Planinski venci / Julijske Alpe / Pogačnikov dom na Kriških podih / Aljažev dom v Vratih - Pogačnikov dom na Kriških podih (čez Sovatno)

Aljažev dom v Vratih - Pogačnikov dom na Kriških podih (čez Sovatno)

Ishodište: Aljažev dom v Vratih (1015 m)
Širina/Dužina: 46,4128°N 13,8466°E
Ime puta: čez Sovatno
Vrijeme hodanja: 4 h 30 min
Zahtijevnost: djelomično zahtjevan označeni put
Visinska razlika: 1035 m
Broj slika: 49
Broj komentara: 45
Pristup do ishodišta:
Gorenjski autoput napuštamo na izlazu Hrušica i nastavljamo cestom u smjeru Kranjske Gore. Nešto prije sela Dovje lijevo se odvaja cesta koja vodi prema Mojstrani (Vrata, Kot i Krma). Pratimo cestu naprijed u smjeru doline Vrata i tom cestom vozimo do velikog parkirališta kod Aljaževog doma.
Opis puta:
Sa parkirališta nastavljamo makadamskom cestom koja nas nakon 3 minute hoda dovodi do križanja kod Aljaževog doma. Nastavljamo ravno u smjeru Triglava, Luknja i Pogačnikova doma (desno Škrlatica) širokom stazom koja iza kapelice (desno) i Aljaževa doma (lijevo) ulazi u šumski put. Široka turističko-pješačka staza pored zimskog bivka dovodi nas iz šume, gdje ispred sebe uočavamo poznati klin (spomenik palim partizanima planinarima). Nastavljamo ravno (lijevo Tominšekova ruta) stazom koja se vraća u šumu i dovodi nas do sljedećeg križanja. Nastavljamo desno u smjeru Pogačnikova doma (ravna staza preko Praga i Luknje) na stazu koja se počinje strmije uspinjati kroz šumu. Nakon nekoliko minuta dodatnog hodanja prelazimo kraći panoramski proplanak, a potom se staza vraća u šumu i počinje još strmiji uspon. Na nadmorskoj visini od 1300 metara uz stazu uočavamo bunar (u sušnim razdobljima presuši) nakon čega ubrzo izlazimo iz šume u podnožje strme Sovatne. Ovdje se lijevo odvaja staza prema bivku ispod Luknje, a mi nastavljamo ravno strmijom stazom. Staza naprijed s travnatih padina prolazi šljunčanim padinama (oprezno pri spustu) te se povremeno uspinje preko kraćeg kamenog skoka. Dolina Sovatna zatim se postupno sužava i staza nas dovodi do kratkog malo zahtjevnijeg mjesta (preko skoka). Uz pomoć osigurača uspinjemo se razinu više, gdje se strmina malo smanjuje. Pred nama sve panoramskija staza brzo nas dovodi do križanja na Dovškim vratcima.
Nastavljamo lijevo u smjeru planinarskog doma Pogačnikovog doma i Bovškog Gamsovca (desno Stenar i Križ) stazom s koje se već nakon nekoliko koraka odvaja staza na Bovški Gamsovec. Nastavljamo lagano desno, a zatim se počinjemo postupno spuštati po ljepšem visokogorskom terenu. Sa staze koja se još uvijek lagano spušta također se lijevo odvaja markirana staza na Pihavcu, a mi nastavljamo donjom stazom prema planinarskom domu Pogačnikov dom. Nakon toga staza prelazi preko padina iznad Spodnjeg Kriškog jezera koje primjećujemo lijevo ispod nas. Staza se zatim malo spušta i dovodi nas do sljedećeg križanja, gdje nastavljamo desno prema gore (lijevo prema dolje Trenta) i za nepunih pet minuta daljnjeg hoda dolazimo do planinarskog doma Pogačnikova doma koji se nalazi na panoramskom brežuljku.
Vrata - Dovška vrata 4:00, Dovška vrata - Pogačnikov dom 30 minuta.
zemljovid puta - Pogačnikov dom na Kriških podih
Ob poti: Dovška vrata (2180m)
Možemo produžiti putovanje na sljedeće destinacije: Zgornje Kriško jezero ( 45 min), Kriški rob (1 h 15 min), Šplevta (Indijanec) (1 h 30 min), Križ, Pihavec, Planja (1 h 45 min), Stenar, Razor (2 h), Škrlatica
Preporučujemo: izleti s istog polazišta, slični izleti, panorama, upisna knjiga
Aljažev dom v Vratih - Pogačnikov dom na Kriških podih1
Aljažev dom v Vratih - Pogačnikov dom na Kriških podih47
Aljažev dom v Vratih - Pogačnikov dom na Kriških podih48
Aljažev dom v Vratih - Pogačnikov dom na Kriških podih49
Rasprava o izletu Aljažev dom v Vratih - Pogačnikov dom na Kriških podih (čez Sovatno)
Gost2. 07. 2007 00:00:00
Najlepši del slovenskega visokogorja, za moj okus! Priporočam pa izlet: Vrata - Bovški gamsovec - Pogačnikov dom na kriških podih - Sovatna - Vrata Srečno! mežikanje
Bila sem lani, še se bom vrnila, pridružujem se zgornjemu mnenju.
Gost14. 08. 2007 00:00:00
Zelo rada bi šla enkrat na Kriške pode čez Sovatno, pa zgoraj piše, da je nekje pot rahlo izpostavljena.Ker imam vrtoglavico, me zanima, koliko je izpostavljena.
Hvala in lep pozdrav vsem
Brez panike, v zgornjem delu je kratka zajla, ki pa je bolj v pomoč pri vzpenjanju, kot pa kakšna resna težava. Da se pa zadevo tudi obiti.
Mož ima vrtoglavico, pa je Sovatno prehodil že kar nekajkrat v obe smeri.
Kar korajžno pot pod noge.
LP, Saša
Gost14. 08. 2007 00:00:00
Hvala, bom
johnybravoslo14. 08. 2007 00:00:00
Pozdravljeni,

