Ruski križ - Špik (mimo Koče v Krnici)
Ishodište: Ruski križ (1000 m)
Širina/Dužina: | 46,4444°N 13,7746°E |
| |
Ime puta: mimo Koče v Krnici
Vrijeme hodanja: 5 h
Zahtijevnost: veoma zahtjevan označeni put
Visinska razlika: 1472 m
Visinska razlika po putu: 1600 m
Zemljovid: TNP 1 : 50.000
Preporučljiva oprema (ljeto): čelada
Preporučljiva oprema (zima): šljem, cepin, dereze
Pogleda: 114.257
| 12 osoba voli ovu objavu |
Pristup do ishodišta:
Prvo se vozimo do Kranjske Gore, a zatim nastavljamo vožnju prema prijevoju Vršič. Tek malo prije 3. ukočenog zavoja Ruske ceste ili Vršičke ceste, s desne strane primijetit ćemo Ruski križ (križ), a s lijeve manje parkiralište, gdje se parkiramo. Budući da je parkiralište relativno malo i brzo se popuni, možemo parkirati i malo više na većem parkiralištu malo iznad 4. zavoja (u ovom slučaju moramo se malo spustiti do naše početne točke kod Ruskog križa).
Do polazišta možemo doći i s primorske strane preko prijevoja Vršič.
Opis puta:
Tek malo prije 3. ukočenog skretanja Ruske ceste primijetit ćemo putokaze za planinarski dom Koča v Krnici koji nas usmjeravaju blago lijevo na široki kolovoz koji se odmah počinje blago spuštati. Nakon nekoliko minuta spusta kroz šumu, staza se ravna i dolazi do korita rijeke Suhe Pišnice. Tek malo nakon što prijeđemo spomenuti potok, staza skreće blago ulijevo i iz šume izlazi na prostrane travnate padine planine V Klinu, gdje s desne strane uočavamo usamljenu kućicu, a na br. ostavio manji spomen park Mali Tamar. Staza se dalje potpuno spušta, a zatim se spaja na šumsku cestu koja dolazi od nekadašnjeg hotela Erika odnosno mosta preko Velike Pišnice. Tu nastavljamo desno, te slijedimo relativno strmu šumsku cestu sve do planinarskog doma Koča v Krnici do kojeg stižemo nakon cca 20 minuta dodatnog hoda.
Od planinarskog doma idemo lijevo u smjeru Špika (ravno Kriška stena), gdje nakon nekoliko minuta dolazimo do bujičnog vododerina, kojim se zatim uspinjemo. Nakon dobrih sat vremena hoda od planinarskog doma Koča v Krnici markirana staza prelazi preko spomenutog vododerine, nakon čega se još neko vrijeme uspinje lijevo od nje. Više staza skreće ulijevo i počinje se koso uspinjati preko padina koje su dijelom obrasle borom. Uz lijepe poglede na okolne vrhove dolazimo do gornjeg dijela Tarmanove žlefe (padina koja se strmo spušta prema Krnici), gdje se staza strmo uspinje, a potom skreće desno i prelazi na sjevernu stranu Gamsove špice (1931 m). ). Tek nešto dalje dolazimo do malog neizrazitog prevoja, gdje staza skreće ulijevo i nakon kraćeg uspona dolazi na zahtjevniji dio staze, gdje se uz pomoć osigurača uspinjemo prema vrhu Liprtica. (također Lipnica).
Dalje se spuštamo nekoliko visinskih metara i uz pomoć osigurača prelazimo strme padine ispod vrha Špik. A tek malo naprijed s lijeve strane spaja se staza kroz Kačji graben (mogućnost spusta u dolinu).
Od prijelaza ispred nas je posljednji vrlo strmi uspon, gdje se vrlo strmo uspinjemo po krševitom kamenju (ovaj dio nije osiguran i izložen je kamenju koje pada - obavezna je kaciga!). Nakon 15-ak minuta uspona po krševitom kamenjaru stupamo na vrh Špik, odakle se otvara zaista lijep pogled.
Ishodište - Koča u Krnici 45 minuta, Koča u Krnici - Špik 4:15.
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
Rasprava o izletu Ruski križ - Špik (mimo Koče v Krnici)
Prikaži starije poruke
|
Gost29. 07. 2006 00:00:00 |
če ga pogledaš od spodaj,si misliš,da je praktično nemogoče priti na vrh,ko pa si enkrat gor je to pravljica
|
|
|
|
Gost16. 09. 2006 00:00:00 |
kaj pravljica,gor so nebesa
|
|
|
|
Gost17. 10. 2006 00:00:00 |
razgledi prelepi, kar ne bi šel dol
|
|
|
|
majdicst13. 02. 2007 00:00:00 |
Mislim, da je komplet za samovarovanje za Špik samo dodatna odvečna teža... Za tistih 100 metrov "zajle" ga resnično ne rabiš, če imaš le malo izkušenj. Bolj pomembno je, da imaš s seboj dovolj vode. Na vrhu je pa resnično superca.
|
|
|
|
Gost6. 04. 2007 00:00:00 |
Špik je res pravljica ko prideš na vrh,pa tudi prej je prekrasen razgled po sosednjih vrhovih.Prekrasna tura, kondicijsko zahtevna potrebno pa je imeti s sabo zadostno količino vode.
