Popis foruma / Slovenija / Kamniško Savinjske Alpe / Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce

Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce

j.10. 08. 2020 15:34:20
Vsega je kriv Volk!

O mojih letošnjih ekskurzih (© P. Plezalcek nasmeh) okrog Kurje doline sem nekaj že napisal, kakšna reč pa je seveda ostala tudi neobjavljena. Tako sem tudi prejšnji petek spet pasel radovednost po skritih vogalih te dolinice. Prijazen klepetek z dvema lovcema, ki sem ju srečal, je navrgel tudi kratek opis prehoda na Kalce. Prehod torej res je! Iz drugih virov sem izvedel, da so menda celo trije. In ko sem potem pohajkoval naprej, sem naletel na grapo, zaprto z dvema skalama, predzadnjo na desni strani doline, gledano navzgor. Telefon je shranil sliko.

Doma sva, skupaj s prijateljem (kruh si služi kot profesor), še enkrat podrobno pogledala vse dosegljive zapise, predvsem pa Volkove navedbe glede Kurje doline, Kovačnice in sveta tam okrog. Med zapisanim se je skrival tudi besedni ključ, ki je s pomočjo strička Googla prinesel en sam zadetek - sličico vstopa v grapo, zaprto z dvema skalama. 12 let staro, a skoraj popolnoma identično tisti iz mojega telefona. Heureka! In potem še nekaj slik z detajli in asketsko kratkimi opisi avtorja iskrivega in humornega značaja. To pa je tudi vse, kar je ta spletni velikan premogel.

Odločitev je padla hipoma, naslednji dan, v soboto (8. avgusta), sva s Profesorjem kar šla. Po lovski poti v Kurji dolini mimo velike skale, na kateri je bil nekoč štant, kot so me prijazno podučili lovci. Malo višje gori sva zavila desno do grape in po njej navzgor do skalne zapore. Jaz sem jo obšel po policah na desni, Profesor pa kar direktno čez manjši balvan prav tako na desni. Nadaljevala sva po grapi, nato pa čez gladek skok (II) in skoraj do konca, kjer je grapa zapre. Uganila sva, da se gre naprej levo po strmih ploščah (II) do prvih dreves nad grapo, nato pa kakih petdeset metrov vodoravno v levo po zatravljenih policah do gozda.

Pot oziroma intuicija naju je vodila naprej po strmem gozdnatem hrbtu ki ga na kakih 1200 m višine zapre stenica. Čisto iz radovednosti sva pod njo prečila v levo, nad ostenja zadnje, hudo prepadne grape na desni strani Kurje doline. Njen spodnji (vstopni) del sem obiskal enkrat prej. Se morda ravno v njej skriva kateri od preostalih prehodov na Kalce? Dna grape nisva videla, je bila pa na steni nasproti kot na dlani Kovačnica. Ko sva zadostila radovednosti, sva se vrnila kakšnih 150 metrov nazaj, kjer čez stenico vodijo imenitne stopničke. Po gozdnatem hrbtu sva nadaljevala navzgor, prestrmim območjem sva se izogibala pretežno po desni strani.

Kakšnih 400 metrov višje naju je čakala nova stenica in nekoliko levo zopet nov udoben prehod. In nato gamsje stečine pod naslednjo stenico. Po njih sva nadaljevala v levo. Med krajšim počitkom - Profesor se je udobno usedel - sva stezosledsko ugibala, ali gre samo za stečine, ali pa je k vidnosti poti pripomogla tudi človeška noga. Ko sva zijala sem ter tja, se je pod sedečim sotovarišem podrl kup kamenja in dileme glede poti je bilo nepreklicno konec! Priročen Profesorjev sedež je bil namreč v resnici - ogromen možicvelik nasmeh. V nadaljevanju sva se sem ter tja nekaj malega prerivala skozi ruševje, med katerim so rasle izjemno lepe in nedotaknjene planike. Krvavo rdečo lokev, ki sva jo nameravala obiskati, sva zgrešila. Na Geopediji je vrisana kakih 250 metrov preveč severno, med zaraščenimi dolci jo zato nisva našla.

