Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?

Trčanje na Stol

Ispis
Bojan_A23. 04. 2011 16:12:14
Prvi put ove godine sam se ozbiljno latio trčanja na Stol. U februaru ove godine sam već pokušao zimski trk na Stol, ali mi se snijeg previše predirao, da bi rezultat mogao biti spodoban. Ovaj april je "sušac". Zato je otplavilo skoro sav snijeg.

Današnje razmere za trk su bile idealne: proga suha kao papar, vrijeme stabilno i prelijepo. Glede na razmere zanimljivo da nije bilo više ljudi u brdima. Nadam se da ne zbog nekog vjerskog fanatizma.

Već početak proge po bližnjici prema Valvazorju je strm, kasnije do Valvazora se malo poravna. Ali to je ta proga gdje trkač mora raditi i ne smije zaspati, jer nema ni par metara puta da bi mogao uključiti lak trk. Cijelo vrijeme se mora boriti s progom i tražiti mjesta gdje će trkaćke cipele najbolje prijanjati. Jedini lak odjeljak je od Valvazora do Žirovničke planine. Ostatak je proga "ta prava" gorska. Šteta što nema trke tu gore.

Na visini oko 1900 m ulazim u zasneženu grapu između dva Stola. Snijeg je inače predelan i tvrd, ojuženih samo gornjih par cm snega. Dakle ne predire, ali snijeg nije tvrda staza gdje se sav snaga nogu direktno prenese u brzinu. Na snijegu mi klizi slično kao na melištu.

Na vrhu je malo puhalo, inače je bilo baš luštno i jako razgledno. Vrijeme 1:33, pa ću moći sljedeći put poboljšati. Super trening.
Trčanje na Stol 1
Trčanje na Stol 2
Trčanje na Stol 3
Trčanje na Stol 4
Trčanje na Stol 5
sviđa mi se
sin narave23. 04. 2011 16:17:28
Brawo. Predlažem da za sljedeći trening malo otežaš podvig i usred uzmeš u ruke panj koji je dolje pripremljen za koću pa će trening biti još začinjeniji. velik nasmeh velik nasmeh velik nasmeh velik nasmeh
Inače glede prijedloga za trku - nije loš. Moraš kontaktirati neko sportsko društvo ako bi ušli u to i evo, tek će biti i na Stol.
Lijep pozdrav.
sviđa mi se
heinz23. 04. 2011 22:06:07
Čuo sam za junaka iz Sela kod Žirovnice koji je prije nekoliko godina izpred gostionice Osvald do vrha Stola dotrčao u 59 minuta. O tome da se stvarno dogodilo svjedoče brojni domaćini. Navodno velika oklada.
Naravno tvoje vrijeme Bojane više nego odlično! (barem za nas prosječne..)
sviđa mi se
Bojan_A23. 04. 2011 22:43:08
U stvari sam trčao 1 sat 23 min 59 s. Prije sam krivo sabrao međuvremena.

