Vinska Gora - Gonžarjeva peč (plezalna pot)
Polazište: Vinska Gora (450 m)
| Širina/Dolžina: | 46,34850°N 15,17310°E |
| |
Ime staze: plezalna pot
Vrijeme hoda: 30 min
Težina: iznimno zahtjevan označeni put
Ferrata: D/E
Visinska razlika: 125 m
Visinska razlika po stazi: 125 m
Zemljovid:
Preporučena oprema (ljeto): šljem, komplet za samoosiguranje
Preporučena oprema (zima): šljem, komplet za samoosiguranje, dereze
Pregleda: 76.769
 | 9 osoba sviđa se objava |
Prilaz izlazištu:
S autoceste Ljubljana - Maribor skrenemo na izlaz Žalec, zatim nastavljamo vožnju prema Velenju. Još prije Velenja napuštamo glavnu cestu jer nas oznake za Vinsku Goru usmjere desno na lokalnu cestu, ona nas već nakon nekoliko metara dovede do sljedećeg raskrižja. Tu nastavljamo lijevo u smjeru crkve sv. Ivana Krstitelja, pratimo uzlaznu cestu do parkirališta kraj spomenute crkve.
Opis staze:
Od parkirališta kraj crkve nastavljamo po asfaltiranoj cesti te na raskrižju lijevo. Nakon nekoliko desetaka metara markacije nas usmjere lijevo nagore na užu cestu. Kasnije se cesta lagano spusti, mi zatim uskoro nastavljamo desno u šumu. Slijedi prelazak po uskoj stazici kroz šumu koja nas brzo dovede do razdvojnice pod Gonžarovom peći. Lijevo vodi laka staza na Gonžarovu peć, mi nastavljamo desno gdje je početak osigurane plezalne staze.
Plezalna staza je napravljena po uzoru na plezalne staze iz inozemstva i prva je tako zahtjevna u Sloveniji. Prema austrijskoj ljestvici koja se najčešće upotrebljava za procjenu težine takvih plezalnih staza ocijenjena je stupnjem težine D/E.
Pri ulasku u plezalni dio staze obavezno se opremimo samozakivanjem i kacigom, preporučena je i upotreba plezalnih rukavica.
U početku plezalnog dijela staza se jako strmo penje uz čeličnicu i brzo smo pred najzahtjevnijim dijelom staze. Tu nas staza vodi preko gladkih uspravnih ploča gdje ima vrlo malo prirodnih oprimaka pa je potrebna velika snaga u rukama.
Staza zatim postaje nešto manje zahtjevna i uz malo lakše penjanje uskoro dosežemo kutiju za zapise koja je pored staze. Odavde slijedi još završni jako strm uspon ocijenjen stupnjem težine D.
Na vrhu nas nagradi lijep pogled na Vinsku Goru i okolne brežuljke.
Silazimo lakšom stazom koja zaobilazi stijen sa zapadne strane.

Izlet se može produžiti do sljedećih ciljeva: ,
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Rasprava o izletu Vinska Gora - Gonžarjeva peč (plezalna pot)
Prikaži starije poruke
|
| medo*25. 04. 2011 |
POZOR! Na plezalnoj stazi - učenju poligon za ferate - na Gonžarjevu peć su precej olabavljene zajle i osmo sidrište prema knjizi je izvučeno, kamen velik kao lubenica drži gore samo ljepilo bušilice.
|
|
|
|
| penzionist25. 04. 2011 |
No ja, taj kamen je stvarno odvojio se od stijene i pomalo je neugodan osjećaj ići preko njega. Sigurno taj klin traži zamjenu. Sve ostalo (zajle) je sasvim ok i vzorno napravljeno.
|
|
|
|
| jurakjernej12. 05. 2011 |
DANAS SAM PREPLETAO STAZU. STAZA JE VRLO ZAHTJEVNA, SLIČNE U NAŠIM VIŠIM PLANINAMA NEMA, DAKLE IZUZETNO OPDANO I SNAGA U RUKAMA, DA VAS NE IZNENAĐI.
|
|
|
|
| bandy12. 05. 2011 |
Pritisni tipku Caps Lock.... velika slova su baš smetaju! Hvala
|
|
|
|
| salvinia22. 05. 2011 |
Moguće još jedna informacija koja gore nedostaje: iznad oba ključna dijela uređeno je sidrište.
|
|
|
|
| bostjan11s30. 08. 2011 |
Jučer sam preplezao stazu koja je odlična, besprijekorna i stvarno vzorno uređena. Stvarno je da je vrlo zahtjevna upravo na prvom dijelu jer ima vrlo malo oslonaca tako da sam skoro izgubio volju ali se isplatilo istrajati  Bez pomoći jeklenice ipak nije išlo 
|
|
|
|
| nitram30. 08. 2011 |
A za takve uspone imate samo samovarovalni komplet i kacigu ili još nešto?
|
|
|
|
| geppo30. 08. 2011 |
Za Gonžarjevu je uz samovarovalni komplet, kacigu, rukavice potrebna i popkovina (pojas s HMS karabinerom, da u teškom dijelu odmaraš i olakšaš ruke.
