Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?

Vrbanove špice

tinky24. 06. 2012 16:42:31
Danes pa malo v Julijce. Iz Kota po Rekarjevi najprej na Spodnjo nato pa še na Visoko Vrbanovo špico. Iz Spodje na Visoko pot lepo varovana , le na enem izpostavljenem mestu je izpulje klin in je potrebno malo več previdnosti. Spust proti Staničevi in nazaj v Kot. Vreme čudovito, zato tudi čudoviti razgledi. Tura s postanki približno devet ur.
na začetku1
Rjavina vmegli10
Staničeva11
janez.novak24. 06. 2012 17:25:46
Kratko vprašanje: ali je na tej poti potreben cepin?
Sorok24. 06. 2012 17:42:55
Bil v duetu s Tinkyjem na V-špicah, zato odgovor: cepin danes ni bil potreben (in najbrž tudi v nadaljevanju poletja). Pot je kopna, razen pri sestopu po poti od Staničeve koče proti Kotu je nekaj snežnih "jezikov", vendar je sneg ob takih temperaturah mehak in ni strahu pred zdrsom. Vsekakor čudovita tura - priporočam !nasmeh
b.temlin25. 06. 2012 08:36:01
24.06.2012 Smo krenili iz Vrat po Tominškovi poti do Staničeve koče, se spustili proti Kotu do Pekla in se podali na Spodnjo in nato na Visoko Vrbanovo Špico, nato še skok na Begunjski vrh in za Cmirom spust v dolino. Na tej turi res ni več potrebna zimska oprema, na Špicah (zahtevna pot) pa obvezna čelada. Vzpon v miru in tišini, ob spustu pod Cmirom smo občudovali dvoboj dveh kozorogov, ki sta nam poslala malo kamenja na pot. Tura od 6,00 do 17,15.
Fotografije: www.pdmaticams-drustvo.si/
gorski svizec19. 08. 2012 20:38:42
Danes sva opravila turo iz Kota, preko Vrbanovih špic, do Staničevega doma in nazaj v Kot. Na poti vse OK, po moji oceni gre za eno bolj zahtevnih prečenj na območju slovenskih Alp, vendar nič ekstremnega. Veliko uživanja ob poplezavanju in lepih razgledih.

Stvar, ki pa me je močno razjezila, pa je popolnoma zanič in nevzdrževana cesta v Kot. Na cesti so skale, ki štrlijo 10 cm iz cestišča in samo upaš lahko, da ne nasedeš ali predreš pnevmatike. Gre za eno najslabših cest, kar sem jih prevozil do izhodišč v slovenjskih gorah. Poleg tega pa na cesto sega tudi veliko vej, ki zadevajo ob avto. V Kot zagotovo ne pridem kmalu.

Lep pozdrav vsem.
urbancek20. 08. 2012 07:14:31
Kot je že nekdo povedal, če ti je avta škoda potem tja ne hodi... Razen, če ni avto namenjen takšnemu terenu... Sicer se pa da z zelo počasno vožnjo, samo potem se cesta kar vleče, pa še kakšnega lahko zadržuješ za sabovelik nasmehvelik nasmeh.
tomas20. 08. 2012 17:37:58
Bil včeraj tudi tam pa saj ni tako hudo.Avtomobilov na koncu tako polno kot še nikdar.Tako da očitno nekako gre.Sama tura pa dobra. Varovanje zelo dobro.Vreme tudi.Pa glede na avte v dolini sem pozneje srečal na celi poti zelo malo ljudi.
77blaz13. 08. 2013 10:02:30
V nedeljo 11.8. sem šel iz Kota preko Vrbanovih špic do Staničeve koče. Varovala so v dobrem stanju,teren je krušljiv.
katja879. 09. 2013 10:49:23
V nedeljo 8.9.2013 smo opravili to izredno zanimivo plezalno pot.

Naredili smo turo: Kot - dom Valentina Staniča - Visoka Vrbanova špica - Spodnja Vrbanova špica - Kot.

Ko smo prišli do Staničevega doma, smo že mislili, da ne bomo mogli osvojiti noben vrh, saj so bili sunki vetra izredno močni in zato tudi nevarni za pot po grebenih, ki pa jih na Vrbanovih špicah ne manjka. Vendar je po uri počitka v koči končno malo ponehal, zato smo se vseeno odločili za to pot in na koncu nam ni bilo žal, saj je zares nekaj edinstvenega velik nasmeh

Sama plezalna pot Lojzeta Rekarja je zelo zahtevna in kar precej izpostavljena. Dosti je vmesnih ozkih grebenov, zato vrtoglavim lahko povzroča težave.

