Mokrica

matic424. 04. 2021 18:34:29
Danes še iz Kurje doline po ruševnatem hrbtu mimo Velba. Sneg se začne v zg. delu malo preden se nam z leve priključi grapa V. Krvavec. Razmere odlične, ojužena le tanka zg. plast, okrog Velba pa vse do grebena pomrznjeno. Proti Kompoteli je bilo že bolj južno, delale so se cokle. Okrog 11h sem sestopil po isti poti, udiralo se je minimalno.
levo iztek grape V. Krvavec1
prečenje snežišča pod Kompotelo2
Velb3
proti grebenu Mokrice5
Kompotela iz Mokrice6
Mokrica iz Kompotele7
Grintovci8
j.25. 10. 2021 23:02:13
Včeraj (nedelja, 24. oktober) iz Kurje doline po lovski poti na Mokrico, nato na planino Ovčarija in naprej v smeri proti Farjevevemu plazu in pred njim navzdol po Jakofčevi frati.

Avto sem pustil pri odcepu gozdne ceste za Kurjo dolino (znaka za prepoved vožnje proti Koncu že nekaj časa ni več). Ko sem kakih sto petdeset metrov nad velikima balvanoma ("griča" jim pravijo v teh krajih) zavil levo v gozd, sem bil od vlage že moker do kolen. 150 višinskih metrov višje potka preči manjšo grapo in te vabi s seboj. Skoraj bi ji uspelo, a sem se le vzpel po grapi in potem še bolj levo na nekoliko izpostavljen travnat hrbet s komaj zaznavnimi stopinjami. S hrbta se je videlo, da se vabljiva potka po nekaj okljukah, višje gori vendarle vrne nazaj v grapo. Nad hrbtom se začne ruševje, a je povsod dosledno izsekano. Na kakih 1400 metrih višine se z leve strani pridruži vrh grape Velikega Krvavca, pot gre naprej pod spodmoli in nato desno NAVZDOL skozi ruševnat tunel ter spet navzgor po grapici (nekaj malega poplezavanja I. stopnje) naprej do gredine. Na gredini je desno možen dokaj zahteven prehod (menda mestoma III. stopnje) v grapo Jermenci.Tam sem malo oddahnil poklepetal s simpatično skupinico štirih pohodnikov, ki so imeli isto pot. Nadaljevali smo skupaj, po gredini do stene, nato po grapi kakih sto metrov navzdol in, ko se svet odpre na desno, spet navzgor v smeri Velba, ki je bil tam že lepo viden. Pod Velbom pa po travnati polički na levo v porezano ruševje in navzgor po čedalje bolj mokrih in spolzkih travah na greben in levo na Mokrico. Na vrhu je bilo megleno in vlažno, tako kot skoraj vedno do sedaj. Mokrica je najbrž zato Mokrica.

In ker je bilo treba tudi sestopiti, smo se kot skupina kolektivno odločili, da gremo kljub megli na Ovčarijo in naprej v Korošico. Z malo sreče (trave so bile na tej strani grebena skoraj suhe) smo udeli pot in prehod na planino. Čisto mimogrede se mi je zazdelo, da so moji sopotniki (pretežno iz Idrije) travnate strmine jemali nekako kot nekaj domačega in samoumevneganasmeh. Meni, ki so mi strme trave vedno izziv, na katerega se moram pripraviti, se je to zdelo imenitno! Ovčarija je bila že pod oblaki. Zato nas je, v nekoliko pustolovskem duhu, stran od običajne lovske poti mimo koče zvabila sprva težko sledljiva prečna steza, ki pod pobočji Mokrice vodi proti levi (vzhodu) in, kot brezpotje, naprej proti Bistrici.

Steza se je nenadejano končala na izredno lepi in razgledni travnati rami. Eni od deklet tak nenaden konec poti ni dal miru, pa se je malo odpravila pogledati svet tam naokrog. In se kmalu vrnila z novico, da je v strmini nad ramo našla obrezane veje.

