Gdje parkirati auto i je li sigurno?
|
| VanSims4. 08. 2012 21:57:15 |
@rjudnic: hvala za informacije! Znaš da nije problem u parkirnom. To uzimaju svugdje i potpuno je tržišna kategorija (ako ti je previše pa ne parkiraj tamo). Svinjarija je to da nigdje ne piše da se izvan službenih parkinga ne smije parkirati, a kad parkiraš (čak i sukladno CPP) dobiješ kaznu. Postavljanje takve brutalne zamke da se puni proračun je jednostavno balkansko kidanje ljudi bez primjera u Europi (pa možda čak i na Balkanu). Postoje takvi primjeri i u Europi ali onda svugdje drugdje izvan službenih parkinga postave znakove da je zabranjeno parkirati, a kad se potrudiš i ipak nađeš neki komadić gdje možeš ostaviti auto oni te puste na miru. Bar mene jesu! I kao stranac sam već dobio kazne za nepravilno parkiranje u inozemstvu ali stvarno tamo gdje sam svjesno loše parkirao. @strelec: očito je zbroj 'kazni' koje na tak balkanski način sakupe i parkinga još uvijek veći od gubitka koji imaju jer određeni ljudi (čuo sam od mnogih da im se Bohinj zagorčao) ne idu tamo. Kad prevagne na drugu stranu onda će se možda zamisliti...
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| l.tana6. 08. 2012 09:45:24 |
GregorC i Peter2 hvala na odgovorima. Parkirat ćemo u Bistrici i ići dalje autobusom. lp
|
|
|
|
| rjudnic6. 08. 2012 12:27:16 |
To stvarno nema smisla. Parkiraš pred koćom, daš tih 3 eura za parking, pa nije važno koliko dana si tamo. Auto će biti jednako siguran kao u Bistrci.
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| ljubitelj gora6. 08. 2012 12:46:11 |
Ako si rano dođeš nigdje ništa ne trebaš platiti.
|
|
|
|
| Janiel746. 08. 2012 17:10:52 |
Bolje dam 3 eura za parking i tu sam koliko hoću nego da se mučim s punim ruksakom autobusom koji također nije besplatan?? 
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| Becar6. 08. 2012 17:50:13 |
Pazite se redara u Bohinju! Zjutro otvore vrata pod đavoljim mostom - pred koritima Mostnice (da ne spominjem da nigdje na putu nema table o zabrani vožnje ili parkiranja, te da ni kod table Triglavski narodni park u Bohinju nema takvih ograničenja). Područje uz makadamsku cestu se napuni automobilima, kad se vratite vrata su zatvorena s objašnjenjem da ste ih vi jutros otvorili, za brisačima listić. Toga dana se to dogodilo cca 15 automobila, i stranim. Nakon kasnijeg pažljivog pregleda puta biciklom utvrđujem da na inače otvorenim zarđalim labavim vratima stvarno piše o zabrani (redari se šalju na CPP o pravilnoj postavci upozoravajućih tabli). Vrata se otvaraju lijevo uz rub, potpuno neprimjetna. Natpis izbrisan i postavljen potpuno sa strane pogleda vozača. I da ne zaboravim, to područje je službeno paša i vi bezobrazni ste parkirali na paši. Iako nigdje nema stoke, staje, čak ni bale (osim nekog ljudskog izrođenjaka kojem bi dao jedan jak udarac ako bih ga vidio zatvarati ta vrata tada)... Jer nije lijepo ako taj redar piše kazne s modrim okom, mene u Bohinj više nema. Lp
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| Pohodnica566. 08. 2012 18:00:06 |
U subotu sam parkirala kod koće, dala 3€ i imala auto cijeli dan tamo. Ali sam pitala jer sljedeći tjedan planiram malo duže ostati i dobila obavijest da se plaća po danu 3€. Meni se to ne čini puno, ako u prijestolnici moram za svaki sat platiti 1€ ili platiti cestu Planina Blato, koliko već? 10€? Ali mi smo stvarno čudni, ništa ne bismo platili, htjeli bismo uredjena parkirališta, s druge strane najradnije bi se odvezli skoro do vrha neke planine ili tik pred jezero, kao što je bilo u subotu u Bohinju. Samo pročitajte kakva je polemika oko parkiranja u Kamniškoj Bistrici. Razumijem da za dužu turu bi je htjeli malo skratiti. Ali nemojmo biti tako prokleto tvrdoglavi narod da nam je teško dati 3€ za parking ili parkirati malo dalje od polazišta, istovremeno svi trubimo da želimo netaknutu prirodu kad sjednemo za stol.....ah što bi o tome. Čudni smo, stvarno čudni i nikad nam nije dobro.
