Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?
Popis foruma / Italija / Karnijske Alpe / Monte Lastroni - 2449 m

Monte Lastroni - 2449 m

triglavski30. 06. 2009 18:29:58
Prav pošteno naju je že vleklo v gore nad Cimo Sapaddo. Tam okoli je še kar nekaj gora, ki naju čakajo. Tokrat pa sva se zapeljala do Baite Rododendro, brez boja prestopila tukaj še mlado rečico Piavo, potem pa po lepi poti z oznako 138 do Laghi d Olbe. Delno oblačno vreme naju ni prav nič motilo, še dobrodošlo je bilo, da ni bilo prevroče. Od treh visokogorskih jezerc sva se hitro poslovila in zavila proti vzhodu. Vseskozi po lepi poti, pod grebeni, ko je pogled ušel tudi na severno stran, sva naletela na ostanke frontne linije, kaverne in drugi objekti. Sledil je zelo razgleden del poti do vrha. Čeprav je zadnji del na karti označen s pikami sva prav na vrh prišla s pomočjo palic. Južna pobočja so dokaj blaga, na severno stran pa so kar spoštljivi prepadi. Razgled eden najlepših v teh koncih, še posebej na znane in že obiskane vrhove gora. Le bližnje Dolomite je zakrivala megla in občasne plohe. Z vrha sva sestopila v smeri proti jezerom. Ko sem se mudil s poravnavo nekega križa, je Marjeta že zavila v desno proti Passo del Mulo. Seveda sem ji sledil. S sedla sva sestopila na sever, prečila nekaj s snegom pokritih grap in se pod severno steno vrnila proti vzhodu, ves čas med potjo sva občudovala mogočno Peralbo, Chiadenis, Avanzo, Palombino in Cavallino, na koncu obširne planote sem poiskal neoznačeno stezico po kateri sva kmalu sestopila do Piave, jo spet prestopila in v pol ure hoje po cesti sva bila na izhodišču. Seveda zelo priporočava to krožno turo, ki je pravi visokogorski treking, pa ne pozabite zaviti do izvirov Piave. Do tam tudi sicer pripelje asfaltirana, a ozka cesta iz Cime Sapadde.
Monte Lastroni - 2449 m na začetku in na koncu poti1
Monte Lastroni - 2449 m lepa pot2
Monte Lastroni - 2449 m utrinek3
Monte Lastroni - 2449 m tamle na Cretonu di Culzei sva bila takrat...4
Monte Lastroni - 2449 m obnovljena planina 5
Monte Lastroni - 2449 m mogočna Terza Grande, ko sva bila gor se nama ni zdela tako strma6
Monte Lastroni - 2449 m kapelica na jezerom7
Monte Lastroni - 2449 m ob jezeru, zadaj kuka ven Terza Grande8
Monte Lastroni - 2449 m utrinek9
Monte Lastroni - 2449 m levo Monte Peralba, desno Chiadenis10
Monte Lastroni - 2449 m utrinek11
Monte Lastroni - 2449 m pred davnimi leti izklesane stopnice vodijo do....12
Monte Lastroni - 2449 m obokane kaverne13
Monte Lastroni - 2449 m levo skupina Monte Siere, desno Creton di Culzei in Clap Grande iz kaverne14
Monte Lastroni - 2449 m utrinek15
Monte Lastroni - 2449 m koča pri izvirih Piave16
Monte Lastroni - 2449 m na vrhu17
Monte Lastroni - 2449 m Monte Siera18
Monte Lastroni - 2449 m Creta Forata z značilno gredino pa kateri se gre na vrh19
Monte Lastroni - 2449 m pa je spet poravnan20
Monte Lastroni - 2449 m severna pobočja Monte Lastroni30
Monte Lastroni - 2449 m nazaj preko mlade Piave31
IgorZlodej17. 08. 2011 20:48:26
Priporočljiva turca je bila nadvse všeč tudi kolegoma Vladu in Darku, pa smo jo danes opravili po istem zaporedju, kot je opisano zgoraj. Razmere skoraj podobne, le kapljic ni bilo nič, pa vsakič več vidiš in kaj novega opaziš. Skratka, spet je bilo lepo in seveda priporočam vsem ljubiteljem Karnijskih Alp. V Cimi Sapaddi smo si ogledali še nekašen mini etnološki muzej, v Villi Santini, pa smo se odžejali v družbi lepih deklet pri cerkvi.
pri Baiti Rododenro pričnemo in končamo lep krog1
v muzeju14
ena od značilnih hiš v Cimi Sapaddi17
IgorZlodej7. 01. 2013 19:44:27
Monte Lastroni so vabljivi tudi pozimi. S kolegom se do koče Rifugio 2000 zapeljeva s sedeženico, cena 6 €, se splača, po smučarski progi žičničarji ne dovolijo hoje, pa tudi mikalo naju ni. Od koče se spustiva za okoli 200 višincev po smučišču, potem pa zapreževa pse in greva po sončnih pobočjih do planine Olbe in naprej proti vrhu. V zadnjem delu sva šla brez smuči, saj trenutne snežne razmere ne omogočajo smučanja z vrha. Razgledi veličastni, vreme super, le občasni veter je malo motil, pa tudi hladil topel dan. Prismučala sva direktno v vas, 10 m do avta.
do koče Rifugio 2000 udobno s sicer starodobno sedežnico1
prismučala sva v vas, tako rekoč do avta12
slikovite hiše, kjer dobiš tudi apartma ali sobo13
mirank15. 08. 2013 21:33:14
Res lepa tura primerna za vse in za navduševanje bodočih planincev za hojo v hribe. Vode je povsod v izobilju-mogoče zaradi zadnjega dežja, a le če ga je bilo kaj več kot pri nas. Rožic in svizcev za izvoz, človek bi se kar usidral na tistih širnih planjavah ob jezerih. Razgledi po poti in na vrhu danes bolj omejeni, saj se je videlo samo Creto Forato in M.Sierro ter Cretone v celoti, dočim je imela Terza kapo, prav tako tudi Peralba Chiadenis in Avanza. Malo opozorilo na povratku je obvoz (deviazione)v levo nekje na pol poti med Sella Franza in Passo del Roccolo zaradi podora v severni steni Lastronija.
serznoz4. 11. 2014 14:51:39
En mesec za gorniško skupino PD Rašica celodnevni potep po sledeh skupine na topel in sončen dan z razgledi do 100 km na rob Dolomitov. Če bi vedel, da je snega manj kot pri nas, bi šel na Peralbo. Priporočam.

