|
| ljubitelj gora14. 01. 2014 11:51:43 |
Upotreba dva cepina u grapi, što onda ondje apsolutno ne smiješ si priuštiti greške/pada, kako bi se itko zaustavio s dva, ako bi ti jedan bacalo u glavu. Ako su dva pohodna cepina kakvo je pravilo o petljama, nošenja, je li to uopće OK. Lakše ide s dva, manje napora, veći osjećaj sigurnosti, lakše napredovanje...
|
|
|
|
| jedriličar14. 01. 2014 11:59:52 |
@lg: ondje gdje se koriste dva cepina, pad tak i tak se ne zaustavi, nema šanse, jer je prestrmo. Ondje ili ideš gore s dva cepina solo ili osiguran, ili se okreneš i ideš dolje. A s pohodnim cepinima se ne ide u grape, osobito ako su malo zahtjevnije, za to imaš bajle koje su zakrivljene i kad zabiješ gore drži u dvije točke: nož i ručica. Pohodni drže samo u jednoj točki i to je nož, ostalo je u zraku i time je opasnije, opasnije je penjat na pohodni cepin nego ga zabijati ručicom u snijeg i ići gore ... tako da kupi si dva bajla i dalje po grapama ...
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| JusAvgustin14. 01. 2014 12:11:17 |
On ne treba plezalačkog jer ionako hoda... Kad se bakne u ozbiljnije grape onda ondje s tim nemaš što tražit.
|
|
|
|
| jedriličar14. 01. 2014 12:11:18 |
Da, ti su OK za lakše grape i ako nije tvrdo i smrznuto, ako je tvrdo trebaš bajle s agresivnijim kutom noža, recimo Cassin X-Alp model ili nešto slično ... ja recimo koristim Cassine, i jako sam zadovoljan njima, kr ne pležem ledene stvari (slapove ništa, kombinirane smjerove rijetko), i X-Alpi su sasvim OK za hodanje i grape, prečke ili okomita penjanja. S druge strane oni specijalni cepini za led imaju drugačiju geometriju težišta i ručica dolje je često zaštićena tako da ti ruka ne može pasti dolje, i samim time nisu prikladni za hodanje ili penjanja kr ga ne možeš zabiti u snijeg ..... po mom, moraš naći neku kombinaciju što ti najviše zadovoljava potrebe i želje, nema smisla gore nosit jedan cepin za hod, pa dva za grapu, pa dva za smjer ... nađeš neku sredinu i kupiš takav par cepina i peglaj ... i prije svega idi napravit zimski alpinistički tečaj ili školu, oni će te naučiti puno toga, pa će ti onda više biti jasno ... lp i sigurno 
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| jedriličar14. 01. 2014 12:25:41 |
@lg: pogledaj na primjer na iglu-sportu tri modela od Cassina (nije da radim reklame, ali mi je lakše objasniti): x-alp, x-all mountain i x-dream i obrati pažnju na zakrivljenost ručice, kut noža i na to da x-dream ne možeš zabiti u snijeg, u slučaju da ideš po strmom zasneženom kamenju i da je tvrdo i smrznuto, što ćeš ondje s x-dreamom? Ili da dođeš u okomitu ledenu smjer, što ćeš ondje radit s x-alpom? Dakle svaki cepin ima svrhu i teško je naći jedan koji će ti odgovarat u svim uvjetima, pa se od nekih stvari odrekneš na startu i peglaj. Ja sam već na početku odlučio da me led ne zanima i time mi je lakše, nemam par ledenih cepina i sam uštedio oko 400 eura. Znaš li koliko je to piva?   
| (+5) |  | |
|
|
|
|
| dprapr14. 01. 2014 12:33:34 |
Prije nekoliko godina plezalo se i s takvim (možda kraćim i još ravnijim) jako strme stvari. Ali istina, onda si imao pošteno natučene zglobove na prstima!!
| (+5) |  | |
|
|
|
|
| jedriličar14. 01. 2014 12:37:01 |
Da, imaš pravo, prije godina su i na Everest išli sa užetima od konoplje, cepinima od drva, i derezama s deset zuba, pa tehnika ide naprijed i danas omogućuje i manje iskusnima veće dosege zbog bolje tehničke opreme...