Slike iz pohoda si lahko ogledate na spletni strani Planinskega društva Matica Murska Sobota: http://www.mojalbum.com/pdmaticams/20130908-vrbanove-spice-pot-lojzeta-rekarja/pot-iz-doline-kot/21074804
ms_primoz9. 09. 2013 12:14:15
katja87 čestitke za prehojeno pot...izgleda odlično...
peter29. 09. 2013 12:28:57
Včeraj (08. 09. 2013) sva imela sprva v planu vzpon na Rjavino. S Kota nas je šlo kar nekaj proti Staničevem domu, potem pa smo, zaradi močnega vetra vzpon na Rjavino večinoma opustili mrk pogled
Midva sva se v domu odločila za Vrbanove špice. Na vrhu je še močno pihalo, greben med špicama pa je bil v zavetrju in je bila pot pravi užitek nasmeh.
Gneče ni bilo.
Cesta v Kot je taka kot ponavadi. Je pa res, da je ob cesti nekaj debel, na katere je treba malo popaziti, pa en strmejši klanec proti koncu ceste je precej razoran.
Z Visoke Vrbanove špice1
Mrki9. 09. 2013 13:15:50
katja87 zelo lepa tura. Trdim pa, da je logična in še lepša v obratni smeri! Še veliko uspešnih pohodov vam želim!
Loni9. 09. 2013 13:27:28
Mrki, se strinjam s tabo, sem jo opravila v soboto, sem še zdaj hvaležna tistim trem dečkom, ki so zganjali kažin in zavili proti Staniču, sem jaz kar podzavestno šla desno, samo da sem jih lahko nehala poslušati.
Maemi9. 09. 2013 15:17:42
Fantastično je turo z grebena Vrbanovih špic podaljšati še na Begunjski vrh in v miru posedeti pred obličjem Triglava.
Loni9. 09. 2013 19:08:35
Tudi na Rjavini ni bilo gužve, na Vrbanovih pa sploh ne nasmeh.
peter29. 09. 2013 20:09:42
Katja, me veseli, da ste uspeli čez Vrbanove špice, ko ste se pripeljali od tako daleč. Rjavina pa pač drugič.
Srečali smo se pod Rjavino, kjer smo se odločili da na vrh ne gremo, potem pa še v Staničevem domu.
Peter
katja8710. 09. 2013 09:22:46
Glavno, da smo na koncu vsi skupaj uspeli osvojiti Vrbanove špice, saj je ta pot zares prečudovita velik nasmeh

Vzpon na Rjavino nam je zdaj že drugič preprečil močan veter s sunki, zato upam, da nam bo uspelo vsaj v tretje :p

Ja, ziher pa je tura logična v obratni smeri in jo tako priporočam tudi drugim mežikanje Samo nam se pač drugače ni izšlo :p
Bojan_A10. 07. 2014 14:50:51
Pa na Vrbanovih špicah ni več snega?
Vedran Kardum11. 07. 2014 21:17:24
Nema snijega. Ima malo na pristupu u dolini ali stijena je slobodna.
VanSims27. 07. 2014 22:22:09
Prejšnjo soboto malo pozno prispem v Kot. Kot prvo sem kar suvereno peljal po tisti podrtiji od ceste pa ne vem a so jo malo sanirali od zadnjič ko sem bil tam ali pa sem že tolikokrat bil da jo obvladam oz. sem sploh že suveren pri vožnji po gorskih cestah. cool mežikanje Ne, ne krav ni bilo, da ne bo nekaterim potrebno spraševati velik nasmeh, sem pa v zgornji postih videl pritožbo nekoga na cesto in... mnja no morda sicer malo prijaznejšo reakcijo nekaterih a še vedno v stilu: tako pač je kaj čmo! mrk pogled

Parkiram. Ja, in drugo: praktično nič avtomobilov, le kake deset. Se vidi da Triglav še ni dostopen širokim turističnim množicam. V nasprotju od zadnjič torej tudi parkiram zlahka. cool Potem se napotim.