jaz se odpravim jutri zjutraj gor.
Bog daj lepo vreme.
Napišem izkušnje....

LP
johnybravoslo16. 08. 2007 00:00:00
Helov,

včeraj 15.08.2007 sem bilob 7:00 v Vratih.
Parkiranje ....noro veliko folka, praznik in vreme brez oblačka. Od vrat do PoGačnikovega doma 3 ure 45 minut. Pot vofi najprej skozi gozd potem pa do koče ni sence. Pot postaja zmeraj bolj strma. Mislim da se vzigne do nekje 2200 in potem se spusti do koče in do jezer.
Skrata zelo lepo, vasaj včeraj ko je bilo vreme ok.
Aja vrtoglalavica.....samo ne gledat gor pa dol he he.
Zelo priporočam. nasmeh
lyzika20. 08. 2007 00:00:00
Pot čez Sovanto do Pogačnikovega doma je preprosto prečudovita-pogled na okoliške vršace, rastlinje in živalstvo,...Če ste že tam, obiščite Razor, poglejte si jezerca in uživajte v sončnem zahoddu in še posebej v sončnem vzhodu.
Ker smo na Pogačnikovem domu prenočevali, bi ob tej priliki dala osebju en velik plus!!! Čeprav je osebje mlado(študentje), so cel dan garali, nam stregi pijačo, hrano, pripravili ležišča in ob koncu dneva bili še vedno nasmejani in veseli. To ne vidiš vsak dan. Res so lahko zgled drugim oskrbnikom koč, domov slovenskega gorskega sveta!
Lp, Veronika
Gost4. 09. 2007 00:00:00
Zanima me, do kdaj je Pogačnikov dom odprt, ali bi se v primeru dokaj ugodnega vremena dalo gor še konec septembra?
Gost17. 09. 2007 00:00:00
Bil danes (17.9.2007) gor in punce pravijo, da delajo do konca septembra.

Razgleda zaradi oblačnosti nad 2200m sicer ni bilo dosti, so bile pa zato toliko bolj zanimive živali. Na travnikih je na poti ležalo/stalo polno kozorogov, ki sem se jim lahko povsem približal preden so se premaknili. V daljavi se je občasno pojavil kakšen svizec, med vrati in kočo pa sem naletel še na trop gamsov.

Sicer pa mislim, da je zgoraj omenjeni čas hoje 4:30 močno precenjen. Brez večjih težav si od parkirišča v vratih do PD v 2:30, za bolj hitre pa je tudi 2h povsem realen čas.
Gost18. 09. 2007 00:00:00
Si pa hiter! Meni je bolj dosegljiv uradni čas t.j. 4,3 ure - smo si pač različni. nasmeh
Gost20. 09. 2007 00:00:00
Še take rabimo, ki bi se radi hvalili in, ki mislijo, da so bolj pametni od teh, ki merijo čas hoje. Jaz hodim v hribe zaradi druženja in lepote narave, ne pa, da bi ne vem kakšne rekorde podirala.
Gost21. 09. 2007 00:00:00
Predvsem je treba vedeti, da je Sovatna strma,razgledna in v poletnih mesecih zeeeelo žejna,he,he.
Oprosti, ampak sploh se ne gre za tekmovanje. Vem da so ti uradni časi nastavljeni z dobrim razlogom. Ampak ker marsikdo (predvsem med tednom) nima časa na pretek si mogoče izbira izlete tudi glede na trajanje. In to je bil edini razlog zakaj sem sploh omenil čas (ki je mene močno zavedel).