|
|
|
|
Gost31. 05. 2007 00:00:00 |
krasna tura, se strinjam!!
slike so prav take, kot sem jih poslikala tudi sama
edino sestop po kačjem grebenu mi je ostal v malce slabšem spominu... uboga moja kolena...
|
|
|
|
Gost31. 05. 2007 00:00:00 |
|
|
|
|
Gost16. 07. 2007 00:00:00 |
Sestop čez kačji greben je super, pol poti je melišče, preostali del pa lahko skoraj ves pretečeš. Nikar poslušati nasvetov prejšnjih dveh gostov in iti na Špik čez kačji graben, razen če imate afiniteto do grizenja kolen po melišču navzgor. Tura je drugače res super.
|
|
|
|
Gost8. 08. 2007 00:00:00 |
V suboto grem prvič na Špik. Ali je pot zahtevnejša od tiste ki gre na Prisank po južni strani? Je bolj ispostavljena od tiste ki gre na Prisank po južni strani?
|
|
|
|
Gost9. 08. 2007 00:00:00 |
Cez Grunt je na nekaj mestih izpostavljena, cez kacji graben pa nekoliko manj. Zadnji vzpon na vrh pa je zelo strm, verjetno bolj kot tista na Prisank. Drugac pa mislim, ce si prisel na Prisank mislim, da bos tudi na Spik.
|
|
|
|
Gost9. 08. 2007 00:00:00 |
Ali je na izpostavljenih mestih mogoæe uporabljati komplet za samovarovanje (je pot na tih mestih zavarovana (jeklenice))?
|
|
|
|
Gost9. 08. 2007 00:00:00 |
Ljuba duša, teh "izpostavljenih mest" je nekaj minut in dobrih sto metrov. Ravno dovolj, da se koža malenkostno naježi in se začuti pridih pravega, odmaknjenega gorskega sveta. Vsaj meni se zdi, da so jeklenice in klini sami po sebi dovolj, da odženejo zlovoljne misli in občutke. Drugače je s strmimi, krušljivimi melišči in nezavarovanimi ozkimi potkami. Pot na Špik je, kakor izgleda, prijetna, četudi dolga gorska tura z netežavnim kratkim plezalnim odsekom. V tem primeru je samovarovanje verjetno res zgolj odvečna teža. Veliko lepih gorskih doživetij in previdno,
|
|
|
|
modri9. 08. 2007 00:00:00 |
Pot je res zanimiva ter lepa. Ampak nekaj me je vseeno zmotilo. To, da neki k...., pravi, da se ne splača vzeti varovalnega kompleta s seboj za nekaj 100m jeklenic je pa največja bedarija. Vedno se splača vzeti s seboj še posebno, če ne poznaš terena. Zaradi takih so potem nesreče, najebajo pa itak vedno samo gorski reševalci, ki delajo zastonj in spravljajo sebe v nevarnost zaradi drugih k....!
|
|
|
|
Gost10. 08. 2007 00:00:00 |
Kdo pravi, da se ne splača in potencialno "ne sme" vzeti? Vsekakor je v primeru negotovosti in neizkušenosti koristno vselej s seboj jemati kompletek. Gosta sem želel zgolj malo opogumiti: da le ne gre za težko plezalno turo z nepristopnimi mesti. Neprimerno več nesreč se zgodi slabo opremljenim nedeljskim izletnikom, ki ob športnih supergih in damski torbici zaupajo pasu, nekaj štrika in - jeklenice in klini pa na težjih mestih zato, da pomagajo. Zatorej brez strahu pred njimi, naši predhodniki so odkrivali pristope brez nadelanih poti in železja. Če potegnem črto, Špik je zahtevna gora, ki ni za vsakogar. Dobro zavarovan del z jeklenicami in klini je verjetno še eno varnejših mest, v kolikor imaš nekaj izkušenj. Nikakor pa to ne pomeni, da za siceršnjega ljubitelja gora samovarovanje ob negotovosti ne bi bilo na mestu. Pa vseeno raje na kakšen lažji vrh za začetek - ta pot je označena kot "zelo zahtevna"!
|
|
|
|
Gost10. 08. 2007 00:00:00 |
Ja, se strinjam. Počakal bom bolšo prigodo, oziroma manj zahtevno. Zahvaljujem vsima na nasvetima. Ali lahko da kdo kakšen predlog za manj zahtevno atraktivno turu v Julijcim?
|
|
|
|
Gost12. 08. 2007 00:00:00 |
Pa sej ni tako strašno. Jest sem bil gor ko sem bil star 9 let.
|
|
|
|
majdicst13. 08. 2007 00:00:00 |
Če sem tisti "neki k..." jaz, potem bi rad tistemu, ki je uporabil to "lepo, kleno izvirno slovensko" besedo sporočil, da gre pri moji pripombi za moje OSEBNO mišljenje, če pa ga je razumel kot napotek drugim, se mu iskreno opravičujem. Pa pustimo raje osebne diskusije.... Strinjam se s tistimi, ki pravijo, da je bolje sestopiti skozi Kačji graben. Sicer se sestop neznansko vleče, a se je vseeno mnogo laže po melišču "dričati" navzdol kot pa riniti navzgor v stilu "dva koraka naprej in tri nazaj". Čeprav sem na koncu v dolini Koritnice rekel, da bom šel naslednjič gor in dol čez Lipnico.... pot ni nič daljša, je pa za moj okus lepša.