Ostali, ki smo ta čas uživali v imenitnih razgledih na Kamniškega Dedca, Mešenik, dolino Bele, Veliko Planino, smo njeno odkritje, nekoliko lenobno, odpravili z "najbrž se gre tam gor direktno na Mokrico". V vodniku razgledna rama ni navedena, nadaljnji sestop, ki naj bi potekal po strmem brezpotnem gozdu, je precej nejasno opisan. Zato smo se vrnili nekaj deset metrov nazaj in po svoje ( desno od Jakofčeve frate) po prav tako brezpotnem gozdu sestopili kakih 700 višinskih metrov do ceste v Korošici.

Google Zemlja je svoje dni objavljal tudi približne izrise nekaterih izgubljenih poti oziroma poti z nejasnim potekom. Čeprav poti niso začrtane točno tam, kjer so, mi je orodje velikokrat pomagalo pri odkrivanju neznanih in pozabljenih prehodov. Nedavno je to svojo funkcijo najavil kot "obsolite" (zastarelo), nato pa izločil iz menuja. Doma sem si na Zemlji ogledal naš sestop. Ko sem pogled povsem približal, so se na ekranu pojavile izgubljene poti, ki očitno le še niso popolnoma odstranjene. In na razgledni rami se pot ne konča, od nje vodi skoraj naravnost navzgor, nato pa prečno navzdol čez Farjev plaz in na poraščeno rebro, po katerem gre v cikcakih navzdol v smeri proti Bistrici. Morda pa tam le nekaj je?

Bil je še en lep in nepozaben dan v gorah, ki se včasih odločijo, da ti poleg lepote, tišine in nedotaknjenosti povsem nenadejano ponudijo tudi ... imenitno družbo!
Začetni del lovske potke.1
Pisani turn (po nekaterih virih), v sredini prehod Kodrovo grlo, desno zgoraj jama Kapela. 2
Vabljiva potka vodi čez grapo, jaz sem šel po grapi.3
Po grapi čim višje, nato levo po travah in navzgor v redek gozd.4
Ruševje ob poti je požagano, pot pa ni preveč uhojena.5
Vrh grape Veliki Krvavec se pridruži poti na okrog 1400 metrih.6
Imeniten možic pod spodmoli.7
Naprej pod spodmoli do rušnate zapore in potem ostro desno dol skozi ruševnat tunel.8
Velb.9
Sled.15
Sled z označenim domnevnim potekom sestopne poti.16
Pastirica26. 10. 2021 16:56:13
Čestitke za opravljen podvig. Žal je bil pogled skozi okna v nedeljo precej meglen tudi drugje po Kamniških.
Stezica/prehod za katerega se na koncu niste odločili, je tura, ki jo je pravzaprav izredno težko opisati. Mogoče bodo opisi zraven slik in sled na karti kaj pomagali.
K modri sledi spadajo te slike, zelena sled pa je bila pravzaprav iskanje, ki se vsaj na enem mestu lahko priključi modri.Sem sodijo te slike. Točka 10 so jame in okna pod Mokrico, blizu njih ste sestopali.
zokipoki26. 10. 2021 17:16:09
Čestitke! Zelo lepo!nasmeh
funnyboy26. 10. 2021 21:45:30
Kako fino je bilo, da smo se srečali z @j. in skupaj nadaljevali našo dogodivščino. Naredili smo res lep krog, prehodili nekaj finih stezic in jih še več odkrili velik nasmeh. Nekako v stilu: naredim eno turo, pa se mi odpre "materiala" še vsaj za 2 novi turi velik nasmeh.
Krasna in zelo barvita tura nasmeh.
Ja, tale Mokrica je pa res zanimiva.

@Pastirica: hvala za tvojo objavo. Malce več je jasnega. Še dobro, da nismo šli po kateri izmed označenih smeri, da lahko rečemo, da smo naredili prvenstveno hehe velik nasmeh jezik

j.28. 10. 2021 10:58:51
Vsem prav lepa hvala!

