Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?
  
Anketa
Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?
Glasaj

Lenuhova smer na begunjsko vrtačo IV-/II-III 300 m

Print
JusAvgustin12. 03. 2011 23:18:17
je pa popularen letos...mežikanje
všeč
JusAvgustin13. 01. 2014 06:18:46
Super za razmigat po "postu"mežikanje
Vstopni skok1
2
Snežišče pod vrhom3
Dobre razmere v grapi4
5
6
Zafrajhana severna stena7
(+5)všeč
Jovan Cukut13. 01. 2014 19:47:29
Hvala za informacijo o razmerah, Juš. Tudi danes idealne razmere. Lenuhova zahteva kar nekaj moči v rokah in nogah, sploh pa, če se jo lotiš popoldan, kot midva z Janezom, z Ljubelja šele ob 13.30, odkoder porabiva do vrha slabi dve uri in pol, za sestop pa 50 minut. Zaradi bližajoče teme ni bilo časa za počitek. Zelo lepa kondicijska tura, ki jo je treba še kdaj ponoviti. Prilagam nekaj slik z vzpona.
Nad skokom1
Precej višje2
Pogled iz grape3
Še malo in sva na vrhu4
V prečnici5
Janezu6
Na Begunjščico kdaj drugič, v nekem drugem paketu7
Vrtača pri sestopu8
(+8)všeč
Jovan Cukut14. 01. 2014 18:51:47
Nekaj več o vzponu v slikah in komentarjih na spodnji povezavi.
https://picasaweb.google.com/113805105178377351223/BegunjskaVrtacaLenuhovaSmer1301210402#

(+5)všeč
ljubitelj gora15. 01. 2014 17:17:29
Lenuhova smer
II+/2, 300m
40°-50°, UIAA 4-/2-3
Opis: Še bolj v desno, za stebrom, že povsem blizu Sestopne grape, pa poteka še lažja Lenohova smer, ki je bila že tudi presmučana
Vir: zimski vzponi
všeč
Wine15. 01. 2014 22:23:30
mi se zdi da je naklonina v nekaterih mest grape še večja od 50 stopin
(+1)všeč
JusAvgustin16. 01. 2014 11:34:46
Roko na srce ni nek presežek no, saj je uradna ocena po UIAA IV-, 55°/40-50° pri tem je resnost ture rangirana z II+ kar pomeni med II in III: Raztežaj ali dva, ob cesti, malo objektivnih nevarnosti, spust po vrvi ali lahek sestop. Objektivna nevarnost npr. padanja serakov ali kamenja na kratkih odsekih smeri.
III: Več raztežajev, ne visoko, nekaj urno plezanje ali pa dolgotrajen dostop peš ali na smučeh, ki zahteva
dobro poznavanje zimskih razmer, spust po vrvi. Objektivne nevarnosti na večjem odseku daljše smeri. Za nekoga štamfarija za drugega pa čisto spodoben vzpon v malo drugačnem okolju. V vsakem primeru je potrebno v tako smer z glavo! Naklon 55° ali več pomeni že steno, v tem primeru gre za dva skoka v smeri.
(+4)všeč
Wine16. 01. 2014 16:15:18
aha nasmeh
všeč
Žiga2217. 01. 2014 10:36:52
@JusAvgustin

Pri tem verjetno IV- pomeni oceno najtežjega dela (ki je če se prav spomnim trimeterski skok)?

II+ je pa kompleksna ocena?
všeč
JusAvgustin17. 01. 2014 10:48:58
Ne, še enkrat si preberi moj zadnji post.
všeč
Žiga2218. 01. 2014 01:50:22
Kaj potem pomeni IV-?