|
|
|
|
Gost13. 08. 2007 00:00:00 |
Komur je predaleč in pretežko,Šmarna gora bo pravšnja zanj.Saj zato gremo ,ga se malo zmatramo,nadihamo,prešvicamo.Ne pa najlažje ,najkrajše in skoraj brez napora.Bravo devetletnik!Za pogum ,brez jamranja in oh on sploh.
|
|
|
|
Gost13. 08. 2007 00:00:00 |
Ja sestop s Špika skozi Kačji graben do KORITNICE pa se je moral res neznansko vleči ???
|
|
|
|
Gost14. 08. 2007 00:00:00 |
|
|
|
|
Gost23. 09. 2007 00:00:00 |
Včeraj sva bila s kolegom na Špiku. Gor sva šla iz koče v Krnici, nazaj pa čez kačji graben.Tura je bila naporna, saj je bilo v vršnem delu kar nekaj snega, ki je malo oteževal sicer zelo lepo turo.Moram pa opozoriti, da je vpisna knjiga na vrhu polna in bi jo bilo potrebno zamenjati z novo.Drugače pa vse super.
|
|
|
|
Gost5. 10. 2007 00:00:00 |
Težja pot je skozi Kačji graben. Del z jeklenicami iz Krnice ni pretirano zahteven. Iz kačjega grabna je pa pot neprimerna za vzpon in pa spodnji del je na nekaj mestih strm (skalni skoki) in mestoma zavarovan s klini. V mokrem nevarno za zdrs.
|
|
|
|
m357524. 07. 2008 00:00:00 |
Pozdravljeni! Zanimajo me razmere za zgoraj opisano pot na Špik... Hvala za odgovore in lep pozdrav.
|
|
|
|
ben24. 07. 2008 00:00:00 |
Razmere na opisani poti so BP, brez snega, stanje varoval je odlično, tako da kar pot pod noge in srečno.
|
|
|
|
m357524. 07. 2008 00:00:00 |
|
|
|
|
andrej mateja4. 08. 2008 00:00:00 |
Izbirava med špikom in škrlatico. katero turo izbereva? Hvala za pomoč.
|
|
|
|
ben4. 08. 2008 00:00:00 |
Obe sta lepi, pa vendarle je s te serpentine na Škrlatico kar dolga, še posebej če se moraš čez Kriško steno tudi vračat. Zato je bolje, da jo od tu ubereta na Špik, na Škrlatico pa mogoče iz Vrat, ali pa preko Pogačnikovega doma. Pa srečno.
|
|
|
|
cat enchanter8. 07. 2009 00:00:00 |
A je pot že kopna? Načrtujem izlet v nedeljo? Lp
|
|
|
|
andrej mateja24. 07. 2009 00:00:00 |
Malo manj kot leto je minilo, da sva končno prispela na Špik. Vreme je bilo danes idealno. Je pa res bolj zahtevna tura vsaj kar se tiče kondicije. parkirala sva ob glavni cesti pred mostom, šla do koče v Krnici in nato do špika, nazaj sva se vračala čez Kačji greben. Pri sestopu z vrha sva srečala dva planinca, ki sta prišla gor po obratni smeri in sta bila popolnoma izčrpana. Bi se strinjala z njima saj sva se pri sestopu pošteno namatrala-kolena so bolela. Drugače je bila tura zelo prijetna, razgled je fenomenalen.
|
|
|
|
barjus31. 07. 2009 00:00:00 |
Evo danes opravile turo. Na vrhu sva bili v treh urah in pol na celotni trasi pa srečali enega človeka. Malo te vlečejo za nos vsi vmesni vrhovi, ker se vrha res ne vidi skoraj do konca. Zajle je pa bore malo, ravno toliko da ti naredu skomine Hja kačji greben je pa svoja pot. na začetku se malo posmučaš po čevljih, pol tečeš po melišču pol je mučna pot do doline, ki se res vleše.
|
|
|
|
Parkeljc9. 09. 2009 00:00:00 |
Včeraj osvojil vrh od koče v Krnici čez Liprtico. Vreme enkratno le vetrovno. Priporočene rokavice in kapa, windstoper in kaj toplega spodaj. Tekočine popil 2 litra. Razgled čudovit. V avgustu prehodil vse omembe vredne vrhove v Karavankah, do Špika imel rešpekt zaradi varoval. V primerjavi z vzponom na Triglav je Špika mala malica! Zadnjih 100 m višinske na senčni legimalo moteč sneg a nič hujšega. Sestop po Kačjem grabnu - fenomenalno. Vsaj 300 m višinske sestopil po melišču v pol ure. Na poti srečali tujce, ki so "umirali" po Kačjem grabnu navzgor. Pot po melišču zasnežena - neuporabna. Kot je zgoraj nekdo napisal "dva koraka gor, tri dol". Pot je označena ODLIČNO v obe smeri. Tudi, če bi mi plačali, v obratni smeri ne bi šel!! Po Kačjem grabnu je res nevarnost zdrsa na senčnih legah tudi popoldan. Zadnje neurje pa je povzročilo pravi URNEBES po grapah, še posebej v dolini. Obe cesti je odneslo, sanacija bo trajala nekaj let (drugje bi šlo morda hitreje). Žal mi je, da nisem Špik osvojil že prej !!