|
|
|
|
| bostjan11s26. 09. 2011 |
No prošli tjedan sam shvatio na vlastitoj koži: bez kacige nigdje u ferate! Na gornjem "D" dijelu iznad kutije za pečat na mjestu gdje treba promijeniti stranu penjanja (crvena točka na stijeni) pri silasku grdo sam poskliznuo (napravio preveliki korak i prevagnuo me), izgubio ravnotežu i (s kacigom) glavom udario o stijenu te visio oko 3m niže. Zadnje vrijeme sam svaki tjedan najmanje 1x na ovoj ferati ali unatoč "poznavanju terena" to nije nikakva garancija da si siguran ili da možeš opustiti samovarovanje. Na sreću je na kraju bilo samo nekoliko ogrebotina po rukama i napola strgnuta identifikacija na samovarovalnom komplektu. Bez kacige bi bilo možda drugačije. Moj cilj nije nikoga plašiti, Gonžarjeva peć je super poligon za vježbu, samo sam opisao svoje iskustvo. LP
|
|
|
|
| geppo26. 09. 2011 |
Da, to je stvarno pravi poligon za vježbu za penjanje teških ferata. Meni je gornji dio nakon preuređenja, kad se srušila ona stena, teži od donjeg. Lp
|
|
|
|
| vanja119. 10. 2011 |
Danas smo obavili ovu feratu. Moram reći "svaka čast" oblikovateljima i izvođačima. Šteta, jer uz takav entuzijazam priroda nije dala bolje uvjete. Neka to bude podsjetnik i podsticaj za Bohinjce i Kranjskogorce, da se može, ako se hoće, čak i ako izgleda da nema osnovnih uvjeta. Poligon je super, kao što kažu moji prethodnici, realno (pogotovo u usporedbi sa Skywalk-om) mogla bi imati jedan razred nižu ocjenu. Moje geslo je: ferata po sjevernoj stini preko sfinge.
|
|
|
|
| VanSims19. 10. 2011 |
***vanja1 kaže:***: Moje geslo je: ferata po sjevernoj stini preko sfinge. Sad se pripremi za plaz! 
|
|
|
|
| gapo19. 10. 2011 |
Ova ferata bi bila lijepa.
|
|
|
|
| Sam.volk19. 10. 2011 |
Vanja 1, nadam se da uništiteljima prirode to neće uspjeti. Lp
|
|
|
|
| neph19. 10. 2011 |
Vanja1, ako sniziš ocjenu Gonžarjeve peći, onda moraš sniziti i ocjenu hvaljene ferate u Železnoj Kapli... Možda je Skywalk premalo ocijenjen 
|
|
|
|
| vanja119. 10. 2011 |
Možda da. Razbuktali ste me, pa sam u temu Skywalk zalijepio i sliku iz profila.
|
|
|
|
| Alesko197120. 10. 2011 |
Ferate su dobre, ali Sfinga je slovenski spomenik, ikona, i kao takva nedodirljiva Vanja, bez ljutnje.
|
|
|
|
| Bojan_A20. 10. 2011 |
Nadam se da stvarno neće netko biti toliko "pametan" da će provesti feratu bilo gdje preko Sjeverne Triglavske stene.
|
|
|
|
| jurakjernej20. 10. 2011 |
Kad gledam vaše komentare "zaštitnici prirode" pitam se čime će uništiti prirodu? Pogledajte naše sjeverne susjede Austrijance, koji iskoriste svaki kutak i znaju ga tržiti za razliku od nas, koji se samo prepiremo do djela nikad ne dođe, a ako i dođe onda su tu negativne debate kao sada. Ja sam za više ferata u Sloveniji, jer ne vidim ništa loše u tome.
|
|
|
|
| JusAvgustin20. 10. 2011 |
No, to je tvoje osobno mišljenje, sad ću ja izraziti svoje: definitivno protiv ferata, ne vidim smisla u tome da se vučeš preko stene za zategnutim užetom, ne vidim smisla u tome da se visiš po čepovima i skobama, ne vidim smisla u tome da vučeš za sobom dvije matičarke, a posebno ne vidim smisla u tome da se pretvaraš da plezaš... Sad čekam lavinu, sama izjava da bi proveo feratu preko Stene je potpuno neprikladna, a preko Sfinge je bez ljutnje glupa i potpuno ne na mjestu. Ali sam uvjeren da bi okusio konkretno bezpotje većina bi rekla feratama zbogom!
|
|
|
|
| Fifi20. 10. 2011 |
ferata je kao da bi porn preko radija slušao
|
|
|
|
| VanSims20. 10. 2011 |
Već sam jednom dao usporedbu: preko pornografije svi šinkaju, gledaju ih pak. S feratama je isto. Kad sam bio na Mualverich Altu sreo sam Engleza koji živi u Austriji. U Britaniji se otvorila prva ferata i bilo je vike i krike. U Austriji ih je svuda puno a ništa. Samo stvar percepcije i mentaliteta. Taj Englez je rekao da nema ništa protiv ferata ako komu pomognu doći na neku planinu. Moje stajalište je slično. Naravno da se ferate mogu zloupotrijebiti, skomercializirati... kao sve ostalo. Ah, gdje su vremena kad je pornografija bila još naturalna, nekomercijalna, zapravo još underground a ne danes kad je prisutna svuda kamo se okreneš! 
|
|
|
|
| Nemo1320. 10. 2011 |
Jednu klasičnu feratu bi mogli povući na Ljubljanski neboder, bila bi dostupna svima, istina malo kraća, ali s izgradnjom viših zgrada bi bile već spodobe, a GRS bi imala lakši posao u slučaju spašavanja
|
|
|
|
| Alesko197120. 10. 2011 |
Za sve ima dovoljno prostora u planinama. Stvarno bi bilo glupo raditi ferate u stenama kao što je Sfinga. Kao što su slobodni penjači protiv ferata, tako bi "ferataši" bili protiv betonskih stuba. Ako to čita neki čisti laik, mogao bi pomisliti da su ferate potpuno nezahtjevne pa da te same povuku gore. Za obične smrtnike to je približak penjanju i adrenalina. Svi ipak nećemo slobodno popeti Sfingu. Ali dalo bi se napraviti dobar posao - prostora imamo dovoljno.