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| ljubitelj gora14. 01. 2014 12:40:46 |
Ledeno me ne zanima, ni baš zahtjevne smjerove, više nešto u tom stilu MM po Pripravniškoj, grapa Tosc, ... kad su u sredini vertikale onda nemam što solo radit tamo. Naime, kao što si vidio bio sam sam u nedjelju što znači da sam za sve sam odgovoran. Fajn je imat nekog sa sobom koji poznaje teren pa ti da kakav savjet. Zimske uspone biram na bazi već prohođenih staza, to je uvjet uopće, jer inače uopće ne znaš kamo ići. Još uvijek sam samo planinar kao svi ostali. Zalijevane grape mi se jako sviđaju, malo desno, malo lijevo i tik ispod vrha, kad ti se za par sekundi otvori raj na okolne vrhove Ovo s cepinom treba razmislit.
|
|
|
|
| Zebdi14. 01. 2014 12:49:18 |
Preko Pripravniške u MM i Istočnu u Toscu sam bez problema prošao s običnim ravnim pohodnim cepinom. Za tamo unutra stvarno ne trebaš ledenih alata... dprapr, točno to. S Axarima se je dalo bez muke popeti WI5+, ali da, patili su zglobovi Inače, koliko znam, također Rinka, Čaša i Ledenka nisu bile preplezane s kakvima Nomici ili sličnim čudom 
| (+6) |  | |
|
|
|
|
| jedriličar14. 01. 2014 12:51:43 |
Pogledaj, @lg, ako ideš na Vrtaču ili Mojstrovku ili nešto slično u zimskim uvjetima, preko grape ili po nekoj normalnijoj stazi, to više nema ništa s planinarenjem, to je alpinizam, i za bavljenje alpinizmom treba imati neka znanja, ako nemaš dogodi ti se kao onom modelu kojeg sam našao da silazi s Y-ke bez dereza i bez cepina. Snašao se pa je rastavio štapove i zabijao štapove u snijeg da ne klizi i kad smo došli preko tresao se od straha kad je došao na sigurno, na prečnicu prema Zelenjaku. Ili ti troje, bile dvije cure pa muškarac sa običnim pohodnim cepinima i htjeli su gor po Y-ki, govorili su da su oni penjali takve strmine, pa samo da im kažemo gdje silaziti s Vrtače dolje ... pa smo ih srećom uvjerili da se okrenu, i poslušali su nas, pa su se okrenuli. Dakle ako se malo potrudíš i imaš volje, i odeš u neku alpinističku školu, bit ćeš mnogo bolji nego sad. Alpinizam nije samo penjanje sa užetom ... recimo, ja se ne sjećam kad sam zadnji put koristila uže u snježnim uvjetima, ali uvijek ga nosim sa sobom...
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| viharnik14. 01. 2014 16:26:05 |
Za spomenute grape cepin-omča je još najbolja, jer se u pol suhim uvjetima možeš prihvatiti i za neki kamen, cepin pa visi na zapešću. Grivel omča drži s dvostrukom trakom i plastičnom podlogom dlana kao pribijena.
|
|
|
|
| lizika14. 01. 2014 20:54:39 |
Juš, LG ne štampfa, barem ga još nisam vidjela s dilcamom. Pa vidi kol' piše, nije ni pol toliko pun sebe kao ti.
| (+16) |  | |
|
|
|
|
| JusAvgustin15. 01. 2014 06:14:20 |
Mišlim da dobro znaš što znači taj izraz. U tom izrazu nema ničeg podrugljivog. Bar za mene ne. Ništa nije loše sa štamfanjem kao takvim. Za to stvarno ne trebaš alat, no! Vidio sam da se krug privržencev nezadrživo širi, možda vas uskoro bude dovoljno da imate za lopatu...
|
|
|
|
| pikica115. 01. 2014 09:50:25 |
Ma kakva lopata nek, ako bi te htjeli nekud vući, i školjka bi bila prešvoh
| (+12) |  | |
|
|
|
|
| JusAvgustin15. 01. 2014 17:53:44 |
Ob takvoj intelektualnoj izjavi bi i Sokrat obmolknuo.
| (+1) |  | |
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.