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| GregorC6. 08. 2012 18:31:20 |
Pohodnica mislim da ćeš platiti samo 3€ čak i ako parkiraš dan duže. Prošle godine smo parkirali i platili u srijedu, vratili u četvrtak popodne i mirno otišli nitko nije tražio parking za četvrtak. Sumnjam da inkasanti provjeravaju datum na parkirnom listiću kad izlaziš. Oni koji se tako biste nad redarima. Parkirajte na označenim parkingima i neće biti problema. Osim ako radije plaćate kaznu nego parking Samo treba malo pitati ili potražiti i svugdje jasno piše da je na području TNP zabranjeno parkiranje izvan određenih mjesta. I za Bohinj svi (nadam se da svi) znamo da je u TNP.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| VanSims6. 08. 2012 18:47:52 |
Ma svejedno u kojem zakonu piše, državnom, općinskom - nije važno! To mora biti objavljeno tako da svi znaju! Bar na svim ulaznim cestovnim točkama parka ili još gdje. Jer to znaju samo neki, većina ne. A kamoli stranci... U Gran Paradisu npr. u užem području zabranjeno voditi pse (čak i na povodcu). To je objavljeno više puta. Na putu kad sam išao iz Valnonteya bilo malo po parking parkirištu pa na onom gdje sam se vratio još prije ulaska u uže područje pa još na pojedinačnim stazama kamo ne smiju pa svugdje po parku gdje su informativne table do's and dont's... i to ne samo precrtan pas nego obavijest na više jezika. Onda naravno mogu pisati kazne. I to svi poštuju - u područjima kamo ne smiju nisam vidio ni jednog psa! Smisao propisa je tu da se postigne neki red i neka zaštita već time što se obavještava ljude, kazna je krajnji udarac za pametnjakoviće koji ipak rade s*anje. Kod nas je još uvijek smisao propisa da se hvata ljude u zamke, izživljava nad njima i puni nečiju blagajnu! Da stvarno misle očuvati prirodu i bla bla bla onda bi bolje informirali ljude i time postigli neki nivo zaštite. Tako pa je nekome na korist da što manje.
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| Becar6. 08. 2012 19:37:35 |
Uvijek plaćam parking gdje piše da se plaća, turističku pristojbu za boravak, razne cestarine, ekološke doprinose i s time nemam problema. Nikad ne parkiram gdje je tabla o zabrani parkiranja. Ono što sam opisao gore je stvarno vrhunac zezancije i izživljavanja nad turistima. Kad sam nazvao redarstvo zašto sam kažnjen, ˝prijazni stric˝ mi rekao da si pročitam Ustav RS. Pouka priče je da svatko od nas i strani turisti moraju pročitati Ustav RS. Al da li bi te u turističkoj agenciji u Bohinjskoj Bistrici gdje plaćaš turističku pristojbu netko upozorio na ograničenja parkiranja, ne. Na užem području jezera takve table ima, drugdje nema. Ako se već igraju takve igre neka od svih pristojbi i kazni barem postave odgovarajuće znakove, ne da neki marljivo pune džepove našim novcem.
