Savinjek, Zabrložnica, Matkovo okno

JTrogar17. 10. 2009 12:37:23
Včeraj je le prvič prišel na vrsto ta del KSA. Začel sem v Logarskem kotu. Pot do lovske koče je za ta čas primerno pokrita z listjem a kljub temu lahko sledljiva. Pri oknih sem si vzel kar nekaj časa za raziskovanje slapov na Brložnici. Poskusil sem se povzpeti na Savinjek nad lk, vendar sem se malo pod vrhom obrnil, ker sem imel s sabo štirinožni prijateljici, vzpon pa je postajal vse bolj zahteven. Sestopil sem nazaj do lk in nadaljeval pot proti Okrešlju. Na sedlu nad lk sem se povzpel levo na vrh Brložnice. Razgled z vrha na Logarsko dolino in vrhove nad njo je res lep. Sestopim nazaj na sedlo in se na nasprotni strani povzpnem do Matkovega okna, ki sem ga opazil z vrha Zabrložnice. Med vzponom sem užival v raznolikosti terena(trava, grušč, ruševje, sneg, strmo pobočje) in iskanju pravih prehodov. Matkovo okno pa je nagrada za to, saj je pogled na Matkovo stran skozi okno res enkraten. Nato zopet sestopim nazaj na sedlo in nadaljujem naprej proti Okrešlju. Pot je lepa, panoramsko zelo slikovita. Zagotovo lahko pritrdim tistim, ki pravijo da si tu odpočijeta duša in telo. In prav je, da ostenejo poti neoznačene in narava čim manj okrnjena.
Lep pozdrav izpod lepe Mozirske planine, Janez.
JTrogar17. 10. 2009 12:42:15
Še slike k opisu. Lp, Janez.
joža x17. 10. 2009 14:57:10
Najprej objaviš opis poti na spletu,potem pa praviš,da morajo ostati poti neoznačene in narava neokrjena.Dobro jutro!!!Pa v neokrnjeno naravo si gnal 2 psa.
Lj17. 10. 2009 16:15:23
Lepe fotke, čudovita narava!nasmeh
JTrogar17. 10. 2009 17:50:58
Joža x, moji dve psici sta socializirani in nikoli ne preganjata divjadi. Prepričan sem, da tudi naravi s takšnimi potepanji ne škodujeta. V opisu sem napisal čim manj okrnjena in ne neokrnjena kot pišeš ti. Ker okrnjena je že od takrat ko je prvi homosapiens zašel tja. Sam sem 8 let bil lovec in sem zaradi taga, ker divjad rad opazujem in ne streljam, lovsko bratovščino zapustil, saj se z njihovim razmišljanjem ne bom nikoli strinjal. Mislim, da je problem povsem drugje. Razna društva namreč na račun neoznačenih poti in "neokrnjene" narave vodijo skupine v takšne kotičke in s tem služijo. Naravi pa ostanejo samo smeti, katere potem pobiramo tisti, ki nam za naravo ni vseeno. Joža x, zagotavljam ti, da za mano in mojima štirinožnima prijateljicama narava ne bo nič manj "neokrnjena". Če pa bo kak planinec s pomočjo tega opisa več na tej poti mu želim, da bi užival vsaj toliko kot jas in zapustil naravo takšno kot jo je našel ali celo lepšo. Pa dobro jutro, pardon, lep pozdrav izpod lepe Mozirske planine, Janez.
joža x17. 10. 2009 19:12:01
Morda bo kakšno društvo,po zaslugi tvojega opisa ,izbralo to pot in pripeljalo turiste, ti boš pa zopet pobiral smeti.Sam poberem smeti na katere naletim na planinskih poteh.Pa brez zamere meni gre samo za naravo.
Volk17. 10. 2009 20:17:33
Lepa tura, Janez. mežikanje
Gorazd G17. 10. 2009 22:02:57
Janez, tudi meni je tvoje razmišljanje blizu. Da z jagri ne shajaš te razumem, pri (ne)okrnjeni naravi in pobiranju smeti pa podpiram. Zanimiva tura. Takšne ti želim še vnaprej. mežikanje
medo*17. 10. 2009 22:52:45
Joža_x, podobna pot je že opisana v vodniku Kamniško – Savinjske Alpe, (Andrej Stritar, 2003), str.155. Pot ima oznako »zelo zahtevna neoznačena pot«, tako da se ni bati, da bi se zaradi te objave poti sedaj tu kar drlo turistov, ker se ve komu je namenjena.
JTrogar, čestitam za opravljeno turo. Podpiram objavo slik, saj govori o trenutnih razmerah. Še posebej pa zato, ker so lahko slike pri brezpotjih v veliko pomoč drugim pri odkrivanju poti poleg golega teksta.
Glede smeti mislim, da enako velja tako za hojo po "magistralkah" kot po brezpotjih, kjer ponavadi hodijo(mo) ljudje, ki nam je »vodilo pot, ne pa cilj« (Nejc Zaplotnik) nasmeh

