Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?
Popis foruma / Italija / Dolomiti / Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani

Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani

bagi18. 10. 2019 13:44:52
Vsako gorstvo ima nekaj svojih značilnosti po katerih si ga zapomniš. Dolomite Puez Odle krasijo dolga široka pobočja, travnata prečenja, podobna naši Košuti, udobne, lepo speljane poti in še kaj bi se našlo. Tudi nekaj mogočnežev se najde, a na večino ne vodijo markirane poti. Kjer pa so, niso preveč težavne. Ferate so večinoma A/B kategorije, najdejo se tudi odseki s C, ampak teh je malo.

Izbirala sva krožne poti, kjer se je to pač dalo in obiskala vse markirane vrhove v okolici. Nikjer nisva imela težav z oznakami ali slabimi varovali. Vse je vzdrževano in urejeno. Posebnost tega področja je, da sploh nimaš občutka da si v Italiji velik nasmeh. Bolj Tirolsko je vse skupaj, poleg tega večina govori avtohtoni ladinski jezik, meni popolnoma nerazumljiv. Ni pa nobenih težav s komunikacijo v kočah, kjer se potrudijo in ti pridejo nasproti. Skratka, zelo lepo in z veseljem prehojeno nasmeh. Več v fotozgodbi ...

Koordinate izhodišča ( Passo Gardena ) : 46.549827, 11.808605

Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Pogled s parkirišča na prelazu Passo Gardena. Vsa parkirišča so plačljive sorte po 5€/dan1
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani V ozadju skupina Sassolungo2
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Za ogrevanje sva preizkusila ferato na Mali Cir ( Pice Cir )3
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Ferata je B/C kategorije in je krožna. Zaradi bližine prelaza je dobro obiskana, skale so zlizane4
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Po sestopu z Malega Cira sva nadaljevala še na Veliki Cir ( Gran Cir ). Ferata nanj ima težavnost A/B5
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Razgled z Velikega Cira na dolino Val Longia, ki jo bova v zgornjem delu prečila še isti dan6
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Sestop do koče Rif. Jimmy s turističnimi cenami in še te je dobro preveriti7
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Od Jimmya se odcepi pot številka 2, ki pelje v osrčje te skupine Dolomitov8
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Že kmalu se pokažejo nenavadni stolpi9
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Pot vodi levo, desno okoli njih in vse skupaj je prav imenitno :)10
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Pogled nazaj11
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Od tu naprej se pot spušča v dolino Val Longia, ki sva jo gledal z Velikega Cira12
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Razgledišče, kjer večina turistov zaključi. Nadaljevala sva desno na razgledni vrh Sas Ciampac13
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Ogledanega sva imela še lep dolomitski stolp ... Sassongher14
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Nanj vodi netežavna, večinoma peščena pot15
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Vrh je odličen razglednik v vse smeri16
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Dan se je krajšal in začela sva iskati prenočišče. Zaradi sledečih načrtov sva izbrala kočo Rif. Puez17
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Pogled nazaj na Sassongher18
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Peščenjakov je tod okoli kar nekaj. Izgledajo nenavadno, kot vulkani19
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Nova koča Rif. Puez. V njej ne bi več prespal. Letošnja oskrbniška ekipa je pod vsako kritiko20
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Jutro drugega dne21
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Dinozaver, baterijski vrtalnik, ali kaj ... ???22
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Po poti številka 2 sva nadaljevala proti Sas Rigaisu23
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Začetna ferata, ki ima v nadaljevanju obilo trav in skrotja24
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Višje se ponovno pojavijo varovala, ki si nato sledijo do vrha25
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Varovala so obnovljena, jeklenice napete26
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Težavnost ferate je B/C, vršni del je malce izpostavljen27
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Proti vrhu. Ker je edini opremljen tri tisočak, ima veliko obiska28
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Sas Rigais, 3025 m29
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Sestopila sva po nasprotni strani. Tudi ta ferata ima teževnost B/C30
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Spust delno poteka po obilnem melišču, vse do odcepa najine smeri levo na Forcelo dal'Ega po poti 1331
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Sva že skoraj čez. Zaradi nenavadno toplega vremena nama je zmanjkovalo vode32
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Zdaj sva že čez. Sestop iz sedla je zaradi sestave tal v začetku malce sesut, a je hitro vse OK33
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Greva v smeri koče Rif. Genova. Skale počasi zamenja travnat teren34
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Pogled navzdol z najine poti številka 335
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Planšarija Medalges z izjemno prijazno oskrbnico. Tu sva obnovila najine zaloge kalorij :)36
