Polazište: Kal-Koritnica (460 m)
| Širina/Dolžina: | 46,3369°N 13,5783°E |
| |
Vrijeme hoda: 3 h 15 min
Težina: djelomično zahtjevan označeni put
Visinska razlika: 1193 m
Visinska razlika po stazi: 1193 m
Zemljovid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Preporučena oprema (ljeto):
Preporučena oprema (zima): cepin, dereze
Pregleda: 119.347
 | 11 osoba sviđa se objava |
Prilaz izlazištu:
Iz Bovca vozimo prema Trenti ili obrnuto, ali samo do sela Kal-Koritnica, koje je polazište za našu turo. Uz cestu ćemo primijetiti planinarske oznake za Svinjak, parkiramo na jednom od nekoliko manjih parkinga (ne parkirajte na dvorištu).
Opis staze:
Od polazišta se uputimo na cestu (smjer Svinjak), koja se penje kroz selo. Već nakon nekoliko minuta hodanja skrenemo desno na pješačku stazu koja nas brzo odvede u šumu. Dalje se umjereno, povremeno strmo uspinjemo kroz šumu, staza nas više dovede na greben, s kojeg se zatim brzo umakne na južne padine. Staza se zatim penje uz greben sve strmije naviše.
Kada već hodamo skoro 2 sata primijetiti ćemo tragove požara koji je ovdje divljao prije nekoliko godina. Staza se zatim još strmije penje i vodi nas po blago izloženoj padini koja je posebno u mokrom vrlo opasna za klizanje. Dalje nas sve razglednija staza u nekoliko sljedećih minuta hoda po vršnoj padini planine dovodi na razgledni Svinjak.
Zbog znatne strmine u zadnjem dijelu potrebna je veća opreznost da ne dođe do klizanja.
Slike:
Rasprava o izletu Kal-Koritnica - Svinjak
Prikaži starije poruke
|
| ROBERT18. 08. 2006 |
Ne izgleda zahtjevan, ali je! Jako se vuče i nema puno prostora za odmor jer nas prati stalna strmina. Na početku se možeš bez problema izgubiti, zato moraš biti i malo stezosledac. Vrh je fenomenalan! Izlet na Svinjak preporučujem svim pravim planincima i entuzijastima nad Bovcem!
|
|
|
|
| Gost5. 09. 2006 |
Robewrt, je li stvarno tako strašan koljenogriz? Po nekim informacijama se kaže da se do vrha stopalo ne stavlja, nego samo štajgaš i štajgaš???? Po fotkama sudeći gore je jako lijepo. Hvala na odgovoru.
|
|
|
|
| Gost5. 09. 2006 |
Upao si u vlastitu zamku, Robert. Jalovec nije ništa teži od ŠG, Svinjak jako zahtjevan, Mangartsko sedlo kriza... Vidi se da nisi poznavatelj odnosno pravi planinar.
|
|
|
|
| Gost5. 03. 2007 |
Iz komentara nemam pravu sliku, - je li Svinjak prikladan za prosječnog pohodnika ili ne.. - je li zahtevniji ili manje od Begunjščice... - razgled pa mora biti jedinstven..
|
|
|
|
| Tadej5. 03. 2007 |
Zadnji dio puta je jako strm. U vlažnom i snijegu postoji opasnost klizanja. Inače je prilično strma staza bez većih problema s orijentacijom.
|
|
|
|
| Gost5. 03. 2007 |
Staza je otprilike jednako zahtjevna kao na Begunjščicu od Koče na Prevalu.
|
|
|
|
| Gost29. 04. 2007 |
Danas nakon mnogo godina otišao sam na Svinjak. Staza je od same Koritnice pa do vrha dovolj označena i dobro uhojena. Sreo sam puno planinara. To je dobar dokaz da se isplati GORE. U ovakvom vremenu kao danas dobiješ prekrasan pogled. PAZI na kotrljanje kamenja ispod vrha. Jer ima još snijega više u planinama, idealna tura za proljetne dane.
|
|
|
|
| Gost22. 05. 2007 |
Vrlo lijep visinski šetnja-nekima se zove i slovenski Matterhorn-vjerojatno zbog oblika i položaja nad Bovcem
|
|
|
|
| Gost26. 05. 2007 |
Svinjak je vrlo strm i lijep brežuljak. Iako je staza vrlo stroga, naužiješ se planinskog zraka..