Primož, materiala bo najbrž še več kot za dva dnevanasmeh, Če z gpxviewer naložiš gpx sled, se odpre Google zemljevid (tudi v satelitski obliki), kjer so še vedno približno označene stare poti (slika 1).

Pastirica, ko si misliš, da so stare poti za zmerom izgubljene in pozabljene, se ti pojaviš z darilom: imenitnimi skicami poti tam okrog. Pa prosim nikar spet ne napiši, da naj te ne hvalimo preveč. To ti pač pritiče.

P.S.: na sliko od Pastirice sem prilepil sled našega spusta. Če bi kdo kdaj rabil.
Poti iz evidenc Googla. Ni nujno da so tam, kjer so vrisane.1
Sestopi z Mokrice: živo zeleno in modro (Pastirica), rdeče (naš sestop), sivo (Googlov arhiv), zeleno, svetlo modro in rumeno (neke druge zgodbe)2
funnyboy28. 10. 2021 15:01:59
Super, hvala za tole. Uf, koliko stezic! velik nasmeh
matic420. 03. 2022 18:54:54
Danes od peskokopa iz doline Korošice, mimo lovske koče in medvedje jame na vrh. V gozdu se pod listjem skriva precej ledu, snega je v vrhnjem delu malo. V medvedji jami zanimivi ledene kapniki, visoki po meter. Tam okrog so še zimske razmere.
medvedja jama1
ledeni kapniki viskoki po meter3
Velika planina in Rzenik5
vrhnji del večinoma brez snega6
nekje sneg drži drugje pa ne7
Grintovci9
Kompotela10
Volk20. 03. 2022 19:39:35
Matic4, fotka 3 zmaga. Lepo.

Lp in srečno.
matic420. 03. 2022 22:37:35
Srečno tudi tebi Volk, na vseh poteh.
andi217. 07. 2022 14:58:33
Bom na kratko zapisal pod Mokrico, da so podatki na enem mestu. Čeprav na vrhu seveda nisva bila, zakaj bi levelik nasmeh Uživala (andi2&geppo) na orientacijsko kar težkem krogu ob Farjevem plazu navzgor in nato prečno do lovske koče s krogom do Medvedje jame in mimo Ovčarije in Pod Štrucom nazaj. Velika zahvala seveda Pastirici, saj je to večinoma njen izlet (modra sled). Hvala tudi za točko 10mežikanje Upam da mi avtor Brezpotij ne bo zameril, ampak na omenjeno pot (čez Farjev plaz) se prvič vsekakor ne odpravlja v smeri iskanja navzdol, kot je omenjeno v knjigi. Sicer bi omenjeni zapis marsikaj dodalnasmeh od orientacijsko zahtevnih obvozov v zapleteni strmini ob plazu, do (primerno postavljene) zajle nad izpostavljenim prehodom, ki lahko pride še kako prav. Pa do spretno, ampak mestoma sitno in res dolgo speljane prečnice. No, za brezpotno dušo pa standarden in odličen dannasmeh
Cepljen na premalo fotk - edina v šestih urah:))1
geppo18. 07. 2022 06:32:06
Je imel danes fotografa sabo 17.7.2022
andi2 skrbel za logistiko, jaz za slikovni materijal