|
|
|
|
| vanja120. 10. 2011 |
Antiferatarima ide ovo. Planine su svih, ako ih svi ne znamo slobodno popeti, na raspolaganju su nam pomagala. Isto vrijedi za invalide. Po vašem mišljenju nemaju što tražiti u gradu, ako s invalidskim kolima ne mogu preko rubnika. I da, ja sam u ovom slučaju invalid i osjećam se ugroženim te se istovremeno zgražavam nad posesivcima. Pa si demontirajte sfingu i instalirajte je u dnevnu sobu.
|
|
|
|
| JusAvgustin20. 10. 2011 |
vanja1, ovo je za tebe, ta tvoja usporedba bi trebala biti označena kao najgluplja do sada na hribi.net, bez zamjere!
|
|
|
|
| turbo20. 10. 2011 |
Mislim  ... parkirati vozilo 50m od plezališta, popeti 120m svedrovima opremljenu stijen, tamo nekih 7 ili 8 ... i usporediti Skalaško s čopom, po mogućnosti još i s pristupom na vrh oćaka ... ili ići po Rekarjevoj na Vrbanove, da ne napišem po Amaliji na Montaž i usporediti to s Gonžarjevom peći ... no ja, možda bi netko stvarno trebao neki pomagalo 
|
|
|
|
| otiv20. 10. 2011 |
Mislim da imamo kod nas sasvim primjereno osigurane staze po planinama, samo ljudi su previše "razmaženi". Pa idi tamo gdje se osjećaš sigurnim za uspon i za povratak.
|
|
|
|
| Loni20. 10. 2011 |
Ako ih ne znamo slobodno popeti, ostanimo u dolini. I još nešto, planine nisu naša imovina, prirodna su i često kulturna dobrina u kojoj možemo uživati, ali se ih ne možemo prisvojiti. Što bi ostalo od Triglava kad bi svatko tko dođe gore odnio jedan kamen za suvenir.
|
|
|
|
| VanSims20. 10. 2011 |
****Loni je rekao:*** Što bi ostalo od Triglava kad bi svatko tko dođe gore odnio kamen za suvenir. Što vrag ima to veze s feratama?
|
|
|
|
| Nemo1320. 10. 2011 |
Svi bismo htjeli stajati na vrhu Mont Everesta pa čekamo feratu
|
|
|
|
| Loni20. 10. 2011 |
VanSims, letjelo je na to da su planine naša imovina, ne na ferate.
|
|
|
|
| vanja120. 10. 2011 |
Freeclimberi ste nadrasa. Priznajem vašu nadmoć u stenama i povlačim se iz besplodne rasprave. Pametniji odustane, zato svijetu vladaju ....
|
|
|
|
| Keko20. 10. 2011 |
Nije mi baš jasno kako neki tako žestoko protiv ferata (posebno alpinisti) i još se pozivaju na netaknutost prirode. I alpinisti ozbiljno uništavaju prirodu vrtanjem rupa u stijenama da nameću razna osiguranja, sidrišta i druge pomagala. I gomile planinara kojih ima po planinama svuda čine veliku štetu. Ako netko ne vidi smisla u vučenju po klamfama i klinovima, dobro, ali sigurno mnogima je to čisti užitak. Ljudi su različiti i tu raznolikost treba poštovati. Ako budemo pošteni, svi koji idemo u planine, bez obzira na način, više-manje jednako uništavamo taj planinski svijet. Ako želimo zaštititi planinski svijet, morali bismo sve alpiniste, planinare, skijaše, ferataše, padobrancaše i još koga prizemljiti ispod 1000 metara. Ferata preko triglavske sjeverne stiene. Zašto ne. Prvi koji su grubo posegnuli u nju rupama i svojim bušilicama bili su upravo alpinisti. Zato mislim da planine trebaju u nekim razumnim granicama biti dostupne svima ili nikome. Kad zadnji čovjek nestane s lica zemlje, planine će još uvijek postojati, bez obzira koliko se prepiramo što tamo spada a što ne.
|
|
|
|
| Loni21. 10. 2011 |
No, ja nisam alpinist (bar ne po obrazovanju ) i rado idem po feratama, da nema zabune, samo planinu si ne prisvajam. A ako je pred nosom, feratu naravno, naravno ću je popeti (bar probati). Keko, rado se potpisujem pod tvoju posljednju rečenicu.
|
|
|
|
| jurakjernej21. 10. 2011 |
Via ferrata preko sjevernog triglavskog zida-prelazak od aljaževog doma prema Luknji. 3 km adrenalinskog užitka uz napetu užad nad moćnim provalijama sjevernog triglavskog zida. Ako ovo ne bi bila atrakcija koja bi privukla i Austrijance i Talijane u većem broju u naše planine. to će biti moj prijedlog na PZS-u.
|
|
|
|
| jurakjernej21. 10. 2011 |
Najljepša moguća ferata koju bismo mogli napraviti kod nas bila bi vertikalni uspon na blejski grad, koja bi svakako dosegla težinu E.
|
|
|
|
| Alesko197121. 10. 2011 |
Svaka planina ima više pristupa za sve vrste planinara. Još na Begunjščicu možeš ići iz Završnice preko Smokuškog "meva". Pravo lijepo bezpotje, pa super za nabiranje kondicije - pa živu dušu ne susrećeš. Triglav je ionako već a davna romarska procesija. S ferratom ili bez... Bilo kako bilo, na Sfingu ferrata ne paše, s idejom o Bledu se slažem - ali s obzirom da je Bled više turistički, neće nič - ili će potrajati još 100 godina.
