|
| Trobec5. 09. 2025 14:02:54 |
Također po mom mišljenju PZS radi na dosta područja sve slabije, ali tu kritika na račun PZS zapravo nije opravdana, osim tablice "planinska koča" koju još nisu skinuli. No, možda je čak i njihova tabla koja samo podsjeća na onu "službenu" od PZS-a. Što se tiče cijene i načina plaćanja to je (poslovna) odluka vlasnika. Što se tiče putova...da, sve više ih je u sve lošijem stanju. Jer održavanje počiva na prostovoljnom radu markacista, koji ih je sve manje i još oni koji su imaju sve manje vremena. Pa...odraz društva u kojem živimo ili u kojem smjeru ide to društvo.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| garmont5. 09. 2025 14:18:40 |
Ako skrbnik označene planinske staze, odnosno društvo iz bilo kojeg razloga ne može ili ne želi održavati, prelazi ona u domenu PZS. Tako je i sa stazom na Srednju Poncu.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Trobec5. 09. 2025 14:28:18 |
OK, za tu stazu nisam znao da je "direktno" pod njihovom jurisdikcijom.
|
|
|
|
| dprapr5. 09. 2025 14:35:00 |
„Pa...odraz društva u kojem živimo ili u kojem smjeru ide to društvo.“ U koji pa bi trebalo ići? U ono kad jedni prostovoljno i zastonj rade, drugi kasiraju? To vrijeme je, nadam se, prošlo. Oni koji bi htjeli uvijek zastonj uglađane staze mogu se prijaviti medu markaciste odnosno prostovoljce. Opreme i nadeljki ima ako već previše na stazama. Neće biti ništa loše ako neki vrhovi ostanu samo slabo označeni i nezaštićeni.
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| Trobec5. 09. 2025 14:54:47 |
Da...točno to je jedna od stvari na koju sam mislio. Markacisti zastonj opremaju staze zato da neki lokalni šerifi pod izgovorom "zaštite okoliša" njihovo djelo naplaćaju posjetiteljima.
| (+6) |  | |
|
|
|
|
| nejcf5. 09. 2025 16:28:39 |
Trobec, ne, na ulazu je ista tabla PZS kao na bilo kojoj koći. I na web stranici PZS dom je još uvijek označen kao njihov. Dakle očito nitko to nije ažurirao više od dvije godine. Drago, moj zapis nikako nije bio direktna kritika markacista, nego krovne organizacije koja na mnogim područjima radi vrlo slabo. S obzirom da se Slovenci smatraju planinskim narodom, očito i u privlačenju novih markacista.
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| Trobec5. 09. 2025 19:09:38 |
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| Enka6. 09. 2025 11:18:24 |
Na stranici PZS piše da dom iznajmljuje Vesna Rateče d.o.o. Dakle vjerojatno dom nije prodan, nego samo dan u najam. Što znači da je još uvijek u vlasništvu PZS. Ne znam je li OK da u takvom slučaju nije moguće koristiti popust. Možda ne bi bilo loše pitati PZS . @dprapr, kažeš da se oni koji bi htjeli uvijek zastonj uglađane staze mogu prijaviti medu markaciste odnosno prostovoljce. Ne znam imaš li potpuno pravo. Ja plaćam članarinu PZS. Svake godine. U koće ne zalazim i moj moto nije popust, nego upravo poštovanje prema tome da netko brine za uređenje staza. I to PZS treba raditi s novcem koji dobiva od članova. I zato mora pronaći način da to osigura. Ako više nema markacista jer ne žele više raditi prostovoljno, pa treba naći drugi način. Zato mislim da je kritika lošeg održavanja staza opravdana, PZS pa pravni naslov za nju.
| (+8) |  | |
|
|
|
|
| julius6. 09. 2025 11:46:44 |
Dom u Tamarju je po sudskim odlukama vlasništvo neke agrarne zajednice iz Rateča. PZS im je priznala status planinske postojanke. Taj status je važan zbog svih olakšica koje ima upravitelj takozvane "planinske postojanke". Isti status ima još nekoliko "planinskih postojanki". PZS ne provjerava poštivanja ugovora s društvima. Zato je kako jest. Staze oko Tamarja su na skrb PD Rateče i PD Borovnica. PZS ne kontrolira ni stanja staza. PZS je prije dvije godine, prošle i ove godine dobila od države svake godine po 250.000,00€ za održavanje planinskih staza. Pojedina društva dobiju i sredstva od lokalnih zajednica. Sve gore napisano je provjerljivo, dakle razni izgovori ne drže. Jedno je "načelno govorenje" i traženje izgovora, drugo su činjenice.