|
|
|
|
| Gost28. 05. 2007 |
Lijepa gora, kad je gledaš iz Bovca pogled te očara. U zadnjem dijelu uspon zahtijeva oprez ali malo adrenalina mora biti. Pogled na Bovšku kotlinu i rijeku Soču nepozaban.
|
|
|
|
| specla28. 05. 2007 |
Svinjak posjetila prošlo ljeto s kćerima starim 7 i 9 godina, bez problema, toplo preporučujem prosječnim planinarima. Stvarno čudovit pogled. Opozoriti pa velja na opasnost klizanja na mokroj travi.
|
|
|
|
| Gost27. 08. 2007 |
Na Svinjaku sam bila dva puta. Staza je stvarno zahtjevna, ali vrijedna svakog truda. Na stazi prema vrhu od izlazne točke (hod 30 minuta) nalazi se muzej na otvorenom - Čelo-. Također vrijedan posjeta. 
|
|
|
|
| fpetel123. 07. 2008 |
Lijep strm brijeg. Zbog šume preporučljiv i ljeti. Zadnjih 15' definitivno zahtjevna staza - ima nekoliko mjesta gdje moramo popeti preko stjenovitih skokova - kakva zaštita bi u vlažnom bila vrlo korisna. Barem vodiči za A kategoriju mogu gore voditi hihi.
|
|
|
|
| Nickster23. 07. 2008 |
Da, imaš pravo. Gora izgleda laka, ali na kraju moraš i malo popeti. Slažem se da bi bila korisna neka zaštita zbog klizanja i slično. I lakše bi se popelo gore. Inače lijepa gora koja već malo podsjeća na visokogorje Aha i još jedno pitanje. Zna li netko kakav je pristup ovoj gori zimi? Treba li paziti na lavine u vršnom dijelu?  Hvala na odgovoru i lijep pozdrav svim planinarima!
|
|
|
|
| petruša23. 08. 2009 |
Lijepa staza primjerena za djecu, samo ne preporučujem u sunčanom vremenu, jer samo tečeš z tebe. Nedavno s djecom, bilo vrlo vruće, na vrhu su nas skoro pojeli insekti. S vrha lijep pogled na Bovec.
|
|
|
|
| triglavski23. 08. 2009 |
Zimski pristup je potpuno jednak ljetnom, plazova nema, naravno treba paziti nekoliko dana nakon snježenja, zadnji dio je stvarno prilično strm, ali ništa posebnog, no za djecu to nije sasvim jednostavno, inače lijep pogled na okolne gore, Bovec kao takav ne privlači kakve posebne poglede, više cijela dolina.
|
|
|
|
| VanSims10. 05. 2010 |
U zadnjem kamenom dijelu stvarno ne bi bilo odveć neka osiguranja, inače lijep razgled.
|
|
|
|
| janav23. 07. 2010 |
U srijedu 21.7. krenuli smo s prijateljem prema Svinjaku. Unatoč visokim temperaturama i prilično kasnom startu (oko 10.30) nije bilo pretjerane panike, jer se do 3/4 puta ide u ugodnoj sjeni - naravno, treba ponijeti dovoljno vode. Pogled nadoknađuje sav trud, s vrha promatraš jedrilice koje jure ispod i iznad tebe... istina je da je zadnji dio staze pomalo izložen i neka jeklenica (pogotovo u 2 žlabu) stvarno ne bi bila višak!!! Inače, stvarno lijep izlet, preporučljiv i za kondiciju!
|
|
|
|
| planinec alex19. 09. 2010 |
Na kraju je jako strm put, ali slažem se s petrušom da nije dobro ići gore u sunčanom vremenu
|
|
|
|
| katty27. 09. 2011 |
Jučerašnji izvorni plan bio je Rombon. Ali, budući da se za Kanin tijekom tjedna ne vozi žičara , a staza Kluže u oba smjera nas nekako nije mamila (ja sam htjela vidjeti još više stvari, ostataka iz 1. sv. rata ) radije smo se odlučili za Svinjak. Još ga nije "obrao", mamila nas je ta kraj Slo . Vrijeme ionako idealno, ne pretoplo . Problem je što se staza prilično vuče, posebno na povratku kad koljena malo pate . Fajn je, kao što su već neki prije mene napisali, što staza uglavnom ide kroz šumu koja daje hladovinu, pa ljeti vrućine ne osjećaš toliko . Samo zadnjih pola sata smo bili izloženi suncu. Taj dio je prilično izložen, istina, možda bi se isplatilo razmisliti o postavljanju kakvih osiguranja (dva žrela) . Na vrhu nas dočekuje minijaturni Aljažev toranj , postavljen tamo gore 2005. Ima pečat, ali nema knjige za upise-škoda . Pogledi definitivno oduševljavaju-Kanin, Rombon, Bovski Grintavec, negdje djelomično u pozadini veličanstveni Jalovec . Za srce i dušu još pogled na smaragdnu rijeku, koja ove dane ima vrlo nizak vodostaj , i na prekrasni Bovec s okolicom . Ukratko, opet sam bila na jednom vrhu koji nije u SPP. Stvarno, imala sam se super, najviše me oduševio pogled . Preporučujem.