|
|
|
|
| geppo21. 10. 2011 |
Keko alpinisti imaju svoje stranice gdje objavljuju. Teško da bi se netko od njih spustio na takav nivo komuniciranja...kao što ga nalaziš ovdje! LP
|
|
|
|
| lola21. 10. 2011 |
Pozdrav, mene zanima je li ova staza puno teža od Furlanove staze (Gradiška tura nad Vipavom). No po slikama izgleda zahtjevnija, ali ipak bi neko mišljenje dobro došlo. Hvala i lp
|
|
|
|
| Keko21. 10. 2011 |
Ova staza je za par razreda teža od Furlanove, ali prilično kratka. Daleko je najteža osigurana staza u Sloveniji. U knjizi 55 osiguranih plezalnih staza Mašerovog, ocijenjena je najvišom ocjenom PP6. Istu ocjenu ima samo još plezalna staza u Železnoj Kapli, ali i ona je po mom subjektivnom mišljenju nešto lakša, ali duža. Furlanova staza ima ocjenu PP3/4.
|
|
|
|
| lola21. 10. 2011 |
Keko, hvala! Onda ću morati negdje drugdje vježbati... 
|
|
|
|
| geppo21. 10. 2011 |
Pa stvarno vježbati, jer je Gonžarica tvrd orah i u Sloveniji nigdje nema tako zahtjevne staze!! Recept je Lawamünd. Pokušaj preći tu ferratu bez korištenja skoba, pa vidi gdje si... LP
|
|
|
|
| lola22. 10. 2011 |
Geppo hvala na savjetu. Isprobat ću Lawamünd. Ima li možda još nešto sličnog u Slo? hvala i lp
|
|
|
|
| Keko22. 10. 2011 |
U Sloveniji nema sličnih staza. Možda smo te malo previše uplašili. Ako si dobro kondicijski pripremljena i prilično jaka u rukama gotovo se ne trebaš bojati. Poznam neke sasvim prosječne ljude koji su je uspjeli popeti među njima i žene. Ako poznaješ nekoga tko je iskusniji u penjanju i osiguranju užetom može te osiguravati s vrha užetom jer su na stazi i uređena sidrišta za tu svrhu. Ako bi bilo samo previše pa mali poteg užetom također puno pomaže i bit će. LP
|
|
|
|
| DarjaZaplotnik22. 10. 2011 |
Napisao @Keko...Poznam neke sasvim prosječne ljude koji su je uspjeli popeti među njima i žene... OK u vezi tvojih nebulozâ oko alpinista neću komentirati već je @geppo napisao što i kako. Ali citirano gore je pak jedna podla šovinistička izjava!!! Čak i ferata preko Sfinge se sakrije pred njom. lp d
|
|
|
|
| Keko23. 10. 2011 |
Vidim da sam stvarno nespretno napisao. To je bilo misljeno s dodatnim osiguranjem pod budnim okom iskusnog planinara i također nešto s dodatnom pomoći i nikako ne u solo akciji tako da neće nikoga zavarati. LP
|
|
|
|
| JusAvgustin23. 10. 2011 |
nebuloze su popularne ove godine...iznenadili biste se koliko alpinista ima gore...
|
|
|
|
| garmin23. 10. 2011 |
Tura je dokazano prikladna i za neke žene.
|
|
|
|
| keber123. 10. 2011 |
Vjerojatno je primijerna i (samo) za neke muškarce.
|
|
|
|
| žuti24. 10. 2011 |
Ovo čitanje me malo zabavlja: naravno da gospoda nije ozbiljno mislila na feratu preko triglavske stene, ali mi se svidjela rasprava koja se potom razgorjela: U mlađim godinama sam bio alpinist, sada pa svoju nečimrnost nekako utješim u feratama! Odluka krovne planinarske organizacije da se u visokogorju ne prave nove zavarane staze je potpuno ispravna!!! Međutim, razvoj ovog načina savladavanja zidova napreduje i mislim da bi u dolinama bilo dobro napraviti neke nove ferate, ali prije svega ne na račun uništavanja starih alpinističkih smjerova (Cjajnik). I meni sve to željezo u zidu nije previše po volji, ali ipak koristim ferate: naravno sjednem u auto i odem na drugu stranu Karavanki! Turistička mjesta bi posebno obogatila turističku ponudu nižinskim feratama: za primjer navodim zaspalu Mojstranu koja se nikako ne može probuditi iz turističke letargije! Prije Drugog svjetskog rata bila je daleko ispred Kranjske Gore po smještaju! Iznad Mojstrane se uzdiže lijepa stina koja doslovno moli za novu feratu!!!
|
|
|
|
| garmin24. 10. 2011 |
Naravno da ferratama preko Sfinge proturiječuju oni koji se preko nje nikad neće popeti. I ne bi ih smetala ona užad. S druge strane, to vješanje po užadima je smiješno, kao i smiješno se smatrati ferratarom.
|
|
|
|
| VanSims24. 10. 2011 |
***garmin je rekao:***:Naravno da ferratama preko Sfinge proturiječuju oni koji se preko nje nikad neće popeti. O, popet će se preko nje, bez brige.  Prema priči susjeda, u našoj zgradi prije oko 20 godina, kad su povlačili kabelsku, mnogi stanari su se tome protivili tako da su jedva dobili potrebnu većinu za njeno postavljanje. No, naručio ju je zatim praktički cijeli blok. 
|
|
|
|
| geppo24. 10. 2011 |
Smatram da je rasprava o feratama u Sjevernom zidu besmislena. Ako se pomaknete klizačem prema vrhu ekrana primijetit ćete da se ovdje radi o Gonžarjevoj peći... lp
|
|
|
|
| IztokMeglic10. 03. 2012 |
JušAvguštin: s obzirom na ono što si napisao o feratah, sjeti se koliko si bio ponosan kada si prije 3 godine prepleo Hanzovu i Kopiščarovu stazu na Prisanku. Ali tada to nije bila uništena priroda. Što se tiče triglavske ferate, mislim da tamo baš ne sodi ali bi mogli po austrijskom primjeru napraviti više ferata po Sloveniji.
