Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?

Breithorn

Ispis
jan712. 07. 2014 14:13:41
Imam tihu želju da se tijekom ljetnog odmora (pretpostavljam druga polovica kolovoza) odpravim u Zermatt i prvo malo šetati po trekking stazama oko Zermatta, popeti se na neke obližnje lakše dostupne tritisočarke, a na kraju me mami i Breithorn. Imam neke iskustva sa zimskim usponima u našim planinama, naravno ne sa ledenjacima.

Zanima me, je li sigurno krenuti na solo "uspon" na Breithorn?

Malo sam već pretražio net i cijena za vodiča, za jednog sudionika, ako si u skupini (slučajnih) 3-6 ljudi, je oko 150 Chf. Cijena nije niska, ali bi nekako prošlo, ali me smeta uspon u skupini. Ako bismo npr. našli troje prijatelja, onda mi je to nekako prihvatljivo, inače ne. Većinu uspona u našim planinama sam obavio sam, također nemam nekog planinarskog društva koje bi išlo sa mnom u planine, navikao sam uvijek ići sam.

To da je polazište za uspon gornja stanica žičare "Klein Matterhorn" (za "skromnih" 99 Chf), još nekako probavljam, ali čini mi se da sam sposoban takav uspon obaviti sam, ako samo nema previše objektivnih opasnosti (ledeničke pukotine). Uostalom, uvijek se mogu okrenuti natrag ako procjenim da nisam dorastao, istina je da kad si jednom tako daleko od kuće i tako blizu cilja, možda je teško ostati objektivan.

Na netu nalazim razne zapise i izvještaje o usponima na Breithorn, od samostalnih gdje otvoreno ismijavaju vođenje i klijente na konopcu, do onih zapisa da jednostavno ne možeš ići sam, bez osiguranja.
Dakle, ako je netko od vas bio tamo, vaše mišljenje: je li na Breithorn prikladno ići samostalno ili je hodanje po ledenjaku pod Breithornom jednostavno preopasno i je li naveza nužna?
(+1)sviđa mi se
urarrr2. 07. 2014 14:53:51
Od gondole do vrha je sat do dva hoda. Ovisi o aklimatizaciji. Vzpon na Breithorn s gondole je besmislen. Bit ćeš na vrhu još prije nego se zagriješ....

Preporučujem da odeš do vrha, spustiš se i odeš još na Pollux pa zatim spavati u koću Ayas. Breithorn možeš i preći prema Ayasu.

Ako ideš u Ayas, idi sljedeći dan na Castor.
jer je cca 4 sata do vrha Castora...

Naravno svi će htjeti da ideš s vodičem. Bolje je sigurnije.. Sam ne bih nikad išao na Breithorn s vodičem..

U slučaju da ideš na Pollux i Castor zbog terena ili pukotina vrlo poželjna naveza... ili ti to jako preporučujem...

U slučaju da ideš sam... obvezno koristi GPS s mogućnošću povratka. U slučaju oblaka put bez toga....NE MOGUĆE

(+1)sviđa mi se
sla2. 07. 2014 14:56:15
Na brzinu sam pogledala fotke na: http://www.tejaoman.info/svica_breithorn.htm

Prelazak ledenjaka uvijek je riskantan, jer možeš pasti u pukotinu. Ako si već ikad hodao po ledenjacima, savjetovala bih ti da ideš sam. Ako ne, bolje ne pametuj previše. Iz same strukture snijega možeš nekako zaključiti gdje je pukotina, ali možeš se i lako prevariti.
sviđa mi se
Janez Seliškar2. 07. 2014 15:58:02
Uspon od Klein Matterhorna do vrha Breithorna je hodanje po ledenjaku, bez ikakvih tehničkih problema. Zbog opasnosti ledenjačkih pukotina OBVEZNA je naveza najmanje 2(dva) planinara.
Problem je i u iznimnoj gužvi, jer je jutarnja prva žičara prepuna. Bolja varijanta je prespavati npr. u koći Rifugio Guide de Cervino i ujutro se popeti na vrh. Prije nego prva žičara dođe na gornju stanicu, ti ćeš već biti daleko natrag u spustu.
Pogled prema istoku, skupina Monte Rose1
(+3)sviđa mi se
jan712. 07. 2014 16:31:30
Hvala vam na odgovorima! Više glava više zna, sigurno će mi lakše biti kod odluke.