|
|
|
|
| jprim27. 09. 2011 |
No, u glavnom, da se uživa u planinama, ali toliko informacija smo ti dali za Rombon, ...možda preduga tura. LP!
|
|
|
|
| katty28. 09. 2011 |
Slažem se, sad je skoro 100% da idemo na Rombon u subotu. Start iz kuće najkasnije oko 5.30, da se uhvati prvi polazak žičare. Svakako javljam.
|
|
|
|
| jprim28. 09. 2011 |
Žičara ... , a ne želiš iz Kluža i zatim u Bovec, tamo imaš dosta za zavidjeti.
|
|
|
|
| katty28. 09. 2011 |
Da, ja također navijam za tu varijantu ! Moj prvi plan bio je iz Kluža gore, pa na Rombon, Čuklo i na Kanin i žičarom dolje . Al problem je što žičnica tako kasno više ne radi, pa ni prijevoza natrag do Kluža nemamo, osim ako Katarina ne štopa do tvrđave . Sad me zanima, mogu li direktno iz Čukle dolje do Bovca i izbjegnem Kanin? I staza se jako vuče i mukotrpna je, ali bi se dala proći? Ili kako si zamislio "nazad u Bovec"? Tnx, Katy
|
|
|
|
| jprim28. 09. 2011 |
katty ... imaš poruku.
|
|
|
|
| bowi16. 10. 2011 |
Danas smo bili supruga i ja gore na Svinjaku. Prečudovit planinski izlet u lijepom jesenskom suncu. Pri temperaturi oko 10°C nije naporan, čak iako se cijelo vrijeme staza solidno penje u prosjeku - kako i priliči planini. Posljednji jako strm dio tik ispod vrha svakako među zahtjevne i zahtijeva najveću mjeru opreza, jer je po krusljivom terenu s puno šljunka. S obzirom na "gost promet" danas, lanac bi bio vrlo dobrodošao. Bez penjanja na sve četiri na nekim predjelima neće proći, jer nema jeklenica ni klinova. Nazad još nezgodnije. Taj dio nije za vrtoglavce. Na vrhu više nema knjige za zapise, za pečat treba tintu iz ruksaka. Planina vrijedna posjeta.
|
|
|
|
| sabina196730. 10. 2011 |
Nakon mog prvog posjeta Krnu, stvarno sam oduševljen Bovškim vrhovima , pa se danas odlučujemo posjetiti Svinjak. Put kroz šumu nudi pravo jesensko atmosferu, jer listovi na drveću uz sunce baš zlatno svijetle. Unatoč tome što se put cijelo vrijeme strmo penje savladavamo ga bez problema. Većinom je suh, samo na nekim hladnim dijelovima mokar i prilično klizav. Put preko grebena zahtijeva prilično opreza, ne može bez penjanja, teren je krut. Odmah prije vrha put se prilično uspravlja, ali kad savladaš i to i stupiš na prekrasni vrh, znaš da je svaki korak vrijedio truda. Vrh nudi predivne poglede na Kanin, preko Rombona u dolinu na ostatke tvrđave Kluže i pogled te već nosi preko cijelog Loškog grebena i preko Krna na danas čisto bakreno obojeni Matajur. U dolini smaragdna Soča. Stvarno ne znaš, dišeš li ili uživaš . Na vrhu me također razveseli mini Aljažev stupac s vpisnom knjigom i žigom. Suncem obasjani vrh nas je prikovao i stvarno smo si priućili taj pravi užitak - sjediti bez riječi i samo uživati . Planina Svinjak je stvarno vrijedna posjeta. Dan smo zaključili sladakajući se Bovškim štrukljima, za koje mogu reći da je pravi grijeh ako ih ne probaš.