Ipak ako je netko trčao ispod sata na granici je mogućeg. To bi značilo prosječnu brzinu oko 1700 m/h što mogu samo najbolji trkači. Tako da malo sumnjam da je netko od naših tako brzo trčao. Zanima me tko je to uspio.
sviđa mi se
Johny7723. 04. 2011 23:16:59
Ideja baš nije loša za gorski tek na Stol, ako je na Grintovcu koji je teži onda bi i najviši karavanski vrh mogao ponuditi nasmeh
sviđa mi se
Bojan_A23. 04. 2011 23:25:49
Stol bi nudio zahtjevnu, zanimljivu i potpuno sigurnu stazu (a još Prešernova koča je na vrhu). Problem je vjerojatno u tome da bi opremu trebalo donijeti gore helikopterom, što bi bilo skupo i teže organizirati.
sviđa mi se
klm23. 04. 2011 23:47:56
Prešernovu koću opskrbljuju isključivo helikopterom, tako da prenijeti opremu na cilj ne bi bilo problematično, nego tko bi preuzeo organizaciju. To je ključno pitanje. Što se tiče uspona na Stol pod 1h, teško ga je naći kod nas. Među veljacima s blejskog kutka i Zgornjesavske doline kandidat bi bio isključivo Franci Teraž s Mojstrane, drugih praktički nema. Realnije bi bilo vrijeme tog spomenutog junaka iz Sela 1:59 h.
sviđa mi se
heinz24. 04. 2011 07:47:28
Nadam se da ću uskoro uspjeti saznati ime onoga koji je trčao pod sat. Od toga je prošlo nekih desetak godina. Kontrolirali su ga domaćini i potvrdili stvar. Trčao je navodno točno od Osvalda preko Grebena Peči.., po raznim bližnjicama i onda više po plazu direktno na vrh. Dakle nije riječ o trku po stazi koju je trčao Bojan i koja je svakako duža.
sviđa mi se
Bojan_A24. 04. 2011 08:17:40
I ja malo sumnjam na Francija. Ali već trčati s jezera u Završnici pod jedan sat bilo bi jako teško, praktički nemoguće bi to bilo s Žirovnice.
sviđa mi se
ziga_b24. 04. 2011 09:05:51
heinz kao što čitam ste započeli debatu o veljaku kojeg ja osobno poznam!te štorije su takve kao što si ti spomenuo res je šlo za okladu i sicer dođi na stol i natrag pod 2 sata, ne znam je li ravno stigao gore pod 1 sat bilo je ali blizu.morate znat da je taj čovjek za treninge radio po 6 uspona i više dnevno biciklom na valvazor, i još uvijek pri svojih 53 godine lako pobjeduje na triatlone željeza.uglavnom u najboljim godinama nije imao konkurencije, ali to je već davno, ime heinz tog veljaka je Maks Pogačar, ma alora sam ne ubadam govorim :P lp
sviđa mi se
klm24. 04. 2011 10:06:32
Pa smo dobili odgovor: dakle stvarno nema junaka koji bi iz Žirovnice dotrčao na vrh Stola pod 1h. Mimo Trebušnika i vodnog zahvata, pa mimo jezera do Bojanovog izlaznog mjesta (parkiralište) je dobrih 10 min. trka. Ako tome dodamo još 1.25h, koliko je Bojan - ki je mimo grede dobro treniran (gorski) trkač - ukupno je 1:35 - 1:40 h. Na temelju tog izračuna možemo prekalculirati da je to vrijeme identično vremenu trka na Grintovec - jednako i duljini staze, tj. cca 9,5 km, ali sa nešto manjim visinskim razlikama oko 1800 m (tu su uključeni svi spusti do završničkog jezera).
Ukratko najbolja vremena iz Završnice na vrh Stola bila bi dakle najviše oko 1:20 h, nikako pod 1h. To je već tema znanstvene fantastikemežikanje
sviđa mi se
Bojan_A24. 04. 2011 10:42:46
Slažem se. Za hec sam malo izračunao. Za izhodište sam uzeo svoje međuvremene.

Jučer sam imao na Valvazorju međuvrijeme 0:25:54 i na Prižnici 0:53:07 (sicer sam već jednom prije trčao 24:51 i 50:37, ali me je na vrhu usporio snijeg). Na vrhu pa kao što sam rekao 1:23:59.

Ako bi netko htio trčati 1:00:00, trebao bi na Valvazorju kar 29 posto bolje vrijeme od mene, što bi bilo 18 min 23 s na Valvazorju i 37 min 38 s na Prižnici. Prosječna brzina trka bi morala biti kar 1630 m/h. Btw Wyatt je na Grintovec trčao s prosječnom brzinom 1565 m/h.