@Janez: mislim da se moram složiti s tvojom tvrdnjom da je obvezan konopac najmanje dva planinara. Pitanje je, samo planinara bez prethodnog znanja kretanja po ledenjaku ili bi barem jedan trebao imati iskustva?

Somišljenika-navdušenika koji bi išao sa mnom možda još imam, ali taj nema ništa više znanja ili iskustva od mene. Koliko je tada takav konopac smislen? Vjerojatno bi bilo pametnije pronaći partnera s iskustvom-alpiniste?

sviđa mi se
Flora12. 07. 2014 17:41:01
Sama nisam hodala po tom ledenjaku, ali sam prije dvije godine bila svjedok smrtonosne nesreće u Švicarskoj jer je netko pao u špalt. Tada ti brzo postane jasno da radije daš 300 svojih plaća i sve svoje ušteđevine za vodiča/vodiče, samo da zaštitiš svoj život. I dalje nisi 100% siguran u planinama. Meni osobno na kraj pameti ne pada da idem nenavezana na ledenjak, svatko po svom. I još nešto, što ti koristi ako si samo navezan, a tvoja naveza prijatelja ne zna koristiti opremu i odgovorno reagirati ako dođe do zdrsa u špalt. Samo prividno osiguranje radiš u tom slučaju. Sretno ti želim.
(+3)sviđa mi se
jan712. 07. 2014 18:20:39
Poslije razmišljanja moram priznati da imaš pravo!
Do predviđenog odlaska još ima dovoljno vremena, pripremit ću se odgovarajuće.
Još jednom hvala svima na odgovorima!
(+1)sviđa mi se
strelec19542. 07. 2014 19:45:11
Snimljeno prošle godine u kolovozu. Bilo je puno naveza, između njih i solisti....kako ćeš se odlučiti...zmeden
Meni nagaja učitavanje slika, nadam se da će mi uspjeti.
1
sviđa mi se
Janez Seliškar2. 07. 2014 21:02:42
Da dopunim svoju misao. Sama naveza još nije ništa. Bez odgovarajućeg znanja cijela naveza može završiti u ledenjačkoj pukotini. Potrebno je poznavati vrvnu tehniku za spašavanje pašćeg u pukotinu, kao i tehniku samoreševanja iz pukotine.

Ne želim biti uvredljiv, ali samo želja biti iznad 4000 m je premalo, OSIM ako angažiraš gorskog vodiča!
(+2)sviđa mi se
tol2. 07. 2014 21:16:16
Na ledenjaku nikad ne idi nenavezano.
Vodič je najbolja ali i najskuplja rješenja.

Sama tehnika nije neka teška znanost i brzo se može naučiti. Važno je da u slučaju pada u pukotinu dvojica zna reagirati. Predlažem da se s nekim od vodiča kod kuće dogovorite za "suhi" trening, stvar pa vježbate na nekom slovenskom snijegu.

Znaš da hodanje po ledenjaku zahtijeva i znanje i opremu? Treba ti pojas, neke karabinke, prusike i naravno vrv (dužina ovisi o ekipi)
(+1)sviđa mi se
felix3. 07. 2014 06:52:23
Po slikama se vidi uspon na Breithorn, mi smo išli u navezi, zadnji uspon je malo strmiji, ali vrlo uski greben, ako vrh prijeđeš i s druge strane (s žičare gledano desno) opet siđeš s vrha. Lijep pozdrav i obilje užitaka u okolici Zermatta!
Breithorn i Mali Matterhorn1
Prvi dio pristupa po ravnom, zadnji dio uspona2
Kolone prema vrhu3
Posljednji strmi uspon4
Na grebenu5
Pogled iz doline6
(+2)sviđa mi se
sla3. 07. 2014 08:06:54
Problem je što smo Slovenci uglavnom previše ponosni da bismo angažirali gorskom vodiča. Razgovarala sam s ljudima koji su išli na turu s GV-jem, svi su potvrdili da vodenje vrijedi svoje cijene. GV u svom najmanje 3-godišnjem obrazovanju stječe znanja da svog gosta na visoko stručnoj razini sigurno prati na tura.
Jan - dakle, ako još nisi hodao po ledenjacima, hrabro uzmi telefon i nazovi nekog od naših GV-ova :-)
sviđa mi se
urarrr3. 07. 2014 13:29:56
@sla