Standard do odcepa za Vrbanove špice. Na poti malo pod Debelim kamnom srečam nekoga, ki je malo lezel okoli po brezpotjih (če sem prav razumel PP), malo še pokramljava potem pa se kar odpravim naprej. Zaradi pozne ure sem se malo bal neviht čeprav me pomiri da jih najverjetneje ne bo. Pravi da je gor lepo. Ja, imel je prav! cool

Ob vstopu v ferato pomalicam in si nadanem opremo. Prve zajle, nič posebnega potem pa se počasi začne. Pot se obrne navzgor in sledi malo prostega poplezavanja (gotovo ne več od I), sledi spet nekaj zajle nato pa stvar na katero je potrebno posebej opozoriti:

Gre za MANJŠI ZEMELJSKI PLAZ, pot je vsa posuta z zemljo. V suhem kakih večjih problemov ni, v mokrem pa zna biti fenomenalna drsalnica eek zato takrat ne priporočam vzpona.

Po tem kmalu pridem na greben. U jaaa, izpostavljeno (za vrtoglave seveda pot niti pod razno ni). Že med vzponom so se videli lepi razgledi na Karavanke s Kepo, Dovško babo,... tu se jim pridruži še pogled na 'vratno' stran Julijcev. Videl se je Cmir, Škrlatica in okoli pa je žal bilo (še) zavito v meglo. Po grebenu je pot lepo varovana, uživaška in kaj kmalu dosežem prvo Vrbanovo špico. Kratek počitek nato pa sestop nazaj na pot in naprej.

Od tu dalje postane pot nekoliko bolj zoprna: krš in izpostavljenost. mrk pogled Lahko bi tam namestili kako zajlo vsaj na tisti daljši polici polni krša. Potem se zopet začnejo varovala. Visoka Vrbanova špica se pred mano strmo dviga. Pa ne da gre ferata ravno tu gor (no pri sestopu iz Staniča se mi je zdelo logično, kje je speljana mežikanje ). Pred samim zaključnim vzponom se pot še kar nekaj časa spušča in dviga, tudi s pomočjo varoval. Dve navpični mesti (eno celo navzdol in nad prepadom) varovani le s klini in brez zajle sta se mi zdeli kar malo scarry, Sicer pa se mi sama ferata ni zdela pretirano težka, sodi pa verjetno že v zgornji razred ferat pri nas. Je recimo težja od Hanzove na Mojstrovko iz prejšnjega vikenda.

Sam vzpon na Veliko Vrbanovo špico je potem lepo zavarovan in ni posebna kunšt. Zgoraj na hitro nekaj pojem ker se mi mudi. Ne bi rad prespal na Staniču kljub temu da ni bilo gužve. Razgledam se okoli, prikaže se mogočna Škrlatica, ha naprej pa Razor in oho koga tam vidimo v daljavi: sam Jalovec se je prikazal izza oblakov! Očak pred mano pa je sameval (sicer se iz njega spuščajo ali pa celo vzpenjajo nanj še v poznih urah). Morda je tako še bolje. To sezono si bo malo odpočil od navala množic iz praktično cele Evrope.

Tik pod vrhom imam še bližnje srečanje z divjim kozličkom, ki se pač ne pusti božati kot npr. (včasih) ovčke. Moje jedenje piškotov je opazoval le iz razdalje kakih par deset metrov. V Staniču mi oskrbnik pravi da imam še dosti časa za dol. A evo fer poteza, čeprav sem si moral spodaj že svetiti z baterijo. Pa smo našli eno od pozitivnih stvari Slovenije: neskomercializiranost. Ne vem,...v Avstriji bi mi verjetno naštel sto in sto razlogov, da bi se odločil prespati v koči (dunkel, stal, gefahr...eher abzuraten mežikanje )!

Na poti iz (ali pa k) Staniču so prejšnji vikend še bila snežišča, vsa pa s previdnostjo in seveda pomočjo palic lepo prehodna. Tik pred zadnjimi klini pred Kotom se je že toliko stemnilo, da sem si moral svetiti. Nisem se še spuščal po klinih s svetilko v eni roki. zavijanje z očmi mežikanje Pa lepo pridem že v trdi temi do avta. Sicer pa tudi prespati kake par sto metrov višje ne bi bilo tako zmrzljivo če bi si oblekel vse iz rukzaka. mežikanje

Pozno je že bilo pa so imeli pir samo še na avtocesti na pumpah in to samo še brezalkoholni, sladoled pa samo še tisti na palčki zadrega mežikanje