvišji klin. Vrv se mi je zdela izredno napeta, kar mi je dalo misliti, da je skala sčasoma zdrsnila malo navzdol in se naslonila na jeklenico. Zadeva je seveda stabilna, saj drugače ne more biti. Ampak zato da luska, ki tehta tono ali več, ne zgrmi v dolino, je po mojem mnenju zaslužen en sam klin. To pa je zanesljivo znak za alarm!

Naj še pripomnim, da delo markacistov izjemno spoštujem, tudi sam sem pred mnogimi leti hodil s čopičem in barvo naokrog po poteh, pa tudi marsikatero luknjo za klin sem izvrtal.
Lepo vas pozdravljam!

p.s.
V sporočilu, ki sem vam ga zadnjič poslal na poskodbe.poti@pzs.si so tudi moji kontaktni podatki. Kadarkoli želite me lahko pokličete, pa se o tej zadevi in z veseljem tudi o čem drugem, pogovoriva.