|
|
|
|
| 5ro18. 03. 2012 |
U subotu bio na Svinjaku. Ljetna vrućina na kraju zime, samo na vrhu je puhalo. Snijega praktički nema, ali po stazi toliko više "klizavog" lišća. U mini Aljaževom tornju je sve: žig, jastučić, tinta i knjiga. Pohvalno.
|
|
|
|
| katja872. 08. 2012 |
U srijedu, 1.8.2012., tijekom dopustnog lutanja posjetila sam i Svinjak. Za uspon sam trebala 2,5h. Put vodi kroz šumu dobrih dva sata. Već nakon petnaest minuta od glavnog puta se odvaja manja staza lijevo, po kojoj nakon petminutnog uspona dolazimo do Muzeja na otvorenom Čelo, koji sam si i pogledala. Put na Svinjak uglavnom strmo se penje, ali glavna strmina slijedi otprilike pola sata prije vrha, gdje većina puta vodi uskim grebenom, koji je na nekim mjestima i malo izložen, pa na tom dijelu puta treba biti posebno oprezan. Na vrhu nas čekaju mali Aljažev toranj i pečat, ali preporučujem da sa sobom ponesete i blazinicu za pečat. Slike s pohoda možete pogledati na web stranici Planinskog društva Matica Murska Sobota: http://www.mojalbum.com/pdmaticams/20120801-svinjak/foto/19914051
|
|
|
|
| di8. 05. 2014 |
Ima li tko uvida u ovu stazu: ima li još snijega, je li staza prolazna (zbog posljedica žleda)?
|
|
|
|
| 5376358. 05. 2014 |
Staza je bila 1. maja 2014 potpuno normalno prolazna.
|
|
|
|
| jax10. 05. 2014 |
Potvrđujem gornji komentar - staza je bp. Navalite!
|
|
|
|
| miri10. 05. 2014 |
@jax, čemu cinican kraj komentara?
|
|
|
|
| Enka10. 07. 2015 |
Pot je lijepo provučena kroz šumu, tako da skoro do vrha nema problema sa sunčevim žarenjem. Tijekom našeg posjeta (sredina juna) bio je upravo čas šumskih jagoda, kojih smo se negdje u drugoj trećini puta najeli kao nikad . Nakon pročitanih komentara sam očekivala strmiju strminu, ali sve do zadnjeg dijela puta nije tako strašno odnosno nije mi se činilo ništa posebno strmo. Vrhovni dio je blago izložen, ali nije opasno (sama imam neke probleme sa izloženosti, ali mi je prošlo bez problema) i zahtijeva na par mjesta upotrebu ruku, ali stvarno zločesta je samo jedna malo viša stijenska ploča gdje su oprimci/koraci za nas djevojke malo previše razmaknuti. Malo nezgodno za spust, ali ni tu panike. Vrh prostran, pogledi fenomenalni. Apsolutno preporučujem!
|
|
|
|
| ejas123421. 06. 2016 |
Pozdravljeni. Zanima me kakva je staza na Svinjak. Još nikad nisam bila. Hvala.
|
|
|
|
| jax21. 06. 2016 |
U redu. Dolje skoro kolovoz, prilično ravan i malo dosadan, gore strmije i otvoreno, na nekim mjestima treba se malo pomoći rukama. Ali ništa zahtjevno, a lijepi pogledi. Samo bojim se da si propustila najbolje vrijeme za uspon. Sada će biti vruće ...
|
|
|
|
| keti122. 06. 2016 |
Ja bih je ocijenila da je u većem dijelu prilično stroma i u gornjem dijelu, kad izađeš iz šume, mjesto i nešto izložena, ovisno naravno koliko tko ima iskustva hodanja po nešto zahtjevnijem svijetu. I pazi na kače! Jednom u gornjem dijelu, gdje se hvataš za stijene, skoro sam jednu zgrabila inače prekrasna tura s lijepim razgledima. Lp
|
|
|
|
| aditaker16. 08. 2017 |
Pozdrav! U rujnu idem na dopust u Bovec i zanima me s obzirom na to da se bojim visine odnosno da imam vrtoglavicu na izloženim dijelovima i kaminima te da uvijek biram samo brežuljke gdje vodi laka označena staza gore, je li Svinjak prikladan brežuljak za mene ili ne? Najradije volim takve brežuljke kao što su Matajur, Kobariški stol i Krasji vrh samo malo za usporedbu. I zanima me još pored Svinjaka Rombon? Na kraju pa vas molim ako mislite da ova dva brežuljka nisu prikladna za mene da mi napišete neki drugi brežuljak na koji bih se mogao popeti u okolici gdje vodi gore laka označena staza?