|
|
|
|
ves198210. 09. 2009 00:00:00 |
Jaz sem bila tudi 8.9.2009 na Špiku . Parkeljc, mislim, da smo se srečali tik pod vrhom (vi dol, mi gor). Se strinjam z vsem, kar si napisal. Vzpon na Špik je veliko lepši čez Lipnico (prelepi pogledi na sosednje gore, pa tudi pot se polagoma stopnjuje). Sestop skozi Kačji Graben je bil težji od pričakovanj; v mokrem vremenu zna biti precej neprijeten. Vzpon čez Kačji Graben tudi jaz odsvetujem (zelo naporna pot, nerazgledna; ko opraviš z vsemi skalnimi skoki, te čaka še bolj naporno melišče). Zelo lepa tura!
|
|
|
|
Parkeljc12. 09. 2009 00:00:00 |
Pozdravljena "ves1982 " ! Res je, najbrž si bila tista v svetlo rjavih hlačah in še dva si imela zraven sebe. Ni slabo! Nekje v sredini smo srečali nekaj tujcev, ki so izgledali zares ubogi (vi ste bili takrat verjetno že na vrhu). Na vrhu se je treba malo znajt, saj če dobro pogledaš so iz kamna narejena dva zavetja in če počepneš, je lahko na vrhu prav prijetno. Sicer pa je lahko nevarno le srečevanje tik pod vrhom, saj če nisi pazljiv, mimogrede odkotališ kak kamen navzdol, kjer ga lahko faše nepripravljen planinec.
|
|
|
|
ves198212. 09. 2009 00:00:00 |
Ja, točno tako, to sem bila jaz . Tudi mi smo srečali to skupino na poti dol, ravno na vrhu melišča so počivali in počasi sopihali proti vrhu. Vroče je bilo že tudi takrat! Konec julija je ta pot ubijalska ... Lp do naslednjega srečanja! In veliko lepih tur
|
|
|
|
breza25. 09. 2009 00:00:00 |
Če ste trije planinci iz Logatca ali kdo drug kasneje videli moje pohodne palice, ki sem jih pozabil poleg avta in so bile potem ob robu ceste me prosim kontaktirajte na tel. št. 040 418035! Oliver
|
|
|
|
solja26. 09. 2009 00:00:00 |
Ali bi mi lahko kdo, prosim, razložil kje se gre na Špik 'čez Grunt'. Mi smo vedno hodili čez Lipnico gor in (običajno) sestopali skozi Kačji graben. Je to morda nova pot? Planinski pozdrav in srečno
|
|
|
|
viharnik26. 09. 2009 00:00:00 |
Čez Grunt ali pravilneje Gruntovnica je kamnita gorska dolinica,po kateri teče presihajoč potoček.Prehodimo jo od koče v Krnici,kasneje pa pot zavije na leva melišča pod Gamsovo špico 1931m.Gori je nekoč bil le z dratom povit lesen križ.Sedaj so ga pa še neumno preimenovali v Lipno špico.
|
|
|
|
ramses27. 05. 2010 00:00:00 |
Jst sm sicer že bil na špiku pred enimi 10 leti, ko sem imel 12 let čez kačji greben...zdej bi rad šel spet, pa me zanima kdaj je varno it, da ni snega. Nameravam se odpravit nekje sredi junija, pa me zanima a se takrat že da it gor brez derez in cepina?
|
|
|
|
smidov david23. 06. 2011 00:00:00 |
Helov v soboto nameravam na Špik s Krnice. Zanima me kako je s snegom na poti, ali se da sneg obiti ali je potrebna zimska oprema? Vsaka informacija bi bila dobrodošla.
|
|
|
|
lukecpukec27. 06. 2011 00:00:00 |
Učeri sem bil na Špiku...pot s Krnice je popolnoma kopna...medtem ko je potrebno pri poti čez kačji graben prečit eno manjše snežišče. LP
|
|
|
|
planika14. 10. 2011 00:00:00 |
Mene pa zmoti, ko nekateri (pri vseh gorah..) ponosno napižejo nekako takole - piše 4 ure, midva sva porabila samo 3h. Zakaj je treba tega, saj je razlika, če gre 1 oseba, 2 ali pa 15 oseb, ki absolutno in logično porabijo še več kot piše.? A so samohvale, ki vas privzdignejo??