IgorZlodej30. 06. 2015 17:06:56
V lepe kraje se je lepo vračati.
Creton di Culzei in Clap Grande1
utrinek11
od Monte Lastroni do Rinalda12
JORDAN1. 09. 2015 13:00:42
V soboto smo v lepem vremenu obiskali Sappado in se z žičnico povzpeli do koče Rifugio 2000 (povratna vozovnica - 10€).Od koče smo se povzpeli do jezerc Laghi d Olbe(45 min) in naprej na vrh Monte Lastroni 2449m(1h).Razgled z vrha je bil res fantastičen,od Julijcev,Visokih Tur,Dolomitov in bližnjih Karnijcev.Tako kot vsi predhodniki ki ste opisali Monte Lastroni smo bili tudi mi navdušeni nad tem predelom Karnijskih Alp.
proti žičnici1
vrh z Peralbo in Chiadenisom v ozadju8
naša skupina na vrhu9
Edina1. 08. 2017 12:49:59
Gornja objava nam je prav koristila, ker smo bile utrujene. Prvotno je bil sicer plan od koče Rododendro, a tudi tale varianta ni slaba, še zlasti ne, če je vreme nepredvidljivo. Na poti ni posebnosti.

Srečno na potkahnasmeh
palček plezalček9. 07. 2018 19:28:15
Včeraj sva z mamo izkoristili sedežnico in se udobno pripeljali do koče 2000. Pot proti jezerom Olbe in naprej proti M. Lastroniju je izvrsten visokogorski sprehod s pogledi na 'muke', ki se mirno pasejo ob jezercih, čeravno se med njimi drenjajo obiskovalci vseh sort. Na sestopu z Lastronija sem 'sotrpinki' omenila, da je tole vseeno malce prekratek potep in da jo bom mahnila še na Monte del Ferro. V hipu sva bili dogovorjeni, da se snideva pri koči pred peto popoldan, ko pelje zadnja sedežnica v dolino.