geppo5. 06. 2010 14:58:36
Danes sem se še jaz spravil gor.
Začel sem kot je opisal medo*.Malo sem si pa pomagal z opisom Volka in JanezaT pa je šlo.
Niti ni bilo tako težko. 15min pred lovsko kočo sem šel desno ( se spustil čez skalno stopnjo )in po hudourniški strugi sem prišel malo pod kočo.
Od koče naprej sem se držal nasveta Volka in v strmo grapo. Vsaj 15 minut bil hud boj z ruševjem in se mi je kar nasmejalo ko sem ogledal bukovje in macesne. Travnata strmina je res huda in napake si ne smeš privoščiti. Lezel sem po vseh štirih in se grabil za resje in travo. Ko sem prišel na greben sem se spustil na Matkovo stran in po svoje proti vrhu. Ni bilo težav le robček sem si zavezal na izhod, kjer sem preplezal do zadnjega vzpona do vrha. Ta mi je na povratku prišel zelo prav!!!
uživalll!!
Na povratku sem poiskal drugo varinto in se elegantno izognil ruševja s katerim sem se prej tepel. Sem pa opazil pomen lesene gorjače, ki je naslonjena na skalni prag pred ruševjem - umik čez skale v desno!!
Na lovski koči malo počil, natankal in gasa proti Okrešju.
Okno in vrh Zabrložnice si prihranil za drugič.
Pri izviru Savinje sem šel na Pastirsko pot in ob12:05uri sem že pil pivo.
Začel ob 5:55uri
za vsak nasvet hvala vsem skupaj!!
Pri vzponu do lovske koče nisem bil žejen1
Matkovo okno8
Tam gor sem bil10
mosovnik6. 06. 2010 17:41:04
Lep izlet geppo - čestitke.
Lp/M
geppo6. 06. 2010 17:55:31
Hvala!
bil je res enkraten. Že dolgooo nisem tako užival.
medo*6. 06. 2010 19:53:44
Čestitam, Geppo, ter hvala da si naložil gor slike in opis nasmeh Na takih poteh je res mir, veliko neokrnjene narave in razgledov, ki jih drugače ne vidiš...
Volk6. 06. 2010 20:11:43
Tura kot vreme - sijajna. mežikanje
geppo6. 06. 2010 20:33:30
Volk, tudi en tvoj napotek je bil pomembenmežikanje
geppo12. 06. 2010 17:58:46
Kateri vrh je to??
Dostop sem si zadnjič ogledal. Zame naj bi bil vrh Zabrložnice.
Sem pa opazil pri raziskovanju še druga imena.
Skrajno levi pod menihom1
Označil sem ga s puščico2
Edina21. 03. 2011 21:34:36
Nepoznana in nemarkirana potka na kateri ne bo novozapadlega snega in nevarnosti proženja snežnih plazov in kjer lahko pogledom dovoliš v višave na bele vrhove in sinje nebo nad njiminasmehvelik nasmeh Na začetku močno "olistenela" in ozaljšana z bujnimi telohi, višje gori pa zasnežena in poledenela. Ni prestrma in ima kar nekaj priložnosti za počitek in razglede. Ponudi se obogatena z naravnima oknoma ali še bolje povedano z oknom in vrati, saj skozi spodnje pelje pot. Če sledimo zvoku šumenja vode v sicer suhi strugi, zagledamo slap, ki pada v globok kanjon. Nekoliko višje na drugi strani struge pogled privabi "brlog",v strmem delu grape pa se je potrebno posvetiti kar potki, ker tukaj postane zahtevna, sledi le še kratek sprehod skozi gozd in že nas pripelje do z soncem obsijane hiške na planini Zabrložnica. Pred hiško na klopci obsediš in z pogledi objemaš vrhove, ki obdajajo planino ter snuješ načrte za naslednjič, ko bodo razmere dovoljevale njih obisk. Če stopiš v hiško, na mizi najdeš vpisno knjigo, polno navdušujočih vtisov in spominov obiskovalcev, žal pa tudi nestrpnosti med tistimi, ki so hiško zgradili in onimi, ki jo zgolj obiskujejomrk pogled Kako žalostno, da človeške razprtije sežejo tudi visoko v nederje naših lepih gorazmeden