Klemen, misliš da bi Alič (ili itko drugi) to izdržao? Bilo bi baš na granici. Zato trebamo trku. nasmeh

sviđa mi se
heinz24. 04. 2011 11:26:54
ziga_b: mislim da je riječ o čovjeku o kojem pričaš. I ja nisam mogao vjerovati toj priči kad mi je prvi put Luka iz Žirovnice ispričao. Kasnije su mi stvar potvrdili i drugi.
Ponavljam, čovjek nije trčao tamo gdje si ostali zamislite, nego po svojim bližnjicama. Nije bilo (navodno) zahvata, Prižnice itd. Navodno.
sviđa mi se
ziga_b24. 04. 2011 12:26:06
Čovjek je bio doslovno stroj i poznaje svaki skriveni kutak i stazice (prolaze) oko Stola. Ja imam prema njemu duboko poštovanje jer me baš on najviše oduševio za sport, tako da takvima cap do zemlje.
sviđa mi se
klm24. 04. 2011 13:46:17
Kao bivši domaćin i ja sam se beskrajno okretao oko Stola, poznam bližnjice, ali u ovom slučaju se njima ne možeš pomoći u toj mjeri da bi u usporedbi s označenom stazom drastično skratio vrijeme uspona. Namreč bližnjice su odlučno prestrme za brzo napredovanje, posljedično preumorne. Što se Simona Aliča tiče, najvjerojatnije bi se mogao sasvim približiti 1 h, ali sa startom ispred jezera, nikako iz Žirovnice ili čak iz Sela.
Kolegi Maksu Pogačarju iz Žirovnice cap dol kao sportskom rekreativcu, ali sigurno nikad nije bio sposoban doći na vrh Stola u manje od sata.
Što se trke na Stol tiče, razgovarao sam se s Mirkom Janjatovičem prije nekog vremena, ali ne znam tko u blejskom kotu bi bio sposoban organizacijski provesti tak pothvat? - To je kao Papeževa organizacija Grintovca, koja je znatan financijski zalogaj. AD Radoljica nikako nije sposobna, ako samo pomislim na klavrnu organizaciju trka na Roblek...bila bi pa odlična trka!
sviđa mi se
heinz30. 05. 2011 08:54:34
Dodajem popravek prethodnim navedbama:
Što se tiče čovjeka koji je trčao na Stol ispod sata, naj bi to bio bivši olimpijac Tajnikar Franci iz Breznice (ili možda Zabreznice), koji je na Stol startao od kuće. Nije potpuno jasno da li je cilj bio Prešernova koča ili vrh.
Čovjek navodno ne hoda okolo i hvali se svojim dostignućima, zapravo je čak manjem broju okolnih znano da se je prije godina (desetljeća) sudjelovao na olimpijskim igrama..
Toliko sam nedavno uspio o tome saznati.
Lp,
sviđa mi se
klm30. 05. 2011 09:41:23
Da, kolega Franci je bio u svom vremenu vrlo dobro pripremljen, ali njegovo vrijeme je približno - naime nije mjerio vrijeme do sekunde točno, nego je prije odlaska pogledao na sat i onda odtrčao na vrh. Ali unatoč svemu - do Prešernove koče a ne do vrha -
po svim prečicama iz Breznice stvarno je trebao 1:15 h - to mi je sam rekao i nikako ne manje od 1h - to je praktički nemoguće. Poverio mi je i put koji će trebati isprobati u budućnosti.
sviđa mi se
heinz31. 05. 2011 20:51:34
Očito dakle barem nešto od navedenog drži: start iz kašarije, po prečicama koje postoje i vrijeme oko sata..
Najbolje bi bilo da se ovdje sam javi i kaže nam kako je bilo..
sviđa mi se
m.z.5. 06. 2011 12:54:06
Kolega Franci je bio moj kolega s posla i iz Zabreznice. Bio je skijaš i u yugo reprezentaciji. Miran, zabavan čovjek s puno kondicije. Sada čeka penziju.
sviđa mi se
klm5. 06. 2011 16:57:55
Heinz, sam sam ga nazvao i provjerio. -Uvijek provjerim! Ako trebaš telefonski da se i sam uvjeriš, reci mi, pošaljem ti preko ZS. Ono što sam napisao DRŽI.mežikanje
sviđa mi se
JusAvgustin5. 06. 2011 17:01:37
hehe jadni čovik, ni u penziji nema mira... mežikanje
(+1)sviđa mi se
Stranica:12
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo registrirati.
         
Copyright © 2006-2026 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Privatnost i kolačići