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| Enka6. 09. 2025 16:38:30 |
Julius, hvala na pojašnjenju o vlasništvu doma. Ali, ako dobro razumijem, takve "planinske postojanke" bi trebale priznavati PZS popuste?
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| julius6. 09. 2025 19:48:36 |
Naravno! To je jedan od uvjeta za dobivanje statusa planinske postojanke. Drugo je nepoštivanje pogodbe za dobivanje statusa i nikakva kontrola PZS-a.
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| turbo6. 09. 2025 19:57:09 |
Račun poslati na PZS i zahtijevati razliku između plaćenog i cijene koja vrijedi za dom koji je uvršten među koće II. kategorije (tako je uvršten dom u Tamarju, zaveden kao planinska postojanka, sitnog tiska koji bi upozoravao da je nešto drugačije nema)
| (+7) |  | |
|
|
|
|
| rokeg7. 09. 2025 16:26:04 |
Mah, kad bi samo Tamar bio problem. Drugdje te još ne postrežu ako si sam, kao što mi se dogodilo na 2 koče uz Vršičku cestu i još gdje. U Sloveniji sve ide u propast. Od javnog prijevoza dalje. Naj potvrdim da se po Balkanu po kočama stvarno može plaćati karticom, gdje ih ima, malo ih je.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| bbugari18. 09. 2025 14:04:30 |
Ni čak ni u Erjavčevoj koći moguće koristiti popusta. Spavanje možeš rezervirati tek preko Booking.com, iako je dom prazan, ali tamo nije moguće iskoristiti članski popust na spavanje!
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| julius8. 09. 2025 14:38:07 |
Ako članskog popusta nije moguće koristiti u Erjavčevoj, posljedično nije moguće ni u Tičarevom domu, a kamoli u Koći kod izvora Soče. Vodstvo PZS-a duguje članstvu više odgovora.
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| Born.to.run8. 09. 2025 19:40:49 |
Te tvrdnje o Erjavčevoj koči neće držati. Letos u julju smo spavali gore. Rezervaciju smo napravili preko web stranice koče direktno. I popust za članove se primjenjuje. @bbugari1: erjavcevakoca.si 
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| bbugari18. 09. 2025 21:48:03 |
Ako je tako sada prihvaćam, ali moje su iskustva ovakva: točno pet puta u zadnjih pet godina (uključujući 2024.) supruga i ja smo išli u Erjavčevu na kavu (lega je perfectna), i svaki put na šanku mimogrede pitali za noćenje, iako nismo namjeravali prespavati. I svaki put isti odgovor: postelju se može dobiti isključivo preko aplikacije booking.com! Popust? Isprobajte preko aplikacije. Hvala i doviđenja... 
| (+5) |  | |
|
|
|
|
| julius10. 09. 2025 13:17:02 |
Dakle. Rezervacijski sustav je njihov a ne od PZS-a. U takozvanoj privatnoj sobi, platio bih samo za noćenje skoro 50,00€ više na dan nego što sam platio hotel na Jadranu (soba, samoposlužni doručak, samoposlužna večera i piće uz večeru). I još to. PZS plaća svoj rezervacijski sustav, na spomenutim kočama rade svoj sustav. Mislim da bi se vodstvo PZS-a, ako bi osjećalo bilo kakvu odgovornost prema članstvu, odmah posloviti. https://erjavcevakoca.si/sobe-v-planinski-koci-erjavceva/
| (+7) |  | |
|
|
|
|
| LISAC10. 09. 2025 19:28:53 |
julius glede morala vodstva slažem se. Jer na svim područjima ide u istom smjeru koji za sve članove nije ni malo normalan, moralan manje prijateljski. Tužno.
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| mirank10. 09. 2025 22:02:57 |
Član sam PZS-a od 1970. i već par godina razmišljam o smislu članstva. Po kočama ne spavam, vodiča na turama ne trebam, ostaje samo druženje a to možemo na turama bez objave... PZS neka brine za muzej i hoda kimati općinskim odrepima pri takozvanom smirivanju prometa i posjeta. To i rasipanje novca od članarina je jedino što im ide od ruke.
| (+10) |  | |
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.