popis foruma / Slovenija / kamniško savinjske alpe / rdeči kup in sz greben planjave
 Rdeči kup in SZ greben Planjave
26.6.2015 - dprapr
Že nekaj let je brat Vinko želel pristopiti na ta vrh, ki je bolj podoben šivankinem ušesu, kot dvatisočaku s spiska, ki ga končuje.
On si ga je želel, jaz pa ne preveč! Predvsem zaradi izredno tankega in krušljivega grebena. Že v PV l.1962, julij, sem prebral, kako je prvi plezalec drugemu dejal: Ti pa kar dol ostani, da se ne bo podrl. Tako nekako, če se prav spominjam. In na takšen vrh me pač ne vleče. Ampak dozorel je čas tudi zanj in danes sem tam zgoraj prav užival. Seveda sem se tudi bolj ukvarjal z varovanjem, kot s slikanjem...
Zanj sva si izbrala tudi zanimiv pristop po SZ grebenu Planjave. Po pravem "orlovem gnezdu" v grebenu sva se po sumljivi prečnici, grapi in gamsjih stečinah prebila do Rdečega kupa. Zadela sva ga skoraj v nulo.
Že do njega je po krajšem grebenčku navzdol zelo izpostavljeno in krušljivo. Od stojišča, ki sva si ga uredila (en klin sva pustila še za koga), sva se po cca 30m povzpela nanj - do klina pri oknu.
V začetku je še greben lep, potem postane skrajno krušljiv in...po bolj ozkem še nisem plezal. Nazaj dol sva ga kar jahala. Brez skrbi, razen prask ni bilo nobenih poškodb, ker so bila jajca(ups) trša od grebena. Kar vsipavalo se je od njega. Še par navez, pa bo "znucan".velik nasmeh
Od Rdečega kupa sva nadaljevala naravnost navzgor po strmi, ozki grapi in med prehodi med velikimi "balvani" pristopila nazaj na greben, ki nama je še parkrat pokazal zobe. Ko misliš, da je že vsega konec, se še pojavi ena strma zadeva. Kar pa naju ni motilo, ker sva samo uživala. Do glavnega vrha Planjave nisva šla, ker sva že prej zdrsela navzdol po melišču do markirane poti... in preko Kamniškega sedla in Okrešlja v dolino.

Danes sva preživela dan, ki ga ne pozabiš in ga delno tudi ne želiš ponoviti (Rdeči kup).
Rdeči kup in SZ greben Planjave Zjutraj pri Rinki.1 Rdeči kup in SZ greben Planjave Gore nad Okrešljem.2 Rdeči kup in SZ greben Planjave Proti Kamniškemu sedlu in pogled na lep greben.3 Rdeči kup in SZ greben Planjave Tu sva se povzpela na greben.4 Rdeči kup in SZ greben Planjave Lep pogled na Logarsko.5 Rdeči kup in SZ greben Planjave In na moje priljubljene vrhove.6 Rdeči kup in SZ greben Planjave Od tu sva prečila prečno navzdol proti Rdečemu kupu.7 Rdeči kup in SZ greben Planjave Še kar pozira.8 Rdeči kup in SZ greben Planjave Pa sva že skoraj pri njem.9 Rdeči kup in SZ greben Planjave Kaj ni podoben šivankinem ušesu?10 Rdeči kup in SZ greben Planjave Strm in krušljiv dostop.11 Rdeči kup in SZ greben Planjave Ga že obdelujeva. Foto: V. Praprotnik12 Rdeči kup in SZ greben Planjave ... Foto: V. Praprotnik.13 Rdeči kup in SZ greben Planjave Krušljivo.14 Rdeči kup in SZ greben Planjave Izpostavljeno.15 Rdeči kup in SZ greben Planjave In ozko, kar se pa na sliki sploh ne vidi.16 Rdeči kup in SZ greben Planjave Danes je bil samo najin.17 Rdeči kup in SZ greben Planjave Danes in nikoli več.18 Rdeči kup in SZ greben Planjave Proti grebenu se vzpenjava po strmi grapi.19 Rdeči kup in SZ greben Planjave In naprej po občasno izpostavljenem SZ grebenu Planjave.20 Rdeči kup in SZ greben Planjave Danes se pa lepo vidi Kamniški Dedec, zadnjič pa se je zavil v meglo, ko sva bila z ženo gor.21 Rdeči kup in SZ greben Planjave Še je strm.22 Rdeči kup in SZ greben Planjave In delno tudi krušljiv.23 Rdeči kup in SZ greben Planjave Rdeči kup že globoko spodaj.24 Rdeči kup in SZ greben Planjave Greben je po 7 urah od Rinke tudi za nama.25 Rdeči kup in SZ greben Planjave Tu sva jo ucvrla navzdol.26 Rdeči kup in SZ greben Planjave Še en pogled z markirane poti na mrcino.27 Rdeči kup in SZ greben Planjave In preko Kamniškega sedla v dolino.28 Rdeči kup in SZ greben Planjave Še je bil čas za slikanje rožic.29 Rdeči kup in SZ greben Planjave Tu nekje sva pristopila...30 Rdeči kup in SZ greben Planjave ...na Rdeči kup in nadaljevala na greben Planjave.31
jaz
26.6.2015
Čestitke! Lp!
skalaš70
Bravo in čestitke za izveden pristop, pa še fotke so zakon!nasmeh Varno še vnaprej...
Dr.ejči
27.6.2015
Nuoroooo!...Bravo!
jedriličar
Bravo, Drago nasmeh Lepo ... ta stolp pa je res podrtija ... me ne vleče gor ...
trma555
27.6.2015
Super, da sta ga predelala namesto mene. Čestitke, pa nč nism fovš!nasmeh
29.6.2015
Hvala vsem, čeprav si za takšno "predrzno" plezanje ravno ne zasluživa čestitk, prej bi rekel, grajo.
Ker sem zgoraj omenjal članek iz PV(B. Režek) in ni bilo čisto tako, kot sem zapisal po spominu, sedaj spodaj navajam del njegovega članka:

"Nič se nisem pomudil, le gledal sem, da bi se čimprej zmazal nazaj. V škrbinici
sem se kar oddahnil, ko sem spet stal na varnem, saj sem na rezi imel
občutek da se ves Rdeči kup maje kakor vrh tovarniškega dimnika. Zato sem
Belaču odsvetoval, da bi še on zlezel gor, pa tudi sam se je zahvalil za tak
dvomljivi užitek."
Am Shagar
29.6.2015
Noro.eekČestitke.
coffee
19.10.2017
Danes iz Logarske na Kamniško sedlo in nato na Planjavo po SZ grebenu.

Sem pričakoval (in se bal), da bo bolj izpostavljen na Logarski strani, pa z izjemo sitne rampe v prvem delu, ni bilo sile. Kamin/žleb v srednjem delu ima nekoliko zahtevnejši skokec. Drugače pa greben ob lepem sončnem dnevu, kot je bil danes, ponuja dobro plezarijo, če se ga v zgornjem delu v celoti držiš, ne pa če si pameten kot jaz in potem štrikaš nekaj levo in desno. :>
Rdeči kup in SZ greben Planjave pot - po spominu; zadaj se še skriva del grebena1 Rdeči kup in SZ greben Planjave vstopna grapa2 Rdeči kup in SZ greben Planjave konec grape, jaz sem šel direktno proti zagozdeni skali v škrbinici3 Rdeči kup in SZ greben Planjave zahtevna izpostavljena rampa od zgoraj4 Rdeči kup in SZ greben Planjave in od spodaj5 Rdeči kup in SZ greben Planjave po razu špičke na vrh in spust v kamin6 Rdeči kup in SZ greben Planjave po levi spust do grušča, kjer se začne kamin7 Rdeči kup in SZ greben Planjave zahtevnejši skokec (sredi slike), ko se kamin razširi v levo8 Rdeči kup in SZ greben Planjave tu desno proti ...9 Rdeči kup in SZ greben Planjave možicu in naokoli10 Rdeči kup in SZ greben Planjave po grebenu naprej11 Rdeči kup in SZ greben Planjave po spodnji polici do ponovnega vzpona12 Rdeči kup in SZ greben Planjave pogled nazaj13 Rdeči kup in SZ greben Planjave pogled naprej14 Rdeči kup in SZ greben Planjave15 Rdeči kup in SZ greben Planjave tu je smiselno nadaljevati po grebenu v levo16 Rdeči kup in SZ greben Planjave sam sem pa imel briljatno idejo spusta in vzpona po rdečem delu, čemur sledi štrikanje17 Rdeči kup in SZ greben Planjave tam ni šlo in sem šel v levo ter na greben; če se držiš grebena, prideš na to lepo potko18 Rdeči kup in SZ greben Planjave v nadaljevanju tu gor in v desno19 Rdeči kup in SZ greben Planjave spet na sončno stran20 Rdeči kup in SZ greben Planjave še zadnji del grebena in ...21 Rdeči kup in SZ greben Planjave sem na zahodnem vrhu Planjave22 Rdeči kup in SZ greben Planjave rošca23 Rdeči kup in SZ greben Planjave zdravo!24
19.10.2017
Sem že slišal mnenje gorskega vodnika, da je ta greben po krivici zapostavljen, čeprav je lahko odlična vodniška tura. Verjetno bi bil bolj zaželjen, če ne bi bilo zraven Kamniško sedlo z množičnim obiskom.
Ga bo treba še kdaj v celoti prehoditi in preplezati.

coffee
19.10.2017
Mrbit ga zapostavlja tudi to, da je direkt na drugi strani Šija. nasmeh

Po moje bolj Zeleniške špice.
S Šijo Brane se pa ne more primerjati, ne po težavnosti in ne po dolžini.
Wine
20.10.2017
Drago, a je ta SZ greben Planjave (brez plezanja Rdečeg kupa)tehnički zahtevnejši od Zeleniških špic?
Je, tehnično in orientacijsko. Tudi po slabši skali. Čeprav ga nisem plezal v celoti (srednji del mi manjka), lahko rečem, da so Zeleniške špice šolski primer grebena, ta greben pa ima vse lastnosti pravega grebena (razen spustov po vrvi). Kazi ga in mu jemlje veljavo samo bližina obljudenega Kamniškega sedla.