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Še urico hoje sva imela in prišla do najinega prenočišča ob slovesu dneva37
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Naredilo se je čudovito jutro, z meglo po dolinah38
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Nenavadno toplo vreme in prijetno okolje sta kar klicala po novih dogodivščinah39
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Najina prva cilja ... Sas de Putia in nekaj nižji sosed Picia Putia40
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Vršni del vzpona je varovan z jeklenicami. Težavnost je A/B41
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Sas de Putia, 2875 m42
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani V sedlu sva polna pričakovanj zavila na pot Alta via G. Messner 43
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Uvodni del je kmalu postregel z 15 m visoko lojtro ...44
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani ... a nadaljevanje je pokazalo povsem drugačen značaj poti. Kot bi prečil Košuto45
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Edini markiran vrh na tej poti je skalnati Tullen46
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani To sva pa midva :)47
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Po spustu s Tullna nadaljujeva naprej po Messnerju. Skale izgubljajo moč, vse več je zelenja48
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Prijetna, udobna pot49
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Utrinek50
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Kak manjši stolp se še ponosno dvigne nad okolico, a ne prepriča več51
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Ker sva delala krog, sva zavila na Zgornjo gospodovo pot ( Sentiero dei signori Alto )52
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Pot je res lepa, tako pokrajinsko, kot za hojo 53
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Prijetna planšarija Kaserill Alm z odličnim jogurtom54
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Vračala sva se proti najinemu izhodišču, koči Rif. Genova55
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Vmes sva zavila še na hišni vrh56
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Razglednik Col di Poma,  visok 2422 m57
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Najina koča, kjer bova spala še drugo noč58
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Ker je bila nedelja zvečer, so nama tokrat dodelili svojo sobo59
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Jutro se je tudi tokrat kopalo v soncu60
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Verjetno so Alpinini :)61
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Del povratka je potekal po istih poteh kot dva dni prej62
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Tokrat sva za Rif. Puez izbrala drugo smer63
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Prijetno prečenje64
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Strm vzpon na sedlo Forcela de la Roa po številnih serpentinah65
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani V nadaljevanju je nekaj malega težje poti, nič posebnega66
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Vreme je bilo lepo, čas naju ni priganjal in obiskala sva še bližnji Piz Duleda, 2909 m67
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Sva že pri Rif. Puez, kjer sva spala prvo noč. Zamikala sta naju še dva vrhova nad njo68
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Greva še nanju. Del poti je skupen za oba69
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Prvi na vrsti je mogočna pica ... Piza de Poc :)70
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Piza de Poz, 2913 m visok vrh. Pot nanj je presenetljivo enostavna 71
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Še tegale soseda sva si ogledala. Je tik nad kočo72
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Nemarkiran, a dobro uhojen Col del Puez, 2725 m73
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani V ospredju stara koča Rif. Puez, v ozadju hišni vrh Col del Puez74
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Povratek in vrh Sas Ciampac iz prvega dne na levi strani75
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Vračava se po spodnji poti mimo jezerca Lech de Crespeina s številnimi pritoki76
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Ob poti77
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani Še malo in zagledala bova Passo Gardena78
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani V izteku krasne zgodbe štirih dni79
Dolomiti Puez Odle - med prijaznimi velikani GPS sled prehojene poti80
bagi6. 10. 2021 12:25:35
Dolomite Puez Odle sva podolgem in počez raziskala že pred časom, vsega zaradi logistike seveda ne. Tokrat sva po krožni poti obiskala še dva čudovita razglednika nad dolino Badie, štartala pa kar iz domače vasi. Poti so urejene, dobro označene in lahko sledljive. Način označevanja je malce poseben, a se ga hitro privadiš.

Med drugim sva obiskala tudi kočo Rif. Puez, kjer sva prejšnjič prespala. Takratna izkušnja z oskrbniško ekipo ni bila najboljša, kar je v Dolomitih izjemna redkost. In ne samo najina. Tokrat je popolnoma drugače. Ekipa je nova, kljub zaključku sezone še vedno izjemno prijazna. Priporočam nasmeh. Več o celotni poti še v fotozgodbi …