|
|
|
|
pirseb2429. 07. 2012 00:00:00 |
Zdravo Mene pa zanima sldeče.S hojo v hribe sem začel pred kratkim kondicijsko verjetno ne bi imel težav za vzpon imam pa težave z višino ( strah, vrtoglavica ) ki bi jo rad premagal. Zanima me ali je ta tura primerna zame oziroma kaj mi priporočate, katera gora je najprimernejša za začetnike pri plezanju. Hvala za vaša mnenja in odgovore
|
|
|
|
jax29. 07. 2012 00:00:00 |
Ta pot ni nič posebnega. V bistvu imaš grebenček, kjer se stvar malo odpre - pa nič posebnega, na njem pa eno mesto, kjer je treba malo strmeje navzgor ob zajli. Saj so fotke kar v redu (pri čemer so moje izkušnje takšne, da na fotkah običajno zgledajo težja mesta dosti hujše kot pa dejansko so), potem pa še malo gor po lahkih skalah do vrha. Zdaj - ne vem kaj pomeni da imaš težave z višino. Če res ne preneseš čisto nobenega pogleda v globino, potem to seveda ni. Če pa gre le za kako blažje nelagodje, potem tu gor ne bi smel imet nobenih težav. Kar pa se tiče lahkih poti v visokogorju - tovrstna klasika je najbrž Grintovec, vendar ga jaz nobenemu ne priporočam, ker je predvsem recept, da se ti hribi zamerijo za vse življenje - lahko, neskončno dolgo, stalno strmo, vroče, duhamorno. Morda je lep predlog Kalški greben s Krvavca - varianta čez Zvoh ima eno izpostavljeno mesto, medtem ko je čez planino Koren ali pa Dolgo njivo pot povsem lahka - in v resnici zelo lep in razgiban izlet.
|
|
|
|
pirseb2429. 07. 2012 00:00:00 |
Hvala za odgovor. Bil sem ravno včeraj na Mangartu italijanska smer pa nisem sploh imel nobenih težav ne vem pa kakšna je primerjava med Mangartom in to goro
|
|
|
|
krpan7. 08. 2012 00:00:00 |
Informativno - na Špik čez Grunt v dopoldanskem času, pričakovan prihod na vrh okoli poldneva - v primeru sončnega vremena si ves čas izpostavljen sončni pripeki ali je tudi kaj senčnih mest .
|
|
|
|
el rocco19. 08. 2012 00:00:00 |
Včeraj sva z ženo svojila vrh Špika. Avto sva pustila na 3 serpentini Vršiške ceste (pri križu), in se odpravila proti koči v Krnici in potem proti vrhu. Do vrha sva hodila uro dlje (5,5h) kot je napisano, ker sem imel od sedla naprej krče ki so mi onemogočali normalno hojo. To me je kar malo presenetilo saj tovrstnih težav že dolgo nisem imel, je pa res da višinska razlika 1600m ki jo opraviš tudi ni mačji kašelj. Za Špik je treba imeti kondicijo in kdor je nima naj se ga raje ne loteva. V glavnem, ne glede na težave je ko prideš na vrh vse poplačano Znajdeš se v druščini, in to kakšni....Mojstrovka, Mangart, Jalovec, Prisojnik, Razor, Škrlatica kot v gledališču, Špik pa kot dirigent. Tako na dlani ne vem če se še z kje vidijo. F E N O M E N A L N O, zame eden najlepših pogledov v Julijcih. Ker se potem vsaka dobra stvar seveda prehitro konča je sledil spust v dolino ki pa je bil v drugi polovici poti eno samo trpljenje zaradi vročine ki neusmiljeno nažiga po planincih. Med borovci sicer sence je nekaj, vendar ker zadržujejo toploto delujejo kot radiatorji in imaš občutek da je tam še za 10 stopinj bolj vroče. Kot odrešitev je ko prideš v senco dreves malo pred kočo in si potem naročiš mrzel Radler,...kasneje pa še pomočiš noge v Pišnico. Kakorkoli že, izlet je bil malo naporen, vendar vreden vsake kaplje znoja. Kar pa se tiče izpostavljenih mest in plezanja, je to v primerjavi z ostalimi gorskimi sosedi mačji kašelj.
|
|
|
|
uroscec20. 08. 2012 00:00:00 |
Pridružujem se mnenju El rocca. V soboto je bilo ob povratku peklensko vroče. Sonce te žge celo pot nazaj, sence pa je bore malo. Med borovci in po melišču, pa vse do koče v Krnici sem imel občutek kot da se počasi kuham v ciganskem kotlu Je pa zato hladno pivo toliko bolj pasalo, da niti ne omenjam namakanja nog v Pišnici Lep izlet!
|
|
|
|
Janiel7420. 08. 2012 00:00:00 |
No jaz sem bil pa včeraj (nedelja) na Špiku. Krožna tura. Čez Grunt gor, Kačji Graben dol. Ker sem bil zaradi sobotnega Ankogla pozen, sem moral parkirat nekje na 2.5-ti serpentini Pot ni zahtevna, je pa kar dolga.15m je resnih izpostavljenih. Razgledi res enkratni. Kot je omenil el rocco. Vse imaš na tapeti. Na vrhu sem si privoščil daljši postanek, saj sem bil sam in se leže spremljal vrh Škrlatice. Res Špik ima edinstveno lokacijo. Dol je šlo najprej zelo hitro, uživaški tek...srečal en par , ki je prilezel po tistem strmem melišču (moje sožalje..), na koncu se je pa že vleklo. Vročina pa tudi Skratka Špik bo verjetno še kdaj prišel na vrsto
|
|
|
|
zvone127. 08. 2012 00:00:00 |
Ali kdo ve, če zdaj je na vrhu Špika žig?