Berem, berem, pa ne najdem nasmeh.

všeč
jedriličar18. 01. 2014 09:09:55
@Žiga22: IV- ti je ocena ZAHTEVNOSTI plezanja po UIAA lestvici (ocenjuje se dolžina, trajanje, zahtevnost, oddaljenost, razmere in težavnost pri dostopu ali povratku oz. sestopu), dok je 55°/40-50° ocena naklonine najtežjeg dela/popvrečne naklonine smeri. Sam ti je Juš napiso da je resna zahtevnost smeri II+, pa ti je dao pojasnila za zahtevnosti II in III, pa II+ je nekaj vmes. Pa ti jaz prepišem še kaj pomeni zahtevnost IV:
več raztežajev dolga smer, smer ali slap se nahaja visoko v pobočju ali na zelo oddaljenom pobočju in zahteva dobro alpinistično znanje ali izkušnje. Možne so objektivne nevarnosti plazov ali padajočeg kamenja . Pri spustu su možne težave, zato so urejeni spusti po vrvi na svedrovcih ali klinih. Objektivne nevarnosti todi na dostopu ali na dolgem sestopu.
Obstaja tudi lestvica TEHNIČNE težavnosti, in ona se označuje brojevima od 1-8, ki pa nima nobene veze sa prejšnim oznakama, gre čisto za tehnično težavnost plezanja.
Več o tem maš v svakem plezalnem vodniku, na začetku. Pa lp in upam da ti je zdaj mal jasnije .... mežikanje
všeč
Žiga2218. 01. 2014 10:07:25
OK, hvala Jedriličar.

Vendar po tem kar si napisal definicijo težavnostne stopnje IV - se mi zdi da Lenuhova smer ne zasluži te ocene.

II-III, da, definitivno pa po tem ni IV-.
všeč
jedriličar18. 01. 2014 10:09:13
Ne, pa jo je Kresal v svojem vodniku Zimski vzponi ocenil sa II+, kot je napisal Juš ....
mežikanje
všeč
JusAvgustin18. 01. 2014 12:08:04
Prvi skok v kopnih razmerah je definitivno blizu IV, pa se lahko tebi še tako zdi da tega ne zasluži. V takih razmerah kot je pa sedaj narejena, ko skokov sploh ni je pa smer en lep enourni sprehod. Sicer ne vem zakaj se takoj zapičite v oceno(ali plezate zaradi ocene?) ampak naj bo: II+/2 40-50°, UIAA 4-/2-3 torej prva ocena II+ resnost ture, druga ocena 2,pomeni od 60-70° naklonine s kratkimi strmimi odstavki, 40-50° povprečni naklon grape, 4- ocena najtežjega dela po UIAA in 2-3 kompleksna ocena po UIAA. Skratka nihče od vaju nima prav. Za primer je Lenuhova po stopnji resnosti ture rangirana za kar 4 ocene nižje kot smeri v Stenarju! Preden se zapičiš v oceno jih je potrebno znati interpretirati. Kramarjeva smer v Storžiču je kot resnost ture ocenjena s III, tehnična stopnja 2-3,po UIAA je ocena IV+ najtežji del kompleksna ocena pa I-II, če ti ni kaj jasno vprašaj na matičnem odseku.
všeč
Dr.ejči18. 01. 2014 13:53:51
Kolikorkoli obračate, dobro je bilo!!!velik nasmeh
(+4)všeč
Janez Seliškar18. 01. 2014 14:14:20
Več hodit in manj parlamentirat!
(+3)všeč
JusAvgustin18. 01. 2014 14:17:56
Ni to parlamentiranje Janez, ti me poznaš, veš da povem vedno to kar si mislim in v tem primeru simislim le to, da se je nekdo preveč zapičil v II+ oziroma nasploh oceno grabna. Hodit v takih razmerah ni pametno, gleda na to da je razglašena 4. stopnja ogroženosti od snežnih plazov. Adminu sem še poslal prošnjo da oceno popravi.

LP
všeč
LunaMars5. 02. 2014 19:05:37
Fantje, kilometri vam mankajo, kilometri. Ko jih bo dovolj, tut takih brezplodnih debat o ocenah ne bo več.
(+5)všeč
JusAvgustin5. 02. 2014 19:53:50
100% resnica, kot da bi kdo šel lenuhovo zaradi ocene... Plezaš/m zase ne zaradi ocen! Nekateri velikokrat to pozabite.
všeč
Stranica:12345
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Kolačići