|
|
|
|
| skalaš7030. 05. 2012 |
Dobro si napisao IztokM.! Lp i sigurno tamo gore
|
|
|
|
| SilvestrO31. 05. 2012 |
Protivnici i zagovornici..., načelni, uvijek na istoj strani...  .
|
|
|
|
| andrej782. 06. 2012 |
IztokMeglič,skalaš70, a znate li vi uopće tko je Juš Avgustin (pogledajte bolje njegove slike i blog), pa ferate preko Sfinga itd... a je li se stvarno pokvarila? Neko vrijeme nisam bio gore i ne mogu vjerovati što pišete!
|
|
|
|
| panda2. 06. 2012 |
I gdje je tu kraj? Tko ne voli ferate, neka ih ne penje, tko ih voli, neka se penje umjesto da piše gluposti i vrijeđa druge. Ja sam probao feratu na Cjajniku, pa Italiano, Gonžarjevu me ne vuče. Kraj. Ali probao bih preko Sfinge! Zašto ne? Zašto ne bismo imali najvišu feratu u Sloveniji? Ja sam za.
|
|
|
|
| slavi09022. 06. 2012 |
Stvarno se zabavljam kad čitam komentare.... neka kažem da i ja obožavam ferate, jer da ih nema, nikad ne bih bila tako blizu zidova... pa i to neka kažem, da je muž bio nekad alpinist, danas pa rado sa mnom prepeša ili osigura neku feratu, samo da mi daje savjete i naravno da bdije nadom,... želim vam lijep večer
|
|
|
|
| rexkex1238. 06. 2012 |
Super ferata, jako sam uživao! Vrlo lijepa novost za okolne planinare i alpiniste!!!
|
|
|
|
| milepetro28. 06. 2012 |
U subotu idem i ja probati, pa da vidimo kakav je taj ferata na Gonžarjevu peć. Pozdrav i puno dobre volje po hribima, na feratama ili gdje god ste u prirodi
|
|
|
|
| milepetro28. 06. 2012 |
Nešto sam još zaboravio. Može li mi netko reći (napisati) kakva je gužva na Gonžarjevoj peći vikendom. Hvala unaprijed na odgovoru.
|
|
|
|
| pohodni28. 06. 2012 |
Bio sam tamo prošle jeseni i ove proljeće, oba puta nedjeljom ujutro, nije bilo žive duše nigdje, ali vjerojatno nije uvijek tako. Budi rano, jer će u stini biti jako vruće. Lp.
|
|
|
|
| remolog5. 09. 2012 |
Neću ulaziti u debate .. jesu li to takve ferate ili ne, jer sam im nekad na smrt bio protivan, danas me godine i težina nose po tim stazama. Ali me zanima nešto, ako netko zna: usporedba ocjena težine?!? Jer sam već pregurao feratu E težine (pa bilo je kr teško) pa sam pregurao (neću reći popleo da ne uvrijedim nekoga) PP6, zanima me koja ocjena je imala ferata Via Italiana na Mangartu? C,D,...?!? Može li se uopće usporediti s modernim sportskim feratama. Pitao sam zato što bih htio odvesti par na neku sportsku feratu, Via Italienu imaju iza sebe kao najtežu, ali ne bih htio da nam se negdje zaglavimo. Posebno jer sam tehniku spuštanja i dizanja pašćenog malo zaboravio (ali nisam zaboravio koliko je teško). Hvala na savjetima i odgovorima!
|
|
|
|
| andrej785. 09. 2012 |
Italiana je C, na nekim mjestima i D.
|
|
|
|
| urbancek5. 09. 2012 |
Moje osobno mišljenje je da je italiana najviše C...
|
|
|
|
| turbo5. 09. 2012 |
Kao da se pričamo, ili pišemo, o školjkama i ribama  Gonžarjeva peć - dovezeš se skoro do ulaza i silaziš u salonarima. Osim seta za samovarovanje, kacige i rukavica ništa drugo ne trebaš. Mangart, Via Italiana - pristup, bilo s sedla dolje ili iz doline gore, nešto se uvijek nabaci i onda još uspon na vrh, svakako sa svom potrebnom opremom za moguću promjenu vremena i svime što je potrebno za visokogorje. Razlika barem kao između plemićkog slow food restorana i kioska s kebabom.
|
|
|
|
| dprapr5. 09. 2012 |
Via Italiana stvarno ne može biti više od C težine. Za nju ne treba nikakva posebna snaga, već sposobnost kretanja po prepadnoj stini. Čak i ta nudi vmesne pauze. Osim kratkog vršnog dijela koji "mirisne" po ferati, više je slična našim osiguranima stazama. Ali slažem se da visokogorske staze nije dobro uspoređivati sa stazama u nižini - čak i ako se dovezemo visoko.
|
|
|
|
| remolog5. 09. 2012 |
Hvala za komentare odnosno informacije! Slažem se s neuspoređivanjem sportskih ferata s velikim klasikama, ali mene je zanimal samo izričiti tehnički dio. Što sve može zadesiti na visokogorskoj turi ili na učnom poligonu, pa sam (nažalost) i ja nekoliko puta doživio. Još jednom hvala na informacijama, u petak prije posla idem pogledati tu Gonžarcu, jednostavno imam previše znojavih jastučića prstiju da ne bi išao! LP svima
|
|
|
|
| milesdavis5. 09. 2012 |
Popleo sam već puno ferata i to sve u planinarskim cipelama. Na Gonžarci me je na početku, gdje je najteže (D/E), odnijelo, planinarske cipele su mi klizile jer nema stopa. Za mene je tehnički 2 stupnja teža od V.I. Sad moram nabaviti bolje plezalne cipele i pričekati da se rane zacijele (sad ću uzet rukavice s cijelim prstima) i opet probat. LP
|
|
|
|
| andrej785. 09. 2012 |
Dprapr, još malo pa će Italiana biti kao da ideš na Mojstrovku, ajde se malo otrijezni. Pročitaj što Italiana znači u našim i susjednim planinama i pogledaj i specifikaciju težine, nikako je ne možeš usporediti s našim vrlo zahtjevnim stazama koje traže prirodne prolaze i izbjegavaju izloženost. Ponekad mi se čini da neki samo pišete što vam padne na pamet!