|
|
|
|
el rocco27. 08. 2012 00:00:00 |
Ja, žig je na vrhu na isti skali kot je vpisna skrinjica, samo na drugi strani.
|
|
|
|
zvone128. 08. 2012 00:00:00 |
El rocco, hvala za odgovor. LP!
|
|
|
|
luigi15. 09. 2012 00:00:00 |
Če slučajno bere komentarje o Špiku naj se javi svetlolasa gospodična v zelenem, ki je bila skupaj z prijateljico 25.avgusta na špiku.
|
|
|
|
siggi2. 08. 2013 00:00:00 |
Pozdravljeni. Jutri bi hotel opraviti krožno turo - čez Grunt na vrh in sestop po Kačjem Grabnu. Zanima me, če se poti kje križata oziroma kako pridem do istega izhodišča (kolkor berem, sta izhodišči različni za obe poti). hvala
|
|
|
|
_sandra_2. 08. 2013 00:00:00 |
isto izhodišče imaš čez lipnico in čez grunt..
|
|
|
|
Daaam2. 08. 2013 00:00:00 |
vrž uč na zemljevid
|
|
|
|
skočnik122. 08. 2013 00:00:00 |
Ali je pot skozi kačji graben in čez lipnico brez snega?
|
|
|
|
katja879. 10. 2013 00:00:00 |
V četrtek, 3.10.2013, na vrhu Špika (mimo Koče v Krnici gor in čez Kačji graben dol). Pot čez Lipnico je zelo lepa in razgibana. Čez Kačji graben pa je bil problem to, da je bilo kar precej pomrznjeno in zato tudi nevarno, spodnji del pa precej blaten. Naslednjič greva ziher po isti poti nazaj Ko sva prišla nad oblake (okrog 2000m), so bili razgledi fantastični. Na vrhu je bilo nekaj krpic snega. Na koncu poti v Krnici pa sva naletela še na velikega jurčka Slike iz pohoda si lahko ogledate na spletni strani Planinskega društva Matica Murska Sobota: http://www.mojalbum.com/pdmaticams/20131003-spik-cez-lipnico/ruski-kriz/21166761
|
|
|
|
jesiha2221. 08. 2014 00:00:00 |
A je mogoče kdo bil v zadnjem času po poti čez Lipnico na Špiku / koliko je še snega in kje?
|
|
|
|
and121. 08. 2014 00:00:00 |
|
|
|
|
petruš2. 10. 2014 00:00:00 |
Živjo...kakšne so kaj snežne razmere na Špiku? Kaj vemo ?
|
|
|
|
Domch2. 10. 2014 00:00:00 |
v soboto je bilo kopno in suho. Mokra skala od rose je bila le v spodnjem delu sestopa po Kačjem grabnu.
|
|
|
|
markohorvat26. 10. 2014 00:00:00 |
Zanimajo me razmere po tej poti. A se da brez zimske opreme? Hvala.
|
|
|
|
Pandora12. 07. 2015 00:00:00 |
Ojla! Bili smo včeraj, skupinica štirih. Prespali smo v Koči v Krnici. Fantastična tura, čudoviti ljudje, ki skrbijo in dihajo s kočo in hribi.
|
|
|
|
malimiha4. 11. 2015 00:00:00 |
Za vikend nameravamo iti na spik. Prosil bi za informacije obeh poti ali sta kopni? Hvala in lp
|
|
|
|
loki15. 11. 2015 00:00:00 |
Danes sem opravil prav to turo. Tovoril sem vso zimsko opremo, ki jo pa nisem uporabil, ker ni bilo potrebe. Snega ni vse do grebena med Špikom in Lipanco. Na grebenu pa ga je zelo malo, tako da se mu z lahkoto ogneš. Nekaj malega snega je še na melišču v Kačjem grabnu , vendar derez ne potrebuješ, ker se mu tudi lahko izogneš. So pa težave na koncu melišča v Kačjem grebenu proti dolini, ker je ponekod slana cel dan in zelo drsi. Pozor na mokre kamne. Sem se parkrat prav na trdo usedel Naprej je tudi problem , kjer rastejo listavci , ker listje prekriva kamne in korenine in je ista zgodba kot prej.Za info: za povratek sem porabil skoraj toliko časa kot za vzpon. Lep pozdrav in srečno
|
|
|
|
malimiha6. 11. 2015 00:00:00 |
AHA ok hvala za info. Namen imam iti čez kačji graben gor in potem do krnice. Lp
|
|
|
|
lito13. 07. 2016 00:00:00 |
Pozdravljeni, v soboto imam namen opraviti vzpon po tej smeri in povratek čez Kačji graben. Ima kdo kakšne informacije glede snega na poti? Hvala!
|
|
|
|
nteam13. 07. 2016 00:00:00 |
V nedeljo (10.7) sem šel v obratni smeri. Par flik snega je bilo še na vrhu melišča, ampak greš ob njem). Srečno!