|
|
|
|
| Enka16. 08. 2017 |
Taj strah od visine je vrlo subjektivna stvar pa je teško savjetovati, svatko ima malo drugačiji . I ja ga imam malo, ali sam do Svinjaka došla bez problema. Malo me je htjelo uplašiti na dijelu prikazanom na slici 8, ali nije bilo strašno. Jedan ili dva kamenita skoka gdje treba malo pomoći rukama, ali nisu izloženi.
|
|
|
|
| miri16. 08. 2017 |
Prelistaj literaturu o Krnskom pogorju ili planinama nad planinom Razor. U blizini su Skutnik ili Zajavor. Bela peč uskoro iza granice. Pa Bavha s istim polazištem. Rombon ostavi za kad budeš imao (pretpostavljam) malo više "kilometraže". Sretno
|
|
|
|
| gogi777777716. 11. 2017 |
super staza ali kad jednom padne snijeg samo za poznavatelje... za prvi put jako opasno i ne bih preporučio da itko ide sam... samo u paru ili više ljudi.... inače super
|
|
|
|
| borle21. 11. 2017 |
Gogi77777777 zašto prvič ne sam???kad izađeš iz šume malo je stijene.Če toga ne obvladaš bolje da ostaneš kod kuće.snijeg uopće nije smetao.razgledi u dark varijanti.uzivala sam ja i psička
|
|
|
|
| haridautovic18. 01. 2018 |
Bili smo u subotu 13.1.2018. na vrhu,, jako lijepo, čudesno.. pri silaženju obavezne dereze, jer inače vrlo teško si došao dolje.. zadnjih 100m,, ostalo sve OK,,
|
|
|
|
| maks5719. 08. 2018 |
Danas smo bili s ženom na Svinjaku. Prekrasna, lijepo označena tura, za koju mi se čini gotovo neverjetno da je ova planina visoka samo 1.653 m. Po težini bismo je mogli bez oklijevanja usporediti s mnogim dvotisućnicima. Preporučujem ovu turu svakome tko će boraviti na Bovškom. I apel Bovcima. Po mom mišljenju mogli bi na nekim najizloženijim mjestima tik ispod vrha postaviti čelične užadi.
|
|
|
|
| dprapr19. 08. 2018 |
Još nisam bio gore, ali me svaki put kad prolazim ispod boli njegov naziv. Tko je to smislio tako nazvati. Takav markantan brežuljak, gotovo simbol Bovca, a Svinjak!? Možda ga je tako nazvao netko tko je imao "svinjski" malo kondicije za pristup? Kad negdje postoji prekrasna varijanta imena, Svitnjak. Već pokojni Igor je negdje spominjao da zato jer se zjutro iza njega počne svitati. Još otkad idem u Bovec, ne zovem ga drugačije. Za mene je Svitnjak!
|
|
|
|
| ales5020. 08. 2018 |
Vrh sam po sebi nije ništa posebno, osim što ima malo uspona na kraju ispod vrha, ali postoji mogućnost vidjeti planinske orlove u letu, i razgledi,
|
|
|
|
| margu5020. 08. 2018 |
Dr. Anton Jeglič mi je rekao da se u stvari zove Svitnjak, ali zapisivač ga je shvatio drugačije i od toga je nastao Svinjak. Svitnjak mu sigurno mnogo bolje pristaje, već sam nailazila da je sunce baš iza njega osvijetlilo bovšku kotlinu!
|
|
|
|
| dprapr20. 08. 2018 |
I tog "zapisivača" nitko nije mogao popraviti? Mene više čudi to da su ljudi iz Bovca tako tolerantni prema tom imenu i ne smeta im. Možda ga time imenom još više "trže". Tko zna?
|
|
|
|
| dprapr20. 08. 2018 |
Da, i na starim kartama još se omenjao Sovinjak (karta Zahodni Julijci, 1973). Sad je samo Svinjak. Oba imena pak svakako nadmašuje Svitnjak. Bilo bi zanimljivo pitati starije domaćine što misle o tim imenima.