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| Flora16. 08. 2012 20:54:47 |
Slažem se s Becarjem i VanSimsom. Još 2004. sam plaćala kaznu ispred Merkatora u Staroj Fužini, a tada nije bilo nikakvih znakova. Nas su brzo rasterali, kapica na i bile su cijene apartmana, kad ti ih napuhaju, ponude bukvalno rupu. Onda se čude kako to da tamo ne odlazimo na dopust. Kod turista je još gore. Usmeno širenje je najučinkovitije i dajem ruku u vatru da će se te kazne za turiste brzo proširiti. Pa kako da oni znaju gdje i kako ako nije nigdje jasno označeno. Oni samo ne znaju da se u TNP ne smije parkirati baš bilo gdje, ako čak i nama to više puta ne pokaže. S takvom politikom Bohinjci postižu baš suprotno. Sad idemo u Bohinj na jednodnevne izlete, parkiramo kod Savice ili Blata, to je kraj. Od tada dopustujemo u Zgornjesavskoj dolini, gdje barem do sada parkirna mjesta imaju dobro uređeno. Biciklisti možemo još uvijek besplatno parkirati na označenim parkingima, centar Kr. Gore ima još besplatno parkiranje, pa i (generaliziram naravno) čine mi se mnogo otvoreniji od hribov okruženih Bohinjaca. Recimo, taj odgovor koji je dobio becar, meni je potpuno ispod nivoa. Ne radi se o tome da ne želiš plaćati parkinga, nego o korektnom odnosu. Da tako posluju firme, brzo bi bile u crvenim brojkama.
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| miri6. 08. 2012 21:48:18 |
Onda se Bohinjci čude zašto su hoteli prazni ili čak zatvoreni. Prije deset godina, kad sam posjetio zanimljive točke, potrošio sam više novca za parking nego što nas je kosilo stajalo za četveročlanu obitelj. Od tada ga gledam kroz prozor auta ili s vidikovca. Svaka pohlepa ima neke granice.
| (+6) |  | |
|
|
|
|
| som697. 08. 2012 08:30:53 |
U Bohinju ima dovolj označenih parking mjesta, i besplatnih i plaćenih. Na nama posjetiteljima je da poštujemo privatno vlasništvo i parkiramo na tim mjestima. Ako biste bili takvi svjetoglavci kao što se neki od vas pretvarate, znali biste što je privatno vlasništvo, parkiraj ispred Mercatora u Lj preko noći, pa ćeš vidjeti reakciju. I još nešto o upozorenjima: gotovo na svakoj planini je znak i natpis "psa na povodac", ali malo tko to poštuje, što još želite, da vas netko pljesne po glavi uz svako upozorenje.
|
|
|
|
| VanSims7. 08. 2012 15:54:47 |
U inozemstvu je svaka privatna imovina označena natpisom Privat, Privato, Prive,... Čak i kod tih stvari točno se zna i posjetitelj je obaviješten. Ono što nije označeno kao privatno smatra se javnim. A gdje je javno može se parkirati ako to nije zabranjeno oznakama ili je u skladu s prometnim propisima. Npr. cesta koja ide od Jezera prema Ukancu (i bočne stazice) javna je i tamo bi čovjek imao puno pravo parkirati uz cestu, naravno ako je u skladu s prometnim propisima i auto ne ometa promet. Osim naravno kod balkanskih Bohinjaca... Parkirati ispred supermarketa noću u inozemstvu nije ništa posebno. Danju, ako otkriju da je netko parkirao a nije bio mušterija ili je parkirao dulje od npr. pola sata, sat možda će zvati policiju ili čak i ne, ako nema puno posjetitelja i svojim parkingom ne zauzimaš prostora mušterijama. Noću pa stvarno nikoga ne brine. Smisao zabrane je i tu osigurati red i prostor kupcima a ne izživljavanje nad kršiteljima. Noću trgovina ne radi i obično nitko ne protestira ako tu parkiraš. Samo ujutro se moraš pravovremeno maknuti a i to ako nema pretjeranog navala nije tako sitno. Prespavao sam dva puta u Francuskoj na parkingu supermarketa, došli su žandari vjerojatno samo jer im se činio sumnjiv auto tamo noću, pregledali dokumente, to je bilo sve. U prvom slučaju su se čak malo našalili, jel živim u autu u drugom je bilo malo problema s poznavanjem Slovenije, čak su pitali po vizi ali se ispostavilo da ne samo da ne trebamo nego da smo čak u EU. Oba puta sam zatim mirno mogao spavati dalje. Što se tiče zadnjeg odlomka slažem se naravno snažno. Ne, neke žao i pljeskanje po glavi ne bi razumjelo. Možda se baš mora dogoditi da netko doživi stampedo goveda jer ih je uplašio lajući pas. Ali Slovencima to ništa neće značiti. Meni se to ne može dogoditi, zar ne?