Koordinate izhodišča ( La Villa ) : 46.581702, 11.897374
In zaključek …34
GPS sled prehojene poti. Naneslo je 21 km in 1600 višincev35
2061alessio6. 10. 2021 18:03:01
leponasmeh vidva sta pa zmeraj okrog na krasne potepanje neglede države ali hribovite verige, lepe korake vama še dolgo naprejmežikanje
bagi6. 10. 2021 18:49:37
Hvala, hvala Alessio nasmeh. Nama so taka doživetja bolj pomembna kot tisto na bančnem računu velik nasmeh.
grega_z_brega6. 10. 2021 21:57:05
Bagi to si pa lepo povedal.nasmeh
Meni je tudi v veliko veselje brati vajine prispevke, lahko rečem, da so najboljši. In se jih veselim še vnaprej.nasmeh
Hvala!
palček plezalček4. 10. 2022 19:35:18
Skupina Puez-Odle se je zgodila konec septembra. Že lep čas sem jo imela v mislih, ker se mi zdi izjemno zanimiva za turne vragolije, še posebej ekstravaganten je spust po žlebu Val Scura med Sassongherjem in Ores de Sassongher, ki zahteva na poti v dolino tudi spust po vrvi. Primeren je za zelo dobre turaške navdušence - lokalec mi je povedal, da je bila zadnja sezona slaba, predzadnja pa tako dobra, da je žleb presmučal brez 'abzajla'. nasmeh

Moj potep se je zgodil v kopnih razmerah, a ker je tik preden sem prispela v Dolomite zapadel sneg, sem ga tu in tam srečala za vzorec in povsod je bil spremenjen v ledene zaplate. Kljub temu mi ni povzročal nevšečnosti.
Mimo koče Gardenacia sem jo mahnila pod ostenjem Para dai Giai proti Sassongherjevemu sedlu, malo pred njim zavila desno na strmo melnato pot in obiskala koti 2615 m in 2635 m, ki ponujata ne zgolj fantastičen pogled na Sassongher in njegov SV stolpičast greben, ampak tudi na vulkanu podobni stožec Col dala Soné, ki sem ga dosegla po spustu na pode, s katerih sem nadaljevala po brezpotno-robatem svetu do vrha. Brezpotnost v smislu orientacije ni ovira za dosego vrha, samo golenogriza se ne smeš braniti. Sestopila sem proti severu, ga polovično obkrožila in se končno spet priključila markirani poti, ki me je privedla do koče poimenovane po najvišjem v gorski skupini. Mimo 'martinčkarjev', ki so uživali v pijači in jedači, sem jo ubrala na omenjeni vrh, Piza de Puez, in si sproti ogledala nadaljevanje na malo poznani vrh Muntejela. Ko sem dosegla njegov najvišji kamen sem se znova razgledala proti vzhodu. Do naslednjega 'neznanca' Ciampani ni bilo daleč. Končno sem imela vse zastavljeno v malhi, zato sem se spustila mimo Col Toronn-a (ni tisti nad kočo Jummy, ki meri 2655 m) in nadaljevala po zelenih poljanah mimo mnogih svizčevih lukenj do koče Gardenacia ter naprej proti 'civilizaciji'.

Gorska skupina ni tako obljudena kot marsikatera druga na področju Dolomitov, a zato nič manj zanimiva. Morda je ravno vsled tega še toliko bolj...
Del poti proti koči Gardenacia, posebej prijeten poleti, ko v jutranjih urah stene ščitijo pred soncem1
Prečenje nad kočo s pogledom na Para dai Giai2
Ko si tu, komaj čakaš, da uzreš še preostanek razigranega SV grebena Sassongherja3
In končno ga uzreš, vrh ravnon tako :)4
Na poti proti kotama 2616 in 2635 moj najbolj zaželen vrh na turi Cole dala Soné5
Sassongher s kote 2615 m6
Piza de Puez15
Tja nadaljujem - Muntejela; desno Cole dala Soné16
Ob beli liniji do vrha17
Nadaljujem na Ciampani (sredina); za nim od Nü-ja na levi do skupine Fanes, Tofane de Rozes in Sas de Stria na desni18
Najvišji vrh skupine, Piza de Puez, z Montejele19
Col Toronn 2492 m20
Svizec si je izkopal pravo graščino21
Proti izhodišču pohajkujoče22
La Illa/La Villa s svojo ekskluzivno panoramo23
bagi11. 10. 2023 12:51:05
Piz de Puez – 2913 m

Piz de Puez je skoraj hišni vrh osrednje koče v skupini Puez, imenovane kako drugače kot Rifugio Puez velik nasmeh. Kljub višini je lahko dostopen, zato se nanj lahko poda vsak z nekaj kondicije. Pot je speljana v številnih serpentinah, zato ni naporna, niti kaj dosti izpostavljena.