Da pojasnim... ta dan sem imel časa samo za en krajši jutranji vzpon zato sem si zamislil, da se poskusim vzpeti vsaj do kozorogov, jih malo fotografiram in grem nazaj. Ker v Vratih še nisem bil nikoli sem se pač orientiral na v opisu omenjene čase. Potem pa se je izkazalo, da lahko v povsem udobnem tempu, z vsem pripadajočim opazovanjem in fotografiranjem, v tem času pridem do PD in nazaj. Če ta podatek nekoč nekomu pomaga da se pred službo odloči še za ta res lep izlet... naj mu/ji koristi nasmeh
Benjamin24. 06. 2008 00:00:00
Zanima me, koliko je še hoje od B. Gamsovca do Pogačnikovega doma (okoli 1 ure?) in potem čez Sovatno v dolino Vrat (okoli 3 ure?). Samo ugibam. Hvala za natančne odgovore.
vesnica21. 07. 2008 00:00:00
V soboto sva se z možem odpravila na križke pode čez sovatno.Zelo lepa pot,videla ob poti kozoroge,vreme je bilo lepo.Namenila sva se ,da prespiva,zjutraj pa se odpraviva na križ in stenar,potem pa po drugu poti nazaj.Zvečer smo se v koči ob zvokih kitare in harmonike prav veselo zabavali,saj je prav prijetna družba mladih fantov in punc iz okolice poljanske doline imela dobrega harmonikarja,moj mož pa ga je spremljal na kitaro.Cela koča je veselo prepevala pozno v noč.Res krasen izlet.Vesna
triglavski21. 07. 2008 00:00:00
Ravno zaradi takih žurov mi je odvratno prenočevati v kočah, kjer ne poznajo hišnega reda, še posebej, če imaš naslednji dan kakšno zahtevno pot pred sabo.
hostar21. 07. 2008 00:00:00
Poj pa bod doma in se v kleti kujaj.Kam pa pridemo, če ni melo veselja. Saj se ga ni trba natreskat do nezavest, če pa po prečuti noči ne moreš nikamor.....mežikanjemežikanje
TinaPRR11. 07. 2009 00:00:00
Živjo, kdo morda ve, kakšne so razmere za tole turco? Je jutri za it sem gor? Hvala vnaprej za odgovor in jutri vsem lepo, če se boste odpravili v hribenasmeh
TinaPRR12. 07. 2009 00:00:00
Murglovc, hvala za tele fotke - je bilo tudi še danes približno takolenasmeh. lp,
živa sraka9. 08. 2014 00:00:00
Glede žuranja v koči, tam, kjer so pravi oskrbniki, se žuranje ob 21.45 uri zaključi. Oskrbnik da 15 minut časa, da se podrsamo v sobe in ob 22uri je mir. To sem doživela že parkrat in mi je všeč, ker se spočiješ pred vzponom naslednji dan. Pa se sama zalo rada poveselim in "žuram", ampak takrat, ko je čas za to nasmeh
Tina787. 12. 2015 00:00:00
Pozdravljeni ljubitelji gora...,v četrtek nameravam prehoditi to pot pa me zanima kakšne so razmere na tej poti...hvala in varen korak vsem...
viharnik7. 12. 2015 00:00:00
Povedano na pamet.
S seboj vzemi vso opremo (cepin, dereze, bivak vrečo), ker je na planotah vedno še sneg in tudi ledu bo kar nekaj na poti, zato pozorno za preprečitev zdrsa.Sedaj je še posebej varljivo, ker nekateri mislijo, da je v gorah sneg že pobralo.Dovolj za zdrs pa je samo del skale, ki čez noč z vlago pomrzne v nevidni filter (izgleda kot samo gola skala)!, namreč temperature se vrtijo okoli nule.
malinca21. 08. 2016 00:00:00
Živjo,

Zanima me, ali je omenjena pot primerna za otroka ali ne. Po slikah sodeč je namreč videti precej gruščnato in prepadno, zato razmišljam, če bi se na do koče raje povzpeli z Zadnjice. Otrok je sicer vajen skal in plezanja, a po grušču se skoraj hitreje kaj zgodi. Kaj mislite? Hvala nasmeh
docepe221. 08. 2016 00:00:00
Živjo!