|
|
|
|
| Keko5. 09. 2012 |
Na Gonžarci se već nekoliko ljudi osramotilo. Nekoliko sam puta nailazio da je neki previše lako shvaćaju i onda propadnu na cijeloj liniji. Iako je kratka, treba je uzimati vrlo ozbiljno. Iako sam je već nekoliko puta popleo, još uvijek je uzimam s poštovanjem. Njezina tehnička zahtjevnost je na zavidnom nivou, jer na cijeloj njezinoj duljini nema ni jednog klinca ili skobe. U knjizi 55 plezalnih putova Mašere, postavljena je uz feratu u Železnoj Kapli na vrh težine, među opisanim putovima u toj knjizi. Ipak u Železnoj Kapli najteži dio, po mojoj procjeni, nije tako tehnički zahtjevan kao na Gonžarci.
|
|
|
|
| urbancek6. 09. 2012 |
@andrej78: Via italiana (s punim poštovanjem prema toj stazi) što se teškoće tiče nije ništa posebno i točno je ono što je opisao dprapr. Slažem se i s turbovim zapisom... Ne otkrivajte tople vode gdje je nema! P.S: Al' Via Italiana nikad ne traži prirodne prolaze ili šta? 
|
|
|
|
| pohodni6. 09. 2012 |
Plezalna Via Italiana na Mangartu i ferata Gonžarjeva peć u Vinskoj gori se u tehničkom smislu nikako ne mogu usporediti. Moja žena je na Gonžarjevoj propala već nakon prvih pet metara, dok je Via Italiano preplezala lako. Sigurno je Italiana bliža Hanzovoj na Malu Mojstrovku nego Gonžarjevoj, koja je barem kod nas potpuno svoja liga. Istina je da je Gonžarjeva vrlo kratka ali pekuća. Ako si dovolj treniran, vrlo brzo si gore, inače je možeš samo gledati odozdo.
|
|
|
|
| Kita7. 09. 2012 |
Dovoljno treniran??? Gdje to postoje takvi treningi??? Pa prestanite već jednom uspoređivati planinarske staze (Via Italiana)... sa sportskim feratama (Gonžarjeva peć)... Via Italiana doseže ocjenu C... Neki previše čitate a premalo plezate...
|
|
|
|
| Kita7. 09. 2012 |
Gonžarjeva peć je kratka ali što ako dođe 4 puta duža i tako tehnički zahtjevna ferata... ruke također ne izdrže sve!!!
|
|
|
|
| Alesko19717. 09. 2012 |
Tko nije bio još nikad u visokogorju, ali ima snagu u rukama, vjerojatno će se popeti na Gonžarca. Ali nije sigurno da će mu onda uspio pristup na Begunjščicu. Sam sam se popnim na t.n. Superferatu na Dachsteinu (Anna + Johan), na Gonžarcu pa mi u prvom pokušaju nije uspio... Samo želim reći da su usporedbe Gonžarjeve peći s visokogorjem BUDALAŠTINE.
|
|
|
|
| urbancek7. 09. 2012 |
Kita, primoza i Alesko1971: Imate i moj potpis .
|
|
|
|
| dprapr7. 09. 2012 |
Ako na ferati koristimo "samo ruke, noge su za ukras", dužina ferate može biti problem. Dobro su osmišljene one ferate koje imaju odmah na početku jedno od teških mjesta, kao npr. Johan na Dachsteinu, i na takav način imaju ugrađeni sigurnosni ventil.
|
|
|
|
| Keko7. 09. 2012 |
Ako je ferata duža i njena težina kroz cijelu na visokoj razini, treba prilagoditi i tehniku. Na Gonžarjevoj peći još nikad nisam koristio popkovine za odmor. Kad smo prije nekoliko tjedana savladavali, do nedavno najtežu feratu u Austriji iznad jezera Kristall Weisssee u Visokim Turama, ocjene E u nekim vodičima čak E/F, svi smo jako mnogo visjeli na popkovini i bez nje si napredovanje gotovo ne mogu zamisliti. Već u početnom prelasku je stijenje previse, jeklenica labava, tako da stalno visiš daleko nazad na rukama i snaga ti brzo počinje popuštati. Samo golom snagom i bez popkovine za odmor, na ovoj ferati ne bih otišao daleko. Ako se takve ferate lotiš pametno i s pomoću različitih tehnika, možeš lijepo napredovati i nije potrebno da te razdiru od napora. Vrlo dobro dođe i znanje iz sportskog ili alpinističkog penjanja. Još utisaka i slika s ove ferate: http://atv.hamradio.si/photo_album/Climbing_and_Mountaineering/Kristall_Weisssee_12.08.2012/index.html
|
|
|
|
| panda8. 09. 2012 |
Keko: ala vam vjera. Poklon svim ženama, što su pretrpjеле......
|
|
|
|
| Keko8. 09. 2012 |
Da, i ja sam bio iznenađen time što žene mogu. Na ovoj ferati uopće nisu zaostajale za muškarcima. Ponekad se vidi da muškarci mnogo stvari rade na snagu i umaraju se prije, žene pak koriste sofisticiranije hvataljke i jednako su uspješne. Istina je da je bila grupa iskusnih feratara koji znaju kako se stvari rade.