Vzpon ob Farjevem plazu zelo strm. Osnutki stare poti izginevajo, se pojavljajo. Sledenje niti ni tako težko, kakor to, da te lahko večkrat zavedejo živalske stečine. Zanimivi prehodi, ki jih lahko tudi mimogrede spregledaš. Stara jeklenica še vedno služi svojemu namenu. Ko pogledaš desno, veš zakaj je napeljana? Bila sva jo tudi vesela, ker sva vedela, da sva na pravi poti. Z veseljem sva se jo poslužila!
Tista prečnica grape je kratka, na srečocool Strme, zelene trave so bile zjutraj še mokre in sva pazljivo prečila. Prečenje je dolgo. Zadnji del je po luštni gozdni strezici.Po obisku lovske koče in Medvedje jame, se vrneva na staro pot. Poiščeva greben po katerem naj bi se spustila mimo jam. Spust po grebenu in zeleni grapi je bil na začetku vroč, zahteven in na trenutke zoprn. Kakor se lahko, se umakneva levo v gozd. Strmo, senca gozda hladi nožne zavore. Ni tako težavno kot zelena grapa, ki jo ponekod prerašča leska. Travnata grapa skriva kamenje, ki otežuje sestopanje. Vesela sva, ko nama uspe poiskati votline. Pri raziskovanju najdeva kadaver gamsjega mladička. Vhod v podzemeljsko jamo, ki je zaščiten z železno ograjo. Spustiva se še cck. 100 višincev in oba presenečena ugotoviva, da stojiva na izhodišču. Zgrešila niti za milimeter.
andi2 logistiko poti si odlično izvedelcool
Ob Farjevem plazu strmo navzgor1
Pogled proti sedlu in Planjavi2
Jermanca3
Ostanki klopce, ki jo je nekdo postavil pred davnimi časi4
Na zelenem grebenu je bila postavljena in popotnik se je lahko odpočil od strme trase in užival v razgledu5
Prečnica pod stenami6
Medvedja jama20
Mokrico zakriva megla22
Dišeče ciklame med potjo23
Ko se morava prebit skozi tole lesko naju mine. V zeleni grapi kjer se spuščava24
Spotoma poiščeva votline25
Vhod je zaprt 29
Kadaver mladička30
Osvežitev telesa32
Osvežitev duše33
Pastirica18. 07. 2022 07:33:03
Bravo in čestitke. Lepo sta našla ostanke starodavne stezice pod Mokrico.mežikanje
Prehod v prečnico izgleda še bolj podrt kot ob mojem zadnjem obisku, ostalo je pa že dvajset let približno enako.
Srečno in varno še naprejnasmeh
rozka18. 07. 2022 07:46:46
Čestitkenasmeh

A je blo dost "čigumov" za prečnico na 12. slikivelik nasmehjezik
geppo18. 07. 2022 07:57:23
Ha, ha, "rozi" kar norčuj sevelik nasmeh Enga sem vzel ( že sestop do prečnice je hud ), če bi bila daljša, bi moral dva.cool
Tole je pa zate!
Če sproziš kamen ni več: Pazi kamen!
Po novem je za manjši kamen: Opa!
Za večji pa: OOOpa!!!velik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh
To sva uvajala na tej poti
andi218. 07. 2022 08:07:42
Krasne slike! Zlatko je bil sicer skromen, na takšnih poteh se na ključnih delih odločitve sprejema z mirnimi izkušnjami, ki jih ima na rezervo. Vstop v grapo je lahko zoprn, mogoče je lažje stopiti pol metra nižje in preprijeti. No, če si bolj droben, kot jaznasmeh jame so pa gamsji raj, v njih je počivala cela čreda z mladiči. Slikica poginulega mladiča, ki so ga imeli ob sebi, pa lepo kaže, kako tanka je meja živega in neživega v naravi. Pastirica in j - hvala za enciklopedijo idej kamniškega kota. Forum kot je bil predviden. Lp, Andrej
P. S - dobro me je parkrat z Ooopa ujel na fintovelik nasmeh
rozka18. 07. 2022 08:32:59
velik nasmehjezikmežikanje
zokipoki18. 07. 2022 10:11:50
Bravo vi2! Zelo lepo!nasmeh
palček plezalček18. 07. 2022 13:56:34
Lepo sta raziskovala nasmeh
Janez Seliškar17. 09. 2023 17:17:40
S Planine Košutna po skoraj pozabljeni, mestoma komaj sledljivi spodnji stezi preko JZ pobočij Košutne do travnatih strmali, kjer se pot popolnoma zgubi. Nekaj iskanja za nadaljevanje steze mi ni ušlo. Na SV strani grebena sledi sestop na melišče in na travnate strmali nad Planino Ovčarija. Sledil je vzpon po strmih travah na vezni greben med Kompotelo in Mokrico.