|
| triglavski28. 06. 2009 15:16:34 |
Za običajan jednodnevni uspon i silazak u našim planinama nosim sa sobom liter tekućine, običajnu vodu nikad, jer u njoj nema ničega što bi mi moglo koristiti. Zimi obično 7,5 l termovku čaja, također neki energetski napitak, hrane vrlo malo ili ništa, opet samo neku energetsku pločicu, komadić čokolade, komadić sira, jabuku ili pomorandžu. Sve drugo je nepotreban balast. Franjo je nosio gorki čaj sa sobom, dogodilo se da smo ponekad kad smo se sreli na Kredarici popili i pivo ili čašu vina, nije nam ništa škodilo. Dakle, jedno je teorija, drugo praksa, koju svatko prakticira po svom.
|
|
|
|
| Žiga2229. 06. 2009 10:45:14 |
7,5 l termovka?? Vjerojatno misliš 1,5 l. 
|
|
|
|
| bobo29. 06. 2009 10:48:43 |
|
|
|
|
| Nosko29. 06. 2009 11:43:08 |
Hm, sam ja jedini koji puno jede u planinama?  Prije je bilo riječi o sirotki. Sa sobom uvijek uzmem shejk s ugljikohidratima i sirotku u prahu, fino je kad se brzo oslobađa...dobro za boost energije, pa još ne opterećuje želudac. Kupiš je u svakoj trgovini sa sportskom prehranom. Inače uzmem skuta i bananu, sve zajedno izmiksano pa malo kakaa posipem, njami  Za vrh si napravim sendviče ili ispečem zrezke kod kuće. Kako izdržite samo s pićem i pločicama? ja sam uvijek gladan kao vuk. Prošli put mi je drug dao dobru ideju, spekao je muffine s borovnicama. Mmm malo šećera za energiju pa borovnice za svježinu. Rekao je da ću ih i ja sad nositi sa sobom 
|
|
|
|
| triglavski29. 06. 2009 11:45:48 |
da naravno 0,75 l je točno,
|
|
|
|
| Primož7629. 06. 2009 13:39:13 |
Za jednodnevne ture imam dovolj 0,5 l termovke čaja, kakav energetski napitak i recimo jednu ili dvije Frutabele. Vidim da smo si s triglavskim slični. Kao dizel, malo troši pa daleko ode. 
|
|
|
|
| viharnik29. 06. 2009 16:08:25 |
Na početku ture i ja jedem samo žitne sadne pločice i po obrocima pijem. Usred dana pa treba malo napuniti želudac, jer prazna vreća ne stoji uspravno. Jedem nešto svježeg voća (banane, jabuka, suvo grožđe, smokve, marelice, breskve, sezonsko voće), kasnije pa neke Rio Mare, bio sendvič s sojinim namazom i domaći rukola, rajčica, mozzarella, Štrudljem, ako ga mama peče kod kuće itd. Ljeti pijem više, 1,5 l se potroši popodne. Planinska voda pa nikako nije loša, jer ima prvič, zbog kontakta sa zemljom i stijenama preko kojih teče, mnogo više žive energije ili prane, mikroelemenata i minerala, drugič u protoku vode molekule vode nisu zbijene među sobom, kao u gradskom vodovodu, jer ne omogućavaju optimalno (samo nekoliko %) upijanje preko želudačnih zidova u krv i dalje u mišiće. Slobodna voda to omogućuje. Ali treba znati da nakon obilnog pijenja vode moramo kombinirano unijeti uz to još neku musli pločicu ili drugu hranu, jer inače voda počinje ispirati iz tijela važne vitamine i soli.
|
|
|
|
| turbo29. 06. 2009 18:00:53 |
Ovisno o zahtjevnosti i duljini ture uzmem sa sobom od 0.5 do 1.5 litara Isostara (ili sličnog izotoničnog pića) i obvezno 1 ili 2 Red Bulla. Za pod zub Isostar energetske pločice i ponekad neku Frutabelu. Potpuno dovoljno. Prije ture doručak i kak kakao ili bijelu kavu.
|
|
|
|
| bistri29. 06. 2009 18:14:39 |
Ne mogu si pomoći da se ne oglasim u ovoj debati - dobro da možete toliko hrane nositi sa sobom. Ali smo različiti očito, jedni trebaju više drugi manje. Slažem se - planinska voda je najbolja! Pa lijep planinski pozdrav 
|
|
|
|
| veoniq29. 06. 2009 19:08:03 |
Ne znam, očito recesija na tom području se ne osjeća dovolj . Svi takvi energetski pločice i razni napitci itd. su i doceno skupi. Znači oni koji nemaju novca za te kupljene stvari, nego jedu hranu iz doma važe za neprosvećene (mislite si, glej ga kako mnogo jede...)? Mislim halo? Zar nitko ne jede normalnu hranu (sendvič, jota u koći itd.)? Ili pišete sami profesionalci koji se hrane samo prahovima, pločicama itd. P.s.: To je bilo samo moje brzo razmišljanje nakon pročitanih postova.
|
|
|
|
| viharnik29. 06. 2009 19:31:20 |
Naravno jedemo, nismo izbirljivi, barem tako sam ja bio odgojen od kuće. Na Zavetištu pod Špičkom odlični ričet i jabukova štrudla pa i drugdje se nađe nešto dobro. Za energetske ili bolje rečeno musli pločice pa nije tako strašno, ako ih uzmemo po paketu. U Lidlu dobijete za 1,5 eur osam komada, mislim Linessa rezova s lješnjacima. Hot sport drink izotonik se pa i dobije za deset eur i vreću imate za nekoliko mjeseci. Ostale sendviče i drugu svježu hranu pa si napravim kar kod kuće i ne kupujem po obližnjim bencinskim servisima.