|
|
|
|
| facko8. 09. 2012 |
Keko ve kako se stvari rade: vjerojatno ste svi/sve prošli kroz njegovu "školu" što se tiče osigurane plezarije  A malo za šalu malo ozbiljno: sudionice su sve poteškoće savladale zato jer: 1) su kakvog tipa ostavile kod kuće i bilo je lakše 2) bile su u skupini i nisu imale javnih primjedbi 3) imaju prakse  Šteta da imaju svoj "centar" u Velenju; kad bi bio bliže pridružio bi im se (naravno - kad bi prošao "prijemni" u njihovoj "školi") LP
|
|
|
|
| Keko8. 09. 2012 |
Da ne bude zabune, ja sam bio među manje iskusnim feratarima.
|
|
|
|
| Kita8. 09. 2012 |
Jst sam malo propustio vidjeti da je Milan dao objavu za Kristall inače bi morao tada biti zraven... Stvarno mi je promašila... Šteta ali čekat će.... 
|
|
|
|
| slavi09028. 09. 2012 |
@Keko......sva čast vama, kapo dol
|
|
|
|
| igor k15. 09. 2012 |
Danas sam se popeo po ovoj ferati. Već sam nekoliko puta bio u Železni kapli, i ova na Vinskoj Gori me pozitivno iznenadila, posebno zadnji dio kod grmlja koji sam zaobšao desno!!!
|
|
|
|
| grega_p26. 09. 2012 |
Prepletao sam već mnogo teških ferata (Železna kapla, Clap Varmost, Cjajnik, Tofano, Italiano...), ali mi se čini da me je u Gonžarjevoj najviše stisnulo u određenom trenutku. Početni dio još ne toliko, nego gore, gdje bih dao zbog manjka stopa još malo višu ocjenu. Istina je kratka i ne umori te kao ostale.. Sve je vrlo uzorno osigurano, kamen pak je više drobljive sorte, pa budi oprezan pri hvatanju nečega drugog osim žice. I bolje ne s gojzarima po mokroj stini!
|
|
|
|
| igor k26. 09. 2012 |
u potpunosti se slažem s tobom grega p! bilo je super
|
|
|
|
| andrej7827. 09. 2012 |
Opet smo kod toga da uspoređujemo ferate i Ferate! Imaš li na Vinskoj Gori 800 metara pod dupetom? Ne miješaj jabuke i kokos..!
|
|
|
|
| grega_p27. 09. 2012 |
Andrej, s moje strane mislio sam u smislu težine, osjećaj izloženosti je čisto osobna stvar koja može puno dodati ili oduzeti psihi... Vjerojatno je dupetu svejedno ima li 60 ili 600m Sretno!
|
|
|
|
| pinny2. 10. 2012 |
Jučer ravno 7-ič prepletao ovo čudo stijene , ovaj put 2x zaredom, jer jednom je stvarno malo . Inače kad sam prvi put gore u sredini prvog uspona rekao sam ma ovo je jebeno, jer na tom dijelu je teško gdje se osloniti nogama, na jednom dijelu uopće ne, tako da rade samo ruke, i gore ima jedan dio gdje samo ruke. Ali nije samo prvi put, tako da sada je za mene Gonžarjeva peč za vježbati . Ima li tko tko ide i drugdje na ferrate? Npr. Gledao sam Božičev vrh u Železnoj Kapli i je gadna. Ako tko ide nekud tako, preporučam se 
|
|
|
|
| pohodni2. 10. 2012 |
I meni je nedavno uspjelo prepleti 3x zaredom u oba smjera. Budući da me malo gurao vremenski, sve sam skup uspio u sat i pol. Iako nije bilo vruće, znoj mi je pošteno curio ispod kacige od napora . Za jačanje mišića na rukama ova Gonžarica je stvarno prava stvar . Ali po mom mišljenju je barem za stupanj teža od one u Železnoj Kapli. Ali znamo da svako oko drugačije vidi.
|
|
|
|
| urbancek2. 10. 2012 |
Nisam znao da se po takvim feratah i silazi:zavijanjezocmia:
|
|
|
|
| pohodni3. 10. 2012 |
Zašto ne? Toga dana je ferata bila potpuno prazna i mogao sam trenirati u oba smjera po mili volji. Ne šteti ako znaš i silaziti po ferati. Ako se npr. popneš na Cjajnik, u svakom slučaju te čeka ne baš lak silazak niz jeklenicu. Od viška navodno glava nikad ne boli.
|
|
|
|
| urbancek3. 10. 2012 |
Ako se popneš na Cjajnik možeš sići tom "zapadnom" varijantom, gdje izbjegneš znatan dio jeklenica Nemam ništa protiv, samo mi se čudno činilo . Lp!
|
|
|
|
| pinny5. 10. 2012 |
i ja sam gonžarco prije dva dana 3x preplezao gore i dolje 
|
|
|
|
| Kita21. 10. 2012 |
Gonžarjeva peć je tipične primjer moderne sportske ferate, gdje nema čeličnih kabela ni drugih umjetnih pomagala i svakako je tehnički najzahtjevnija plezalna staza kod nas, najteži dio u Železni kaplji je dug ali onih nekoliko kuka jako olakšava prolaz. Mnogi ljudi u taj rang svrstavaju Via Italiano na Mangartu i Kopiščarjevu na Prisojniku, ali te staze su daleko od sportskih ferata...andrej78 ne trebaš 800m ispod stražnjice, ako odletiš iz prve stene u Gonžarjevoj peći je dosta, to je samo dobrih 20m...