|
|
|
|
| jax7. 08. 2012 18:36:40 |
Samo ja bih još rekao to da se svakako slažem s VanSimsom i becarjem. Čak i ono odredba iz zakona o TNP da je tamo parkiranje dozvoljeno samo na dozvoljenim mjestima ja ne razumijem tako da bi općina mogla dijeliti kazne svuda nego tako da općine u TNP imaju pravo uspostaviti poseban parking režim I U SKLADU S TIM I POSTAVITI PROMETNE ZNAKE. Jednostavno nisam uvjeren da se pravno drži zahtjev da svaki vozač poznaje sve općinske odluke. Ali se naravno može postaviti signalizacija u skladu s odlukama i kazniti u skladu s njom. Ako pak nema signalizacije onda... Inače ja nisam pravnik. Inače, ima li netko info je li netko htio tu uredbu goniti dalje, do vrhovnog suda ili slično?
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| VanSims7. 08. 2012 19:16:59 |
Ta odredba iz zakona o TNP koju navodi GregorC ja razumijem kao da općinski redari nemaju nikakve ovlasti za naplatu kazni iz tog naslova nego samo inspektori TNP. Vrijedi li kod nas to goniti sudove, vrhovnog? Rekao bih ne jer kod nas sudovi ne sudu po zakonima nego po tome koliko tko koga podmasti, poznaje i naravno tako da štite državu i njene organe, ne građane. U inozemstvu bi imao sve šanse za uspjeh (zato tu naravno nitko takvo nešto ne smije raditi). Još više! Presuda u korist žalitelja mogla bi (posebno u zemljama s anglosaksonskim pravom) biti i presedanska što bi značilo da bi općina s takvim načinom naplate kazni morala lijepo prestati, vjerojatno i vratiti novac prethodnim oštećenicima.
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| Becar7. 08. 2012 19:55:07 |
Znači, oni koji nas neopravdano pljačkaju dobro znaju da će malo tko za tih 40 EUR najmiti odvjetnika, vući se po sudovima itd... Ovdje nije problem samo novac, nego i vrijeme, živci. Kao što je već netko gore napisao, organi se međusobno štite. Ja sam napisao žalbu, u odgovoru pa je meduopćinski inspektorat Bled-Bohinj napisao da je moja žalba PAŽNJA tipizirana (ne da bi slučajno sami pomislili da su baš njihova djela već tipizirano nepravilna) i kao takva neopravdana. Ponovno sam opomenut da kaznu treba platiti, sad ne više pola, inače mi je prijetila zatvorska kazna direktno od inspektorata. Znači, zbog svog mira sam kaznu platio da mi neka pokvarena banda više ne prijeti zatvorom. Napisao sam i žalbu općinarima koja očito nije bila vrijedna ni odgovora. Šteta samo što se u takvom lijepom okruženju nađu takva stoka.