|
|
|
|
| margu5020. 08. 2018 |
I Blegaš su preimenovali u Blegoš rekavši da zvuči previše rovtarski. Tavčar ga u svojim črticama zove Blegaš. Domaćini posebno stariji mu još uvijek tako kažu. Zapisivači imena naravno nisu bili vješti čuti izgovor dijalekta domaćina pa su nastali takvi slučajevi. Sigurno ova dva nisu jedini.
|
|
|
|
| ana21. 08. 2018 |
Ima ih more, na brzinu iz glave: Prisojnik - Prisank Kalški greben - Greben Krajcarica - Zadnjica (potok) Mangrt - Mangart Stegovnik - Štegovnik Velo polje - Belo polje Tosc - Tolstec
|
|
|
|
| darinka45. 10. 2019 |
Danas na Svinjak. Vrijeme je izdržalo. Kao zanimljivost su postavili prema vrhu užadi, da ideš mnogo lakše. Nekoliko nas je stiglo. Vidjeli smo zmiju u travi ispod vrha, koja se povukla u rupu. Ali mu se nije žurilo.
|
|
|
|
| ales506. 10. 2019 |
Ja, Svinjak ima lijepe razglede, pa kako je tamo svuda u šumi navodno.
|
|
|
|
| SuperHribolazka26. 05. 2020 |
Lijepa staza, ali je cijelo vrijeme uvijena, nudi pak lijepe razglede. Na vrhu su kod smanjenog Aljaževog tornja ostavljene naočale s dioptrijom, ako ih netko traži.
|
|
|
|
| anazala23. 06. 2020 |
da, res je. svitnjak. sovinjak su stara imena. meni osobno su draži. svinjak pa je također ok, jer je stvarno brežuljak, težak kao svinja. haha. no, dosta naporan.  imena se mijenjaju. iz Jožice u Pepco ili obrnuto.
|
|
|
|
| sivina22. 12. 2020 |
Još jedno potvrđivanje da su ovaj vrh stvarno zvali Svitnjak, što me raduje! Ovu tvrdnju nam je dao stari domaćin iz Bovca u slučajnom razgovoru s njim prije cca 10 godina tijekom našeg turističkog boravka u tom kraju. Sam nije znao reći zašto ga sada službeno zovu Svinjak, što mu se naravno nije sviđalo. Čak i preminuli pisac vodiča po Julijskim Alpama g. Tine Mihelič pitao se odakle tako neobično ime ovog vrha. I za Prisank su u drugoj polovici prošlog stoljeća ponovno uspostavili to domaće ime umjesto samo: Prisojnik; za promjenu je potrebna samo inicijativa!
|
|
|
|
| Dr.ejči22. 12. 2020 |
Hvala...zanimljivo!...čovjek se stvarno uvijek nečeg novog nauči 
|
|
|
|
| anazala2. 06. 2021 10:10:35 |
Zanima vrh te gore. Mislim zadnji uspon. Je li stvarno tako opasan. Ima li možda neke konopce. klinove. Je li možda osiguran ili ništa.
|
|
|
|
| keti12. 06. 2021 13:30:56 |
Nijgdje nema osiguranja, barem prije nekoliko godina ih nije bilo. Pomažeš si rukama da se držiš stijena. Umereno izloženo. Za nekoga naviknutog na pomalo izložene staze nije problem. Za neiskusne može biti nezgodno, osobito nizbrdo jer se vraćaš istim putem. I paziti na zmije koje se vole sunčati na tim stijenama.
|
|
|
|
| jax2. 06. 2021 15:03:55 |
Mislim da sam negdje vidio da su stvarno stavili par klinova na vršnom dijelu. Kad sam ja bio gore, još ih nije bilo. Inače, ne, nije tako strašno. Strmo je i treba paziti, recimo nije za djecu, ali se lijepo da.
|
|
|
|
| bbugari13. 06. 2021 00:59:02 |
Na vršnom dijelu gdje se završava šuma ima nekoliko metara čeličnih užadi, ne za sigurnost, nego za pomoć pri usponu!
|
|
|
|
| anazala14. 06. 2021 15:45:12 |
o, super. hvala na info. rado bih posjetila taj brežuljak, ali me bilo strah jer neki opisuju vrlo strašan kraj, vrh brda.
|
|
|
|
| miri14. 06. 2021 15:51:58 |
Ako ti je to od pomoći. Zadnji dio puta sličan je zadnjem usponu na Črnu prst iz smjera Rodice.