|
|
|
|
| pinny26. 03. 2014 |
Već se penjete ili još nije?  Ja prošle godine zadnji put krajem prosinca, ove godine prvi put 2x i drugi put 3x, prije otprilike dva tjedna 
|
|
|
|
| traceour28. 03. 2014 |
Ima li još snijega u tim krajevima ili je čisto?
|
|
|
|
| Jonny_28. 03. 2014 |
AHAHAHA! Ti ih baš pokazao! 
|
|
|
|
| skalaš7028. 03. 2014 |
Prošle sedmice za dobar trening na domaćem terenu 5x u satu i pedeset pet,sljedeća tri dana pa za nagradu orng "muskelfibr" .
|
|
|
|
| klemen7323. 08. 2015 |
skalaš70 a 5x si išao po običnoj stazi, jer ferata 5x u tom vremenu?????????
|
|
|
|
| don kihott23. 08. 2015 |
Ako je penješ dol i po stjenama 5x gore dol u dobru satu...
|
|
|
|
| klemen7324. 08. 2015 |
Uf, ma ja sam idiot. Dol samo ide.
|
|
|
|
| SabinaM2. 04. 2016 |
Danas su se ispod ferate našli ključevi od auta (Volkswagen). Objesili smo ih na ploču pred ulazom.
|
|
|
|
| fico19. 10. 2016 |
Ima li što u gonžarci, letos još nisam bio gore, imam plan početkom studenog, ako će još biti vremena. Letos sam imao smolu na svim feratah sam, samo na Lisci sam sreo neke sotrpine.
|
|
|
|
| don kihott21. 10. 2016 |
Priključujem se kao sotrpin 
|
|
|
|
| fico31. 10. 2016 |
Danas u Gonžarcu sunčano vrijeme, prilično toplo i suho, idealno za penjanje. Konačno jednom nisam bio sam u stijeni. Primož prošle subote pa čak u obiteljskoj navezi.
|
|
|
|
| don kihott2. 11. 2016 |
Uglavnom si se popelo pa še sotrpina si imao zraven
|
|
|
|
| barbara.hribi17. 08. 2017 |
Na sam dan praznika dopodne (15.8.) nama je "s mojim" uspjelo obaviti Gonžarovu peć. Uff, da - kratka i strašnaaa! Barem za mene u prvoj trećini. Kad treba stvarno imati dosta snage u rukama, što za mene - uredsku miš - nije tako jednostavno. I ako mi je manji kašalj doći na Lisco, i na Češku koću b.p., ovo mi je bilo baš naporno. Ali zadovoljstvo je toliko veće kad dođeš na vrh...
|
|
|
|
| fico23. 10. 2017 |
Barbara, ako ćeš koristiti noge razriješit ćeš ruke, ali moraš imati pravu obuću da ne klizneš, naravno s Liškom nisi imala problema jer su tamo kuke, pokušaj jednom Lišku bez upotrebe kuka i klinova, samo s upotrebom čelične žice, pa ćeš vidjeti da ni Liška nije tako jednostavna.
|
|
|
|
| don kihott26. 10. 2017 |
Barbara zar nije zanimljivo Češka ima ocjenu E, Liška D/E a na kraju shvatiš da je Gonžarca skoro za cijelu ocjenu teža od obje...hmmm???
|
|
|
|
| daver9. 05. 2018 |
Ove godine prvi put otišao na Gonžarjevu peć. Moram reći da je meni osobno top. Prekratka, ali slatka  Preporučujem. Sam idem cca. 2x sedmično tamo...
|
|
|
|
| don kihott11. 05. 2018 |
Gonžarjeva je kr realna stvar...Ima pravi D/E odsek koji nije izmišljen kao na Lisci!!!
|
|
|
|
| daver13. 05. 2018 |
Potpis pod donkihottov post. Nemojte ga uzimati olako i kao samoumevno...
|
|
|
|
| BubikolRamios19. 02. 2020 |
Stvar je takva; ima 3 odseka (prvi i zadnji su teški, između je više-manje šetnja), najteži dio (ako ne znaš točno kako se kretati u feratah) je zadnji 'raztežaj' prvog, povratak od tamo dolje nije previše pametan jer je stijena prilično krasta. Takozvani D/E u zadnjem dijelu je po mojoj procjeni jednak zadnjem raztežaju prvog dijela, samo možda 1-2 m duži. Čelične užadi su postavljene tako da te automatski vode na provalijsku stranu. Teža od Jermana/Gozd Martuljek - ondje ima kuke. Da ih nije bilo bila bi ocjena obrnuta.
|
|
|
|
| don kihott21. 02. 2020 |
Ocjena D/E na izlaznoj stini ferate na Gonžarjevoj peći je samo u slučaju da se popne po lijevoj strani jeklenice po ploči i ne stupa po razvlačnim klinih ili se ne gura u rupu iza jeklenice...
|
|
|
|
| AAvrikelj24. 09. 2020 |
Istaknuti treba da u Gonžarjevoj jeklenice namjerno nisu napete, kao na Otmarjevoj u Gradiškoj Turi, gdje BEZ KORIŠTENJA SKOB ocjena čak doseže D/E, osim u početnom previsu gdje je ocjena još viša.
|
|
|
|
| don kihott7. 11. 2020 |
Avrikelju, ne klobasaj gluposti...
|
|
|
|
| kaplan19. 08. 2022 09:53:08 |
Sa svojih 54 sam je dobro uzbio. Ali ne preporučujem pri +32 stupnjeva, kao što sam ih imao jučer. Teža od Jermance.
|
|
|
|
| don kihott21. 08. 2022 11:43:57 |
Da, normalno, ferata koja nema u stijeni skobe znatno je teža od ferate gdje su skobe našopane svakih pola metra i imaš osjećaj da se penješ po ljestvama a ne po stijeni... Gonžarcu zaslužuje ocjenu D/E, Jermanu maksimalno C/D...
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.