Nazaj v Logarsko dolino se vrneš po že poznani potki vesel, da se jutri v deželi začne pomlad.
Zgornje bi jaz imenovala okno, spodnje pa kar vrata.1
Naslednjič do vrha, 9
danes pa le še pozdrav na onstran doline.10
pika23. 04. 2011 19:36:30
Danes preko Zabrložnice do Matkovega okna in potem na Okrešelj. Pot je večinoma kopna, nad lovsko kočo do sedla so še manjša snežišča, ki pa se jih da prehoditi ali obiti. Tik pred spustom do Matkovega okna pa sta še dva snežišča, kjer mi je cepin prišel zelo prav. Dereze so zaradi južnega snega ostale v nahrbtniku. Stezica od sedlca do Okrešlja je povsem kopna. Pot je čudovita, jeglič cveti po skalah, družbo pa so mi delali gamsi. LP vsem!
Volk23. 04. 2011 20:20:48
Vsem udeležencem v zgornjih dveh postih kar malo zavidam. mežikanje
Lepo.

Tebi, geppo, pa eno razgledno s poizvedovalnega vrha. Menda res sliši na ime vrh Zabrložnice.

Lp.
Matkovo okno z vrha Zabrložnice ...1
Žuža1. 11. 2011 07:11:12
Včeraj sem se prvič podala na pobočja Zabrložnice in je res, kar pravijo predhodniki: čudovita pot. Tokrat je gozd žarel v v barvah, listi so se kot zlati cekini bleščali v toplem jesenskem soncu, tišina pa je bila balzam za ušesa in glavo. Neprecenljivo je tako občutenje narave. Kot nem opazovalec si in stopaš po ozkih stezicah in se veseliš: gamsje družine, kavke, ki jadra nad tabo, sledi živali v snegu, biserne ogrlice na pajkovi mreži ...
Jutro v Logarski1
Proti sedlcu, spodaj lovska koča3
Pogled proti Žlebu4
S poti na Okrešelj5
Pri koči GRS7
Slovo od Logarske8
Edina11. 11. 2011 15:04:55
Savinjek je bil že nekaj časa med pobožnimi željami. Pot do Zabrložnice je brez posebnosti, od tu dalje gre pa verjetno vsak malo po svoje. Na vrhu te prevzame občutek hvaležnosti, da ti tura uspe, že naslednji hip pa ob grebenskih pogledih snuješ silne načrte za obisk tistih, kjer še nisi bil, in se spominjaš onih, po katerih si se že trudilvelik nasmeh
Pogled na Savinjek s poti proti Zabrložnici1
Vrh in greben mimo okna proti Mrzli gori in Krnički gori2
Greben naprej proti Velikemu vrhu z Olševo v ozadju3
Greben od dveh Pečic do Škrbine4
... in dami med Škrbino in Kamniškim sedlom5
Najbolj privlačen pa je bil pogled na lepotico,  ki še čaka ,da jo obiščem -  Matkovo kopo6