Pozdrav !!!

Slažem se da je uvijek najbolje ići s GV-om, jer je za to primjereno obučen.

Ali mi Slovenci koji smo uglavnom previše ponosni pogledamo i cjenik. I kad vidimo da nam GV može naplatiti i mjesečnu plaću za jedan dan vođenja počnemo tražiti alternative...

Mislim da ne bi bilo nikakvih problema da su cijene prilagođene našim novčanicima, one su prilagođene europskim.

Recimo dugogodišnji vođa GV-ova u Sloveniji mi je naveo cijenu 600€ plus troškovi (troškovi žičare plus koče su barem još 150€) za izlet na Breithorn i Pollux...

Dakle vodič bi me koštao 750€....(Breithorn i Pollux) Ne mi zameriti, samo osobno sam ga pitao ima li pospravljeno potkrovlje....

Osobno procjenjujem da je uspon na Triglav zimi dosta zahtjevniji od ovoga.

Zato ima TOLIKO SLOVENSKIH klijenata koliko ih ima. Vjerujem da je njihova cijena i usluga prikladna europskim vodičima i stranim klijentima.

Ali ne miješam se u njihove cijene jer svatko ima svoju računicu.

Istina je da nisu svi GV-ovi isti... i nadam se da nisam uvrijedio nekoga. Samo razmišljam naglas...

lp
(+1)sviđa mi se
Janez Seliškar3. 07. 2014 13:40:25
Prošle godine izlet na Breithorn u vlastitom režimu koštao je sudionike točno 155 EUR.
Za GV-e vođenje je zanimanje, ne zabava, kao i za njihove klijente.
sviđa mi se
urarrr3. 07. 2014 14:20:00
Ukratko jednom...

da uvijek je bolje i posebno sigurnije... s g. vodičem

samo jedno su normalne cijene kao što si napisao Janez, jedno je pretjerivanje... vjeruj da bi se malo tko sam hecao kad bi cijene uvijek bile take kao što si napisao.


svatko kuje svoju sreću. i svatko se odluči prema svojim mogućnostima.

pa da ne bude zabune, ako se da idite s GV-om. da netko ne misli da sam protiv.

s moje strane to je to i više se neću javljati.



hvala na razumijevanju
sviđa mi se
jan713. 07. 2014 17:08:51
Još jednom hvala svima za vaša mišljenja. S vašom pomoći lakše sam se odlučio i vjerojatno ću se obratiti lokalnim vodičima, ako mi uspije provesti stvar i stvarno doći do Zermattanasmeh!
sviđa mi se
rezist21. 09. 2014 19:01:48
Prije nekoliko dana prvi put iznad 4000 m. Dospio sam gore u kratkoj majici. Stvarno lude dobre uvjete. nasmeh Prilažem neke fotografije... Ostale možete pogledati na poveznici: http://matevzlavric.blogspot.com/2014/09/breithorn-4164-m.html

LP, Matevž
1
2
3
4
(+16)sviđa mi se
JusAvgustin21. 09. 2014 20:03:38
Čestitam!
sviđa mi se
urbancek22. 09. 2014 09:12:58
Super, i moje pohvale!
sviđa mi se
ms_primoz22. 09. 2014 09:35:08
Odlično!
sviđa mi se
Bojan_A22. 09. 2014 10:38:27
Zakon!

BTW. Koliko košta žičara?
sviđa mi se
Stranica:12
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo registrirati.
         
Copyright © 2006-2026 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Privatnost i kolačići