Midva sva se nanj odpravila iz La Ville, točneje izpred cerkve Santa Maria Assunta. Najprej sva se po poti 11 odpravila do koče Rif. Gardenaccia, ki je letos dobila nov prizidek. V njem sta večja kuhinja in nove sobe. Od koče sva nadaljevala še vedno po 11-ki vse do neizrazitega vršaca Piz de Gherdenacia. Pot do tja je čudovita, odprta in zelo zložna. Mimogrede sva bila na vrhu, ki pa je kljub majhni višini razgleden.

Sledil je rahel sestop po poti z oznako 1 do koče Rif. Puez. Tam se je očitno zamenjal oskrbnik in koča si je prislužila naziv najdražje od številnih, ki sva jih obiskala v Dolomitih. Dražja je tudi od območja Sassolunga in Sextencev, vključno s kočo Locatelli v osrčju Treh Cin. Kaj dosti ljudi pred kočo ni posedalo, morda tudi zaradi visokih cen.

Na Piz du Puez sva se povzpela po edini poti dostopa z oznako 14. Krasno vreme in lahen vetrič sta nama dala krila in hitro sva bila na vrhu. Ta je odličen razglednik in ob krasnem vremenu se je videlo daleč naokoli. Sledil je še kratek počitek in povratek mimo Sassongerja. Več v fotozgodbi …

Koordinate izhodišča (La Villa): 46.5817328N, 11.8973897E
Parkirava v zgornjem delu La Ville ob cerkvi Santa Maria Assunta1
Slediva pot 11, ki naju čez nekaj strmih stopenj pripelje do povečane koče Gardenaccia2
Tudi v nadaljevanju slediva pot 11. Pogled nazaj na planino in kočo v ozadju3
Jesenske megle niso ravno na spisku želja :)4
Jupi, morda pa se nama bodo vremena le zjasnila :)5
Takoj sva boljše volje. Nad nama je nebeška modrina,  toplo sonce naju razvaja :)6
Vse je lepše, tudi pot je krasna :)7
11-ko sva vzela za svojo. Še kar je najina vodnica …8
Hodiva po široki dolini med stenami na eni strani in prepadnimi pobočji na drugi9
Pot je dobro utrjena, brez skal in odlična za hojo10
Dvigujeva se zelo zložno in višince nabirava bolj počasi11
Tudi megla je lepa, če jo le gledaš od zgoraj navzdol :)12
Vmesni vršič, ki niti ni tako nizek … Piz de Gherdenacia - 2668 m13
Tu je tudi križišče in nadaljujeva po poti 1. Nenavaden peščen vrh je Muntejela14
Tole pa je najin, še precej oddaljen cilj … Piz de Puez 15
Hodiva skoraj po ravnem, v pomoč so odlične, pokončne markacije16
Koča Rif. Puez, letos domovanje dragih cen pijače in jedače17
Takoj za njo zavijeva na 14-ko, edino dostopno pot na Piz de Puez 18
Pot je udobna in višino premaguje v številnih serpentinah19
Sva že na vrhu. Sledi razgleden počitek na toplem soncu20
Pogled na bolj divji predel pogorja Puez. Tam sta šodrovcem dostopna le Piz Duleda in Sas Rigais21
Spuščava se po isti pot. Druge ni, bližnjic tudi ne :)22
Malo nižji Col del Puez. Nanj vodi nemarkirana in netežavna pot23
Lepo vreme je zvabilo na prosto veliko ljudi, nekaj jih gre tudi proti vrhu24
Pogled nazaj. Od nekod so se navlekli nemoteči oblaki25
Odlične markacije, na daleč vidne. Škoda, da to ni praksa tudi pri nas26
Prešla sva na malo manj uhojeno 5-ko z oznakami še iz prejšnjega tisočletja :)27
Pred nama je Sassongher v vsej svoji veličini. Danes nanj ne greva28
Se pa bova spustila globoko v dolino, kjer naju čaka sestop v La Villo29
Spet zamenjava številko in tokrat izbereva 730
Tudi ta pot je lepa. Na obeh straneh doline so visoke stene, ambient je krasen31
Hodiva po dnu doline Val de Juel …32
Spustiva se vse do zaselka Funtanacia, nato pa se obrneva levo v smeri izhodišča33
Sva že tukaj. Sonce ima v tem letnem času nizko tirnico, zato je parkirišče že v senci34