Gamsje stečine, najbrž tudi pot, so postajale čedalje bolj sledljive. Prepustila sva se njim in dolcem, katerih dolinice tečejo nekako v smeri proti severo zahodu. Brez težav sva na 1900 metrih stopila na markirano prečno pot, ki vodi pod Kalškim grebenom. Nekaj časa sva nadaljevala po njej, nato pa sva zavila desno in se vrnila po lovski poti mimo koče nad Hlevom do Žagane peči. Od tam do avta, ki je čakal na koncu gozdne ceste v Kurji dolini, so bili edina postaja tolmuni Bistrice, polni čiste in hladne vode. Iskreno povedano sva jo že močno pogrešala! Skoraj 1300m vzpona, ravno toliko spusta in izjemno doživetje pristne, strastne in nedotaknjene divjine je bilo za nama. Srečala nisva nobeneka človeka, noben glas gozdarske motorke ni zmotil tihote. Edini gams, ki sva ga srečala na dolcih se mi je zdel nenavadno močan, plemenit in krepak.

Prehod je orientacijsko izredno zahteven, izkušnje so nujno potrebne, v megli je težko izvedljiv. V strmih, gladkih ploščah, ki vodijo iz grape na levo in izpostavljeni zatravljeni prečnici nad njimi sva za vsak primer uporabila vrv.

Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Prehod se skriva pod Pisanim turnom, v predzadnji grapi na desni strani Kurje doline.1
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Pogled na vstop.2
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Prva polička, sva že nad njo.3
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Naprej po grapi bo treba.4
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Drugi skok je še zahtevnejši.5
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Po tem strmem, krušljivem pobočju se tudi pride.6
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Možic, pa ne izpod najinih rok. Sva ga le malo popravila.7
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Levo, po strmih ploščah do razpoke bo treba.8
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Profesor v ploščah pod razpoko.9
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Po gozdnatem rebru navzgor.10
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Radovednost se obrestuje. Pogled na Kovačnico (leva od dveh lukenj) nad grapo.11
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Pod stenico 150 metrov nazaj.12
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Luštne 'štengice', greva kar po njih (čeprav bi šla lahko okrog)...13
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Še en imeniten prehod nekaj sto metrov višje.14
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Planike v teh krajih so krepke in visokorasle.15
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Mokrica in Kompotela. Vmes pristopna gredina.16
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Upanje na lepši jutri. Planik, pa čeprav so na markirani poti, se ni dotaknil nihče.17
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Spodmol za počitek na zgornjem delu lovske poti.18
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Poletje se visoko v gorah počasi poslavlja. 19
Iz Kurje doline čez Kodrovo grlo na Kalce Sled.20
andi211. 08. 2020 05:45:16
Krasna in zahtevna tura, bravo! Mislim, da si z vsemi temi objavami počasi tudi drug popotnik zasluži učiteljski naziv za poznavanje tega področjamežikanje srečno!
p.s. spleza, Volk, #znano ime in priimek#,... pa bo verjetno kar isti neumorni brezpotnež, ki prijazno in s hudomušnimi opisi deli svoje obširno poznavanje KSA.
Dr.ejči11. 08. 2020 06:17:36
Ufff, romantično, ni kaj!...čestitke.
Volk11. 08. 2020 21:49:54
J., čeprav z občutkom krivde je bilo tole prijetno prebrati. velik nasmeh

Kajne, po takšni turi življenje postane vsaj za 'dan ali dva' nenavadno prijetno omotično.

Seveda me veseli, da sta s Profesorjem odkrila 'vse skrivnosti' divjega prehoda. Skrivnosti ... lepo jih je deliti, nagrado doživetja si vsakdo prisluži sam.
Čestitke!

andi2, mežikanje.

Pa srečno.
mukica12. 08. 2020 07:02:55
Že brati je svojevrstno doživetje;mežikanje

Velik bravo za zahtevno orentacijsko turo,fajn je da ostajajo nekatere poti nam smrtnikom približane z vašim raziskovanjem,Vi kar nadaljujtenasmehmi vas spremljamo nasmeh
j.13. 08. 2020 16:30:55
Prav lepa hvala vsem za prijazne besede in mnenja!

Andi2: Ja, sem že šel prašat, če me vzamejo za učitelja, pa so rekli, naj bom še kakih 20 let vajenec, je še doooolga vrsta pred manonasmeh...