|
|
|
|
| anazala14. 06. 2021 16:44:24 |
Poznam. Bi šlo s opreznim koracima, pa polako. Hvala. Sljedeći tjedan. Javim se, što napišem, o ovoj gori, vjerojatno lijep razgled. Već osjećam kako će biti lijepo.
|
|
|
|
| lubadar14. 06. 2021 21:14:46 |
Pazi na zmije, tamo ih je puno
|
|
|
|
| CarpeDiem24720. 11. 2021 19:59:24 |
Danas osvojio Svitnjak, uvjeti idealni, gotovo pretoplo, paziti samo na klizavo lišće po tlu, koje je zaista opasno. Na putu nam se pridružila pripitomljena koza i otpratila do vrha. Izgleda da je ova koza planinarka, izgleda svakodnevno s planinarima gore do vrha. 
|
|
|
|
| anazala22. 12. 2022 20:23:06 |
Na Svitnjak si želim ići. Neki pišu da je gornji dio opasan. Može li neka usporedba s drugim vrhom, brdom. Možda bez hrabrosti i ne idem do vrha. I to je varijanta. Svi si žele do vrha, itak.
|
|
|
|
| miri22. 12. 2022 22:10:42 |
Recimo Goličica iz Mlinarce. Prilično strme trave, neizražita stazića, bez varovala ili skromnih. Na obje strane prilično prepadno... I tik pod vrhom željenog vrha lijepi razgledi, pa se le odluči. U suhom naravno. Ponekad se treba okrenuti pred ciljem. Ne vidim tragediju u tome. Pa drugi put, kažem si.
|
|
|
|
| jax23. 12. 2022 07:54:49 |
Ne zezaj se. Na Svinjak je sasvim lijepa staza. Onoga bolje ne komentiram.
|
|
|
|
| bongo23. 12. 2022 09:48:23 |
Staza na Svinjak u vršnom dijelu slična kao na Grmadu po Westrovoj, osim što nema drveća i otvorenije. U mokrom malo klizavije, jer je strmo i kliza, da se skotrljaš prema Soči trebale bi iznimne prilike (ili bijeg pred kozom 
|
|
|
|
| mirank23. 12. 2022 09:52:08 |
Već drugi put pitaš iste stvari: odluči se i idi, neće ti biti žao. Jax ima pravo, kažu da su u zadnjem dijelu tik ispod vrha čak nešto osigurali, iako ne vidim neku veliku potrebu za tim.
|
|
|
|
| darinka423. 12. 2022 13:13:55 |
Što sam vidjela, obiskan je vrh. Bili smo Maks i ja letos gore. Pot je lijepo uzetana i u onom dijelu koji je malo strm, kablovi su u pomoći. Kad je mokro, ionako klizi po svim stazama. Rekla bih, ako se uspoređuje, da je Goličica zahtjevnija. Posebno jer je bezpotna. Sploh kad ideš prvi put. Onda već znaš kuda i kako.
|
|
|
|
| MinasTirith24. 08. 2025 19:15:26 |
Bio danas na vrhu, za uspon sam potrošio 1h50min, ukupno vrijeme 3h30min. Staza je bila pomalo klizava zbog oborina u prethodnim danima. Na vrhu sam imao borbu s kozama koje su odmah dotrčale do mene kad su čule/zavohale da otvaram nešto za jelo Ostao sam bez užine 
|
|
|
|
| Nehodimvhribe25. 08. 2025 10:52:37 |
I ja jučer posjetio Slovenski Matterhorn, imam pitanje: Na žigu piše 1637m, svuda (mapzs, hribi.net) vidim visinu vrha 1653m. Hvala na informacijama. Na stazi otkinuti klin koji drži jeklenicu, ništa posebno. Te 2 koze (mama s mladuncem) bile su oko 10h dopodne još na pola puta  Inače lijepa staza, preporučujem da uskoro od izlazišta skrenete direktno na Čelo - muzej na otvorenom (lijevo u strminu kod prve smjernice), jer je "donja" staza nezanimljiva. Neoznačena je, utabana i lako prati.
|
|
|
|
| gamsek126. 08. 2025 15:45:02 |
1637 m je svakako greška, možda još iz vremena Tume, kada je u knjizi Imenoslovje Julijskih Alp zapisao tu visinu, ako se ne varam. Bog svjedok zašto se ta visina našla na žigu. Potpuno točna visina prema lidarju je inače 1652 m. 
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.