|
|
|
|
| stankoju29. 06. 2009 20:13:19 |
"VEONIG" slažem se s tobom, ali si zaboravio dobar domaći BOROVNIČEVAC, koji također nadomješta nešto potrošene energije.
|
|
|
|
| fpetel129. 06. 2009 22:17:38 |
Ja za cjelodnevni pohod ljeti potrošim dobre tri litre tekućine. Vodi naravno dodaš neku šumeću tabletu. Osobno se i pri nenapornom kretanju (čak u mirovanju) ljeti jako znojim. Zimi nikad ne potrošim više od litre i pol tekućine. Hrane pojedem pa stvarno nešto manje nego obično. Jotu ili ričet si naravno privošćuješ u planinama, ako ima koju otvorenu koću na vidiku. Kako pivo ne šteti, već sa šnopčićima sam imao loše iskustvo, kad sam nakon nekoliko sati vrućeg i napornog uspona omaglio i stigao na vrh Triglava na rezervi (mislim da upravo zbog šnopčića i medica za snagu)
|
|
|
|
| Primož7630. 06. 2009 12:12:42 |
Veonig, zašto bi ja jeo sendvič ako mi ne paše? Pa još glede cijena energetskih ploščica. Napišao sam da uzimam Frutabelu ili dvije (ispričavam se za reklamu). Cijena u najboljem susjedu je 0,37€, ako je kakva akcija pa još manje. Meni se to ne čini skupo. Ali bih htio vidjeti sendvič za 0,37€! 
|
|
|
|
| šketka30. 06. 2009 15:45:14 |
Pozdravljeni. Sljedeći tjedan, ako bude povoljan vikend, odlazim na Triglav iz Vrata. Koliko tekućine da uzmem sa sobom. Uostalom sam pri planinarenju dosta žedna, samo ne znam što bi pila da mi da snagu. Trebam li kupiti neke izotonične napitke odnosno praške, ili ima li kakav domaće isprobani napitak za energiju. LP
|
|
|
|
| turbo30. 06. 2009 17:44:21 |
Šketka, pročitaj članak na donjoj poveznici i mnogo će ti biti jasnije. http://www.aktivna.si/prehrana/za-aktivne/voda_ali_sportni_napitki-5507@1.aspx Ja osobno sam prilično dugo (nekoliko godina) isprobavao što me najbolje gasi žeđu i sad na turi nosim sa sobom od 0.5 do 1.5 litara Isotonika, za pod zub Isostar energetske pločice i Frutabele. I jednu ili dvije limenke Red Bulla. Dostatno mi je i za vrlo naporne cjelodnevne ture po bezpotju. Inače, sto ljudi - sto čuda...ili svako po svom... LP
|
|
|
|
| geppo30. 06. 2009 19:30:00 |
Da, baš kako si rekao!! (Inače, sto ljudi - sto čuda...ili svako po svom...) Pohodnici s kilometražom, već imaju iskustva što njihovom tijelu paše i što ne. Ja, sve ove godine vodu i limun (u ruksaku još neku limenku piva za rezerve). Sad, kad su 1,5l boce, to je redovita pratiteljica u ruksaku. Unutra pa: - voda -1 "stisnuta" limuna - malo zelenog čaja (gunpowder) i još nekoliko listića koji plivaju unutra. Nikad, ali ne branem se vodi koja izvire ili teče po stijeni. Red Bulla izbjegavam - Frutabella je već zakon - MARELICA, JAGODA..! LP
|
|
|
|
| viharnik30. 06. 2009 19:48:05 |
Geppo, i tvoja kombinacija može biti pravi napitak za napore zbog puno antioksidanata (zeleni čaj,limun) osim izotonika koji nešto vrijede. Za zbijenu vodu iz kućnih slavina pomaže nastavak za prskanje, koji dobijemo u Bauhausu, Merkuru i samo se navrne na kraj slavine. Za takvu deformaciju vode, koja se dugo zadržava u cijevima (molekule se zbiju od prirodne veličine i ne upijaju se u tijelo - pijemo i još smo žedni), rekao mi je moj majstor tai-chija, Chi gonga, borilačkih vještina i drugih alternativnih znanja, koji je moj dobar prijatelj.
|
|
|
|
| medo*2. 07. 2009 12:37:09 |
Na turama obično pijem ne previše sladak sok. Razni izotonici i drugi prahovi me ne uvjeravaju, jer su energetski napitci i neke sastojke su mi upitne. Mislim da nije bitno što pijemo (alkohol naravno ne računa), nego više koliko pijemo. Ponekad skuham i neki čaj pa stavim med i limun. Kod pijenja u planinama trudim se držati dva pravila: 1. Pijem prije nego što sam žedan, i 2. Pijem često, u malim količinama. Zato koristim 2 l vodeni meh, koji je izoliran, da piće što duže drži željenu temperaturu. Tako se ne moram zaustavljati, skidati ruksak i vaditi čutare ili boce. Naravno ima i svoje mane: http://www.gore-ljudje.net/novosti/40445/. Nakon ture mi najbolje paše da "pucnem jednog koza" (čitaj Laško pivo)
1
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Vodka2. 07. 2009 12:50:15 |
Pijem 100% sirup i to samo jednom (gasim žeđ i glad). Kasnije, ni pomislim da bih mogao biti žedan.
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.