Volk: Nikar občutka krivde! Upam da ga nisem povzročil sam s prvim stavkom zadrega. Zapisal sem ga malo za šalo, predvsem pa je bil mišljen kot velika zahvala! In življenje po turi je res takšno, kot si napisal. Upam, da bo tudi tebi in vsem nam še dolgo tako.

Mukica: Lepo prosim, ne meni "Vi". No ja, bom morda ponovno premislil čez kakih 20 let, ko mi mogoče dodelijo naziv učitelja, pa te obvestim, haha... Do takrat pa je "ti" kar primeren...

SilvestrO6. 09. 2020 20:20:42
Tale tura mi je bila takoj všeč zato sem jo šel pogledat od blizu. Prebral sem še doživeti opis nekoč resnega foruma in forumaša PZS "spleza", kar nekaj njegovih hudomušnih opisov brezpotij sem prehodil..., zato, hvala še za nazaj.
Ena od zanimivejših poti, zato podajam nekaj slikic..., opis zgoraj pa še vedno držinasmeh
...tole skalno zaporo sem našel brez problema, skoraj bi rekel da je do tukaj glavnina orientacije rešene...1
...v zatrepu grape me je čakal možic, tukaj je potrebno  po gladkih skalah navzgor v višje nadstropje...2
...in po polički levo, izgleda kot stezica.3
Vmes sem šel pogledat še proti Kovačnici, spredaj odlom, ...4
...sredi gozda osamljen možic, že malo poraščen z mahom.5
Tu sem zavil levo...6
...in mimo Rdeče lokve do markirane poti sredi melišč tamle zgoraj.7
...potem pa zavil navzdol, po lovski, z lepimi pogledi preko ter obujal spomine in želje.  Ja, en lep krog bo sklenjen, na tej poti ni dolgčas tudi če si sam. 8
Pogled preko doline. Melišča pod Kompotelo in grapa pod Velbom, kjer gre ena druga zanimiva pot.9
Pogled preko ...Tale me tudi mika, grapa Jermenci nad Kovačnico in naprej na travnike pod Kompotelo.10
j.28. 10. 2021 23:48:15
Včeraj (sreda, 27. oktobra) iz Kurje doline čez Kodrovo grlo do Krvavo rdeče lokve, potem pa še na Vrh Korena in Jermanov turn. Povratek po prečni poti pod Kalškim grebenom in dol po lovski poti.

Avto sem pustil na odcepu za Kurjo dolino, dostop do vstopa v Kodrovo grlo pa sem malo poenostavil. Tam kjer pot zavije proti grapi Veliki Krvavec, sem, tako kot prejšnjič, šel desno po zaraščenem kolovozu, ki se kmalu spremeni v stezico. Za velikim balvanom (včasih je tam bila lovska preža) pa desno po brezpotju do plitve, delno zaraščene grape. Po njej naravnost navzgor do dostopa v kratko sotesko, kjer je ključno mesto prehoda. Veliko skalo (zaporo) na začetku sem obšel po travnatih poličkah na desni, po isti strani tudi strm skok višje gori (sicer II stopnje, hvala za namig, Pastirica nasmeh).

Iz soteske sta dve možnosti: ena po gladkih ploščah bolj proti koncu nato nekoliko izpostavljena travnata prečnica v levo ali pa že na začetku levo navzgor po strmi, krušljivi travnato skalni in mokri vesini. Tokrat sem izbral slednjo. Do nekaj metrov pod vrhom je kar šlo, prestop v levo po majhnih, blatnih in krušljivih stopih brez resnega oprimka pa mi je dal nekoliko misliti. Nekaj upanja sem položil v smrečico, ki raste tam gori, pa se je izkazalo, da se reva sama komaj drži skal. Ko sem v bližini zagledal še trdno zabit PZS klin, ki ga je očitno nekdo nujno potreboval, sem se pa tudi malo pogovoril sam s sabo. No ja, tisti prestop se je nato izkazal kot ne posebno težak, a sem si vseeno oddahnil, ko sem prijel za skrivenčeno deblo drevesa pri robu.

Naprej je šlo po gozdnatem hrbtu, čez nekaj podrtih dreves do prve skalne zapore. Čez njo vodijo imenitne in lahke stopničke, narejene iz visoko kvalitetnega slovenskega apnenca. Vesel sem jih bil, saj so mi odpravile nekam slab občutek iz krušljive stenice in bi jih najraje kar dvakrat preplezal.