|
|
|
|
Mihc0079. 12. 2016 00:00:00 |
Vceraj (8.12.2016) sem prehodil zgoraj opisano pot, sestopil pa mimo Kacjega grebena. Razmere so bile dobre in vreme kicasto. Porocilo: https://mihagre.blogspot.si/
|
|
|
|
Marko Torelli12. 08. 2019 00:00:00 |
Pozdravljeni, 11.8.2019 opravili vzpon. Pot brez posebnosti, markacije b.p., varovala na ključnem mestu brezhibna. Sestop skozi Kačji graben se absolutno ne prišteva k ležernim gorskim sestopom. Se moramo le spustit 1500m, strmina pa ne popusti niti za trenutek, tako da ko boste lezli na vrh šparajte z močmi...jih boste potrebovali. p.s. kač pa prav nobenih v tem grabnu.
|
|
|
|
J.P.1. 09. 2019 00:00:00 |
Pot mimo koče je krasna izbira za proti vrhu. Visinske metra ves cas lepo nabiramo ker je pot lepo speljana. Pod vrhom malo poplezas in gor uzivas. Za nazaj izkoristis potencial kačjega grebena in "presmucas" pol poti. Odsvetujem kačji greben za gor.Res ni smiselno. Lp
|
|
|
|
Kanjanez27. 08. 2020 00:00:00 |
Naredili smo krožno turo; mimo Krnice gor, dol čez Kačji graben. Čeprav je slednji kar strm, je fajn ker imaš senco za dol, pa melišče na začetku Pot za gor brezhibna, malce smo zgubili markacije in odšli potem po svoje po melišču in jahali borovce, a vseeno prišli po predvidenem času. Tako da čas ni "nategnjen" ampak je obči, lahko večina pride po njem. Samovarovalni komplet? Hm, le en del je vertikalen, drugod bolj plezarija. Razgledi pa poplačajo morebitno psihično borbo nekaterih ob vzponu - je veliko vrhov, ki niso še vrh
|
|
|
|
MPS27. 10. 2020 00:00:00 |
Kratek filmček s pohoda na Špik. Vzpon mimo koče v Krnici in sestop skozi Kačji graben. Video je na povezavi: Špik 2472 m, 13.9.2020 Upam, da komu pomaga pri predstavi o sami poti. Varen korak, Mirko.
|
|
|
|
Majdag27. 10. 2020 00:00:00 |
Pridna punca, k tebe nosi..
|
|
|
|
potka12347. 07. 2021 10:37:40 |
zivjo! a mi lahko nekdo prosim pove, ali je pot na špik mimo koce v krnici v celoti kopna? se se potrebuje zimska oprema?
|
|
|
|
TilenP5. 08. 2021 10:57:01 |
Pot je v celoti kopna. Prav tako pot skozi Kačji greben.
|
|
|
|
Lenore24. 09. 2021 18:23:45 |
Zakaj je pot označena ZELO ZAHTEVNA?
|
|
|
|
Lenore3. 10. 2021 20:37:43 |
Jaz sem šla čez Krnico gor, čez Kačji graben dol.. in če bi se še 1x odločala, bi šla čez kočo na Krnici tudi dol (čeprav ne bi bila krožna). Kačji graben je super za dol, dokler je melišče.. ko pa melišča ni več.. je grozno strmo po gozdu, kamni drsijo, korenine drsijo, dolga in neprijetna pot je za dol tam. Si pa ne predstavljam tam it gor (zarad melišča).
|
|
|
|
dvojnit5. 08. 2022 21:30:25 |
Glede na komentarje, bi si še kdo lahko mislil, da je opisana pot mimo koče v Krnici sprehod, tista čez Kačji graben pa trpljenje . Danes naredil krožno pot mimo koče v Krnici gor in po Kačjem dol. Morda je bila kriva pasja vročina, ampak na gor se mi je kar vleklo. Tudi ta pot je na določenih predelih precej strma. Vseeno je 1600 m višinske razlike. Tik pred ciljem je lahko za koga pogled na greben od Lipnice do Špika tudi precej dramatičen. Vseeno predlagam vsem to pot za gor, saj je res zelo lepo razgledna. Morate pa imet kondicijo, ker 1.600 m višincev ni hec. Kljub vsemu pa bi za dol predlagal Kačji greben. Men se ni dalo spet po ovinku nazaj. Za občutek: 600 višinskih metrov melišča premagate v 20 minutah. Tudi v gozdu potem ni tako zelo grozno, vsaj če je suho je kar prijetno. V mokrem bi pa znalo listje res drset. Kakor koli, po Kačjem ves spust opravite v cca 1:45 in potem samo še sprehod do izhodišča (Ruski križ ali most čez Pišnico). To pomojem kar odtehta. Za gor po Kačjemu pa ... ne vem, zelo strmo, povsem nerazgledno in vprašanje, koliko si dejansko hitrejši, če si grizeš kolena v tisti breg ... Spodnji del melišča je sicer že utrjen, zgornjih 400 m pa ne, kar pomeni 2 koraka gor, 1 dol. Slabost krožne v tej smeri je samo ta, da se ti mogoče ne da hodit nazaj do koče v Krnici na enga mrzuga . Po drugi strani, če imate izhodišče Ruski križ in je stuga Pišnice suha, greste lepo čez, mimo osamljene koče - pozorno oko bo ob robu gozda opazilo ograjen grob. Na kamnu piše, da tam počiva Kekčev volkec. V hudourniški grapi ob koči je nekdo na frišno naredil takšno mostišče kot v Blejskem vintgarju. Par minut naprej pa je zgleda tudi Bedančeva hiša - muzej na prostem. Pred njo je v tleh celo izkopana luknja/past za medveda ujet. Ampak je ograjena in zavarovana z mrežo. Skratka tudi na tej pot nazaj grede imate kaj za videti.