Ravno včeraj sva šla z bratom navzdol čez Sovatno. Pot preči, dva melišča (2x cca 10-15 min), s tem da v najslabšem delu se umakne na levo pobočje, kjer so tri jeklenice. (nič hujšega). Na poti sva srečala, dve skupini s skupno petimi otroki, ki so prihajali gor. (stari od cca 10 do 15 let). Pot je precej strma in zato izgleda na slikah, ki so slikana navzdol, da je prepadna, a za moje pojme ne bi mogel reči, da je prepadna. Je pa kar na nekaj mestih potrebno uporabiti roke.

Pot iz Zadnjice je pa zame dolgočasna saj poteka cca. 4 ure po mulateri. Je pa najlažji dostop.
garmont21. 08. 2016 00:00:00
Zgoraj omenjena pot je vsekakor primerna za otroke in, ker ponavadi srečaš na poti tudi kozoroge, bo otrokom samo še popestrilo turo.
Smetar21. 08. 2016 00:00:00
Pot (čez Sovatno) je primerna za otroke, na "nevarnejših" odsekih malo upočasnite pa ne bo težav. Lepa krožna pot je tudi preko Luknje na Bovški Gamsovec in prespat v Pogačnikov dom, ter drugi dan se spustit čez Sovatno dol v Vrata...
ločanka21. 08. 2016 00:00:00
Za gor brez problemov, za dol pa svetujem veliko previdnosti. Je kar šodrasto.
Anansie19. 06. 2017 00:00:00
Včeraj s kolegom opravila to pot. Rabila sva dobri 2 uri in pol. Nisva hitela, zmeren tempo.nasmeh
turbo19. 06. 2017 00:00:00
Zagotovo nista hitela, če sta pa tako dolgo hodila zavijanje z očmi
zavratčan7. 07. 2019 00:00:00
Mogoce kdo ve kako je z prenocevanjem, se je treba kaj prej najvit?
darinka47. 07. 2019 00:00:00
Ja bolje da si rezerviraš, ker je ponavadi dosti ljudi. Sicer pa če ne dobiš postelje ti postiljajo v jedilnici, vsaj predlano smo tam spali. In plačaš polovično ceno.
fantazija18. 07. 2019 00:00:00
Jutro,

kdo lahko napiše kje se vrniti da ne bi šli po isti poti nazaj - gor čez Sovatno, dol pa ... ?

hvala
MEHOVO18. 07. 2019 00:00:00
Bovški Gamsovec-Luknja
LP
bbugari118. 07. 2019 00:00:00
Ali: Križ - Bivak IV. - Vrata.
fantazija19. 07. 2019 00:00:00
bugari ali je to zahtevna pot kot čez bovški gamsovec ? imamo člana, ki ni ravno za prepadne ali preveč nevarne terene.

John19. 07. 2019 00:00:00
Potem pa kr po isti poti ,čez Sovatno nazaj. mežikanje
simon7919. 07. 2019 00:00:00
Moje osebno mnenje je, da je pot Sovatna-Bovški gamsovec kar se prepadnosti tiče težjo od poti Luknja- B.gamsovec. V mislih imam zadnjih 20 minut pod vrhom, meni je bilo na drugo stran proti Luknji lažje. LP in srečno
Šele zdaj sem opazil, da je cilj Pogačnikov dom in ne Gamsovec...potem res skoraj ni druge kot po isti poti (Sovatna) nazaj. Se opravičujem za prejšnji post, LP
fantazija19. 07. 2019 00:00:00
kaj pa pot, ki jo piše bugari1 križ-bivak-vrata ?
simon7919. 07. 2019 00:00:00
Ta je mogoče malenkost lažja kot preko Gamsovca. Čeprav te ocene o prepadnosti/zračnosti poti so lahko zelo subjektivne...
Mogoče bi šel pa kdo od ostalih v izvidnico na B.Gamsovec, od Dovških vratc do vrha je dobre pol ure... izpostavljeni pa sta 2-3 polički, vendar je varovano z zajlo.
LP in srečno
m3pisnik22. 06. 2020 00:00:00
Je pot čez sovatno kopna?
Pušjakec5. 08. 2020 00:00:00
Pozdravljeni,

v tem tednu se odpravljam na Kriške pode in me samo zanima kakšno je stanje zajl na poti. Varnost je le na prvem mestu, še posebej za neizkušenega hribolazca velik nasmeh

Hvala za odgovor in lep pozdrav
Enka5. 08. 2020 00:00:00
Zajle so bp. Melišče pod njimi pa mal zdelano.