Sem ter tja se mi je zdelo, da vidim stezico, ki je kmalu izginila. Blizu druge skalne zapore sem naletel na skrivenčeno drevo z vrezanim "K", karkoli že to pomeni (Koder, Kamniška Bistrica, Kalška gora, Kalce, Krvavo rdeča lokev, Krvavec...). Za oznako sem naredil krajši ekskurz (© Palček Plezalček) v gosto ruševje, a sem se kmalu vrnil. Pri značilni skali malo pred mestom, kjer je prehod čez zaporo, me je stezica (najbrž le stečina za živali, ki hodijo pit k Lokvi, sem razmišljal) zvabila levo med ruševje. Dobro sledljiva se je nadaljevala po dolinicah med dolci, na vrhu vzpetinice pa čez imeniten skalnat prehod, tunel, prekrit s ruševjem. Po še enem manjšem ekskurzu (© isti avtor velik nasmeh) na levo, sem se na desni strani spustil v travnato dolinico nekaj deset metrov od Krvavo rdeče lokve. Jezerce je bilo pomrznjeno, a toplo sonce brez kančka vetra me je povabilo k počitku. Bilo je zelo prijetno in samotno, muh in mrčesa ob tem času seveda ni bilo.

Ob lokvi in višje, se je na osenčenih straneh skal držalo nekaj požleda, tudi trava je bila rahlo pomrznjena. A časa sem imel dovolj in vreme je bilo prelepo. Zato sem se odpravil na Vrh Korena, nazaj grede pa tudi na Jermanov turn. Vrnil sem se čez Škrbino po isti poti, nato pa dol po lovski poti mimo koče. V gozdu nad kočo in nekaj časa tudi nižje doli je pot kar precej prekrita z listjem, ki je zahtevalo pazljivost.

Dobro si bom zapomnil ta prekrasen dan! "Po takšni turi življenje postane vsaj za dan ali dva nenavadno prijetno omotično" bi rekel Volk, ki je seveda tudi tokrat vsega kriv mežikanje. Ampak učinek te dni doseže samo mene, dodajam. Profesor, ki je bil zadnjič v teh koncih z mano, trenutno pohaja po deželi paelle. Prav mu bodi.
Tam kjer pot zavije levo v grapo pod Velikim Krvavcem, desno po kolovozu.1
Višje gori. Popolna zapora na desni strani.15
Stezička ali stečina? Dvom se mi je porodil večkrat.16
Po desni mimo še enega balvana. 17
Pogled nazaj. Kratka dolinica pod drugo skalno zaporo. Na prijetnem gričku levo od nje sva s Profesorjem zadnjič malicala.18
Kaj za vraga pomeni K?19
Imenitna skala pod zaporo. Pri njej levo (stran od stenice) po zaznavni stečini.20
Stečina (stezička) brezskrbno vodi med dolci.21
Čez zanimiv prehod na vrhu vzpetinice.22
Pogled nazaj čez prehod.23
Še naprej med dolci. Resnih težav kljub ogromnemu ruševju ni.24
Vrh 1893m pred Škrbino.25
Dolinica malo pred Krvavo rdečo lokvijo.26
Preveril sem, če se da do Lokve priti tudi z južne strani grička v dolcih. Zaenkrat dvomim.27
Krvava rdeča lokev. V tem času zelo lepa in zanimiva.28
Dan se je poslavljal.35
Sled.36
Pastirica29. 10. 2021 08:38:56
Ko sem šla prvič čez tisto strmo-poraščeno-krušljivo stenico, je tudi meni narastel adrenalin, prevsem zato, ker sem hotela preveč direktno navzgor. Drugič je bilo lažje.
Klin je bil pa verjetno zabit ob spustu.
Vsekakor je prehod skozi Kodrovo grlo, po eni ali drugi varianti, zelo zahteven.
Vse čestitke!
približna smer prehoda1
klin2
še zadnji koraki3
j.31. 10. 2021 20:19:23
Hvala, Pastirica. Res je tako, kot praviš. Edino glede klina, hmm... Če bi se jaz spuščal, bi vrv dal okrog drevesa, ki je le kakih pet metrov višje gori in ne bi zabijal klina. Sicer pa, kdo ve, kaj se je dogajalo. Tam pač je, blizu meni najbolj zoprnega mesta. Morda bo komu koristil.