|
|
|
|
djimuzl6. 08. 2022 01:33:38 |
Na tej poti je pir
|
|
|
|
goretz7. 08. 2022 23:23:27 |
Po tej poti sva se s kolegom odpravila na špik 5.8. 2022, vračala pa sva se čez kačji graben. Neprecenljivi razgledi, ob enem pa sva več kot polovico vzpona prehodila v senci. Vmes je en del bolj izpostavljen, ta je tudi varovan z jeklenico (slika 40). Vrh zagledaš šele zadnjih nekaj 100m, na prvi pogled na špico pa nama ni bilo jasno, kje naj bi pot sploh vodila. Pri prečenju gruščnatega pobočja nam je v pomoč nekaj metrov jeklenice, nato pa se odpre lepa pot do vrha, pri kateri pa previdnost vseeno ni odveč.. Kačji graben pa je druga zgodba - sestop čez melišče se nama ni zdel ne vem kako utrujajoč, huje postane pa potem nižje, ko so noge že utrujene, pot pa nam pri spuščanju ne prizanese, saj se pri vsakem ovinku vprašaš kako se boš "skobalil" čez naslednjih nekaj klinov in skal, palice pa so ti v teh predelih praktično odveč. Ko sva končno stopila na sprehajalno pot v dolini sva bila najsrečnejša, v glavnem pa si ne predstavljam tako vzpona kot sestopa po kačjem grabnu.. Svetoval pa bi tudi, da s seboj vzamete več kot dovolj vode, saj je hoja po dolgem melišču spremenila moja oblačila v soline Srečno
|
|
|
|
jax8. 08. 2022 11:14:03 |
Sestop po Kačjem grabnu si lahko predstavljaš saj si ga ravnokar opravil. Točno tak je - strm, zoprn, ne popušča, eno samo preklinjanje. Ali se vseeno splača, naj presodi vsak sam.
|
|
|
|
dprapr8. 08. 2022 14:31:37 |
Jax, s tem preklinjanjem pa že malo pretiravaš, kot jaz pretiravam s pripombami na tvoje komentarje. Vsak se sam odloči, po katerih poteh bo šel gor in dol. Ne vem, zakaj bi šel nekam, kjer mu je zoprno in mora preklinjati. Dejstvo pa je, da je Špik krasen z martuljške strani, s te strani pa obe markirani potki nista najbolj zanimivi. Poleti še manj. Je še veliko lepših poti, ampak, enkrat je pa potrebno tudi tja gor. Z dovolj telesne pripravljenosti tudi ta vzpon in spust nista nič posebnega.
|
|
|
|
goretz8. 08. 2022 19:46:12 |
@jax mišljeno je bilo v smislu, da si ne predstavljam, da bi se vzpel po kačjem grabnu nato pa tudi sestopil prek njega... Pot pa tudi ni razgledna, zato nič ne zamudiš, če se vračaš po poti mimo koče v krnici.. Osebno mnenje
|
|
|
|
ugi39. 08. 2022 22:35:24 |
Za vzpon mi je precej ljubša pot čez kačji graben, samo dovolj zgodaj se je treba odpraviti, da se izogneš vročini. Sicer sem se jo dolgo izogibal, ker sem bral kako je zoprna, ampak res ni nič posebnega. Tudi pot po melišču je speljana tako, da ni problema. Za dol pa raje mimo koče, pot se sicer malo vleče, ampak je lažja za noge.
|
|
|
|
Alex198215. 08. 2022 06:09:37 |
100 ljudi 100 čudi..sm ne more mi nekdo reči da je pot po kačjem grebenu nič posebenga..še posebi za gor..jz sm šu dol..pa mi je blo mučno..ok čez melišce je še slo..od gozda naprej je blo pa kr mučno..skratka za špik morš bit kondicisko priprsvljen...srečno
|
|
|
|
Po Hodnik31. 10. 2022 17:48:00 |
Se pridruzujem mnenju, da je Kacji Graben boljši za dol, saj se preko melišča v 30-45 minutah lahko spustimo za 700 visincev, je pa vseeno potrebna pozornost kasneje v gozdu, kjer se neprestano spuščamo in kolena trpijo. Je pa tehnicno pot dokaj lahka, z izjemo ene jeklenice 15 minut pred vrhom in zadnjega vzpona, vseeno pa kondicijsko naporna. Cudoviti razgledi na sosednje gore pot seveda olajšajo
|
|
|