Jadrno jo mahnem, saj nisem vedela, koliko časa bom potrebovala in kaj me čaka. Tam, kjer naj bi bil odcep v desno proti M. del Ferru, ni ničesar. Pravzaprav je, na drevesu je tabla, ki usmerja k Laghi d'Olbe. Grem naprej in nato nazaj ter se sprašujem, kako sem mogla zgrešiti markirano pot. V iskanju 'ničesar' naletim na ostanek poti, ki jo je odneslo, in po katere novejši trasi sem hodila še nekaj minut nazaj. O moji poti ali vsaj uhojeni stezici ni bilo 'ne duha ne sluha'. Po strmem travnatem pobočju končno prispem do grma ruševja, katerega pohojene veje so nakazovale prehod, nato pa zopet v klanec lepo za nosom, približno tako, kot bi hotela iti v smeri Terze Grande, ki se bohoti na drugi strani doline. Nato po travnatem grebenu proti S, kjer so trave celo pohojene, dokler se ne zaletim v možica z rdečo piko. Pri njem začnem prečiti melnata pobočja v levo in se skozi divji svet grapic in podirajočega kamenja vzpenjati proti grebenu. Če ti uspe lepo slediti pikam, kar ni v vsakem trenutku najbolj enostavno, ob veliki previdnosti in poplezavanju prispeš na greben, s katerega se je sicer treba še enkrat spustiti in se malo naprej povzpeti skozi kaminček, ki ima na vsej poti edini zagozdene balvančke oz. skale zelo solidne kakovosti. Če imaš srečo, ti tudi ne začne kapljati po glavi -meni namreč je-, ampak ti je sonce naklonjeno. "Še malo in na vrhu bom," si prigovarjam in obupano pogledam v nebo. Pet minut naprej zagrmi. Vrh je tik pred mano. Samo nekaj deset metrov naprej in skoraj po ravnem je skrinjica in točka, ko si lahko rečeš, da je treba le še previdno nazaj po tem krhkem svetu, ki so ga prav gotovo ustvarila ista božanstva kot martuljške lepotce. Ti metri bodo ostali za naslednjič, za takrat, ko in če pride čas, za potep po stolpičastem grebenu Righile oz. del Ferro.
Monte del Ferro na levi in Monte Lastroni na desni, vmes Cresta Righile1
Greben vse do M. Lastronija16
Monte del Ferro17
Sabina Grahek3. 10. 2021 18:27:20
Večkrat sem zasledila, da so nad Sappado lepa jezera in fajn turce, tako smo se to soboto napotili prav tja, proti izviru reke Piave, se ustavili pri koči Rododendro in potem po lepi poti, že nekoliko jesensko obarvani, do Laghi d Olbe. Kratek postanek pri treh visokogorskih jezercih, za tem pa naprej proti vzhodu po zelo razgledni poti do vrha. Vrnili smo se po isti poti, se ustavili še malo pri jezerih v objemu gora. Vreme idealno, ljudi ravno prav, ne preveč ne premalo.....Še se bom vrnila na te konce, saj ti gore takoj postavijo nove cilje.....Za Doro pa je bil tu absolutni raj, sreča in radovednost v očeh v raziskovanju novih krajev in v iskanju ribic....
Sreča 1
Še kratek postanek pri kapelci19
Čas je za povratek v dolino. 20
mirank21. 08. 2023 22:33:33
Po desetih letih ponovitev te lepe in zanimive krožne ture. Če je bilo na planoti ob jezercih res preveč ljudi in je bilo zelo živahno proti in na vrhu, smo naprej bolj kot ne samevali. To predvsem velja za sestop s prelaza Passo del mullo prek sedla Franza naprej do sestopa do Piave. Prečenje sev pobočja smo začinili z odločitvijo da ne gremo čez prelaz Roccolo, temveč smo nadaljevali kar po opuščeni stezi naravnost čez stari skalni podor. Steza, možici in obledele markacije pa so nažalost istočasno izginili v grmovju in visoki travi malo naprej od podorazavijanje z očmi Dobro, da je teren dokaj pregleden in prehoden a malo lomastenja zaradi vetroloma nam ni ušlo. Žal je tudi prej lepo prehodna steza ob Piavi iz istih razlogov sedaj speljana precej drugače, tako da smo zadnji km hodili kar po cesti.