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| som697. 08. 2012 20:36:31 |
U Ribčevom lazu 300m prije jezera postoji besplatan parking koji omogućuje besplatno parkiranje u vrhuncu sezone, u TNP, jedinom nacionalnom parku u SLO, uz cestu Ribčev laz - Ukanc ima barem 5 označenih parking mjesta koja su u visokoj sezoni plaćena (inače ne), uz cestu na navedenoj relaciji ima dovolj znakova za zabranjeno parkiranje, Hallooo gdje vi živite, u SLO svaka stvar ima vlasnika barem 20 godina, cesta s pripadajućim bankinom je državna odnosno općinska, razne "bočne stazice" privatna imovina koja imaju svrhu za uređenje šuma, parcela, hudournika... i za to ne trebaju tablice "privat" nego samo malo poštovanja - što ako bi posjetitelji dnevno parkirali na vašoj parceli i očekivali od vas osmijeh... Dobro da niste J. Bondi vozili bi autima po jezeru, na ovoj strani sam mislio da se okupljaju pješaci, gornici, planinari, alpinisti itd. kojima nije problem nekoliko metara bez svog ponosa (auta). Što se tiče Francuske žandari su vjerojatno došli provjeriti jesu li još cijeli, srećni budite što jeste i da vas nisu opljačkali do kosti... Prije usporedbe s nekom "sjevernom zvijezdom"- Europom nek se netko poveze barem malo oko Vrbskog jezera pa onda pametuje o javnom dobru i parkiranju... P.S. Ja sam Goranac, nisam Bohinac (50 km izvan).
|
|
|
|
| VanSims7. 08. 2012 20:56:57 |
som69: mogu ti samo reći da jako puno putujem po Europi autom već više od deset godina. Do sada sam gotovo uvijek u svakom mjestu parkirao tako da sam pronašao besplatan parking ili neko drugo rješenje u skladu s prometnim propisima. Parking sam platio možda u 2-3% slučajeva tj. kad se stvarno nije dalo drugačije. Nikad ali stvarno nikad nisam dobio kaznu. Ako sam samo parkirao u skladu s prometnim propisima ili čak gdje nije ništa pisalo. Ali sam je dobio nekoliko puta kad sam svjesno parkirao krivo (iako rijetko) tj. nisam platio parking (na mjestima gdje je bilo lijepo označeno da se plaća), parkirao npr. gdje mogu samo stanari (opet lijepo označeno samo za njih), parkirao suprotno prometnim propisima,... I da svaki prostor koji je privat treba tablu Privat. Tako je u Europi. Tamo već 100 i više godina (odkad znaju kapitalizam) gotovo svaki metar zemlje ima vlasnika ali ipak svaki privatnik mora označiti svoj teritorij. Da sam ja imao parcelu lijepo bih je označio ili uredio parking mjesta i naplaćivao parking tako da se jasno vidi da se tu plaća! Što se tiče Francuske svrha žandara bila je vjerojatno dijelom i ono što si napisao jer su tamo organi uglavnom u službi ljudi a ne zezanja građana i zaštite države i raznih općinskih kraljeva na Betajnovej. Kod Vrbskog jezera bio sam zadnji put prije 6-7 godina. Ne sjećam se kako je uređeno parkiranje. Sigurno sam kao uvijek našao mjesto gdje mi nitko ništa nije mogao. Tko je iznajmljiv taj jest, u Sloveniji pa ga udari balkanski način. Kao što sam rekao, doći ću još u Bohinj jer je lijep. Ali se stvarno uvijek potrudim da ne ostavim ni centa tamo (prijevoz biciklom, hrana sa sobom,...) tj. da je stvarno kao što je netko rekao da Bohinj od mene dobiva samo smeće. Da su svi tako radili općinski velikaši bi se malo zamislili... Ali očito vam se taj režim sviđa ili ih čak podržavate. Onda neka vas!
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| jax7. 08. 2012 21:01:47 |
Čekaj. Ako ja išta znam onda je na području 5 metara uz cestu, ako 1. nije privatno zemljište (označeno), 2. nije parkiranje na prilazu ili drugo ometanje prometa, i 3. nije zabranjeno prometnim znakom, parkiranje po CPP dozvoljeno. U tome je stvar - ta parkiranja su po CPP legalna, Bohinjci pak uzimaju kazne. I nitko im ne zabranjuje da tamo postave znakove. Ali znaju da će dotok od kazni dramatično opasti. To je oprosti Bohinjci (i oprosti som69) svinjarija. I da odgovorim još na ono kako bih se ja osjećao da parkiraju na mojoj parceli: da sam imao parcelu manju od 5 metara od javne ceste i ne bih se potrudio označiti kao privatnu, to bih zapravo morao očekivati.
| (+4) |  | |
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.